Koningsdag

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Koningsdag 2016

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bedankt voor de link. Ik ga het eens lezen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koningsdag 2016

Bericht door eilander »

Een aantal berichten hier weggehaald als gevolg van een beslissing van collega-moderators. Zo al niet lasterlijk, dan wel off-topic.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Van Ewijk »

Hendrien schreef:Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat jullie doen op koningsdag!
Momenteel een beetje uitgriepen helaas....(gisteren dus ook)
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Bonny »

Ik heb er voor gezorgd dat de koning weer kan krijgen, wat de koning toekomt.
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mara »

Verloopt Koningsdag (27 april) fris en nat, dan stroomt er meer oranjebitter door het vat".

stond te lezen op Rijnmond.nl

Vanuit het westen breiden opklaringen zich uit, en de regen in het binnenland trekt ook weg naar het oosten van het land. Maar er ontstaan in de opklaringen ook al een paar buien. Vanmiddag is de kans op buien weer groter, bij buien is dan ook kans een onweersbui. Het wordt ongeveer 13 graden en er staat een matige tot krachtige, aan zee soms harde zuidwestenwind te staan.

Vanavond en vannacht zijn er vooral aan zee enkele buien, met kans op onweer. De wind neemt vannacht af, minimum rond 6 graden.

Plu meenemen dus, mensen. :hi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Terri »

Mara schreef:Verloopt Koningsdag (27 april) fris en nat, dan stroomt er meer oranjebitter door het vat".

stond te lezen op Rijnmond.nl

Vanuit het westen breiden opklaringen zich uit, en de regen in het binnenland trekt ook weg naar het oosten van het land. Maar er ontstaan in de opklaringen ook al een paar buien. Vanmiddag is de kans op buien weer groter, bij buien is dan ook kans een onweersbui. Het wordt ongeveer 13 graden en er staat een matige tot krachtige, aan zee soms harde zuidwestenwind te staan.

Vanavond en vannacht zijn er vooral aan zee enkele buien, met kans op onweer. De wind neemt vannacht af, minimum rond 6 graden.

Plu meenemen dus, mensen. :hi
Ik hoef vandaag niet zoveel, drukke weken gehad, dus lekker binnen met familie :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Koningsdag

Bericht door Dodo »

Ik was verbaasd hoe druk het al was om negen uur, op de vrijmarkt.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Koningsdag

Bericht door aggieoudje »

Net voor de aubade regende het hier nog, maar uiteindelijk werd het droog en stonden we zelfs in het zonnetje! Het was wel minder druk dan normaal.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningsdag

Bericht door Mara »

De koningin is niet bepaald een koukleum, ze loopt in korte mouwen. Amalia trok op een gegeven moment wel een jas aan.
Maar het zonnetje schijnt :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Koningsdag

Bericht door Nasrani »

Bij de aubade en optocht vanmorgen mooi weer gehad... lekker zonnetje erbij...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Koningsdag

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:Bij de aubade en optocht vanmorgen mooi weer gehad... lekker zonnetje erbij...
Hier ook gelukkig. Zit toch een kanaal tussen he. T kan verkeren. :D
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Koningsdag

Bericht door Ad Anker »

We hebben hier wel eens gesproken over kennelijke weersomstandigheden m.b.t. bijzondere gebeurtenissen in het kerkelijk leven. Wat mij opvalt dat bij de bezoeken van de koning op koningsdagen het weer bijzonder meewerkt, zoals vandaag, gezien de verwachtingen.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Koningsdag

Bericht door Boertje »

Tja als je over nadenkt heb je gelijk. Ik had er nooit zo bij stilgestaan, maar het klopt wel. Zekers bijzonder.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Koningsdag

Bericht door Roeline »

Ad Anker schreef:We hebben hier wel eens gesproken over kennelijke weersomstandigheden m.b.t. bijzondere gebeurtenissen in het kerkelijk leven. Wat mij opvalt dat bij de bezoeken van de koning op koningsdagen het weer bijzonder meewerkt, zoals vandaag, gezien de verwachtingen.
Was me idd ook al eens opgevallen. Is er veel gebed voor wellicht? Of is verhoring daarvan niet te rijmen met een deel van de invulling van zo'n dag en kun je dat dus niet concluderen? Vaststaat dat in veel kerken elke zondag voor deze mensen gebeden wordt en wat mooi dat koningin Maxima aan ds. Roos toevertrouwde dat zij dat ook echt nodig voelen te hebben.
Plaats reactie