Smartphone: welke leeftijd?

Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Johannes van Dijk »

Orchidee schreef:Pardon!?
Is meeluisteren verkeerd?Afbeelding Juist héél fijn dat je mee kan en mag luisteren met je gemeente!Het gemeenschappelijk gebed alleen al is ook voor de luisteraar thuis!Nou ja de hele dienst eigenlijk wel!Met je kinderen lezen en bidden doe je niet alleen als je moet oppassen hoop ik?!Als de kinderen naar de crèche gaan word er ook weleens geprobeerd een bijbelverhaal te vertellen en/of voor te lezen!Prima en vaak lukt dat ook wel voor een paar kinderen maar sommigen hebben nog niet zó'n vasthoudende aandacht!Dan gaan ze fijn spelen en ze pikken meer op dan wij vaak denken hoor!
Het meeluisteren is toch eigenlijk alleen en uitsluitend bedoelt voor de kerktelefoon luisteraars? Die echt niet meer kunnen opgaan? En als je kindje nog in de wieg ligt,is het toch goed om je handen te vouwen bij de wieg? Al kan zo,n kleine nog niet eens praten? ik ben niet zo voor crèches. Maar goed dat is persoonlijk. Blijf lekker thuis bij en met de kleintjes. Ga gewoon om de beurt naar kerk, en zijn ze eenmaal groot/stil genoeg, dan kunnen ze mee.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Moderamen »

Johannes van Dijk schreef:Die echt niet meer kunnen opgaan?
Het evangelie moet gepredikt worden aan alle creaturen. Ook aan ouders thuis die niet kunnen opgaan(!). Het is een zegen dat de techniek daar een oplossing voor biedt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Orchidee »

U draait constant om de hete brij heen!
Bidden met en voor je kinderen doe je als het goed is dagelijks!
Kerktelefoon gaat ook gewoon via internet hoor tegenwoordig.
Als je nog.de ouderwetse kerktelefoon wilt gebruiken, betaal je je scheel!
Dat zijn nou de goede en fijne dingen van de moderne media, het is niet alléén maar slecht en negatief!!!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door edele strijdster »

Niet alleen ouderen... Ben zelf, als "net-jongere-af" ook blij en dankbaar met de internetverbinding.
De afgelopen jaren, en ook nu nog regelmatig, luister ik via internet mee met de kerkdienst.
Zo ben ik toch een beetje verbonden met de gemeente....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Orchidee »

Zéker erg fijn!
Vooral toen ik een tijd lang niet naar de kerk kon, kan je toch meebidden, meedanken, meezingen en meeleven!
En niet onbelangrijk:
Samen met de andere gezinsleden nog eens over de preek napraten!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door kasparov »

Alle middelen kun je op meerdere manieren benaderen. Toen de eerste auto in Nederland kwam, was het duivels en verwerpelijk. En nu? We zijn blij als we met de auto naar de kerk kunnen gaan als deze kerk anders voor ons onbereikbaar zou zijn. Misschien dat we zo ook naar de kerktelefoon (het meeluisteren) moeten kijken. Je kunt er misbruik van maken (shoppen, makkelijk thuisblijven enz.), maar het ook nuttig en goed gebruiken (meeluisteren, meebidden, meeleven enz.).
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door merel »

Wij hebben nu voor onze oudste een horloge aangeschaft waarmee hij kan bellen.

Een aantal weken geleden stepte hij bij een vriendje vandaan en zou 20 minuten later thuis zijn. Twee uur later was hij er nog niet. Inmiddels was ik 20 jaar ouder geworden van de spanning. Bleek dat hij met zijn zusje ergens in een park had afgesproken om samen naar huis te steppen. ( een meisje mocht je toch niet alleen laten fietsen/steppen). Alleen zat zijn zusje thuis te duimen op de bank.
Manlief had bijna een amber alert af laten kondigen, maar in ieder geval heeft zoonlief nu een horloge met gps tracker en kan hij ons bellen . Wel makkelijk. Wij wonen namelijk 4 km van school af en hij mag nu alleen naar huis. Dus in geval van nood kan hij ons bereiken. En als hij zijn spreekbeurt heeft gehad en wij op ons werk zijn tijdens de lunch. Dan belt hij van d eoverblijf :D
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Terri »

merel schreef:Wij hebben nu voor onze oudste een horloge aangeschaft waarmee hij kan bellen.

Een aantal weken geleden stepte hij bij een vriendje vandaan en zou 20 minuten later thuis zijn. Twee uur later was hij er nog niet. Inmiddels was ik 20 jaar ouder geworden van de spanning. Bleek dat hij met zijn zusje ergens in een park had afgesproken om samen naar huis te steppen. ( een meisje mocht je toch niet alleen laten fietsen/steppen). Alleen zat zijn zusje thuis te duimen op de bank.
Manlief had bijna een amber alert af laten kondigen, maar in ieder geval heeft zoonlief nu een horloge met gps tracker en kan hij ons bellen . Wel makkelijk. Wij wonen namelijk 4 km van school af en hij mag nu alleen naar huis. Dus in geval van nood kan hij ons bereiken. En als hij zijn spreekbeurt heeft gehad en wij op ons werk zijn tijdens de lunch. Dan belt hij van d eoverblijf :D
Ik snap jullie spanning....fijn zo'n horloge!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

Nou zeker fijn, dat dit nu kan.
Ik heb ook heel wat spannende momentjes meegemaakt. Maar welke ouder niet?
En meestal bleven ze juist te goeder trouw langer weg.
Maar er flitsten allerlei scenario's door je hoofd dan... :sweat
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

Opmerkelijk bericht:
Jongeren sturen veel liever een berichtje dan dat ze iemand aan de telefoon krijgen. Een belangrijke reden hiervoor is belangst. Bijna 40 procent van de jongeren heeft hier last van. 'Ze vinden bellen awkward.'

​Als het even niet hoeft, bellen jongeren tussen de 18 en 30 jaar liever niet. Een deel van hen, 38 procent, geeft aan last te hebben van belangst en daarom veel liever een appje te versturen. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Motivaction. De oudere generatie, tussen de 31 en 70 jaar, herkent deze angst voor het telefoongesprek nauwelijks. Slechts 15 procent zegt er ook last van te hebben.

Volgens communicatietrainer Onno Hansen is belangst te verklaren omdat je in een telefoongesprek direct moet reageren. "Ze blokkeren omdat ze niet weten wat er van hen verwacht wordt. Ze vinden het eng omdat ze niet met die spontaniteit kunnen omgaan", zegt Hansen tegen Editie NL.
RTLnieuws

Dat is mijn ervaring ook wel, door al dat appen wordt er veel minder naar je gebeld, al heeft dat niet met angst te maken, maar men vindt het nu eenmaal makkelijk.
Ik heb er zelf best moeite mee als je een appje krijgt met de mededeling dat iemand overleden is.

Maar dat veel jongeren niet durven te bellen, verbaast mij wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Dodo »

Ik app of mail liever dan dat ik mail, maar dat is omdat bellen inbreken in andermans leven vind. Je weet nooit of je wel gelegen komt. Appen kan dag en nacht, lekker makkelijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik app of mail liever dan dat ik mail, maar dat is omdat bellen inbreken in andermans leven vind. Je weet nooit of je wel gelegen komt. Appen kan dag en nacht, lekker makkelijk.
Dat kun je toch vragen? Meestal wordt dat wel gedaan.
Als je bepaalde tijden vermijdt, zoals s'morgens vóór en s'avonds na 9 uur en de gemiddelde etenstijden, is het vaak geen probleem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Piet Puk »

Dodo schreef:Ik app of mail liever dan dat ik mail.
Je mailt liever dan dat je mailt?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Smartphone: welke leeftijd?

Bericht door Dodo »

Piet Puk schreef:
Dodo schreef:Ik app of mail liever dan dat ik mail.
Je mailt liever dan dat je mailt?
:bobo Mijn vingers gaan sneller dan mijn gedachten.
Plaats reactie