Smartphone: welke leeftijd?

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door pierre27 »

Johannes van Dijk schreef:
pierre27 schreef:
Johannes van Dijk schreef:
pierre27 schreef: Prima, je hebt er geen een dus hoef je hem ook niet thuis te laten. Anderen die dat wel nodig achten en ermee om kunnen gaan hun eigen keuze laten maken.
Ik heb wel als ik met de auto onderweg ben naar kerk 3x doordeweeks en soms zaterdags naar Strijensas mijn mobieltje (de aller eenvoudigste Nokia)mee voor het geval bij pech of iets dergelijks. Maar die staat altijd uit. Die zet ik dus alleen aan als ik hem nodig zou hebben. Dat zou dus óok voor het gebruik en bezit van een Smart-Phone gelden. En niemand heeft een telefoon nodig in Gods huis. Echt niemand. En het gaat er niet om wat anderen nodig achten. Het gaat om de eerbied en aandacht in Gods huis.Daar hoort geen telefoontje bij. Geen discussie mogelijk. Ben je voor je beroep stand-by en dat ding zou af kunnen gaan, blijf dan thuis.

Helemaal prima Hans, gewoon doen waar jij je het beste in kan vinden. Opmerkelijk, zelfs onze predikant heeft hem op zak tijdens de dienst:)
joh Pierre,ik ken predikanten die op de foto staan met een overhemdje open,en in een vrijetijdsbroek. Dus ja,vertel me niks wat er allemaal mis is. Enneh...die predikant van jouw, kijkt die soms tijdens de dienst even of hij een mailtje of sms,je gehad heeft?
Yes, als hij vanuit het midden van het land naar Flakkee gaat om te preken zal hij altijd op de hoogte zijn als er wat ernstigs is...mailen in de kerk is sowieso onnodig.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door pierre27 »

Orchidee schreef:Dat is dan geen goede ds hoor!
Als het een door God gezonden dienstknecht zou zijn, zou hij dat écht niet doen!
?? is dat een maatstaf?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
Mara schreef:
samanthi schreef:
samanthi schreef:Ach...
Zucht...
Hier kunnen we iets mee in een discussie. Het zal wel Grieks zijn of zo.
Hoe bedoel je Grieks of zo? En wat kunnen we er dan wel mee?
Het NT in de grondslag lezen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Vagari »

samanthi schreef: Het NT in de grondslag lezen
Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door samanthi »

Vagari schreef:
samanthi schreef: Het NT in de grondslag lezen
Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Het moet natuurlijk grondtaal zijn,
en 1 lezen de ouderlingen bij jullie allemaal Grieks?
2 we hebben geen vrouwelijke ambtsdragers.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Vagari »

samanthi schreef:
Vagari schreef:
samanthi schreef: Het NT in de grondslag lezen
Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Het moet natuurlijk grondtaal zijn,
en 1 lezen de ouderlingen bij jullie allemaal Grieks?
2 we hebben geen vrouwelijke ambtsdragers.
Nee, ik heb een keer gehoord dat al de ouderlingen van Kohlbrugge tijdens de dienst meelazen in de grondtalen voor het geval hij iets zei dat niet strookte met de Bijbel.

1. 'Al' onze ouderlingen kunnen wel Grieks lezen. ;)
2. Je weet maar nooit hier op het forum.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door samanthi »

Vagari schreef:
samanthi schreef:
Vagari schreef:
samanthi schreef: Het NT in de grondslag lezen
Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Het moet natuurlijk grondtaal zijn,
en 1 lezen de ouderlingen bij jullie allemaal Grieks?
2 we hebben geen vrouwelijke ambtsdragers.
Nee, ik heb een keer gehoord dat al de ouderlingen van Kohlbrugge tijdens de dienst meelazen in de grondtalen voor het geval hij iets zei dat niet strookte met de Bijbel.

1. 'Al' onze ouderlingen kunnen wel Grieks lezen. ;)
2. Je weet maar nooit hier op het forum.
Moet je eerst Grieks kennen voor je ouderling wordt?
Mogen alleen ouderlingen Grieks kennen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Vagari schreef:
samanthi schreef:
Vagari schreef:
samanthi schreef: Het NT in de grondslag lezen
Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Het moet natuurlijk grondtaal zijn, en 1 lezen de ouderlingen bij jullie allemaal Grieks?2 we hebben geen vrouwelijke ambtsdragers.
Nee, ik heb een keer gehoord dat al de ouderlingen van Kohlbrugge tijdens de dienst meelazen in de grondtalen voor het geval hij iets zei dat niet strookte met de Bijbel. 1. 'Al' onze ouderlingen kunnen wel Grieks lezen. ;) 2. Je weet maar nooit hier op het forum.
Mensen,waar is de tijd dat de Heere Zijn knechten zo van het land of van de vissersboot riep? Dat het meerendeel van het kerkvolk analfabeet was,maar méér van God geleerd dan nu met al die vermeende kennis? Dat er samenkomsten waren in oude boerenschuren,waar een eenvoudige man van God geleerd mocht voorgaan? En nu onder de dienst met Griekse yoghurt? o nee sorry,het was de Griekse taal meelezen? Ik denk bijna dat ik van een andere planeet kom,als ik dit zo lees. Ik hoorde Vagari zuchten: Mochten we maar terugkeren naar de eenvoud van de Reformatie. Me dunkt dat je eerder een Giraf naar vis leert duiken,dan dat wij die zover afgedwaald zijn, terug zullen keren. Maar 1 ding blijft staan. Wat bij de mensen onmogelijk is, dat is mogelijk bij God! Toch denk ik dat niet, want het oordeel gaat door, en is niet meer af te bidden.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Herman »

Johannes van Dijk schreef: Maar 1 ding blijft staan. Wat bij de mensen onmogelijk is, dat is mogelijk bij God! Toch denk ik dat niet, want het oordeel gaat door, en is niet meer af te bidden.
Op grond van welke bevinding denk je dat? Of spreek je in zijn algemeenheid?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Herman schreef:
Johannes van Dijk schreef: Maar 1 ding blijft staan. Wat bij de mensen onmogelijk is, dat is mogelijk bij God! Toch denk ik dat niet, want het oordeel gaat door, en is niet meer af te bidden.
Op grond van welke bevinding denk je dat? Of spreek je in zijn algemeenheid?
Dat is me door diverse leraars van de kansel voorgehouden. Dat lezen we in het laatste Bijbelboek Openbaringen. En dat zien we om ons heen aan de tekenen der tijd. Mochten we dit niet bemerken, kunnen we smeken om ogenzalf. Men probeert met alle kracht samenwerking te forceren, zowel in de politiek als in de kerken. Het werkt juist precies averechts. De onderlinge verharding en verwijdering van elkaar word steeds groter. Ook denk ik aan die berijmde psalm 97:5 waar de Kerk, en de Geest, zuchtend uitziet naar de komst van Christus met de woorden; Gans Sion was verheugd, En juicht,o HEER van vreugd, Met Juda,s dochterscharen, Wanneer t, de blijde maren Uws oordeels had gehoord!
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door ejvl »

Johannes van Dijk schreef:
Vagari schreef:
samanthi schreef:
Vagari schreef: Samanthi, ben je ouderling ofzo?
Het moet natuurlijk grondtaal zijn, en 1 lezen de ouderlingen bij jullie allemaal Grieks?2 we hebben geen vrouwelijke ambtsdragers.
Nee, ik heb een keer gehoord dat al de ouderlingen van Kohlbrugge tijdens de dienst meelazen in de grondtalen voor het geval hij iets zei dat niet strookte met de Bijbel. 1. 'Al' onze ouderlingen kunnen wel Grieks lezen. ;) 2. Je weet maar nooit hier op het forum.
Mensen,waar is de tijd dat de Heere Zijn knechten zo van het land of van de vissersboot riep? Dat het meerendeel van het kerkvolk analfabeet was,maar méér van God geleerd dan nu met al die vermeende kennis? Dat er samenkomsten waren in oude boerenschuren,waar een eenvoudige man van God geleerd mocht voorgaan? En nu onder de dienst met Griekse yoghurt? o nee sorry,het was de Griekse taal meelezen? Ik denk bijna dat ik van een andere planeet kom,als ik dit zo lees. Ik hoorde Vagari zuchten: Mochten we maar terugkeren naar de eenvoud van de Reformatie. Me dunkt dat je eerder een Giraf naar vis leert duiken,dan dat wij die zover afgedwaald zijn, terug zullen keren. Maar 1 ding blijft staan. Wat bij de mensen onmogelijk is, dat is mogelijk bij God! Toch denk ik dat niet, want het oordeel gaat door, en is niet meer af te bidden.
Dus je bent het ook niet eens met de Dordtse kerkorde?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

ejvl schreef:Dus je bent het ook niet eens met de Dordtse kerkorde?
Wat heeft de Dordtse kerkorde hier mee te maken? En waarom zou ik het met die kerkorde niet eens zijn, al moet ik toegeven me daar nooit zo in verdiept te hebben?
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Ambtenaar »

Het gaat hier over smartphones.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door ejvl »

Johannes van Dijk schreef:
ejvl schreef:Dus je bent het ook niet eens met de Dordtse kerkorde?
Wat heeft de Dordtse kerkorde hier mee te maken? En waarom zou ik het met die kerkorde niet eens zijn, al moet ik toegeven me daar nooit zo in verdiept te hebben?
Omdat deze zeer duidelijk is dat het predikambt alleen is voorgehouden aan zeer geleerde heren, gestudeerd dus, ook in de grondtalen.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Ambtenaar schreef:Het gaat hier over smartphones.
In een enkele zin samen te vatten. In de kerk horen nu niet en nooit niet de aanwezigheid van Smart-Phones.
Plaats reactie