Koningsdag

Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mannetje »

Wim Anker schreef:
Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
Echt? Waarom?
Ik zou best eens met hem willen spreken over hoe het voelt om zo'n ambt te hebben. En hem willen vragen naar de hoop die in hem is, of niet.
Zo heb ik nog wel meer vragen.
-
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Koningsdag 2016

Bericht door modesto »

Auto schreef:Voor het eerst in 19 jaar ziet het er naar uit dat wij niet naar de aubade gaan. Dit ook vanwege dat er door de Oranjevereniging bewust gekozen is om een aantal (christelijke) liederen te skippen.
Ik vind dat ook jammer, maar, aan de andere kant, Koningsdag is geen Christelijke feestdag. Om welke liederen gaat het trouwens?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:
Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
Echt? Waarom?
Ik zou best eens met hem willen spreken over hoe het voelt om zo'n ambt te hebben. En hem willen vragen naar de hoop die in hem is, of niet.
Zo heb ik nog wel meer vragen.
Vreemd hoor. Als die man een hoop heeft is het een valse hoop. Miljoenen worden door hem - en de kerk die hij vertegenwoordigd - ten verderve geleidt.
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mannetje »

Wellicht goed om Brakel nog eens te lezen.
-
DDD
Berichten: 28655
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Koningsdag 2016

Bericht door DDD »

Het lijkt mij zeer ongepast om zulke oordelen over andere christenen op te tekenen. [knip]

En dat nog wel met zulke woorden. Ook al is duidelijk dat de RKK in bepaalde opzichten dwaalt, dan nog geeft het mijns inziens geen pas om zulke vreselijke dingen te zeggen.

Ik zou trouwens de paus ook graag eens spreken. Ik zal het waarschijnlijk moeten doen met hooguit een preek in de Sint Pieter. Maar dat geeft verder niet.
alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Koningsdag 2016

Bericht door alexv »

DDD schreef:Het lijkt mij zeer ongepast om zulke oordelen over andere christenen op te tekenen. [knip]

En dat nog wel met zulke woorden. Ook al is duidelijk dat de RKK in bepaalde opzichten dwaalt, dan nog geeft het mijns inziens geen pas om zulke vreselijke dingen te zeggen.

Ik zou trouwens de paus ook graag eens spreken. Ik zal het waarschijnlijk moeten doen met hooguit een preek in de Sint Pieter. Maar dat geeft verder niet.
Hoog tijd om je eens wat beter te informeren. De Paus doet aan vervloekte afgoderij. De RKK dwaalt in alles. Luther zegt : die in de leer van de rechtvaardigmaking dwaalt, dwaalt in alles.
De Paus zou volgens jou dus werk van God doen? Hoe kun je zo dwalen? Alleen als je de geschiedenis niet kent.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Koningsdag 2016

Bericht door CvdW »

Wij hopen straks naar de aubade te gaan, in winterkleding.
De burgemeester komt hier samen met enkele leerlingen van de dorpsschool de vlag hijsen. Hierna zingen we gezamenlijk (thuislezers, kerkelijken en niet-kerkelijken) Wilhelmus en andere vaderlandse liederen. Kinderen van de dorpsschool zingen ook nog een lied. De saamhorigheid waardeer ik elk jaar weer. Dit is ook bij 4 mei te zien.

Mbuma zendingsdag is een mooie dag voor kinderen en ouderen. Het begint al met het a capella zingen. Daarna de meditaties, predikant vanuit buitenland is ook altijd boeiend. In de pauze de kraampjes met boeken, kaarten, enz. vinden kinderen altijd leuk, zeker als ze een bedrag krijgen om zelf iets te kopen. In de middag de vertelling is ook leerzaam voor de kinderen en voor mij ook.
Als u nog nooit bent geweest neem dan een keer de moeite om te gaan. Ik ervaar het als een zinvolle dagbesteding.

Iemand deed negatief over de Mbuma zendingsdag. Gaat deze persoon wel naar de zendingsdag van de gergem.?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Bruna »

CvdW schreef:Wij hopen straks naar de aubade te gaan, in winterkleding.
De burgemeester komt hier samen met enkele leerlingen van de dorpsschool de vlag hijsen. Hierna zingen we gezamenlijk (thuislezers, kerkelijken en niet-kerkelijken) Wilhelmus en andere vaderlandse liederen. Kinderen van de dorpsschool zingen ook nog een lied. De saamhorigheid waardeer ik elk jaar weer. Dit is ook bij 4 mei te zien.

Mbuma zendingsdag is een mooie dag voor kinderen en ouderen. Het begint al met het a capella zingen. Daarna de meditaties, predikant vanuit buitenland is ook altijd boeiend. In de pauze de kraampjes met boeken, kaarten, enz. vinden kinderen altijd leuk, zeker als ze een bedrag krijgen om zelf iets te kopen. In de middag de vertelling is ook leerzaam voor de kinderen en voor mij ook.
Als u nog nooit bent geweest neem dan een keer de moeite om te gaan. Ik ervaar het als een zinvolle dagbesteding.

Iemand deed negatief over de Mbuma zendingsdag. Gaat deze persoon wel naar de zendingsdag van de gergem.?
Mooi dat het zo kan. Hier zingen we de liederen bij de eigen school. De Oranjevereniging houdt een muzikale optocht waar we niet aan mee kunnen doen.
Na 12uur pas klaar dus Mbuma halen we dan niet meer, gezien ook de afstand.
Anders een prima besteding.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningsdag 2016

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Het lijkt mij zeer ongepast om zulke oordelen over andere christenen op te tekenen. [knip]

En dat nog wel met zulke woorden. Ook al is duidelijk dat de RKK in bepaalde opzichten dwaalt, dan nog geeft het mijns inziens geen pas om zulke vreselijke dingen te zeggen.

Ik zou trouwens de paus ook graag eens spreken. Ik zal het waarschijnlijk moeten doen met hooguit een preek in de Sint Pieter. Maar dat geeft verder niet.
Het is een teken des tijds dat ,men de paus niet meer als zo'n groot gevaar ziet. Rooms en vals protestants groeien ongemerkt naar elkaar toe, waar van de vals protestantse zijde wel concessies worden gedaan t.a.v. de Roomse leer, maar niet andersom. Dat de paus de antichrist zou zijn is na 500 jaar echt een gepasseerd station voor veel vals protestanten. Die foto in de krant maakte duidelijk: Koningen moeten voor hem buigen. De hele koninklijke familie diep in het zwart voor "zijne heiligheid" de paus. Wie schrikt nog van zo'n foto? Wie draagt er nog leed om? Heeft de Heere dan ook onze koning verworpen? Denk aan Saul. Denk aan Samuel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Hendrikus »

Wim Anker schreef:[Vreemd hoor. Als die man een hoop heeft is het een valse hoop. Miljoenen worden door hem - en de kerk die hij vertegenwoordigd - ten verderve geleidt.
nounou, met dt nog wel :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Dodo »

Een paar gouden boekjes, een leuk bergje duplo, twee puzzels en wat zomerkleren voor het kleinkind. Dat was een prima vrijmarktronde!
Misschien straks nog even naar Reeuwijk, eerst een flinke bui over laten waaien.
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Gerson »

Kan er nog gedankt worden voor de Reformatie?
Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mannetje »

Gerson schreef:Kan er nog gedankt worden voor de Reformatie?
Ja, waarom niet?
-
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Wim Anker »

Het bezoek is afgelopen. De koning stelde dat als we gewoon blijven feestvieren het allemaal goed komt. In de afsluitende song werde deze regels uit het refrein eringestampt: "Pure vreugd is wa'k verschaf, kom met me dansen op mijn graf".

Dat is ons koningshuis.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:Het bezoek is afgelopen. De koning stelde dat als we gewoon blijven feestvieren het allemaal goed komt. In de afsluitende song werde deze regels uit het refrein eringestampt: "Pure vreugd is wa'k verschaf, kom met me dansen op mijn graf".

Dat is ons koningshuis.
Ik schakelde op dat moment in, ik vond het verschrikkelijk om te horen en te zien!
Allemaal handen om elkaars schouders en meedeinen maar. De man die arm in arm met de koning stond, had de dag van zn leven denk ik.
Waarom hadden ze Jan Vayne niet gevraagd bijvoorbeeld, hij is toch ook een Zwollenaar?
Verder zie ik niet zo'n groot verschil met koninginnedag "oude stijl", aan de fragmenten te zien zijn het weer diverse sporten en andere gein waar ze langs moesten lopen en/of meedoen.
Ik vraag me af of ze thuis meteen hun pumps uit schoppen en een joggingpak aantrekken. :D
Maar misschien eerst lunchen bij Jonnie Boer?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie