Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:Mijn vader scheerde zich altijd 'nat', met o.a. de bekende scheerzeep van de Vergulde Hand. Hij heeft dat zijn zonen, waaronder ik, nooit willen aandoen. We kregen met de komst van De Baard een nu antieke Philishave met twee scheerkoppen. Zo'n ding zou nu wellicht wel wat geld waard zijn voor liefhebbers! :)
Doet-ie het nog?
Ik denk dat ie ergens, als ie er tenminste nog is,
in Verweggistan of zo zit.
In ieder geval al jaren niet meer gezien.

Maar kan het ding me nog levend voor de geest halen.
Zelfs het geluid, dat was ook zo karakteristiek.
Na zo'n 4 maal verhuizen gaat er wel eens iets tussenuit.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door Van Ewijk »

Ik gebruik al jaren de vergulde hand, zo'n bakje waar je met de kwast doorheen moet...
Ik heb zelf ook een tijdje een scheerapparaat gehad, niet echt mijn ding.
Het voelt nooit lekker glad en als de dag driekwart om is heb ik alweer stoppels. (zware baard)
-DIA- schreef:We kregen met de komst van De Baard een nu antieke Philishave met twee scheerkoppen. Zo'n ding zou nu wellicht wel wat geld waard zijn voor liefhebbers! :)
Valt tegen hoor, je ziet ze vaak genoeg liggen in kringloopzaken. meestal liggen ze er dan na een paar maanden nog om vervolgens gerecycled te worden. De meeste mensen zijn toch niet zo happig op oude voorwerpen met kans op baardhaarresten. :D
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door -DIA- »

Van Ewijk schreef:Ik gebruik al jaren de vergulde hand, zo'n bakje waar je met de kwast doorheen moet...
Ik heb zelf ook een tijdje een scheerapparaat gehad, niet echt mijn ding.
Het voelt nooit lekker glad en als de dag driekwart om is heb ik alweer stoppels. (zware baard)
-DIA- schreef:We kregen met de komst van De Baard een nu antieke Philishave met twee scheerkoppen. Zo'n ding zou nu wellicht wel wat geld waard zijn voor liefhebbers! :)
Valt tegen hoor, je ziet ze vaak genoeg liggen in kringloopzaken. meestal liggen ze er dan na een paar maanden nog om vervolgens gerecycled te worden. De meeste mensen zijn toch niet zo happig op oude voorwerpen met kans op baardhaarresten. :D
Kan best zijn, ik heb er eerlijk gezegd nooit zo op gelet. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door eilander »

refo schreef:Ik gebruik Cien Men Shark 5 van de Lidl. Daarvoor Gilette Mach 3.
Maar de Shark 5 was een stuk voordeliger en doet het even prima. De mesjes kosten 5 euro de vier en gaan in mijn geval een week of vier mee. Ik houd het niet precies bij.

De Gilette werd me op een gegeven moment te duur. Inmiddels is daarvan de prijs wel weer lager dan een jaar of vier terug, dankzij de internetverkopen, maar nog steeds hoger dan de Shark.
Goeie tip, ik heb me er nooit aan gewaagd maar misschien moet ik het toch eens proberen. Ik gebruik ook meestal Mach3, maar soms nog duurdere mesjes.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door ejvl »

eilander schreef:
refo schreef:Ik gebruik Cien Men Shark 5 van de Lidl. Daarvoor Gilette Mach 3.
Maar de Shark 5 was een stuk voordeliger en doet het even prima. De mesjes kosten 5 euro de vier en gaan in mijn geval een week of vier mee. Ik houd het niet precies bij.

De Gilette werd me op een gegeven moment te duur. Inmiddels is daarvan de prijs wel weer lager dan een jaar of vier terug, dankzij de internetverkopen, maar nog steeds hoger dan de Shark.
Goeie tip, ik heb me er nooit aan gewaagd maar misschien moet ik het toch eens proberen. Ik gebruik ook meestal Mach3, maar soms nog duurdere mesjes.
Ik scheer eens per week m'n hoofd, geen zin om met een monnikenkapsel rond te lopen, met scheermesjes van de Lidl, gaat fantastisch, en in mijn geval beter dan de dure van Gilette.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: RE: Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door Framboos »

Ik gebruik ook gilette mach 3. Een gewoon scheerapparaat werkt voor mij niet. Daar krijg ik allemaal rode vlekken van.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Zijn hier ook mensen die zich scheren met een open scheermes?

Bericht door Floppy »

beetje off-topic maar ik vond de overgang van elektrisch naar nat scheren een verademing (en mijn huid ook).
Heb ervaring met de Cien 3-blads van de Lidl, de 4 van de Aldi en gebruik nu de 5-blads van de AH. Tussen 4 en 5 vind ik niet veel verschil zitten. Ik doe overigens ongeveer driekwart tot een heel jaar met een mesje, met eens in de week scheren.

Voor wat betreft baard kan ik Bogerman dus niet opvolgen.
Plaats reactie