Water drinken

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Water drinken

Bericht door Mara »

Teveel water drinken is niet goed, aldus een osteopaat in het AD.
Mensen drinken altijd en overal en er is niemand die zich afvraagt of dat wel wenselijk is. Terwijl ons lichaam door al dat vocht compleet in de stress raakt.''

De overheid en gezondheids­instanties adviseren: drink anderhalf tot twee liter water per dag.
,,Ik heb werkelijk géén idee waarom dat advies inmiddels al een jaar of dertig gemeengoed is. Ik weet ook niet waarop het is gebaseerd. Onlangs nog zocht ook de Amerikaanse emeritus hoogleraar sportgeneeskunde Tim Noakes naar een wetenschappelijke onderbouwing voor het advies om minstens acht glazen water per dag te drinken. Hij kon die onderbouwing ook nergens vinden.


De mens van de toekomst moet meer leven als de oermens. Schaf die waterrichtlijn af, geef je lijf het dorstgevoel terug.''

http://www.ad.nl/nieuws/twee-liter-wate ... n~abc933a5

Gelukkig, ik kwam nooit tot 2 liter :sweat

Edit: ik zie nu dat dit topic in het theologiegedeelte staat.
Ik had op WATER gezocht nl.
Beetje dom. :blush
Misschien dat de mods het kunnen verplaatsen?
Sorry.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: genezend water

Bericht door emigrant »

Van een goede natuurgeneeskundige heb ik geleerd, dat het lichaam per dag 30ml vocht per kg lichaamsgewicht nodig heeft.
En dan het beste gezuiverd, dus extra gefilterd, water.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: genezend water

Bericht door Wim Anker »

Dat is 1 liter per 33 kg gewicht. Heb je onderbouwing? Of is het in de wereld geholpen door SPA bronwaters?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: genezend water

Bericht door emigrant »

Wim Anker schreef:Dat is 1 liter per 33 kg gewicht. Heb je onderbouwing? Of is het in de wereld geholpen door SPA bronwaters?
Nee, zo is het in Japan wetenschappelijk onderzocht en al steeds meer in de medische wereld toegepast.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Water drinken

Bericht door merel »

Ik begreep dat bij het rekenen tot 2 liter ook alle het fruit, yoghurt, kwark, soep en ander vocht inbegrepen zit.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Water drinken

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik begreep dat bij het rekenen tot 2 liter ook alle het fruit, yoghurt, kwark, soep en ander vocht inbegrepen zit.
Dat denk ik ook.
Deze man ageert meer tegen het overmatig gebruik van die waterflesjes, om de hele dag door te lurken. Je herkent zo je dorstgevoel niet meer.
Ook lag hieraan ten grondslag dat er kwalijke afvalstoffen afgevoerd moeten worden en dat zou je dan doen door heel veel te drinken.
Ik zou denken, zorg dat die overbodige afvalstoffen er niet in komen. :)
Ik heb eens een 2 liter kan water s'morgens neergezet, ik kreeg hem niet op.
Meet gewoon op een dag wat je drinkt aan thee, koffie, fruit, melk e.d., dan kom je echt wel tot die anderhalve liter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Water drinken

Bericht door freek »

Mara schreef:
merel schreef:Ik begreep dat bij het rekenen tot 2 liter ook alle het fruit, yoghurt, kwark, soep en ander vocht inbegrepen zit.
Dat denk ik ook.
Deze man ageert meer tegen het overmatig gebruik van die waterflesjes, om de hele dag door te lurken. Je herkent zo je dorstgevoel niet meer.
Ook lag hieraan ten grondslag dat er kwalijke afvalstoffen afgevoerd moeten worden en dat zou je dan doen door heel veel te drinken.
Ik zou denken, zorg dat die overbodige afvalstoffen er niet in komen. :)
Ik heb eens een 2 liter kan water s'morgens neergezet, ik kreeg hem niet op.
Meet gewoon op een dag wat je drinkt aan thee, koffie, fruit, melk e.d., dan kom je echt wel tot die anderhalve liter.
Volgens mij voer je bij teveel water drinken op een gegeven moment ook goede stoffen af. Je lichaam krijgt dan nauwelijks de gelegenheid ze op te nemen.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Water drinken

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Ik heb eens een 2 liter kan water s'morgens neergezet, ik kreeg hem niet op.
Meet gewoon op een dag wat je drinkt aan thee, koffie, fruit, melk e.d., dan kom je echt wel tot die anderhalve liter.
Ik drink meestal 1.5 - 2 liter water per dag, met daarnaast nog koffie, melk e.d. Dat is dus vrij veel als ik het zo lees.
Maar in combinatie met afvallen werkt het wel goed om het hongergevoel weg te houden :)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Water drinken

Bericht door parsifal »

In Singapore (waar het gevaar op uitdroging door de tropische temperaturen vrij hoog is) hebben ze bij veel openbare toiletten een kaartje hangen met kleurcodes. Je kunt dan de kleur van je urine er grofweg mee vergelijken en zien of je hoognodig weer eens moet drinken of juist te veel water hebt gedronken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32702
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Water drinken

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:In Singapore (waar het gevaar op uitdroging door de tropische temperaturen vrij hoog is) hebben ze bij veel openbare toiletten een kaartje hangen met kleurcodes. Je kunt dan de kleur van je urine er grofweg mee vergelijken en zien of je hoognodig weer eens moet drinken of juist te veel water hebt gedronken.
Interessant! Zo kun je een auto ook beoordelen en tegenwoordig het wijn- en frisdrankenschap bij AH ook... En zelfs het weer en de terreurdreiging wordt met een kleurcode aangeven :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Water drinken

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
parsifal schreef:In Singapore (waar het gevaar op uitdroging door de tropische temperaturen vrij hoog is) hebben ze bij veel openbare toiletten een kaartje hangen met kleurcodes. Je kunt dan de kleur van je urine er grofweg mee vergelijken en zien of je hoognodig weer eens moet drinken of juist te veel water hebt gedronken.
Interessant! Zo kun je een auto ook beoordelen en tegenwoordig het wijn- en frisdrankenschap bij AH ook... En zelfs het weer en de terreurdreiging wordt met een kleurcode aangeven :)
Ik mag hopen dat je de kleur van de wijn niet met je urine gaat vergelijken :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-
Berichten: 32702
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Water drinken

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
-DIA- schreef:
parsifal schreef:In Singapore (waar het gevaar op uitdroging door de tropische temperaturen vrij hoog is) hebben ze bij veel openbare toiletten een kaartje hangen met kleurcodes. Je kunt dan de kleur van je urine er grofweg mee vergelijken en zien of je hoognodig weer eens moet drinken of juist te veel water hebt gedronken.
Interessant! Zo kun je een auto ook beoordelen en tegenwoordig het wijn- en frisdrankenschap bij AH ook... En zelfs het weer en de terreurdreiging wordt met een kleurcode aangeven :)
Ik mag hopen dat je de kleur van de wijn niet met je urine gaat vergelijken :).
Dat zal nog wel meevallen. Er is anders nog wel enig onderscheidingsvermogen gewenst. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie