Waar baal je van? [3]

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Terri »

Orchidee schreef:Van het gluten en lactosevrije dieet van mijn dochter :jongle
Sorry het mag misschien niet, maar ik vind het echt een verschrikkelijk gedoe :banghead
Ik geloof je graag, heb het ook in m'n naaste familie, iemand anders weer vegetarisch, ik weet soms echt niet hoe ik voor het hele koor een maaltijd klaar moet maken, want diegenen die vegetarisch eten hebben inmiddels ook wat tegen soja en de vleesvervangers.....
Kortom gedoe!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door helma »

Lijkt me idd heel lastig!! Wij hebben er een met lactose allergie. Maar een beetje kan ze doorgaans wel hebben. Dus afgezien van gewone melk en slagroom eet ze gewoon mee.
Citrus- en peulvruchten zijn hier ook niet voor allemaal handig.Twee van onze kinderen willen geen varkensvlees. Dus dat is bijna afgeschaft op de bbq na. (En verder mis ik het ook niet)
En zo af en toe moeten we ook vegetarisch eten.
Zo blijft het leven van een moeder boeiend :D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

Hier ook een scheidende kokkin. :D Ik heb te maken met:
Toenemende allergieën, een eiwitverrijkt dieet en een koolhydraatbeperkt dieet. :jongle
Ik heb er intussen meer handigheid in gekregen, twas even puzzelen inderdaad.
De praktijk houdt echter wel in dat de uren achter de kookplaat en aanrecht zijn verdubbeld.
Maar ik vind het niet erg, heb er zelfs wel lol in. Misschien scheelt dat? :)
Terri schreef:Ik geloof je graag, heb het ook in m'n naaste familie, iemand anders weer vegetarisch, ik weet soms echt niet hoe ik voor het hele koor een maaltijd klaar moet maken, want diegenen die vegetarisch eten hebben inmiddels ook wat tegen soja en de vleesvervangers.....
Die vleesvervangers snap ik niet zo goed. Men wil geen vlees, maar wel iets wat er op lijkt.
Ik heb het een paar keer geprobeerd, sorry, niet lekker.
Wel merk ik dat de hollandse prak stilaan verdwijnt, ook bij ons in huis.
Ik liep eerst met zakken aardappels van 10 kilo te sjouwen, nu kom ik de week door met 3 kilo, met hetzelfde aantal eters.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door eilander »

Mara schreef:Wel merk ik dat de hollandse prak stilaan verdwijnt, ook bij ons in huis.
Ik liep eerst met zakken aardappels van 10 kilo te sjouwen, nu kom ik de week door met 3 kilo, met hetzelfde aantal eters.
Bij ons is deze ontwikkeling nog niet doorgedrongen... Sterker nog, de kinderen zijn bij ons dol op de standaard aardappels/groente/vlees. Ze eten sowieso wel makkelijk over het algemeen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Wel merk ik dat de hollandse prak stilaan verdwijnt, ook bij ons in huis.
Ik liep eerst met zakken aardappels van 10 kilo te sjouwen, nu kom ik de week door met 3 kilo, met hetzelfde aantal eters.
Bij ons is deze ontwikkeling nog niet doorgedrongen... Sterker nog, de kinderen zijn bij ons dol op de standaard aardappels/groente/vlees. Ze eten sowieso wel makkelijk over het algemeen.
Als de kinderen na een buitenlandse vakantie thuiskomen, willen ze dolgraag een lekker prakkie, met heel veel jus.
Leuk en lekker hoor, die liflafjes, maar uiteindelijk gaan ze toch terug naar hun roots. ;)
De vriendinnen van dochter die nu zo'n beetje tegen trouwen aanzitten, komen bij mij leren hoe ze draadjesvlees, stoofperen, hutspot en soep moeten koken, omdat hun (meestal jongere) moeders dat niet kunnen klaarmaken ( of geen zin hebben ).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door merel »

Daar zou ik ook van balen. Mijn schoonzus eet vegetarisch en dat vind ik vaak al een gedoe.

Ik baal van de kapotte wasmachine ( al twee en halve week!) Hopelijk wordt het morgen gemaakt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Orchidee »

Het hakt óók nog eens behoorlijk in onze portemonnee
@Merel: hoe doe je dat?
Al zolang zonder wasmachine
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door merel »

Her en der wassen draaien. Door al dat gesleep met vieze was ergens te snel weggereden en nu ook een deuk in de auto :cry :bobo. Wasmand zit nu sinds zaterdag weer bomvol. Dus hoop echt dat het morgen gemaakt is.
eilander schreef:
Mara schreef:Wel merk ik dat de hollandse prak stilaan verdwijnt, ook bij ons in huis.
Ik liep eerst met zakken aardappels van 10 kilo te sjouwen, nu kom ik de week door met 3 kilo, met hetzelfde aantal eters.
Bij ons is deze ontwikkeling nog niet doorgedrongen... Sterker nog, de kinderen zijn bij ons dol op de standaard aardappels/groente/vlees. Ze eten sowieso wel makkelijk over het algemeen.
Hier ook. Bij Hollandse pot hebben wij het minste gezeur over het eten. En ik heb toch de indruk dat je met Hollandse pot het meest gevarieerd eet, on dat echt alle groentes gegeten worden. En dat is vaak met rijst en pasta toch beperkter. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, massr het gemiddelde Nederlandse gezin kookt niet zo gevarieerd en eet veel uit pot en pak.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Orchidee »

Wij gaan weer vaker agv eten!
Geeft het minst gedoe met gluten en lactose!
Bijna géén gekookte aardappels meer, alleen met een stamppot, meestal aardappels uit de oven, vaak mét schil, soms zonder of schijfjes in een ovenschotel.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

merel schreef: Hier ook. Bij Hollandse pot hebben wij het minste gezeur over het eten. En ik heb toch de indruk dat je met Hollandse pot het meest gevarieerd eet, on dat echt alle groentes gegeten worden. En dat is vaak met rijst en pasta toch beperkter. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, massr het gemiddelde Nederlandse gezin kookt niet zo gevarieerd en eet veel uit pot en pak.
Rijst en pasta word ik snel zat.
Als je ziek geweest bent en je trek begint weer terug te komen, lukt een gekookt aardappeltje met een neutrale groente nog het best.
Er wordt soms badinerend over de Hollandse keuken gesproken, alsof iedereen hier een kledder kleffe stamppot op zijn bord mikt, met in het midden een kuiltje jus.
Terwijl een goede jus maken, echt vakmanschap vereist.
En stamppot kun je ook zo maken dat de groente nog een bite heeft.
Zodra het kouder wordt, snak ik naar warm eten zoals hachee, stamppotten, stoofschotels.
En kijk je naar een Italiaanse kok, zie je altijd weer die pastasoorten, tomaten, pesto voorbijkomen.
Bij de Oosterse keuken is dat rijst, ui, wortels, vlees, kip.
Dus hoezo afwisselend.
merel schreef:Ik baal van de kapotte wasmachine ( al twee en halve week!)
Kon je bij iemand anders een wasje draaien in die tussentijd?
Anders moet jij onderhand de zolder niet meer op kunnen zeker ;)
Ik vind het een slechte service hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Gabrielle »

merel schreef:Daar zou ik ook van balen. Mijn schoonzus eet vegetarisch en dat vind ik vaak al een gedoe.

Ik baal van de kapotte wasmachine ( al twee en halve week!) Hopelijk wordt het morgen gemaakt.
Hier vorige week ook een kapotte wasmachine,
Donderdag gebeld, vrijdag gerepareerd !
Helaas duur grapje, nieuwe motor erin, maar hij loopt weer als vanouds

Hoe kan dat zo lang duren ?
Slechte service, twee en halve week wachten....
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door merel »

Dat het mij geen cent kostte, verzachtte het leed, terwijl er er een compleet nieuwe motor inzit. Vier jaar geleden een machine gekocht met 10 jaar garantie. Enige nadeel is d at het door de monteurs van S.iemens gerepareerd moet worden. Eerste keer hadden ze geen volledige motor bij zich en dan duurt het weer een week. Machine draait weer volop, alleen is nu de klem vh deurtje kapot. Ik bel morgen gewoon weer
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door Mara »

Vanmiddag kwam de eerste nieuwjaarwenser aan de deur.
Ik heb gekeken op de site wanneer bezorgers de kaartjes krijgen en je hen aan de deur kunt verwachten, maar ik kan niks vinden.
Onze straat is er vorig jaar ook ingestonken, daar kwamen we te laat achter. Sommige buren hadden 10 euro gegeven!
Weten jullie vanaf wanneer het de echte kan zijn? Dit lijkt mij te vroeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door -DIA- »

Ik 'baal' van koekjes, waar steeds om gezeurd wordt, ze noemen het wel netjes 'cookies'...
Zie bericht elders.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar baal je van? [3]

Bericht door refo »

-DIA- schreef:Ik 'baal' van koekjes, waar steeds om gezeurd wordt, ze noemen het wel netjes 'cookies'...
Zie bericht elders.
Dat moet van de Nederlandse wetgever.
Plaats reactie