Koningsdag

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Koningsdag

Bericht door Orchidee »

De Rijksvoorlichtingsdienst heeft vandaag bekendgemaakt dat Koning Willem-Alexander en koningin Máxima in 2016 samen met Amalia, Alexia en Ariane Koningsdag vieren in Zwolle. De hoofdstad van Overijssel ontvangt het koningspaar daar op woensdag 27 april. Volgens de RVD is de keuze in samenspraak met de burgemeester op Zwolle gevallen.

Nieuwe stijl
Dit jaar vindt Koningsdag voor de derde keer plaats. Dit jaar werd Koningsdag voor het eerst ‘nieuwe stijl’ gevierd in Dordrecht. Ze bezoeken nu niet meer twee gemeenten, maar één. Naast het defilé wordt er ook een stadswandeling gemaakt.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Hendrien »

Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat jullie doen op koningsdag! Zijn er ook nog mensen die naar de Mbuma-zendingsdag gaan? Wij gaan meestal naar rommelmarkten etc. en maken het gezellig met familie.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningsdag 2016

Bericht door -DIA- »

Als het weer een beetje goed is ontvluchten we Nederland op Koningsdag.
Mijn broer heeft dan vrij en wellicht dat we een dagje naar Duitsland gaan, omgeving Tecklenburg of zo.
Het is daar een prachtige steek: Heuvelachtige, glooiende landschappen, vergezichten, fleurig bloeiende en jong-groene bomen en....
ook leuk: prachtige Duitse supermarkten, vaak met aparte drankenhallen erbij. Ik vraag me af, kan het nergens vinden
op internet, waarom in Duitsland vaak die drankenhallen los van de supermarkten staan... Nee, ik bedoel geen slijterijen, maar een aparte afdeling waar dranken, limonade, water, bier, etc. wordt verkocht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Pimpelmees »

Ik respecteer dat wij een koning hebben maar ik heb verder niets met het koninklijk huis en alle glamour die daarbij hoort. Morgen waarschijnlijk in de tuin werken (als het weer het toelaat).
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Orchidee »

Gewoon een gezellige vrije dag zonder verplichtingen :super
Voor mij geen rommelmarkten of feestjes.
Toen de kinderen klein waren (tot een jaar of 8/10) gingen we af en toe naar de aubade en keken we wat rond in het dorp (bezoekje en ritje met de stoomtreintjes) maar dat is over voor ons :D
35/40 jr geleden 2 x met mijn vader naar de Mbuma zendingsdag geweest, niet iets wat ik mezelf of m'n gezin wil aandoen.
Paar jaar geleden wel een concert bijgewoond van de Urkers (Hallelujah) in de nieuwe kerk in Delft, dat was geweldig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mannetje »

Als het weer het toelaat gaan we even langs de vrijmarkt op het dorp. Verder eten we uit monarchistische overwegingen een oranjetompouce en verder genieten we van een vrije dag.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Ik respecteer dat wij een koning hebben maar ik heb verder niets met het koninklijk huis en alle glamour die daarbij hoort. Morgen waarschijnlijk in de tuin werken (als het weer het toelaat).
Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ik hoop even de aankomst in Zwolle te bekijken, manlief heeft beloofd om bij de bakker in de rij te staan voor oranje slagroomsoezen (heetten eerst oranje moorkoppen), ik ga altijd even naar de boekenkraam van een kerk, s'middags brengen we een bezoekje aan schoonvader.
En dat was het.
Ik hoop dat ik de vlag kan uitsteken, maar als ik nu naar buiten kijk, vrees ik het ergste.
Zo'n natte lap om een stok is geen optie.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Wim Anker »

De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Ezen »

Een beetje vlag kan elk weer hebben. Alles is kunststof en in een mum weer droog.
Spitten en niet moe worden.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
:mdr

Sorry misschien bedoelde je het serieus....maar ......nou ja....
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Ezen »

-DIA- schreef:Als het weer een beetje goed is ontvluchten we Nederland op Koningsdag.
Mijn broer heeft dan vrij en wellicht dat we een dagje naar Duitsland gaan, omgeving Tecklenburg of zo.
Het is daar een prachtige steek: Heuvelachtige, glooiende landschappen, vergezichten, fleurig bloeiende en jong-groene bomen en....
ook leuk: prachtige Duitse supermarkten, vaak met aparte drankenhallen erbij. Ik vraag me af, kan het nergens vinden
op internet, waarom in Duitsland vaak die drankenhallen los van de supermarkten staan... Nee, ik bedoel geen slijterijen, maar een aparte afdeling waar dranken, limonade, water, bier, etc. wordt verkocht.
Eigentlich ist das ein rein logistisches Problem. Flaschen und Kästen sind schwer und schwierig zu transportieren. Da lohnt es sich für manchen Markt, eine daraufhin gestaltete Halle zu konzipieren. Außerdem blockieren dann nicht Einkaufswagen mit drei, vier Bierkästen die Lebensmittelkassen.
Spitten en niet moe worden.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mannetje »

Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
-
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door Pimpelmees »

Pimpelmees schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
NB: de Zweedse en Canadese forummers zullen wel moeten lachen om het Nederlandse nieuws van een sneeuwbui eind april.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door parsifal »

Pimpelmees schreef:
Pimpelmees schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
NB: de Zweedse en Canadese forummers zullen wel moeten lachen om het Nederlandse nieuws van een sneeuwbui eind april.
Sneeuw eind april is ook in Stockholm uitzonderlijk, al vriest het nu wel al een week iedere ochtend.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie