Huishoudgeld/budget

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Dan kun je het beter maar open en bloot neerleggen...
Met een briefje ernaast: Veel plezier ermee!
Volgens de politie gaat het vaak maar om enkele honderden euro's, om een keer drugs te scoren.
Ze kunnen aan de manier van inbreken zien of het "ouwe jongens" zijn of drugsverslaafde boefjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Orchidee »

Mannetje schreef:
Orchidee schreef:Betaal je dan alle boodschappen contant?
Vind je het niet vervelend om zoveel contant geld in huis te hebben?
Ik heb hooguit 20 € contant in huis.
Dat is wel een risico. Mocht er een storing in het pinsysteem zitten, dan ben je gauw door je geld heen...

@Mara: het lijkt me niet verstandig hier op het forum de geheime bergplaatsen van je geld te vermelden. ;)
Voor 20€ kun je brood en drinken kopen hoorAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Katharina van Bora
Berichten: 390
Lid geworden op: 19 mei 2009, 15:32

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Katharina van Bora »

Orchidee schreef:Betaal je dan alle boodschappen contant?
Vind je het niet vervelend om zoveel contant geld in huis te hebben?
Ik heb hooguit 20 € contant in huis.
Ja, ik betaal alle huishoudboodschappen contant.
Sja...wat noem je veel...het gaat niet om duizend euro, hoor ;)
En er zit altijd wat in de portomonee, of aan 't eind van de week meestal niets meer :nonnon
Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Zita »

Ik merk juist dat ik met alles pinnen veel meer overzicht heb. En zo af en toe een maand alle uitgaven noteren, da's soms ook wel confronterend.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Lassie »

Zita schreef:Ik merk juist dat ik met alles pinnen veel meer overzicht heb. En zo af en toe een maand alle uitgaven noteren, da's soms ook wel confronterend.
Dat heb ik ook.
Ach dat laatste moet je maar niet te veel over nadenken. Het is maar van tijdelijke aard. :fi
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Mara »

En toen ging het effe mis. Ik had alle boodschappen op de band gelegd en zag toen pas dat het een PIN-kassa was.
Dan is het kiezen, alle boodschappen terug in de kar en opschuiven naar één van de volgende lange rijen, of toch maar pinnen.
Ik koos maar voor het laatste. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Orchidee »

macht der gewoonte.

Ik scan fijn alles zelf, scheelt veel gedoe
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Vorst »

Gedoe? Welk gedoe?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Dodo »

Vorst schreef:Gedoe? Welk gedoe?
Tel maar eens hoe vaak je de boodschappen optilt en verplaatst. Bij de zelfscan scheelt dat toch weer een paar keer.
Ik vind het ideaal. Alleen vind ik het eng als ik gecontroleerd word. Stel dat ik iets vergeten ben...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Orchidee »

Ik vind het ook ideaal, doe het al jaren en 1 x van alle controles was ik 1 dingetje vergeten maar had ook 1 artikel teveel gescand dus ja; al met al...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Curie »

Orchidee schreef:Ik vind het ook ideaal, doe het al jaren en 1 x van alle controles was ik 1 dingetje vergeten maar had ook 1 artikel teveel gescand dus ja; al met al...
Heel ideaal, scheelt zoveel tijd. Hier ook weinig controle, één keer klopte het bij mij ook niet. Hoewel volkomen ter goeder trouw, schaamde ik me naar. Geluk bij ongeluk was dat ik vervolgens wel goedkoper uit was. Was dus verkeerd gescand in mijn eigen nadeel.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door Lassie »

Juist in de rij bij de kassa staan kan voor hele leuke gesprekken zorgen. Zo fantastisch.
Soms ook niet.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:Juist in de rij bij de kassa staan kan voor hele leuke gesprekken zorgen. Zo fantastisch.
Soms ook niet.
Die rij vind ik geen probleem. Meer het overhevelen van de boodschappen. In de kar, uit de kar, in de kar, uit de kar, de laatste keren al dan wel in een tas. Met de zelfscan is het gewoon in de tas (in de kar) en dan uit de kar (in de tas).
Ik weet, mijn Verlosser leeft
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door merel »

Klopt, zelfscannen is ideaal en gaat veel sneller. Jammer dat ze het nog niet in alle supermarkten hebben.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Huishoudgeld/budget

Bericht door ejvl »

merel schreef:Klopt, zelfscannen is ideaal en gaat veel sneller. Jammer dat ze het nog niet in alle supermarkten hebben.
Ik wil alleen maar boodschappen halen als ik gebruik kan maken van de zelfscan. Anders laat ik het aan de vrouw over die dat juist niet gebruikt.
Plaats reactie