Vraag (algemeen)

Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Vraagje

Bericht door Vorst »

Bijzetten hoeft niet perse te betekenen dat je niet onder de grond verdwijnt. Er zijn ook ondergrondse familiegraven.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraagje

Bericht door DDD »

Ja. Maar bijzetten in een kelder is nog steeds geen begraven in gewone zin...
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

In het andere topic mocht deze vraag (en wel een beetje terecht) niet, daarom stel ik hier de vraag maar over de little black dress.
Mannetje schreef:
Mannetje schreef:
Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
Om een idee te krijgen wat het exact is, heb ik even gegoogeld...
De zoekresultaten van de afbeeldingen plaats ik hier maar niet.

In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
-
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Waar in de Bijbel staat dat je moet begraven?

Het lichaam van Jezus was ook niet begraven, maar in een holle ruimte gelegd.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef:
In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
[/quote]

Het is een simpele zwarte jurk die bij elke gelegenheid gedragen kan worden.

Overigens verbaas ik me meer over jouw uitspraak dat je je vrouw zou terugsturen naar de winkel. Dat klinkt alsof ze een lijfeigene is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
Ik schreef dat dit een algemeen etiquette voorschrift betrof. Waar ik het persoonlijk wel mee eens ben, want met een simpel zwart jurkje kun je alle kanten op.
Wij zijn opgevoed met het principe dat je qua kleding voorbereid moet zijn, dus ook voor een begrafenis.

Verder vind ik jouw vraag een typische mannenvraag.
En als jij je vrouw terugstuurt omdat ze een verkeerde jurk zou hebben gekozen, vind ik dat nogal taliban.
Ik neem aan dat jouw vrouw prima zelf in staat is om haar mening te vormen.
Ambtenaar schreef:Overigens verbaas ik me meer over jouw uitspraak dat je je vrouw zou terugsturen naar de winkel. Dat klinkt alsof ze een lijfeigene is.
Zelfs mijn vader deed dat niet in de jaren '60.
Kom op zeg. Ik hoop dat dit chargerend bedoeld is van je. (Mannetje, dus niet Ambtenaar ;) )
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vraagje

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
Mannetje schreef:
In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
Het is een simpele zwarte jurk die bij elke gelegenheid gedragen kan worden.

Overigens verbaas ik me meer over jouw uitspraak dat je je vrouw zou terugsturen naar de winkel. Dat klinkt alsof ze een lijfeigene is.[/quote]


joh dat is toch met een knipoog
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vraagje

Bericht door Terri »

Mannetje schreef:In het andere topic mocht deze vraag (en wel een beetje terecht) niet, daarom stel ik hier de vraag maar over de little black dress.
Mannetje schreef:
Mannetje schreef:
Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
Om een idee te krijgen wat het exact is, heb ik even gegoogeld...
De zoekresultaten van de afbeeldingen plaats ik hier maar niet.

In alle ernst Mara, waarom zou een vrouw zoiets moeten hebben?
Ik zou mijn vrouw, voor de eerste keer in ons huwelijk, met vrijwel alle jurkjes terugsturen naar de winkel.
Ach een rok en blouse of truitje is toch ook prima?
Ik vind idd de plaatjes op google wel erg modern, kan mannetje wel begrijpen ;)
Ze lijken voor andere doeleinden bedoeld dan een begrafenis.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Misschien offtopic, maar het eindigt met een vraagteken, dus het is een vraag: dames die van de opmerkingen over terugsturen op tilt slaan, hoe zien jullie het hoofd-zijn van de man, en de belofte van de vrouw bij het sluiten van het huwelijk dat zij haar man zal gehoorzamen? Ik weet heus wel dat dat niet in eerste instantie over te hippe jurkjes gaat, maar zou het daar ook niet over kunnen gaan?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vraagje

Bericht door CvdW »

Zita schreef:
refo schreef:
Zita schreef:Wat zijn de do's en don'ts bij het aanschaffen van een nieuwe keuken (bij een reguliere keukenzaak, dus niet IKEA of een outlet)? Waar moet je speciaal op letten? Hoeveel korting is gebruikelijk? (mijn broer presteerde 40%, maar ik schat hem redelijk goed onderhandelend in). De keukenboer werd nu al een beetje kortaf toen hij hoorde dat we bij meerdere zaken offerte laten opmaken. 'Ja, als het uw stijl is om te gaan rondshoppen met de offerte, moet u dat natuurlijk zelf weten.' Inderdaad. We willen ook wat het financiële plaatje betreft gewoon een wat breder beeld hebben dan één keukenzaak. Verder tips?
Op zich is het niet aardig om één ondernemer de offerte te laten uitwerken en daarmee naar anderen te gaan. Die hoeven dan veel minder werk te doen.
Zo bont gaan we het ook weer niet maken. Twee keukenzaken zitten in de buurt, hebben bij bekenden goede keukens met goede service geleverd en spreken aan. Keukenzaak 1 maakte bij het eerste bezoek een schets en mag nu een offerte gaan maken. Keukenzaak 2 riep bij het eerste bezoek: we noteren uw wensen, gaan er met het hele team over nadenken en komen volgende week met een plan en financieel plaatje. Dan wordt het kijken welk plan en welk financieel plaatje het beste uitkomt.
Tip: Huisman Keukens in Alblasserdam. Goede service enz.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

:D
Die opmerking over het terugsturen durf ik gerust te maken omdat ik 100% zeker weet dat mijn vrouw niet met zulke jurkjes thuis zou komen.

Voor een begrafenis heeft ze echt wel nette kleding, ik begrijp werkelijk niet waarom je dan in een jurkje zou moeten lopen.
Sterker nog: veruit de meeste jurkjes die google mij bood, zijn volstrekt ongepast op een begrafenis. (Mijns inziens...)

@Zita: Je stelt heel terechte vragen. Nogmaals, ik ken mijn vrouw inmiddels wel een beetje en weet dat zij nooit met kleding thuis zal komen waarvan ik vind dat ze er niet rond kan lopen. Maar mocht het voorkomen, dan zou ik er toch op aandringen om het niet te dragen.
@Mara: Het is mijn vrouw, zoals ik haar man ben. Je zou in zekere zin zelfs kunnen zeggen dat we elkaars lijfeigene zijn. Maar goed, wellicht is de betekenis van het huwelijk, ook in deze dingen, iets voor een ander topic.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:Misschien offtopic, maar het eindigt met een vraagteken, dus het is een vraag: dames die van de opmerkingen over terugsturen op tilt slaan, hoe zien jullie het hoofd-zijn van de man, en de belofte van de vrouw bij het sluiten van het huwelijk dat zij haar man zal gehoorzamen? Ik weet heus wel dat dat niet in eerste instantie over te hippe jurkjes gaat, maar zou het daar ook niet over kunnen gaan?
Om eerlijk te zijn denk ik dat er dan sprake is van een vreemd (zo niet: bar slecht) huwelijk, als een man zijn vrouw terugstuurt omdat ze te hippe jurkjes gekocht heeft.
Volgens mij kunnen ze dan beter hun energie gaan steken in wezenlijker dingen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Terri schreef: Ach een rok en blouse of truitje is toch ook prima?
Uiteraard. ;)
Maar ik voel me wat prettiger in een jurkje (met jasje erover), ik ben niet zo van de rokjes. Alhoewel ik doordeweeks vaak een spijkerrok met shirtje draag. Een spijkerrok is tamelijk vlekbestendig, makkelijk wasbaar en er hoeft amper een strijkbout overheen.
Zita schreef:Misschien offtopic
Misschien off topic, maar je spreekt over wij, is er een meneer Zita? :) (als je dit te vrijpostig vindt, hoef je uiteraard niet te antwoorden)
Terri schreef:Ik vind idd de plaatjes op google wel erg modern, kan mannetje wel begrijpen
Je moet ook niet random googlen, maar gericht zoeken bij dameskledingzaken.
Mannetje schreef:Het is mijn vrouw, zoals ik haar man ben. Je zou in zekere zin zelfs kunnen zeggen dat we elkaars lijfeigene zijn. Maar goed, wellicht is de betekenis van het huwelijk, ook in deze dingen, iets voor een ander topic.
Volgens mij wordt hier iets anders mee bedoeld. Dat is idd iets voor een ander topic, maar ik voel al wel dat wij het niet met elkaar eens gaan worden hierover. ;)
Mag ze jou ook terugsturen als je een verkeerde broek hebt gekocht?
Tiberius schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat er dan sprake is van een vreemd (zo niet: bar slecht) huwelijk, als een man zijn vrouw terugstuurt omdat ze te hippe jurkjes gekocht heeft.
Volgens mij kunnen ze dan beter hun energie gaan steken in wezenlijker dingen.
Slecht huwelijk :quoi Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. De man kan ook enorm achterlopen en zijn vrouw graag zien in 50er kleding (wat nog trendy is ook!)
Ik versta onder een slecht huwelijk als je elkaar voortdurend bekritiseert, geen ruimte geeft aan eigen invulling en ieder een volstrekt eigen leven leidt. (dan laten we slaan, vernederen met woorden e.d. maar even achterwege)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vraagje

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Tiberius schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat er dan sprake is van een vreemd (zo niet: bar slecht) huwelijk, als een man zijn vrouw terugstuurt omdat ze te hippe jurkjes gekocht heeft.
Volgens mij kunnen ze dan beter hun energie gaan steken in wezenlijker dingen.
Slecht huwelijk :quoi Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. De man kan ook enorm achterlopen en zijn vrouw graag zien in 50er kleding (wat nog trendy is ook!)
Ik versta onder een slecht huwelijk als je elkaar voortdurend bekritiseert, geen ruimte geeft aan eigen invulling en ieder een volstrekt eigen leven leidt. (dan laten we slaan, vernederen met woorden e.d. maar even achterwege)
Dat laatste is zeker een slecht huwelijk, maar het eerste ook. Als je elkaar in een huwelijk zó slecht aanvoelt dat één kleding koopt die de ander absoluut niet zou willen, is er iets grondig mis.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraagje

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Als je elkaar in een huwelijk zó slecht aanvoelt dat één kleding koopt die de ander absoluut niet zou willen, is er iets grondig mis.
Ik bemoei mij absoluut niet met de kleding die mijn vrouw koopt en draagt. Het gaat erom dat zij het mooi vindt en zich er prettig in voelt.
Plaats reactie