Alternatief ja en nee?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door samanthi »

Hendrien schreef:Wat vinden jullie van EMDR-therapie? Ik hoor van verschillende mensen in mijn omgeving dat ze er gebruik van maken. Toch hoor je er ook negatieve geluiden over; het zou ook occult zijn.
Hier wordt over gezegd dat de remslaap wordt nagebootst, toch heb ik er wel wat vraagtekens bij, ik zou me er meer in moeten verdiepen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6497
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Posthoorn »

samanthi schreef:Nog een keer over het wel werken van een geneesmiddel zonder de moleculen van het oorspronkelijke geneesmiddel, wat na het veelvuldig potentiëren de stof ontstaat. Dit zegt de grondlegger van de homeopathie ervan:
Dit zegt Haneman grondlegger van de homeopathie:

Jezus van Nazareth de aardsdweper van Nazareth, meent met Zijn zoen- en kruisverdienste de wereld te moeten redden, een ieder die Hem geloofd is een aanstoot voor deze etherische waarheid.
Als het al een uitspraak van Hahnemann is, dan zegt dat helaas iets over zijn (on)geloof, maar dat staat los van zijn ontdekking van de homeopathie. Er zijn meer wetenschappers die vreselijke dingen zeggen over God.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door samanthi »

Posthoorn schreef:
samanthi schreef:Nog een keer over het wel werken van een geneesmiddel zonder de moleculen van het oorspronkelijke geneesmiddel, wat na het veelvuldig potentiëren de stof ontstaat. Dit zegt de grondlegger van de homeopathie ervan:
Dit zegt Haneman grondlegger van de homeopathie:

Jezus van Nazareth de aardsdweper van Nazareth, meent met Zijn zoen- en kruisverdienste de wereld te moeten redden, een ieder die Hem geloofd is een aanstoot voor deze etherische waarheid.
Als het al een uitspraak van Hahnemann is, dan zegt dat helaas iets over zijn (on)geloof, maar dat staat los van zijn ontdekking van de homeopathie. Er zijn meer wetenschappers die vreselijke dingen zeggen over God.
Ik stop er mee, ik raad je aan om de theorie achter homeopathie nog eens goed te onderzoeken.
Ik stop met deze discussie.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Tiberius »

samanthi schreef:Nog een keer over het wel werken van een geneesmiddel zonder de moleculen van het oorspronkelijke geneesmiddel, wat na het veelvuldig potentiëren de stof ontstaat. Dit zegt de grondlegger van de homeopathie ervan:
Dit zegt Haneman grondlegger van de homeopathie: (...)
Ik snap je gevoel, zozeer zelfs, dat wat hij zegt, ik liever niet citeer.
Maar ze roepen hier wel eens, dat een bericht op de persoon is, maar dit is nu echt een argument op de persoon.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door helma »

Ik zou dat ook niet los kunnen maken van zijn middeltjes. Net zo min ik zou kiezen voor een fysiotherapeut die zich ook bezighoudt met acupunctuur of dergelijke. Ik vind niet dat je de persoon altijd los kan maken van zijn uitspraken, zeker niet als die Godslasterlijk zijn. Als een persoon zich bezighoudt met occultisme en of openlijk en bewust de duivel vereert zou ik me niet met hem of zijn middeltjes inlaten. Hoe goed ze ook zouden kunnen helpen. Blijf maar uit de buurt bij het 'domein van de slang'.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Mara »

Ik denk dat we enige nuchterheid moeten betrachten, maar tevens de gevaarlijke kant in het oog moeten houden.
Van een koolblad om een verstuikte pols binden of gesnipperde ui achter je oor (huismiddeltjes) kom je niet in de ban van het occulte lijkt mij.
In feite is het: kusje erop, ook een vorm van een placebo effect, net als het wrijven met handen.
Als je je hoofd stoot, ga je er als vanzelf overheen wrijven.
Maar als het zoveel keer schudden is, voordat je het middel mag innemen, of als het persé bij volle maan is geoogst, zou het oppassen zijn.
Sommige mensen beweren echt dat hom. korreltjes helpen, maar ik spreek toch ook mensen die heel erg teleurgesteld zijn en er helemaal niets van gemerkt hebben.
Ik werk bij een oude dame die 1 korreltje kreeg. Ze moest het op een lepeltje leggen en dan onder haar tong brengen. Maar het korreltje viel van het lepeltje af, op de grond. Na lang zoeken heb ik het gevonden maar ze wilde het niet meer innemen. Mocht ook niet, want ik had er dan met mijn handen aan gezeten en dat mag nooit. :jongle
Ze kreeg een nieuw korreltje van de arts, ze nam het in en ze zou de volgende dag minder pijn hebben.
Niets van al. Honderd euro en een illusie armer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Terri »

Mara schreef:Ik denk dat we enige nuchterheid moeten betrachten, maar tevens de gevaarlijke kant in het oog moeten houden.
Van een koolblad om een verstuikte pols binden of gesnipperde ui achter je oor (huismiddeltjes) kom je niet in de ban van het occulte lijkt mij.
In feite is het: kusje erop, ook een vorm van een placebo effect, net als het wrijven met handen.
Als je je hoofd stoot, ga je er als vanzelf overheen wrijven.
Maar als het zoveel keer schudden is, voordat je het middel mag innemen, of als het persé bij volle maan is geoogst, zou het oppassen zijn.
Sommige mensen beweren echt dat hom. korreltjes helpen, maar ik spreek toch ook mensen die heel erg teleurgesteld zijn en er helemaal niets van gemerkt hebben.
Ik werk bij een oude dame die 1 korreltje kreeg. Ze moest het op een lepeltje leggen en dan onder haar tong brengen. Maar het korreltje viel van het lepeltje af, op de grond. Na lang zoeken heb ik het gevonden maar ze wilde het niet meer innemen. Mocht ook niet, want ik had er dan met mijn handen aan gezeten en dat mag nooit. :jongle
Ze kreeg een nieuw korreltje van de arts, ze nam het in en ze zou de volgende dag minder pijn hebben.
Niets van al. Honderd euro en een illusie armer.
100 euro voor 2 korreltjes? :bobo , dat alleen al moet alarmbellen doen rinkelen....
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Dodo »

Terri schreef:
100 euro voor 2 korreltjes? :bobo , dat alleen al moet alarmbellen doen rinkelen....
Daar zit waarschijnlijk ook een consult van een uur of anderhalf uur bij.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Terri »

Dodo schreef:
Terri schreef:
100 euro voor 2 korreltjes? :bobo , dat alleen al moet alarmbellen doen rinkelen....
Daar zit waarschijnlijk ook een consult van een uur of anderhalf uur bij.
Oke, als het inclusief consult is wordt het een ander verhaal.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
Dodo schreef:
Terri schreef:
100 euro voor 2 korreltjes? :bobo , dat alleen al moet alarmbellen doen rinkelen....
Daar zit waarschijnlijk ook een consult van een uur of anderhalf uur bij.
Oke, als het inclusief consult is wordt het een ander verhaal.
Dan vind ik het nog duur!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Mannetje »

Plukken bij volle maan is dan juist weer niet zo raar. Sapstromen in planten schijnen afhankelijk te zijn van de maan.

Dat de maan dingen op aarde beïnvloedt staat buiten kijf, denk aan eb en vloed.
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door samanthi »

Mannetje schreef:Plukken bij volle maan is dan juist weer niet zo raar. Sapstromen in planten schijnen afhankelijk te zijn van de maan.

Dat de maan dingen op aarde beïnvloedt staat buiten kijf, denk aan eb en vloed.
Het laatste is waar, het eerste is onzin, trouwens het schudden bij het potentiëren moet bij volle maan, want dan komt de oerkracht terug.

Ps nu stop ik er echt mee. Dit Topic kun je bij volle maan openen en er naar toe sturen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Wim Anker »

Toch geld hier m.i.ook wel het tekstwoord: "De dingen die God gemeen gemaakt heeft, zult gij niet onrein achten". @Helma geeft aan dat ze liever ver vandaan blijft van de middelen van dergelijke spotters. Toch is er niemand hier die varkensvlees eten afkeurt omdat er in de tempel in het OT en tussen het OT en NT in zo verschrikkelijk met de Heere is gespot waarbij varkens zijn gebruikt.

Zo ook hier. De schone schepping telt vele, vele gaven die wij slechts ten dele kennen. Laten we niet de gaven onrein achten omwille van de zondige mens. Want, en dat is andere kant, de gaven onrein achten is toch ook de Gever onrein achten. Laten we de gaven naspeuren als opdracht om de aarde te bebouwen en te bewaren.

Wat noemt de Bijbel occult? Die vraag staat nog open.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6497
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Alternatief ja en nee?

Bericht door Posthoorn »

samanthi schreef:
Mannetje schreef:Plukken bij volle maan is dan juist weer niet zo raar. Sapstromen in planten schijnen afhankelijk te zijn van de maan.

Dat de maan dingen op aarde beïnvloedt staat buiten kijf, denk aan eb en vloed.
Het laatste is waar, het eerste is onzin, trouwens het schudden bij het potentiëren moet bij volle maan, want dan komt de oerkracht terug.
Dit is dus een broodje-aapverhaal. Er wordt niet geschud bij volle maan. Informeer je zelf eens uit betrouwbare bronnen, zou ik zeggen.
Plaats reactie