Vraag (algemeen)

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:Toch vind ik het niet leuk als mijn vrouw voor gek loopt. Dus stuur ik haar af en toe terug. Gelukkig is mijn vrouw verstandig en loopt ze niet graag voor gek, dus vindt ze het zelf ook niet mooi als ik het lelijk vind.
Het gaat dus om smaak. En over smaak valt niet te twisten.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Tiberius schreef: Dat neem je aan? Praat je daar niet over?
Nee. Er zijn belangrijker onderwerpen te bespreken.
Tiberius schreef:Ik verwacht ook niet dat die traditioneel ingestelde echtparen dat aan jou gaan vertellen.
Dat is wel waar vrouwen het met elkaar over hebben.
Ik herken dit wel.
Ik vind het erg sterk aangezet door te suggereren dat je een 'slecht huwelijk' hebt als je het niet altijd eens bent w.b. kleding.
Natuurlijk wil je niet dat de ander voor gek loopt.
Ik stuur wel eens wat bij bij m'n man als hij allerlei kleurcombinaties aantrekt wat niet 'past', andersom niet, gewoon omdat hij niks met kleding heeft en het dus niet ziet. :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Ambtenaar schreef:
refo schreef:Toch vind ik het niet leuk als mijn vrouw voor gek loopt. Dus stuur ik haar af en toe terug. Gelukkig is mijn vrouw verstandig en loopt ze niet graag voor gek, dus vindt ze het zelf ook niet mooi als ik het lelijk vind.
Het gaat dus om smaak. En over smaak valt niet te twisten.
Het gaat niet zozeer om twisten, dat is sowieso niet verstandig, maar over gehoorzaam zijn.

De oorspronkelijke vraag van Zita was:
Hoe zien jullie het hoofd-zijn van de man, en de belofte van de vrouw bij het sluiten van het huwelijk dat zij haar man zal gehoorzamen? Ik weet heus wel dat dat niet in eerste instantie over te hippe jurkjes gaat, maar zou het daar ook niet over kunnen gaan?
Het formulier spreekt overigens niet over gehoorzamen op zichzelf, maar over 'gehoorzaam zijn in alle dingen die recht en billijk zijn'. Dan gaat het over dingen die naar Gods Woord zijn. De vraag is dan snel beantwoord denk ik: is het hippe jurkje onzedelijk? Dan weg ermee, anders houden.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Terri schreef:Ik vind het erg sterk aangezet door te suggereren dat je een 'slecht huwelijk' hebt als je het niet altijd eens bent w.b. kleding.
Dat zeg ik ook niet. Het gaat erom dat de vrouw een jurkje koopt en haar man haar terugstuurt naar de winkel omdat hij dat jurkje te hip vindt. Dat gaat wel een heel stukje verder dan 'het niet altijd eens zijn'.
Terri schreef:Natuurlijk wil je niet dat de ander voor gek loopt.
Maar wat is 'voor gek'? Onzedelijk? Of jij vindt dat de kleuren hem of haar niet staan? Daar zit wel een verschil tussen.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Tiberius schreef: Het gaat niet zozeer om twisten, dat is sowieso niet verstandig, maar over gehoorzaam zijn.
Tiberius schreef: Het formulier spreekt overigens niet over gehoorzamen op zichzelf, maar over 'gehoorzaam zijn in alle dingen die recht en billijk zijn'. Dan gaat het over dingen die naar Gods Woord zijn. De vraag is dan snel beantwoord denk ik: is het hippe jurkje onzedelijk? Dan weg ermee, anders houden.
Je maakt zelf al de nuance, namelijk dan het gaat over alle dingen die recht en billijk zijn. Overigens is het klassieke huwelijksformulier tijdens ons huwelijk niet gebruikt, en derhalve ging het niet over 'gehoorzaam zijn in alle dingen die recht en billijk zijn', maar over 'volgen in alle dingen die recht en billijk zijn'.

Ik zei al eerder dat kleding een expressie is van je identiteit en dat je geloofsovertuiging een belangrijk deel uitmaakt van je identiteit. Onzedelijkheid is dus helemaal geen issue.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Ok, dan houden.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vraagje

Bericht door Desiree »

Hulpe tegenover klinkt heel wat beter dan gehoorzaam zijn. Als mijn man mij terugstuurt, dan kom ik in badkleding terug denk ik.. dus dat gaat niet werken.

Maar we vragen weleens elkaars mening als het om kleding gaat. Ook wel leuk toch? Wij hebben er veelal wel schik in.

'Ons probleem' is meer dat we eigenlijk vaker kleren zouden moeten kopen. We gaan als het echt, echt nodig is. Maar dat geeft ook wel een goed gevoel. Alleen, klleine kleertjes worden veel sneller gekocht, dan voor ons volwassenen.
Laatst gewijzigd door Desiree op 24 aug 2017, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Tiberius schreef:De vraag is dan snel beantwoord denk ik: is het hippe jurkje onzedelijk? Dan weg ermee, anders houden.
Dus in geval onzedelijkheid (stel dat het voorkomt) zou je je vrouw wel "opdragen" het jurkje weg te doen?
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Mannetje schreef:
Tiberius schreef:De vraag is dan snel beantwoord denk ik: is het hippe jurkje onzedelijk? Dan weg ermee, anders houden.
Dus in geval onzedelijkheid (stel dat het voorkomt) zou je je vrouw wel "opdragen" het jurkje weg te doen?
Welnee joh. Ik ben veel te bang dat ik zelf weggestuurd wordt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Mannetje schreef:
Tiberius schreef:De vraag is dan snel beantwoord denk ik: is het hippe jurkje onzedelijk? Dan weg ermee, anders houden.
Dus in geval onzedelijkheid (stel dat het voorkomt) zou je je vrouw wel "opdragen" het jurkje weg te doen?
Welnee joh. Ik ben veel te bang dat ik zelf weggestuurd wordt.
:haha
Desiree schreef:Hulpe tegenover klinkt heel wat beter dan gehoorzaam zijn. Als mijn man mij terugstuurt, dan kom ik in badkleding terug denk ik.. dus dat gaat niet werken.
Ha ha jij bent net zo lekker balsturig als ik. :D
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat mijn man ooit heeft bevolen om iets weg te brengen, te ruilen, of zoiets. Zelfs als ik met de verkeerde maat schroeven thuiskom, zegt hij, ach joh, maakt niet uit, die komen nog weleens van pas.
Terri schreef:Ik stuur wel eens wat bij bij m'n man als hij allerlei kleurcombinaties aantrekt wat niet 'past', andersom niet, gewoon omdat hij niks met kleding heeft en het dus niet ziet.
Omdat mijn man kleurenblind is, moet ik af en toe ff bijsturen, maar hij vraagt zelf al of het bij elkaar kan.
En hij heeft zelf niet zoveel met kleding, hij weet intussen wel wat gepast is of niet en als hij zelf een combi uit moeten zoeken, pakt hij een wit overhemd want dat past op vrijwel elke kleur pantalon. ;)

We zijn intussen toch het station wel gepasseerd dat we de vrouw terug in de tent sturen toch? Je zult als vrouw een leidinggevende functie hebben en dan thuiskomend een corrigerende echtgenoot treffen.
Als je een huwelijk zo wilt houden zoals het formulier dat voorschrijft, heeft dat natuurlijk wel consequenties.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat er dan sprake is van een vreemd (zo niet: bar slecht) huwelijk, als een man zijn vrouw terugstuurt omdat ze te hippe jurkjes gekocht heeft.
Volgens mij kunnen ze dan beter hun energie gaan steken in wezenlijker dingen.
eilander schreef:Dat laatste is zeker een slecht huwelijk, maar het eerste ook. Als je elkaar in een huwelijk zó slecht aanvoelt dat één kleding koopt die de ander absoluut niet zou willen, is er iets grondig mis.
Ik bedoelde deze uitspraken, die vond ik nogal pittig.
Maar nogmaals ik heb een echtgenoot die niks met kleding heeft, dus waarschijnlijk kan ik niet meepraten :)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Mara schreef: Misschien off topic, maar je spreekt over wij, is er een meneer Zita? :) (als je dit te vrijpostig vindt, hoef je uiteraard niet te antwoorden)
Je bedoelt de keukenshoppende 'wij'? Mijn ma koopt een keuken, en ik ben haar personal shopper. Geen meneer Zita dus :)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Overigens zijn er legio keurige zwarte jurkjes te krijgen. Ordinair is niet inherent aan de LBD (little black dress). Ik heb er zelf meerdere die zeldzaam keurig zijn.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Een dochter van me heeft een keurig zwart jurkje gekocht vandaag :super
Net op tijd :sweat morgen is de bijzetting waarbij zij ook verwacht word.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Orchidee op 24 aug 2017, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef: Misschien off topic, maar je spreekt over wij, is er een meneer Zita? :) (als je dit te vrijpostig vindt, hoef je uiteraard niet te antwoorden)
Je bedoelt de keukenshoppende 'wij'? Mijn ma koopt een keuken, en ik ben haar personal shopper. Geen meneer Zita dus :)
Sorry.
Maar succes gewenst met de aanschaf, maar meer met de installatie van de keuken.
Zita schreef:Overigens zijn er legio keurige zwarte jurkjes te krijgen. Ordinair is niet inherent aan de LBD (little black dress). Ik heb er zelf meerdere die zeldzaam keurig zijn.
Het wordt zo genoemd, maar die van mij valt keurig net over de knie, alhoewel ik langer ben dan de gemiddelde vrouw in Nederland.
Ik denk dat het zo genoemd wordt omdat het zonder frutsels en tierelantijnen is.
Ik heb er notabene slechts 35 euro voor betaald. Het is prachtige kwaliteit, even in het fijnwasprogramma, ophangen klaar.
Ik zie net dat Orchidee een foto post, mijn jurkje lijkt veel op dit jurkje, alleen heb ik een ronde hals.

Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie