Familievlogs

Plaats reactie
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Familievlogs

Bericht door Hendrien »

Sinds kort ben ik er achter gekomen dat er familievlogs bestaan. En ik vind het ronduit bizar! Bevallingen zijn te zien en nog veel meer.
Hoe zullen die kinderen dat later vinden? Het lijkt wel kinderarbeid. Zou er op dit gebied nog geen regelgeving zijn? Bekijken jullie ook zulke vlogs? En wat vinden jullie hiervan?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Familievlogs

Bericht door helma »

Nog nooit gezien. Geen interesse.
De meeste mensen zetten alleen de mooie kant van het leven op social media. Ideaalplaatjes van ideaalgezinnen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Familievlogs

Bericht door Auto »

helma schreef:Nog nooit gezien. Geen interesse.
De meeste mensen zetten alleen de mooie kant van het leven op social media. Ideaalplaatjes van ideaalgezinnen.
En vergeet niet de kans om geld te vangen en de daarbij horende voordeeltjes.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Familievlogs

Bericht door Mara »

Hendrien schreef:Bekijken jullie ook zulke vlogs? En wat vinden jullie hiervan?
Dit fenomeen was mij onbekend en nu ik het dan wel weet, ga ik er zeker niet naar op zoek.
Ik lees weleens een blog, maar altijd met de gedachte dat de schrijver ervan alleen maar opschrijft wat hij kwijt wil of het voordeel dat hij ervan kan hebben (iets aan verdienen).
Ik heb een tijdje die spaarzame moeder gevolgd, maar het ging mij nogal irriteren.
Ik dacht steeds, vinden die kinderen dat nu wel leuk dat ze iedere keer met naam en foto te zien zijn?
helma schreef:De meeste mensen zetten alleen de mooie kant van het leven op social media. Ideaalplaatjes van ideaalgezinnen.
Ja precies.
Je gaat er niet op zetten dat je je telg vandaag een flinke draai om zijn oren hebt gegeven omdat hij hondsbrutaal tegen je was. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Familievlogs

Bericht door Nasrani »

Onze dochter kijkt regelmatig een vlogende familie uit Zwolle. Gaat er wel netjes aan toe. Al moet ik er zelf verder niets van hebben. Ze mag het van ons kijken. Liever dat dan dat ze K3 of iets wat occult belast is kijkt, dat occulte zit door zoveel kinderfilmpjes heen.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Familievlogs

Bericht door Dodo »

Er zijn door de loop van de tijd ook allerlei columnisten geweest die in de Terdege of het RD een inkijkje gaven in hun gezinsleven. Dat was ongeveer hetzelfde als de vlogs, zij een tandje minder.
Ik weet wel dat ik mijn kinderen serieus zou ontstemmen als ik persoonlijke dingen van hen publiek zou maken. En voor mezelf wil ik het ook niet, ik hou mijn privéleven liever privé.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Familievlogs

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Ik weet wel dat ik mijn kinderen serieus zou ontstemmen als ik persoonlijke dingen van hen publiek zou maken. En voor mezelf wil ik het ook niet, ik hou mijn privéleven liever privé.
De mijne ook. Er zitten er ook maar 2 op FB. Zo goed mogelijk afgeschermd.
Hoe kijken die mensen later terug op hun blogs?
Ze verkeren soms in zeer kwetsbare momenten, omdat ze in spanning en angst zitten.
Als je weleens een dagboekje bijgehouden hebt en je leest jezelf terug, dank je ook, he, wat heb ik toen gezegd of gedaan :oO
Of ben je juist blij dat niemand dit weet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Familievlogs

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dodo schreef: Ik weet wel dat ik mijn kinderen serieus zou ontstemmen als ik persoonlijke dingen van hen publiek zou maken. En voor mezelf wil ik het ook niet, ik hou mijn privéleven liever privé.
De mijne ook. Er zitten er ook maar 2 op FB. Zo goed mogelijk afgeschermd.
Hoe kijken die mensen later terug op hun blogs?
Ze verkeren soms in zeer kwetsbare momenten, omdat ze in spanning en angst zitten.
Als je weleens een dagboekje bijgehouden hebt en je leest jezelf terug, dank je ook, he, wat heb ik toen gezegd of gedaan :oO
Of ben je juist blij dat niemand dit weet.
Er zijn ook sommige dwazen die teveel op een forum zeggen, en dat kan deze dwaze man wel weten. Hij strijdt er wel eens tegen maar moet het zo vaak van zijn wat impulsief karakter verliezen. :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Familievlogs

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Familievlogs

Bericht door Van Ewijk »

Hendrien schreef:Sinds kort ben ik er achter gekomen dat er familievlogs bestaan. En ik vind het ronduit bizar! Bevallingen zijn te zien en nog veel meer.
Hoe zullen die kinderen dat later vinden? Het lijkt wel kinderarbeid. Zou er op dit gebied nog geen regelgeving zijn? Bekijken jullie ook zulke vlogs? En wat vinden jullie hiervan?
Ik sluit me aan bij onderstaande:
helma schreef:Nog nooit gezien. Geen interesse.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Familievlogs

Bericht door helma »

Bij geval kwam ik dit artikel tegen. En ik dacht hé, dit is er dus 1!
Maar wees gerust...ik zal ze niet volgen. Ik amuseer me thuis genoeg. Mijn eigen gezin is af en toe ook een soort van soap serie :huhu
Plaats reactie