Waar baal je van? [3]

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Als je in Hameln woont een rattenvanger....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Niet in alle gemeenten in elk geval.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Als je in Hameln woont een rattenvanger....
Afbeelding
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: RE: Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door parsifal »

helma schreef:
-DIA- schreef:
Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Als je in Hameln woont een rattenvanger....
Afbeelding
Kijk maar uit met een kinderrijk gezin :).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door merel »

eilander schreef:
Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Niet in alle gemeenten in elk geval.
In onze gemeente ook, maar zie daar maar eens door de bureaucratie te komen. Ben gelijk gaan bellen, 4 x de meldingen kwijt. Vervolgens de juiste afdeling te pakken. Kon het adres niet gesynchroniseert worden. Uieindelijk afspraak gemaakt, zijn niet op komen dagen. De planning had de afspraak niet meegenomen. Zou uiteindelijk toch langskomen. Zijn de klemmen op. Gif schijnt alleen in de kruipruimte te mogen, maar daar zit hij niet. Geen flauw idee wanneer de klemmen weer geleverd worden. Einde verhaal, niets meer gehoord van gemeente.
Nu zelf klemmen gezet en gif gehaald, maar de rat zit er nog
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Isala »

Bij ons vangen de honden wel eens een rat op het erf, of langs de sloot.
Ken je misschien iemand met een (boerderij) hond die dat ook doet?
Je mag de onze wel lenen, maar ik weet niet waar je woont. :)
Hora est!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Chrisje72 »

Wij hebben rattenklemmen gekocht bij de dierenwinkel of tuincentrum. Toen we er katenspek met pindakaas indeden was het gelijk raak
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik ga regelmatig met trein en bus. Ik heb nog nooit agressie of onbeschoft gedrag gezien. Ook niet in de spits, als er geen ruimte is om adem te halen.
Het zal meer voorkomen in bepaalde plaatsen en op bepaalde tijden (uitgaansleven).
Maar ik heb me nooit een moment onveilig gevoeld.
Vanmorgen weer een berichtje in het AD:
De Tilburgse studente Veerle Dirksen (20) luisterde gisteren verbijsterd naar de vele beledigingen en kwetsende teksten die een conducteur moest incasseren. Veerle nam het op voor de NS-medewerker, kocht een blikje cola voor hem en schreef er nadien een brief over die door duizenden mensen wordt gelezen op Facebook. ,,Het was echt belachelijk zoals er tegen hem gedaan werd.'

Tijdens de reis valt ze van de ene verbazing in de ander. Ze ziet dat verschillende reizigers zich erg onbeschoft gedragen tegenover een van de conducteurs in de coupé. ,,Ik maakte vier haltes mee en telkens was het weer raak. Het was echt belachelijk zoals er tegen de conducteur gedaan werd.''

Volgens de twintigjarige kreeg de conducteur een hoop te verduren; van beschuldigingen tot scheldpartijen. ,,Hij was ontzettend vriendelijk en deed zijn werk zo goed als hij kon in deze hitte'',

...en dat in het gastvrije en vriendelijke Brabant.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Charles »

merel schreef:
eilander schreef:
Dodo schreef:Moet je voor een rat niet de gemeente bellen? Of een rattenvanger?
Niet in alle gemeenten in elk geval.
In onze gemeente ook, maar zie daar maar eens door de bureaucratie te komen. Ben gelijk gaan bellen, 4 x de meldingen kwijt. Vervolgens de juiste afdeling te pakken. Kon het adres niet gesynchroniseert worden. Uieindelijk afspraak gemaakt, zijn niet op komen dagen. De planning had de afspraak niet meegenomen. Zou uiteindelijk toch langskomen. Zijn de klemmen op. Gif schijnt alleen in de kruipruimte te mogen, maar daar zit hij niet. Geen flauw idee wanneer de klemmen weer geleverd worden. Einde verhaal, niets meer gehoord van gemeente.
Nu zelf klemmen gezet en gif gehaald, maar de rat zit er nog

Redelijk bizar dat een gemeente zich überhaupt bemoeit met een rat in iemands kruipruimte.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Herman »

Dat heeft alles te maken met hygiëne en epidemiebestrijding (in het verleden).
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door helma »

Vanmiddag bij nieuwe huis van mijn ouders ook twee keer een rat in de tuin gesignaleerd..

En ik baal van een kapotte vriezer met dit weer. Sinds de warme dagen wordt hij niet koud genoeg. -10 ofzo. Al (nou ja, 'al'....duurde anderhalve week) een monteur geweest; zou verholpen zijn. Maar de dag erna was hij -3!! En nu schommelt het rond -10. Weer gelijk gebeld; duurt weer ruim een week...ik durf er niets meer in te stoppen. IJsjes zijn zacht. We eten nu zo veel mogelijk uit de vriezer.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

Tijdens het online bankieren deze week hebben boeven w.s. geprobeerd te hacken. De TANcodes rolden achter elkaar naar binnen, totdat de bank de site blokkeerde. Ik kon er niet meer bij en moet nu wachten op een re-activeringscode, die zal binnen 5 werkdagen arriveren per brief.
Ik moet mijn saldo bij de PIN automaat controleren, ik kan niet betalen, alleen contant of PIN.
Maar aanvullen of een rekening betalen is er even niet bij.
Lastig, als je er achter moet komen hoe afhankelijk we zijn geworden van internet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Tijdens het online bankieren deze week hebben boeven w.s. geprobeerd te hacken. De TANcodes rolden achter elkaar naar binnen, totdat de bank de site blokkeerde. Ik kon er niet meer bij en moet nu wachten op een re-activeringscode, die zal binnen 5 werkdagen arriveren per brief.
Ik moet mijn saldo bij de PIN automaat controleren, ik kan niet betalen, alleen contant of PIN.
Maar aanvullen of een rekening betalen is er even niet bij.
Lastig, als je er achter moet komen hoe afhankelijk we zijn geworden van internet.
Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar met de ING app kun je ook zonder TAN code's bankieren, dat gaat dan via een persoonlijke pincode.
Als je dat nog niet hebt, kan het pas na 5 werkdagen geactiveerd worden, dus daar heb je nu ook niets aan.
Heel vervelend inderdaad zo afhankelijk te zijn van de digitale wereld. Als het werkt is het fantastisch, maar als het niet werkt....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef:Tijdens het online bankieren deze week hebben boeven w.s. geprobeerd te hacken. De TANcodes rolden achter elkaar naar binnen, totdat de bank de site blokkeerde. Ik kon er niet meer bij en moet nu wachten op een re-activeringscode, die zal binnen 5 werkdagen arriveren per brief.
Ik moet mijn saldo bij de PIN automaat controleren, ik kan niet betalen, alleen contant of PIN.
Maar aanvullen of een rekening betalen is er even niet bij.
Lastig, als je er achter moet komen hoe afhankelijk we zijn geworden van internet.
Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar met de ING app kun je ook zonder TAN code's bankieren, dat gaat dan via een persoonlijke pincode.
Als je dat nog niet hebt, kan het pas na 5 werkdagen geactiveerd worden, dus daar heb je nu ook niets aan.
Heel vervelend inderdaad zo afhankelijk te zijn van de digitale wereld. Als het werkt is het fantastisch, maar als het niet werkt....
Ja, want de TANcode komt via de smartphone. :)
Ik weet niet of het bij de andere banken ook zo is, maar ik vind de ING behoorlijk "scherp".
Ze blokkeerden de betalingsmogelijkheid toen man een nieuwe kocht laatst, voor 12 uren.
Was even lastig, maar overkomelijk en ik vond het wel een veilig gevoel geven.
Je moet ook geregeld je wachtwoord wijzigen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie