Wat doen we vandaag?

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Herman »

De enige en laatste keer dat ik in het Rijksmuseum was schreeuwde mijn 1 jarige-dochter de hele hal bij elkaar. Dus we wonnen het qua aandacht ruimschoots van de Nachtwacht.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door huisman »

Herman schreef:De enige en laatste keer dat ik in het Rijksmuseum was schreeuwde mijn 1 jarige-dochter de hele hal bij elkaar. Dus we wonnen het qua aandacht ruimschoots van de Nachtwacht.
Het Rijks en het Mauritshuis zijn absoluut de twee mooiste musea van ons land. Ik zou in beide willen wonen :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vandaag weer Parijs op de fiets verkend. Lekker weer hier, 27 graden. Flinke wandeling gemaakt in Le Marais, de Joodse wijk van Parijs. Helaas is er al veel minder van te zien dan in 2013; toen we daar ook waren. Veel Joden trekken weg vanwege toenemend antisemitisme. Na de aanslag in Bataclan ( de eigenaars zijn Joods) heeft Netanyahu de Joden opgeroepen naar Israël te gaan. Er is vanaf die tijd een uittocht bezig. Veel panden staan leeg. Waar een aantal jaren geleden nog Davidssterren boven gevels aangebracht waren zie je nu regenboogvlaggetjes in etalage's. De wijk verandert eigenlijk in een homowijk...
Er zijn nog enkele Joodse winkels. Overal hangen camera's. En er is ook veel politie. Trouwens overal in Parijs zie je dat ze erg allert zijn. Waar we ook komen lopen/staan politieagenten en lopen soldaten met hun vinger aan de trekker. In elk groot winkelcentrum moet je je (rug)tas openen bij binnenkomst en wordt je tas met een handscanner gecontroleerd. Dat was 4 jaar geleden helemaal niet zo.
Vanavond 11 uur bezoek aan de Eiffeltoren....twee weken geleden online kaartjes gereserveerd en dit was het enige tijdstip nog wat beschikbaar was. Ook best leuk waarschijnlijk met alle lichtjes in de stad. We nemen dan de auto maar....
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

helma schreef:Vandaag weer Parijs op de fiets verkend. Lekker weer hier, 27 graden. Flinke wandeling gemaakt in Le Marais, de Joodse wijk van Parijs. Helaas is er al veel minder van te zien dan in 2013; toen we daar ook waren. Veel Joden trekken weg vanwege toenemend antisemitisme. Na de aanslag in Bataclan ( de eigenaars zijn Joods) heeft Netanyahu de Joden opgeroepen naar Israël te gaan. Er is vanaf die tijd een uittocht bezig. Veel panden staan leeg. Waar een aantal jaren geleden nog Davidssterren boven gevels aangebracht waren zie je nu regenboogvlaggetjes in etalage's. De wijk verandert eigenlijk in een homowijk...
Er zijn nog enkele Joodse winkels. Overal hangen camera's. En er is ook veel politie. Trouwens overal in Parijs zie je dat ze erg allert zijn. Waar we ook komen lopen/staan politieagenten en lopen soldaten met hun vinger aan de trekker. In elk groot winkelcentrum moet je je (rug)tas openen bij binnenkomst en wordt je tas met een handscanner gecontroleerd. Dat was 4 jaar geleden helemaal niet zo.
Vanavond 11 uur bezoek aan de Eiffeltoren....twee weken geleden online kaartjes gereserveerd en dit was het enige tijdstip nog wat beschikbaar was. Ook best leuk waarschijnlijk met alle lichtjes in de stad. We nemen dan de auto maar....
Het haalt de media meestal niet, maar het antisemitisme neemt inderdaad weer behoorlijk toe.
Een vriend van ons werkt in Amsterdam als evangelist, maar in de joodse wijk komt steeds meer spanning.
merel
Berichten: 9667
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Vakantiewassen draaien, rommel opruimen, boodschappen doen en behoorlijk wat kinderkleding voor volgend jaar zomer gekocht met 60%korting.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Verkast naar Annecy. 33 graden hier... :sweat
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Wandje in de keuken zwart schilderen. Echt heel zwart. :love
Straks de boel weer op z'n plek en dan ga ik de keuken maar eens met bezemen en Dasty reinigen. Als je 't van dichtbij bekijkt, is het best wel een beetje smerig. En het plafond nog even witten, denk ik.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Wandje in de keuken zwart schilderen. Echt heel zwart. :love
Straks de boel weer op z'n plek en dan ga ik de keuken maar eens met bezemen en Dasty reinigen. Als je 't van dichtbij bekijkt, is het best wel een beetje smerig. En het plafond nog even witten, denk ik.
Zo zwart als ooit de Komar plafonds? :)
Dasty is een van origine Italiaans familiebedrijf van reinigingsmiddelen, dat in Nederland exclusief via de Wibra vermarkt wordt. De originele Italiaanse website van Dasty:
http://www.dastyitaly.it/it/home.asp
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Zita schreef:Wandje in de keuken zwart schilderen. Echt heel zwart. :love
Wauw, gedurfd. Ik houd er wel van.
Maar de kastjes, welke kleur zijn die dan?
Mijn schoondochter heeft vorige week een muur braambessenrood geschilderd. Knalt er af, maar ik vond het wel passend daar.
Alleen..... als je er een andere kleur aan wilt geven... :sweat rood is verschrikkelijk.
En als jij het zwart weer wit wilt maken, zul je dat w.s. ook niet in 1 laag voor elkaar krijgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Vorst »

Zwart op wanden en/of plafonds kan heel mooi zijn. Heb ik ook in een woning gehad. En zelfs een zwarte trap.

Wat mag braambes voor een kleur zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Zit de hele dag in Speelland van de Beekse Bergen ivm verjaardag van mijn schoonvader.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Zwart op wanden en/of plafonds kan heel mooi zijn. Heb ik ook in een woning gehad. En zelfs een zwarte trap.

Wat mag braambes voor een kleur zijn?
Zoiets
Afbeelding
Maar op de muur is het warmer van kleur. Het staat heel leuk met bijkleurende accessoires.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Wandje in de keuken zwart schilderen. Echt heel zwart. :love
Wauw, gedurfd. Ik houd er wel van.
Maar de kastjes, welke kleur zijn die dan?
Mijn schoondochter heeft vorige week een muur braambessenrood geschilderd. Knalt er af, maar ik vond het wel passend daar.
Alleen..... als je er een andere kleur aan wilt geven... :sweat rood is verschrikkelijk.
En als jij het zwart weer wit wilt maken, zul je dat w.s. ook niet in 1 laag voor elkaar krijgen.
De keuken was zoiets als braambes toen ik mijn huis kocht, maar na een bezoekje aan de autospuiter waren de frontjes opeens gelukzalig. Mooie kleur. Net als al het houtwerk en de meeste wanden in huis. Aanrechtblad donkergrijs.
Verder is vrijwel alles in huis zwart-wit. Zelfs de roze met paarse badkamer is afgelopen weken niet ontsnapt aan de verfkwast. Daar ergerde ik me al jaren aan.
Met bloemen, kussens, kaarsen en kunst wisselen de accentkleuren naar gelang het seizoen en mijn stemming.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door refo »

Hoe is de kleur 'gelukzalig'?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

refo schreef:Hoe is de kleur 'gelukzalig'?
http://www.kleurenwaaier.net/waaier-52- ... zalig.html
Wit maar dan net niet wit.
Plaats reactie