Gewetenskwestie: Bedelaar voor de kerkdeur...

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Gewetenskwestie: Bedelaar voor de kerkdeur...

Bericht door Desiree »

Excuus Samanthi, ik reageerde erg snel en met een kort lontje..

Ik zal vanavond alles nog rustig doorlezen..

Het ligt ook best moeilijk allemaal, ook wat Anker zei zit veel meer in. De ds. van zondagmiddag vertelde over een jongen die ging sterven. Daar kwam het goede doel aan, de mensen daarvan dus, en die mensen staan bij mij ook weleens bij de AH voor geld of lidmaatschap. Hoewel ik het doel ken van vroeger, kon ik deze keer het niet over mijn hart verkrijgen om iets te geven. Nu vertelde de dominee dat het jongetje er helemaal niet op zat te wachten, dat gebeuren aan zijn bed, maar hij wachtte wel op een Bijbel. Ach... die persoon of personen moesten weg, maar de dominee moest komen. Het jongetje had geen christelijke ouders..

Daarom, daarom is het best goed om na te denken..

Ach joh.. wat doe ik eigenlijk..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gewetenskwestie: Bedelaar voor de kerkdeur...

Bericht door samanthi »

Desiree schreef:Excuus Samanthi, ik reageerde erg snel en met een kort lontje..

Ik zal vanavond alles nog rustig doorlezen..

Het ligt ook best moeilijk allemaal, ook wat Anker zei zit veel meer in. De ds. van zondagmiddag vertelde over een jongen die ging sterven. Daar kwam het goede doel aan, de mensen daarvan dus, en die mensen staan bij mij ook weleens bij de AH voor geld of lidmaatschap. Hoewel ik het doel ken van vroeger, kon ik deze keer het niet over mijn hart verkrijgen om iets te geven. Nu vertelde de dominee dat het jongetje er helemaal niet op zat te wachten, dat gebeuren aan zijn bed, maar hij wachtte wel op een Bijbel. Ach... die persoon of personen moesten weg, maar de dominee moest komen. Het jongetje had geen christelijke ouders..

Daarom, daarom is het best goed om na te denken..

Ach joh.. wat doe ik eigenlijk..
excuus aanvaard :)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie