Smartphone: welke leeftijd?

Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

pierre27 schreef: Prima, je hebt er geen een dus hoef je hem ook niet thuis te laten. Anderen die dat wel nodig achten en ermee om kunnen gaan hun eigen keuze laten maken.
Ik heb wel als ik met de auto onderweg ben naar kerk 3x doordeweeks en soms zaterdags naar Strijensas mijn mobieltje (de aller eenvoudigste Nokia)mee voor het geval bij pech of iets dergelijks. Maar die staat altijd uit. Die zet ik dus alleen aan als ik hem nodig zou hebben. Dat zou dus óok voor het gebruik en bezit van een Smart-Phone gelden. En niemand heeft een telefoon nodig in Gods huis. Echt niemand. En het gaat er niet om wat anderen nodig achten. Het gaat om de eerbied en aandacht in Gods huis.Daar hoort geen telefoontje bij. Geen discussie mogelijk. Ben je voor je beroep stand-by en dat ding zou af kunnen gaan, blijf dan thuis.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Mara schreef:
Johannes van Dijk schreef:Ik sprak eens een jonge vader aan die naast me zat, toen hij op dat ding keek. Ik zei hem: Jongen; als je zegen in je gezin wil verwachten, voor jezelf, je vrouwtje en je pas geboren kindje, dan doe je dat ding zaterdagavond uit, en dan doe je hem maandagmorgen pas weer aan. Sinds die tijd praat hij niet meer tegen me.
En zijn vrouwtje zeker ook niet? :D
Zo zie je maar, dat verslaving aan smartphone niet leeftijdsgebonden is.
Ik doe mijn smartpfone altijd aan onder de dienst, ik lees de tekst in het Grieks mee, is daar iets mis mee?
@Samanthi tochAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door pierre27 »

Johannes van Dijk schreef:
pierre27 schreef: Prima, je hebt er geen een dus hoef je hem ook niet thuis te laten. Anderen die dat wel nodig achten en ermee om kunnen gaan hun eigen keuze laten maken.
Ik heb wel als ik met de auto onderweg ben naar kerk 3x doordeweeks en soms zaterdags naar Strijensas mijn mobieltje (de aller eenvoudigste Nokia)mee voor het geval bij pech of iets dergelijks. Maar die staat altijd uit. Die zet ik dus alleen aan als ik hem nodig zou hebben. Dat zou dus óok voor het gebruik en bezit van een Smart-Phone gelden. En niemand heeft een telefoon nodig in Gods huis. Echt niemand. En het gaat er niet om wat anderen nodig achten. Het gaat om de eerbied en aandacht in Gods huis.Daar hoort geen telefoontje bij. Geen discussie mogelijk. Ben je voor je beroep stand-by en dat ding zou af kunnen gaan, blijf dan thuis.

Helemaal prima Hans, gewoon doen waar jij je het beste in kan vinden. Opmerkelijk, zelfs onze predikant heeft hem op zak tijdens de dienst:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Orchidee »

Dat is dan geen goede ds hoor!
Als het een door God gezonden dienstknecht zou zijn, zou hij dat écht niet doen!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Orchidee schreef:
samanthi schreef:
Mara schreef:
Johannes van Dijk schreef:Ik sprak eens een jonge vader aan die naast me zat, toen hij op dat ding keek. Ik zei hem: Jongen; als je zegen in je gezin wil verwachten, voor jezelf, je vrouwtje en je pas geboren kindje, dan doe je dat ding zaterdagavond uit, en dan doe je hem maandagmorgen pas weer aan. Sinds die tijd praat hij niet meer tegen me.
En zijn vrouwtje zeker ook niet? :D Zo zie je maar, dat verslaving aan smartphone niet leeftijdsgebonden is.
Ik doe mijn smartpfone altijd aan onder de dienst, ik lees de tekst in het Grieks mee, is daar iets mis mee?
@Samanthi toch.
Je moet het eens omdraaien. Niet wat is er mis mee? Maar wat heeft dit voor nut? Grieks, Engels misschien nog een Chinees onder ons? Kom op zeg! Geeft dan eeuwig eer, Onzen God en HEER, Klimt op Sion, toont EERBIED, waar Hij woont. Zie berijmde psalm 99:8
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

pierre27 schreef:
Johannes van Dijk schreef:
pierre27 schreef: Prima, je hebt er geen een dus hoef je hem ook niet thuis te laten. Anderen die dat wel nodig achten en ermee om kunnen gaan hun eigen keuze laten maken.
Ik heb wel als ik met de auto onderweg ben naar kerk 3x doordeweeks en soms zaterdags naar Strijensas mijn mobieltje (de aller eenvoudigste Nokia)mee voor het geval bij pech of iets dergelijks. Maar die staat altijd uit. Die zet ik dus alleen aan als ik hem nodig zou hebben. Dat zou dus óok voor het gebruik en bezit van een Smart-Phone gelden. En niemand heeft een telefoon nodig in Gods huis. Echt niemand. En het gaat er niet om wat anderen nodig achten. Het gaat om de eerbied en aandacht in Gods huis.Daar hoort geen telefoontje bij. Geen discussie mogelijk. Ben je voor je beroep stand-by en dat ding zou af kunnen gaan, blijf dan thuis.

Helemaal prima Hans, gewoon doen waar jij je het beste in kan vinden. Opmerkelijk, zelfs onze predikant heeft hem op zak tijdens de dienst:)
joh Pierre,ik ken predikanten die op de foto staan met een overhemdje open,en in een vrijetijdsbroek. Dus ja,vertel me niks wat er allemaal mis is. Enneh...die predikant van jouw, kijkt die soms tijdens de dienst even of hij een mailtje of sms,je gehad heeft?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Orchidee schreef:Dat is dan geen goede ds hoor!
Als het een door God gezonden dienstknecht zou zijn, zou hij dat écht niet doen!
Dat ben ik dit keer helemaal 100% met je eens Orchidee.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Moderamen »

Johannes van Dijk schreef: joh Pierre,ik ken predikanten die op de foto staan met een overhemdje open,en in een vrijetijdsbroek.
Dus? Doe toch eens normaal.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Moderamen schreef:
Johannes van Dijk schreef: joh Pierre,ik ken predikanten die op de foto staan met een overhemdje open,en in een vrijetijdsbroek.
Dus? Doe toch eens normaal.
Pardon? Was dat niet een uitspraak van onze minister president in de kamer? Dus een predikant die 24 uur ,7 dagen per week in het ambt staat, "doet eens effe lekker normaal" in een spijkerbroek of zo? Bedoel je dat soms?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Mara schreef:
Johannes van Dijk schreef:Ik sprak eens een jonge vader aan die naast me zat, toen hij op dat ding keek. Ik zei hem: Jongen; als je zegen in je gezin wil verwachten, voor jezelf, je vrouwtje en je pas geboren kindje, dan doe je dat ding zaterdagavond uit, en dan doe je hem maandagmorgen pas weer aan. Sinds die tijd praat hij niet meer tegen me.
En zijn vrouwtje zeker ook niet? :D Zo zie je maar, dat verslaving aan smartphone niet leeftijdsgebonden is.
ja zijn vrouwtje zegt nog wel gedag, als ze heel af en toe naast me komt zitten. Want het liefst mijden ze me als de pest. En ik heb ook nooit beweerd dat verslaving aan wat dan ook, leeftijdsgebonden is. Maar toch is zo,n gedrag niet om te lachen, maar eerder om te huilen. Want wat zijn we ver weg, zelfs binnen de GG.
Nogmaals ik heb altijd mijn smartphone aanstaan in de kerk in lees de tekst mee in het Grieks is dit verkeerd?
Koop een Nestle-Aland zou ik zeggen :D
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

JCRyle schreef:Koop een Nestle-Aland zou ik zeggen :D
Bij Nestle denk ik aan een koffie zetter, of...??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
samanthi schreef:Ach...
Zucht...
Hier kunnen we iets mee in een discussie. Het zal wel Grieks zijn of zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door JCRyle »

Orchidee schreef:Dat is dan geen goede ds hoor!
Als het een door God gezonden dienstknecht zou zijn, zou hij dat écht niet doen!
Inderdaad.... want dat ding heeft hij daar helemaal niet nodig.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door JCRyle »

Johannes van Dijk schreef:
JCRyle schreef:Koop een Nestle-Aland zou ik zeggen :D
Bij Nestle denk ik aan een koffie zetter, of...??
Gewoon de Griekse vertaling ..
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Mara schreef:
samanthi schreef:
samanthi schreef:Ach...
Zucht...
Hier kunnen we iets mee in een discussie. Het zal wel Grieks zijn of zo.
Hoe bedoel je Grieks of zo? En wat kunnen we er dan wel mee?
Plaats reactie