Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Ik zag het ook DIA. En heb er dus meteen van geprofiteerd want sommige artikelen stonden in het schap met 50% korting.
Eerlijk gezegd koop ik dat ook vrijwel nooit bij een supermarkt, omdat de drogisterijketens veel goedkoper daarin zijn.
Met een gezin is het wel handig om 4 shampooflessen of 5 tubes tandpasta tegelijk te kopen, als je alleen woont lijkt het me erg veel.
Laatst was de actie 3 deodorant kopen, 3 gratis. Dat is bij appie nooit.
En in de stad komen juist meer speciaalwinkels (kruidnootjes, pindakaas, bieren, ambachtelijke broden...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Ik zag het ook DIA. En heb er dus meteen van geprofiteerd want sommige artikelen stonden in het schap met 50% korting.
Eerlijk gezegd koop ik dat ook vrijwel nooit bij een supermarkt, omdat de drogisterijketens veel goedkoper daarin zijn.
Met een gezin is het wel handig om 4 shampooflessen of 5 tubes tandpasta tegelijk te kopen, als je alleen woont lijkt het me erg veel.
Laatst was de actie 3 deodorant kopen, 3 gratis. Dat is bij appie nooit.
En in de stad komen juist meer speciaalwinkels (kruidnootjes, pindakaas, bieren, ambachtelijke broden...
Of je nu 3 of 4 deodorants koopt.
Bij appie hebben ze juist vaak diverse merken deo 2 voor 1

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Ik zag het ook DIA. En heb er dus meteen van geprofiteerd want sommige artikelen stonden in het schap met 50% korting.
Eerlijk gezegd koop ik dat ook vrijwel nooit bij een supermarkt, omdat de drogisterijketens veel goedkoper daarin zijn.
Met een gezin is het wel handig om 4 shampooflessen of 5 tubes tandpasta tegelijk te kopen, als je alleen woont lijkt het me erg veel.
Laatst was de actie 3 deodorant kopen, 3 gratis. Dat is bij appie nooit.
En in de stad komen juist meer speciaalwinkels (kruidnootjes, pindakaas, bieren, ambachtelijke broden...
Er komt volgende week een nieuwe 'worp', bij de drogmetica. Vaak doen de winkelketens elkaar na. Bij Jumbo is er veel non-food uit gegaan. Ik was in de veronderstelling dat AH zou volgen. Maar AH gaat (volgens een woordvoerder, vanmiddag) juist tegendraads: Het hele drogmetica-schap wordt op de schop genomen, maar het wordt, nog steeds volgens mijn zegsman, niet kleiner, maar juist groter.
Hiermede vervalt mijn negatieve berichtje hierboven, en zal iedereen dat juist in positieve zin moeten lezen. Dus niet minder, maar meer! Nog eens, niet: Minder, minder, minder! zoals een bekend politicus eenmaal het volk in de mond legde, en waarmee hij veel overhoop haalde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Ik zag het ook DIA. En heb er dus meteen van geprofiteerd want sommige artikelen stonden in het schap met 50% korting.
Eerlijk gezegd koop ik dat ook vrijwel nooit bij een supermarkt, omdat de drogisterijketens veel goedkoper daarin zijn.
Met een gezin is het wel handig om 4 shampooflessen of 5 tubes tandpasta tegelijk te kopen, als je alleen woont lijkt het me erg veel.
Laatst was de actie 3 deodorant kopen, 3 gratis. Dat is bij appie nooit.
En in de stad komen juist meer speciaalwinkels (kruidnootjes, pindakaas, bieren, ambachtelijke broden...
Of je nu 3 of 4 deodorants koopt.
Bij appie hebben ze juist vaak diverse merken deo 2 voor 1
Dat is betrekkelijk nieuw. Meestal waren de acties zo, dat de (stapel)kortingen producten betrof die via één concern werden geleverd: Bv. deodorant van Rexona, Dove, Axe, (allemaal Unilever), tegenwoordig zie je ook 'gemixte' merken, als Rexona (Unilever), Nivea (Beiersdorf), Fa (Henkel). Maar in dat geval gaat het dan meestal wel om een duidelijk afgebakende productgroep.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Dat lijkt me een prima ontwikkeling. Laat de geneesmiddelen (vrij verkrijgbaar), pijnstillers en al dat andere gesnor waar het hoort: bij de drogist. Die heeft er voor geleerd.
Een van de kinderen is drogist, en hij kan zich er flink over opwinden dat jan en allemaal zomaar pijnstillers en dergelijke mag verkopen zonder vakkennis. Hij heeft er een fikse studie voor moeten doen. Nu ligt het spul zelfs in de bouwmarkt!
Het lijkt me ook zee ongewenst dat slagers en bakkers zouden verdwijnen. En groentemannen. Wat in de super ligt, haalt het negen van de tien keer niet bij wat er bij de vakwinkel ligt.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
-DIA- schreef:Straks het wekelijks fietstochtje door de Vrije Natuur.
Vanmiddag naar Appie die tot mijn grote ontsteltenis het assortiment 'drogmetica' gaat minimaliseren, in navolging van concurrent Jumbo.
Mensen blijken een Drogistrij toch liever te bezoeken voor deze producten dan een Supermarkt.
Onbegrijpelijk!
Mijn optie zou zijn: Maak de drogisterij overbodig (net als de meeste slagerijen en bakkerijen).
Dat lijkt me een prima ontwikkeling. Laat de geneesmiddelen (vrij verkrijgbaar), pijnstillers en al dat andere gesnor waar het hoort: bij de drogist. Die heeft er voor geleerd.
Een van de kinderen is drogist, en hij kan zich er flink over opwinden dat jan en allemaal zomaar pijnstillers en dergelijke mag verkopen zonder vakkennis. Hij heeft er een fikse studie voor moeten doen. Nu ligt het spul zelfs in de bouwmarkt!
Het lijkt me ook zee ongewenst dat slagers en bakkers zouden verdwijnen. En groentemannen. Wat in de super ligt, haalt het negen van de tien keer niet bij wat er bij de vakwinkel ligt.
Ik doelde ook meer op Personal Care, Body Care, Oral Care, Skin Care (Bath & Body, Douche, Hansaplast, Skin Creams and Cleansers, Toothpaste, and more).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Dan heb ik het woord drogmetica verkeerd begrepen. Is het eigenlijk wel een woord??
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:Dan heb ik het woord drogmetica verkeerd begrepen. Is het eigenlijk wel een woord??
Het is een 'supermarktterm'. Een samentrekking van Drogisterij en Cosmetica.
Soms worden er ook Was- en reinigingsmiddelen onder begrepen, maar idd ook medicijnen, maar die liggen bij ons niet voor het grijpen, maar in de bediening. Ofwel onder toezicht van de kassamedewerker.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

In onze Jumbo ligt het wel gewoon "voor het grijpen". Als het goed is, vraagt de kassamedewerker of je er nog vragen over hebt, maar dat gebeurt in de praktijk niet. Tenminste, is mijn inschatting. Zeker niet omdat we zelfscan hebben.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Dat lijkt me een prima ontwikkeling. Laat de geneesmiddelen (vrij verkrijgbaar), pijnstillers en al dat andere gesnor waar het hoort: bij de drogist. Die heeft er voor geleerd.
Een van de kinderen is drogist, en hij kan zich er flink over opwinden dat jan en allemaal zomaar pijnstillers en dergelijke mag verkopen zonder vakkennis. Hij heeft er een fikse studie voor moeten doen. Nu ligt het spul zelfs in de bouwmarkt!
Het lijkt me ook zee ongewenst dat slagers en bakkers zouden verdwijnen. En groentemannen. Wat in de super ligt, haalt het negen van de tien keer niet bij wat er bij de vakwinkel ligt.
Als je een flesje zoutwaterneusspray bij 1 v.d. ketens koopt, vraagt zo'n meisje van 17: Bent u bekend met het gebruik?
Het slaat eigenlijk nergens op want ik heb nog nooit iemand horen vragen: joh, wil jij me er eens uitleg over geven?
Er zit een bijsluiter bij en voor elk weldenkend mens is die goed te lezen.
Zelfs als mensen bij de apotheek medicijnen met persoonlijke en schrifteliijke uitleg krijgen, zijn ze soms in staat om het nog fout te doen.
Bij onze AH kun je gewoon pmollen, Xylo, maagzuurremmers, dr Vogel flesjes, etc. uit het schap pakken, de caissiere heeft nog nooit iets aan me gevraagd.
Ik vind ook dat dit niet thuishoort in de supermarkt.
Maar ook vind ik het best zorgwekkend dat veel middelen, die voorheen alleen op voorschrift van de arts verkrijgbaar waren, nu zo voor het grijpen liggen.
Zoals bijv de Pantoprazol of Omeprazol. Dat zijn middelen die behoorlijk ingrijpend zijn. En zeker niet onschadelijk zijn bij langdurig gebruik!
Evenals de Xylometazoline. Een KNO arts zei onlangs nog, dat ze niet begreep dat dit overal gekocht kan worden, zonder waarschuwingen en dat de cortisone neusspray ( die veel effectiever is en minder bijwerkingen heeft) nog steeds op recept moet.
Ik heb ooit de Xylo gekregen om een heftige bloedneus te kunnen stelpen en nu nemen mensen het al in als er 1 neusgat verstopt zit door teveel snot. En zijn er velen aan verslaafd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Ik ben heerlijk aan het lego bouwen.
We hebben best veel lego, vooral van de jongste. Die deed niet liever, met twee trouwe vrienden. Ze hadden hun eigen vocabulaire, wat nu weer helemaal terugkwam bij het bekijken van de voorraad.

Ik zit een beetje te dubben wat ik met de lego zal doen. We hebben twee kleinkinderen maar de lego is voldoende voor een dozijn kinderen. En dan heeft onze schoonzoon ook nog zijn lego op zolder liggen. Het is gewoon te veel.
Ik heb overwogen om modelletjes in elkaar te zetten en op marktplaats te zetten maar dat raadt oudste weer af. Je krijgt er niet veel voor en dat is ook jammer.

Dus nu ben ik toch bezig wat modellen in elkaar te zetten en dat is al erg leuk. Gelukkig is alles goed gesorteerd in de berging gezet twaalf jaar geleden.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Vorst »

Als de sets compleet zijn met beschrijving levert het best wat op hoor. Ik heb een aantal jaar geleden diverse sets gekocht via MP en dat was niet bepaald goedkoop.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vorst schreef:Als de sets compleet zijn met beschrijving levert het best wat op hoor. Ik heb een aantal jaar geleden diverse sets gekocht via MP en dat was niet bepaald goedkoop.
Ik heb inmiddels een wat reëler beeld van de schatten. De oudste lego is wat verkleurd, wit is meer zandkleur geworden bijvoorbeeld. Het heeft in een donkere berging gelegen, maar kennelijk is het een onvermijdelijk proces. Verder is er ook wel wat schade, hier en daar iets afgebroken bijvoorbeeld. De beschrijvingen zijn ook, hoe zal ik dat noemen, gebruikt.

Mijn idee is nu dat ik misschien het best wat modelletjes en setjes in elkaar kan zetten, en met koninginnedag op een kleedje kan gaan zitten. Of iemand vinden die dat gaat doen voor me.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dodo schreef: Dat lijkt me een prima ontwikkeling. Laat de geneesmiddelen (vrij verkrijgbaar), pijnstillers en al dat andere gesnor waar het hoort: bij de drogist. Die heeft er voor geleerd.
Een van de kinderen is drogist, en hij kan zich er flink over opwinden dat jan en allemaal zomaar pijnstillers en dergelijke mag verkopen zonder vakkennis. Hij heeft er een fikse studie voor moeten doen. Nu ligt het spul zelfs in de bouwmarkt!
Het lijkt me ook zee ongewenst dat slagers en bakkers zouden verdwijnen. En groentemannen. Wat in de super ligt, haalt het negen van de tien keer niet bij wat er bij de vakwinkel ligt.
Als je een flesje zoutwaterneusspray bij 1 v.d. ketens koopt, vraagt zo'n meisje van 17: Bent u bekend met het gebruik?
Het slaat eigenlijk nergens op want ik heb nog nooit iemand horen vragen: joh, wil jij me er eens uitleg over geven?
Er zit een bijsluiter bij en voor elk weldenkend mens is die goed te lezen.
Zelfs als mensen bij de apotheek medicijnen met persoonlijke en schrifteliijke uitleg krijgen, zijn ze soms in staat om het nog fout te doen.
Bij onze AH kun je gewoon pmollen, Xylo, maagzuurremmers, dr Vogel flesjes, etc. uit het schap pakken, de caissiere heeft nog nooit iets aan me gevraagd.
Ik vind ook dat dit niet thuishoort in de supermarkt.
Maar ook vind ik het best zorgwekkend dat veel middelen, die voorheen alleen op voorschrift van de arts verkrijgbaar waren, nu zo voor het grijpen liggen.
Zoals bijv de Pantoprazol of Omeprazol. Dat zijn middelen die behoorlijk ingrijpend zijn. En zeker niet onschadelijk zijn bij langdurig gebruik!
Evenals de Xylometazoline. Een KNO arts zei onlangs nog, dat ze niet begreep dat dit overal gekocht kan worden, zonder waarschuwingen en dat de cortisone neusspray ( die veel effectiever is en minder bijwerkingen heeft) nog steeds op recept moet.
Ik heb ooit de Xylo gekregen om een heftige bloedneus te kunnen stelpen en nu nemen mensen het al in als er 1 neusgat verstopt zit door teveel snot. En zijn er velen aan verslaafd.
De opstelling van OTC geneesmiddelen is vrij. Maar in de meeste winkels zo gesitueerd dat er vanaf de kassa zicht op is. Anders dan met tabaksartikelen, die zelfs niet meer zichtbaar mogen zijn. Receptvrije geneesmiddelen noemen we ook niet voor niets OTC (Over The Counter)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door kasparov »

We kunnen vandaag ook vuurwerk kopen in een supermarkt. Verschillende ketens bieden vuurwerkpakketten aan, ook aan minderjarigen. Daarmee wordt de drempel om vuurwerk te kopen en af te steken heel laag. En het is een aanval op de speciaalzaken die in december op zijn. Kopen wij ook vuurwerk? Is dat verantwoord?
Plaats reactie