Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vorige week zondag bad een student voor 'onze ouderen die steeds meer gebreken gaan vertonen'. Na het gebed strompelde mijn man de kerk uit. De kinderen vroegen al of hij wilde laten zien wat de student bedoelde ;-) . Hij heeft nu Tramadol, dat neemt de pijn voor een groot deel wel weg.

Ik ben nu inmiddels bij orthopeed beland, maar er is nogal een wachtlijst voor een echo. Daarna hoor ik meer. Ik word er inderdaad soms wel een beetje moedeloos van.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

helma schreef:Vorige week zondag bad een student voor 'onze ouderen die steeds meer gebreken gaan vertonen'. Na het gebed strompelde mijn man de kerk uit. De kinderen vroegen al of hij wilde laten zien wat de student bedoelde ;-) . Hij heeft nu Tramadol, dat neemt de pijn voor een groot deel wel weg.
Dus kerkgang is nog wel mogelijk?
De laatste maanden zijn we vanwege diverse familie-gebeurtenissen in diverse kerken geweest en viel ons op dat in veel kerken een paar tuinstoelen staan en soms zelfs een sta-op zetel.
In sommige kerken zitten de banken echt heerlijk comfortabel, in andere is het afzien. :sweat
helma schreef:Ik ben nu inmiddels bij orthopeed beland, maar er is nogal een wachtlijst voor een echo. Daarna hoor ik meer.
Ja wachttijden zijn er hier ook. Sommige mensen wijken al uit naar een ziekenhuis verderop.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vorige week en hemelvaartsdag niet. Gister ging het 'net'. Ik heb in de kerk een stoel met leuning waar mijn arm op kan rusten. Verder zitten onze stoelen prima gelukkig!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Ik reed langs een berm waar duizenden klaprozen in volle bloei stonden.
Zo mooi.
Ik kon het niet laten en heb een handvol geplukt. Ze staan nu in een vaas.
Ik weet het, het zijn uurtjes van korte duurtjes, maar ik ga er de hele dag naar kijken. :love
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Mooi he
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32741
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ik reed langs een berm waar duizenden klaprozen in volle bloei stonden.
Zo mooi.
Ik kon het niet laten en heb een handvol geplukt. Ze staan nu in een vaas.
Ik weet het, het zijn uurtjes van korte duurtjes, maar ik ga er de hele dag naar kijken. :love
Gistermorgen en vanmiddag wat gefietst door de mooie natuur van Twente en Salland.
Vooral in het voorjaar met het jonge groen en de bloeiende krentenboompjes is het erg mooi, het wit en roze met de lichtgroene kleur van uitspruitende beuken.

Nu zijn we wat later in de tijd, maar nog altijd heeft de natuur zijn schoonheid. Ik merk dat er weer meer margrieten in de berm staan. Het barst er ook van de prachtig witte omranding door het Fluitenkruid, en de Ridderzuring staat statig te pronken met zijn welgevormde bladeren. Ik zag pas hier vlakbij het groot hoefblad in bloei, die ik nog eerder in Twente had waargenomen.

Ook de grote Berenklauw, geïmporteerd uit Azië tiert zeer welig, en zal naar verwachten binnen een maand pronken met zijn grote witte schermen. Brandnetels zijn ook algemeen. Erg mooi als je zo'n pracht blad bekijkt. Zo zuiver, vaak niet aangevreten door ongedierte (wat is ongedierte?) is gaaf. Kijk alleen een beetje uit, want de bladeren kunnen wel eens wat irritatie veroorzaken. Maar op zich is de Brandnetel een zeer nuttige plant. Je kent het eten als spinazie, evenals de Melde, en de jonge blaadjes van de paardenbloem.

Over het teruggeven aan de natuur van grote stukken cultuurland zal men van mening verschillen. Feit is wel dat hierdoor verschillende weidevogels weer worden gespot, en dat sommige roofvogels die nu jongen hebben zeer agressief op mensen aanvallen. Zo heeft elk jaargetijde zijn schoonheid.

Ook de wolf zal wellicht binnen niet al te lange tijd rond onze steden zwerven. Dat is weer een geval dat je nemen moet, want we vinden tenslotte allen de Natuur heel belangrijk!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vandaag en gister mijn ouders verhuisd. En nu kan ik niet meer lópen....Wat een megaklus.
Maar heel erg fijn om dit met elkaar te doen. Mijn ouders zijn er zó gelukkig mee! Voordat we ze naar Veenendaal brachten hebben we buiten geluncht. Na het eindigen zongen we met elkaar: Looft de Heer' want Hij is goed. 50 jaar Scherpenzeel afgesloten; zoveel zegeningen ontvangen! Even denk je aan alle onkerkelijke buren, maar we hoorden ook geschal van het voetbalveld; de wereld laat zich ook horen.
Een buurvrouw die afscheid kwam nemen stond met tranen in haar ogen: "Wat mooi dat jullie dit zó afsloten. Zó hebben jullie hier gewoond en het raakt ons dat jullie nu ook zó vertrekken. We hebben met ontroering staan luisteren...."
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vanavond naar de eerste helft van de talentenveiling van de jeugdvereniging geweest. Het was erg leuk.
Gemeenteleden konden een talent indienen, bijvoorbeeld een marsepeintaart maken, een boottochtje, een weekend in een vakantiehuisje, een workshop fietsonderhoud, twee kuub haardhout (die was voor ons) en nog veel, veel meer.
Ze hadden er een echte veiling van gemaakt, met biednummers en veilingmeesters. En heel veel lol en gezelligheid.
De opbrengst is voor de zendingswerkers die vanuit onze gemeente zijn uitgezonden. Twee jaar geleden hebben ze een enorm bedrag opgehaald en het lijkt nu weer heel goed te worden.
En het is erg leuk om te zien hoeveel werk die kinderen er in hebben gestoken.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Een nieuwe wasmachine kopen. Waarom gaat zo'n ding altijd kaduuk op het slechtse moment (lees: als er een enorme berg vuile was ligt) :banghead Gelukkig wordt de nieuwe machine morgen al geleverd.
Ik krijg er een stoomstrijkijzer bij, kadootje van de fabrikant.
Tezamen met 50 euro cash back, is dat toch wel een leuke pleister op het ergerniswondje. :yahoo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Vanavond naar de eerste helft van de talentenveiling van de jeugdvereniging geweest. Het was erg leuk.
Gemeenteleden konden een talent indienen, bijvoorbeeld een marsepeintaart maken, een boottochtje, een weekend in een vakantiehuisje, een workshop fietsonderhoud, twee kuub haardhout (die was voor ons) en nog veel, veel meer.
Ze hadden er een echte veiling van gemaakt, met biednummers en veilingmeesters. En heel veel lol en gezelligheid.
De opbrengst is voor de zendingswerkers die vanuit onze gemeente zijn uitgezonden. Twee jaar geleden hebben ze een enorm bedrag opgehaald en het lijkt nu weer heel goed te worden.
En het is erg leuk om te zien hoeveel werk die kinderen er in hebben gestoken.
De opbrengst is ruim 14.000 euro, en dan komt de catering er nog bij. We zitten al te verzinnen wat we voor de volgende talentenveiling kunnen inbrengen.

Lesje forumetiquette? Hmmm... Zou er op geboden worden?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Johannes van Dijk »

helma schreef:Vorige week zondag bad een student voor 'onze ouderen die steeds meer gebreken gaan vertonen'. Na het gebed strompelde mijn man de kerk uit. De kinderen vroegen al of hij wilde laten zien wat de student bedoelde ;-) . Hij heeft nu Tramadol, dat neemt de pijn voor een groot deel wel weg.

Ik ben nu inmiddels bij orthopeed beland, maar er is nogal een wachtlijst voor een echo. Daarna hoor ik meer. Ik word er inderdaad soms wel een beetje moedeloos van.
Ik begrijp het Helma,maar ik strompel altijd en moet me aan alles vasthouden.Geeft niks hoor,denk maar aan Jakob.
Die hinkte ook de rest van zijn leven na een Pniël,maar hij was er goed mee,toch?(dan neem je geen grote stappen meer)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Ah @ Mara, idd héél lastig:
Een kapotte wasmachine!
Voordeel is: je bent superblij als je deze week je nieuwe machine gaat gebruiken!
Ben óók nog iedere dag superblij met mijn nieuwe
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Bij mijn dochter om de hoek zit een tweedehands witgoed zaak. Ze zei pas: ik snap niet dat iedereen zo panisch doet over een kapotte wasmachine, voor tweehonderd euro heb ik een andere als de mijne kapot gaat.
Zo kun je er ook naar kijken. Maar ze is hierin relaxter dan ik.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ah @ Mara, idd héél lastig:
Een kapotte wasmachine!
Voordeel is: je bent superblij als je deze week je nieuwe machine gaat gebruiken!
Ben óók nog iedere dag superblij met mijn nieuweAfbeelding
Ik zag het al een beetje aankomen, mijn oude was al ruim 8 jaar. Nooit iets aan gehad.
Hij maakte de laatste tijd veel herrie (kapotte lagers volgens de wasmachineman), maar nu ging de deur niet meer in het slot en dan start hij niet op. Manlief heeft er nog een beetje aan zitten sleutelen, drupje olie erin, schroeven vaster aangedraaid, maar nee.
Dodo schreef:Zo kun je er ook naar kijken. Maar ze is hierin relaxter dan ik.
Ja ook prima, maar dan heb je garantie tot de deur toch? :)
De verkoper vroeg wat mijn wensen waren en daar kon hij een machine op adviseren.
Wel opmerkelijk dat vrijwel alle machines een grotere inhoud hebben >>7 kilo.
Er stond zelfs een duo wasmachine.
Afbeelding

Iets voor jou Helma? :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18716
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Nou nee....ik moet er niet aan denken dat er twee wassen tegelijk klaar zijn. Ken wel grote gezinnen die er twee hebben of hadden; ik heb dat nooit zo gesnapt. Ik heb wel een grote trommel overigens.
Plaats reactie