Ziektekostenverzekering

kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Ziektekostenverzekering

Bericht door kasparov »

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... erzekering

Overstappen loont. Hoe onderscheidend zijn de verzekeraars?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schokkend

Bericht door Ambtenaar »

kasparov schreef:
Overstappen loont. Hoe onderscheidend zijn de verzekeraars?
Geen idee. Ik zit al zeker 10 jaar bij DSW, en hun dienstverlening vind ik uitstekend.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Ambtenaar schreef:Geen idee. Ik zit al zeker 10 jaar bij DSW, en hun dienstverlening vind ik uitstekend.
Misschien dat je dan ook 100 euro minder kunt betalen per jaar (circa 9 euro per maand).
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schokkend

Bericht door Ambtenaar »

kasparov schreef: Misschien dat je dan ook 100 euro minder kunt betalen per jaar (circa 9 euro per maand).
Dat zou kunnen, maar ik vind een goede dienstverlening minstens zo belangrijk als dat tientje per maand. Goedkope polissen gaan vaak samen met het basisniveau van service.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Ambtenaar schreef:
kasparov schreef: Misschien dat je dan ook 100 euro minder kunt betalen per jaar (circa 9 euro per maand).
Dat zou kunnen, maar ik vind een goede dienstverlening minstens zo belangrijk als dat tientje per maand. Goedkope polissen gaan vaak samen met het basisniveau van service.
Als een huishouden uit meerdere volwassen personen bestaat, moet je dit bedrag vermenigvuldigen met het aantal volwassenen. Ik vind het toch best wel de moeite waard om het te overwegen.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Schokkend

Bericht door Vorst »

kasparov schreef:https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... erzekering

Overstappen loont. Hoe onderscheidend zijn de verzekeraars?
Een aanslag vind ik schokkend. Dit hoort hier niet echt thuis lijkt me.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Het is in zekere mate schokkend dat veel mensen er nooit bij stilstaan, terwijl het toch een uitgave is van 1000 tot 2000 euro per jaar. Een zorgverzekering is veel duurder dan bijv. een krant.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Schokkend

Bericht door Gabrielle »

Wij zijn wel overgestapt.
We besparen hiermee op de basisverzekering 348 euro per jaar.

Dat vind ik toch wel de moeite...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

kasparov schreef:https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... erzekering

Overstappen loont. Hoe onderscheidend zijn de verzekeraars?
Dit klopt maar deels. Het gaat alleen over de basisverzekering en niet over de aanvullende.
Zodra je bijzondere kosten krijgt, zoals bepaalde tandartskosten, extra fysio, trekken ze aan de rem. Oftewel, moet je het zelf betalen.
Dan zijn die paar tientjes korting zo verdampt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

Mara schreef:
kasparov schreef:https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... erzekering

Overstappen loont. Hoe onderscheidend zijn de verzekeraars?
Dit klopt maar deels. Het gaat alleen over de basisverzekering en niet over de aanvullende.
Zodra je bijzondere kosten krijgt, zoals bepaalde tandartskosten, extra fysio, trekken ze aan de rem. Oftewel, moet je het zelf betalen.
Dan zijn die paar tientjes korting zo verdampt.
Het is inderdaad bijzonder kort door de bocht om te stellen dat driekwart teveel betaald voor de zorgverzekering. Aangezien men alle ins en outs niet kent van de overwegingen van mensen.
Het is wel juist dat veel mensen klakkeloos teveel betalen en bij dezelfde verzekeraar blijven hangen, of juist met het hele gezin bij dezelfde verzekeraar gaan. Dat is goud voor de zorgverzekeraars.

Zorgverzekeringen adviseren is puur maatwerk, meer maatwerk dan veel andere verzekeringen.
(~)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

Wandelende schreef:
Het is inderdaad bijzonder kort door de bocht om te stellen dat driekwart teveel betaald voor de zorgverzekering. Aangezien men alle ins en outs niet kent van de overwegingen van mensen.
Het is wel juist dat veel mensen klakkeloos teveel betalen en bij dezelfde verzekeraar blijven hangen, of juist met het hele gezin bij dezelfde verzekeraar gaan. Dat is goud voor de zorgverzekeraars.

Zorgverzekeringen adviseren is puur maatwerk, meer maatwerk dan veel andere verzekeringen.
Nog even aanvulling, dit bericht was in het nieuws omdat 4 zorgverzekeraars zeer uiteenlopende premies berekenden, terwijl het 1 en dezelfde maatschappij is!
DSW bijv. is echt een apart bedrijf en zij maken altijd als eerste hun nieuwe maandpremie bekend, ook hebben ze dit jaar als "stuntje" het eigen risico met een tientje verlaagd.
Wij zijn zeer tevreden, hebben in het verleden heel bijzondere medische kosten gehad en alles is altijd zonder enkel probleem vergoed.
Ik sprak vaak met andere ouders, die tegen grote problemen opliepen als hun kind een bijzondere behandeling of medicijn nodig had. Dat werd dan niet vergoed, of pas na heel lang aandringen en bemiddeling van de artsen.
Veel mensen lezen de polis niet goed en pas als ze een kwestie hebben zien ze dat zaken niet of maar deels vergoed worden.
Het zijn mij geen paar tientjes waard i.i.g., die bezuinig ik dan elders wel.
Bij de energieleverancier bijvoorbeeld, ook elk jaar weer zo'n gedoe. :jongle
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Ik probeer "appels" met " appels" te vergelijken. Dus ik kies eerst welke extra's ik wil verzekeren bovenop de basisverzekering. Dan kijk ik bij de verschillende aanbieders wat dat kost. Soms zijn er kleine afwijkingen in de extra's en dan moet je afwegen. Mijn ervaring is dat het vooral slim kiezen is welke extra's je wilt verzekeren; als je alles ruim wilt verzekeren, betaal je de hoofdprijs.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

Ik hou het bij pro life
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Schokkend

Bericht door Gabrielle »

Die is errug duur.....
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

Gabrielle schreef:Die is errug duur.....
Dat zal, maar ja...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie