Koningsdag

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Lassie »

Niks gepland. Mijn zoon word morgen weer opgehaald door zijn vader.
Morgenavond ga ik bij iemand eten.
Er is hier op de camping wel van alles georganiseerd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningsdag 2016

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:
-DIA- schreef:Als het weer een beetje goed is ontvluchten we Nederland op Koningsdag.
Mijn broer heeft dan vrij en wellicht dat we een dagje naar Duitsland gaan, omgeving Tecklenburg of zo.
Het is daar een prachtige steek: Heuvelachtige, glooiende landschappen, vergezichten, fleurig bloeiende en jong-groene bomen en....
ook leuk: prachtige Duitse supermarkten, vaak met aparte drankenhallen erbij. Ik vraag me af, kan het nergens vinden
op internet, waarom in Duitsland vaak die drankenhallen los van de supermarkten staan... Nee, ik bedoel geen slijterijen, maar een aparte afdeling waar dranken, limonade, water, bier, etc. wordt verkocht.
Eigentlich ist das ein rein logistisches Problem. Flaschen und Kästen sind schwer und schwierig zu transportieren. Da lohnt es sich für manchen Markt, eine daraufhin gestaltete Halle zu konzipieren. Außerdem blockieren dann nicht Einkaufswagen mit drei, vier Bierkästen die Lebensmittelkassen.
Maar waarom zij we in NL nooit op dat idee gekomen...
Als je speciaal voor wat drinken naar een Trinkhalle moet vind ik dat maar lastig.
Ook apart vind ik: In Duitsland hadden ze tot voor kort geen, of nauwelijks kleine
pakjes drinken voor bv. in de auto.
Alles lijkt in Duitsland groter... De verpakkingen, het brood, de huizen, het land...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Wim Anker »

Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
Echt? Waarom?
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Ezen »

-DIA- schreef:
Ezen schreef:
-DIA- schreef:Als het weer een beetje goed is ontvluchten we Nederland op Koningsdag.
Mijn broer heeft dan vrij en wellicht dat we een dagje naar Duitsland gaan, omgeving Tecklenburg of zo.
Het is daar een prachtige steek: Heuvelachtige, glooiende landschappen, vergezichten, fleurig bloeiende en jong-groene bomen en....
ook leuk: prachtige Duitse supermarkten, vaak met aparte drankenhallen erbij. Ik vraag me af, kan het nergens vinden
op internet, waarom in Duitsland vaak die drankenhallen los van de supermarkten staan... Nee, ik bedoel geen slijterijen, maar een aparte afdeling waar dranken, limonade, water, bier, etc. wordt verkocht.
Eigentlich ist das ein rein logistisches Problem. Flaschen und Kästen sind schwer und schwierig zu transportieren. Da lohnt es sich für manchen Markt, eine daraufhin gestaltete Halle zu konzipieren. Außerdem blockieren dann nicht Einkaufswagen mit drei, vier Bierkästen die Lebensmittelkassen.
Maar waarom zij we in NL nooit op dat idee gekomen...
Als je speciaal voor wat drinken naar een Trinkhalle moet vind ik dat maar lastig.
Ook apart vind ik: In Duitsland hadden ze tot voor kort geen, of nauwelijks kleine
pakjes drinken voor bv. in de auto.
Alles lijkt in Duitsland groter... De verpakkingen, het brood, de huizen, het land...
Ein Trinkhalle ist etwas Anderes. Es handelt um ein GETRÄNKEMARKT.
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
Het is zelfs nog kouder geweest, zag ik op weeronline.

Afbeelding

Het maakt voor de hooikoortsklachten niet zo veel uit. :ouin Pollen storen zich kennelijk niet aan koude.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koningsdag 2016

Bericht door helma »

Ik reed net achter een strooiwagen...
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: RE: Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:
Pimpelmees schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
Het is zelfs nog kouder geweest, zag ik op weeronline.

[img]http://nieuws.weeronline.nl/wp-content/ ... 00x282.png[/img]

Het maakt voor de hooikoortsklachten niet zo veel uit. :ouin Pollen storen zich kennelijk niet aan koude.
Nos.nl schreef juist dat dit weer positief is voor hooikoortspatiënten:
http://nos.nl/artikel/2101519-is-de-nat ... kip_wall=1
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: RE: Re: Koningsdag 2016

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:
Mara schreef:
Pimpelmees schreef:
Mara schreef: Je bedoelt: sneeuw ruimen. :D
Ja, daar ziet het wel naar uit. Vanmorgen ook een fikse (natte) sneeuwbui. Dat verwacht je niet meer eind april.
Het is zelfs nog kouder geweest, zag ik op weeronline.

[img]http://nieuws.weeronline.nl/wp-content/ ... 00x282.png[/img]

Het maakt voor de hooikoortsklachten niet zo veel uit. :ouin Pollen storen zich kennelijk niet aan koude.
Nos.nl schreef juist dat dit weer positief is voor hooikoortspatiënten:
http://nos.nl/artikel/2101519-is-de-nat ... kip_wall=1
Volgens de AllergieRadar is de actuele klachtenscore een 6.
Els, hazelaar en berk geven momenteel klachten.
Ik mag de medicatie nog verdubbelen, maar dan word ik zo slaperig. :baille
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Terri »

Wim Anker schreef:
Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
Echt? Waarom?
Als ik dan de foto zie waar het hele gezin samen met de paus opstaat en ze overwegend zwart c.q. heel donker gekleed zijn, heb ik wel een vraag of dit verplicht of verwacht wordt?
Ik ben niet bekend met de gewoontes omtrent een bezoek aan de paus.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Koningsdag 2016

Bericht door eilander »

Terri schreef: Als ik dan de foto zie waar het hele gezin samen met de paus opstaat en ze overwegend zwart c.q. heel donker gekleed zijn, heb ik wel een vraag of dit verplicht of verwacht wordt?
Ik ben niet bekend met de gewoontes omtrent een bezoek aan de paus.
Er zijn hier wel regels voor. Dus is het in hun geval verplicht.
Ik vind het ook triest, net als @Wim Anker. Maar je kunt niet zeggen dat 'tegenwoordig' zo is, het was helaas al lang zo.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Zita »

Terri schreef:
Wim Anker schreef:
Mannetje schreef:
Wim Anker schreef:De Koning bezoekt tegenwoordig eerst de paus alvorens zich aan het plebs te vertonen. Ik overweeg de vlag halfstok te hangen.
Jaloers? Ik zou best ook een keer met de paus koffie willen drinken.
Echt? Waarom?
Als ik dan de foto zie waar het hele gezin samen met de paus opstaat en ze overwegend zwart c.q. heel donker gekleed zijn, heb ik wel een vraag of dit verplicht of verwacht wordt?
Ik ben niet bekend met de gewoontes omtrent een bezoek aan de paus.
Inderdaad. Het Nederlandse vorstenhuis heeft - in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Belgische en het Luxemburgse - niet het 'privilege du blanc'. Wie dat wel heeft, mag in het wit. De rest in het zwart.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Koningsdag 2016

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:
-DIA- schreef:
Ezen schreef:
-DIA- schreef:Als het weer een beetje goed is ontvluchten we Nederland op Koningsdag.
Mijn broer heeft dan vrij en wellicht dat we een dagje naar Duitsland gaan, omgeving Tecklenburg of zo.
Het is daar een prachtige steek: Heuvelachtige, glooiende landschappen, vergezichten, fleurig bloeiende en jong-groene bomen en....
ook leuk: prachtige Duitse supermarkten, vaak met aparte drankenhallen erbij. Ik vraag me af, kan het nergens vinden
op internet, waarom in Duitsland vaak die drankenhallen los van de supermarkten staan... Nee, ik bedoel geen slijterijen, maar een aparte afdeling waar dranken, limonade, water, bier, etc. wordt verkocht.
Eigentlich ist das ein rein logistisches Problem. Flaschen und Kästen sind schwer und schwierig zu transportieren. Da lohnt es sich für manchen Markt, eine daraufhin gestaltete Halle zu konzipieren. Außerdem blockieren dann nicht Einkaufswagen mit drei, vier Bierkästen die Lebensmittelkassen.
Maar waarom zij we in NL nooit op dat idee gekomen...
Als je speciaal voor wat drinken naar een Trinkhalle moet vind ik dat maar lastig.
Ook apart vind ik: In Duitsland hadden ze tot voor kort geen, of nauwelijks kleine
pakjes drinken voor bv. in de auto.
Alles lijkt in Duitsland groter... De verpakkingen, het brood, de huizen, het land...
Ein Trinkhalle ist etwas Anderes. Es handelt um ein GETRÄNKEMARKT.
Gij hebt gelijk, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik slechts drie winterseizoenen wat Duits voor beginners heb gehad... En ik blijf Duits een lastige taal vinden, ook al versta ik Duits redelijk goed, maar toch...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Bruna »

Hendrien schreef:Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat jullie doen op koningsdag! Zijn er ook nog mensen die naar de Mbuma-zendingsdag gaan? Wij gaan meestal naar rommelmarkten etc. en maken het gezellig met familie.
Hier is het de goede gewoonte om met de basisscholen naar de aubade te gaan. Onze refobasisschool doet hieraan mee. Daarnaast zingen we nog bij de school vaderlandse liederen, zijn er nog spelletjes etc. Tsja we hebben toch de historische band met ons Oranjehuis aan onze kinderen door te geven. Al wordt dat natuurlijk wel steeds moeilijker.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Auto »

Bruna schreef:
Hendrien schreef:Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd wat jullie doen op koningsdag! Zijn er ook nog mensen die naar de Mbuma-zendingsdag gaan? Wij gaan meestal naar rommelmarkten etc. en maken het gezellig met familie.
Hier is het de goede gewoonte om met de basisscholen naar de aubade te gaan. Onze refobasisschool doet hieraan mee. Daarnaast zingen we nog bij de school vaderlandse liederen, zijn er nog spelletjes etc. Tsja we hebben toch de historische band met ons Oranjehuis aan onze kinderen door te geven. Al wordt dat natuurlijk wel steeds moeilijker.
Voor het eerst in 19 jaar ziet het er naar uit dat wij niet naar de aubade gaan. Dit ook vanwege dat er door de Oranjevereniging bewust gekozen is om een aantal (christelijke) liederen te skippen.
Martijn
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Koningsdag 2016

Bericht door Martijn »

Ook hier hebben we niet zoveel met het Koningshuis. Morgen wordt het een dagje genieten van onze jongste die net een week oud is en lekker rustig aan doen. De andere 2 gaan een dagje opstap. De ene met opa en oma en de andere met oom, tante en nichtje. Morgen wel een ritje naar de bakker om iets oranje lekkers te halen want dat smaakt altijd, zeker als je zoveel muisjes moet eten. ;)
Plaats reactie