Reformatorische inrichting

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Reformatorische inrichting

Bericht door eilander »

merel schreef:Ik heb zo'n vaste planning :D en wijk daar zelden van af. En met mij meer werkende moeders. Als ik noodgedwongen afwijk, kan ik het sommige dingen pas een week later weer oppakken. Noem mij een dag en tijdstip en ik kan aangeven wat ik aan het doen ben. :OO3
Typisch refo....
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door merel »

:haha
Woe tussen 14.45 uur en 16.00 fiets ik het dorp door om kinderen te halen van vriendjes en spelende vriendjes gelijk weer thuis af te zetten. Dat is het gevolg als je 20 min fietsen bij school vandaan woont.

@ eilander nee hoor, typisch werkende moeder :huhu
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Johann Gottfried Walther »

merel schreef::haha
Woe tussen 14.45 uur en 16.00 fiets ik het dorp door om kinderen te halen van vriendjes en spelende vriendjes gelijk weer thuis af te zetten. Dat is het gevolg als je 20 min fietsen bij school vandaan woont.
Oke,
donderdag 11 uur dan wel aan de arbeid?.... :langue
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door JolandaOudshoorn »

O... wat ben ik blij dat ik geen werkende moeder ben. Nu kan ik gewoon echt kijken naar mijn omgeving en er zijn als het nodig is. Waarschuwing: als je zo in het leven staat, dan zie je steeds meer noden en raak je steeds meer betrokken bij anderen, zodat er van een vast schema steeds minder tijd is.
Dus merel, begin er maar niet aan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door merel »

@ jgw Do tussen 6.45 en 16.45 uur op kantoor incl reistijd :D

@ jolanda noden kan je ook zien/opmerken/ iets mee doen als je werkt. Een pan eten ergens binnen schuiven, in nood extra kinderen opvangen op woe, vrij of in het weekend gebeurt vaak. Dat kan overal tussen door. Wat ik door de week nooit doe is overal koffiedrinken, kleppen bij het schoolplein en socializen. Dan wordt er binnenshuis of buitenshuis gewerkt. Zes dagen zult gij arbeiden is het toch?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Orchidee »

Onderhuids worden niet carrieremakende vrouwen laag weggezet.
Het is maar wat je onder "werk" verstaat, een niet carrieremakende vrouw werkt net zo hard en doet misschien wel beter werk!
Daar hoort ook af en toe een praatje, socializen en koffiedrinken bij, er word vaak niet beseft hoe ontzettend belangrijk dat is.
Je kan wel proberen om jezelf altijd "schoon" te praten maar het is niet allemaal zuiver en schoon.
We zijn ook geen robots en/of werkmachines die strak gepland leven en door het leven gaan.
Onze Schepper heeft het allemaal anders bedoeld!
We moeten onze eigen in onze ogen goede strakgeplande zelfbedachte levensweg en wijze weleens overrekenen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door merel »

Waarom voel jij je altijd zo aangesproken orchidee als het over dit onderwerp gaat? Ik zet niemand onderhuids negatief neer, maar geef aan dat ik een heel strak schema heb voor mijn werkzaamheden. Mede naar aanleiding van jouw post dat je alles refo's kende met zo'n raar schema.
Orchidee schreef:Wat ik ook iets typisch reformatorisch vind is het "huishoudprogramma" ;)
Er MOET iedere week dit en dat gebeuren, het liefst op vaste dagen tijden en uren :jongle
Bij traditionele gezinnen zag je het 30 en 40 jaar geleden maar ook nu kom ik het nog genoeg tegen:
Maandag en vrijdag bijv. ga je niet bij iemand om de koffie of een bezoekje brengen, vanwege de vele huishoudelijke taken die op die dag verricht moeten worden!
"Zondags" eten, zondagse kleding, speciale marktdag enz.
WAAROM of WAARVOOR of voor WIE en WAT :quoi :quoi :quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Mara »

helma schreef:Ik ken nog maar weinig mensen met zo'n strakke planning. Het is wel lekker overzichtelijk :p. Helaas ben ik daar niet goed in, er zijn zo vaak onverwachtse dingen die een evt schema in de war gooien.
Juist als ik een strakke planning gemaakt had, wordt ie de eerste dag (en dan meteen de daaropvolgende dagen) volledig overhoop gegooid.
Daarom begin ik er ook niet meer aan.
merel schreef:Ik heb zo'n vaste planning en wijk daar zelden van af.
Blijkbaar kan dat in jouw gezin.
merel schreef:En met mij meer werkende moeders. Als ik noodgedwongen afwijk, kan ik het sommige dingen pas een week later weer oppakken. Noem mij een dag en tijdstip en ik kan aangeven wat ik aan het doen ben.
Dat is mij zelden gelukt.
Ik vind het juist wel een verrijking. Ik heb geleerd dat ik heel flexibel ben, als het erop aankomt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door helma »

Als je als moeder ook buitenshuis werkt moet je denk ik wel een strakker schema hebben dan thuiswerkmoeders. Anders red je het niet. Wat dat betreft heb ik het makkelijk, ik kan aardig schuiven met plannen. Al staan sommige dingen wel elke week vast, bijv. een vaste ochtend voor mantelzorg. Al komt daar de laatste tijd nogal eens zomaar ergens in de week een paar uur bij. Fijn dat je ondanks je drukke bestaan ook nog ruimte hebt voor mensen die een pan eten kunnen gebruiken of oppas! Zulke dingen kunnen heel veel betekenen.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Desiree »

Johann Gottfried Walther schreef:
merel schreef:Ik heb zo'n vaste planning :D en wijk daar zelden van af. En met mij meer werkende moeders. Als ik noodgedwongen afwijk, kan ik het sommige dingen pas een week later weer oppakken. Noem mij een dag en tijdstip en ik kan aangeven wat ik aan het doen ben. :OO3
Woensdag 15 uur :yahoo
Jij bent me er eentje... Hi, hi, wat doe jij hier tussen al die dames.. ik waag me er niet aan hier te reageren ;) Dat mag jij doen.

Wat staat trouwens in jouw vensterbank.. nu je hier toch bent? (Niet reageren hoor..)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Onderhuids worden niet carrieremakende vrouwen laag weggezet.
Werk was altijd om brood op de plank te kunnen verdienen.
Maar dat is verschoven naar een andere waarde. Je moet je zo hoog mogelijk opleiden, carriëre maken.
Ondertussen hoor je dat er nergens meer tijd voor is. Voor een simpel bezoekje moet de agenda getrokken worden.
Vrouwen vragen tijdens hun zwangerschap al aan hun (schoon)moeder hoeveel dagen ze kunnen oppassen, dan is het kind op de echo nog nauwelijks te zien.
Ook in refokringen!
Het grappige is dat de vrouwen die hadden beweerd daar echt nooit aan te beginnen, want dan zouden ze weer in een strak schema rollen, hier meteen ja op zeggen. Soms voor meerdere dagen per week.
De grachtengordel plant en rekent, soms amper na de conceptie moet alles al geregeld worden, maar ik zie het toch niet anders gebeuren in "onze kringen".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door eilander »

Tijd voor een refolutie.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Curatorium »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Onderhuids worden niet carrieremakende vrouwen laag weggezet.
Werk was altijd om brood op de plank te kunnen verdienen.
Jullie moeten je niet steeds zo aangevallen voelen wanneer een vrouw, zoals merel, er voor kiest om wel te werken en het bij haar (en velen met haar) allemaal prima werkt. Dit wordt een halfjaarlijks terugkerende discussie, nu wordt zelfs de anticonceptie erbij gepakt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Onderhuids worden niet carrieremakende vrouwen laag weggezet.
Werk was altijd om brood op de plank te kunnen verdienen.
Jullie moeten je niet steeds zo aangevallen voelen wanneer een vrouw, zoals merel, er voor kiest om wel te werken en het bij haar (en velen met haar) allemaal prima werkt. Dit wordt een halfjaarlijks terugkerende discussie, nu wordt zelfs de anticonceptie erbij gepakt.
Ik zou eerst maar eens goed lezen.
Ik had het over conceptie, dat is iets heel anders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Reformatorische inrichting

Bericht door Curatorium »

:D Gaat mij er meer om dat pakembeet iedere 6 maanden alle huismoeders als tijgers op Merel afspringen.
Plaats reactie