Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vanmiddag een bijzonder kraambezoek afgelegd. Een wieg afgeleverd bij een gezin waarvan we de moeder eind vorig jaar aanspraken bij de abortuskliniek. We mochten met haar bidden en ze besloot toen toch geen behandeling in de kliniek te ondergaan. Het kindje is onlangs geboren. En ze zijn er zo intens gelukkig mee! Echt een ontroerend bezoek.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door samanthi »

helma schreef:Vanmiddag een bijzonder kraambezoek afgelegd. Een wieg afgeleverd bij een gezin waarvan we de moeder eind vorig jaar aanspraken bij de abortuskliniek. We mochten met haar bidden en ze besloot toen toch geen behandeling in de kliniek te ondergaan. Het kindje is onlangs geboren. En ze zijn er zo intens gelukkig mee! Echt een ontroerend bezoek.
super!!!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Vorst »

Wat Mooi!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Wow mooi! Zo maak je het van heel dichtbij mee en leeft het nog meer!
( letterlijk en figuurlijk )
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vanavond gaan we naar het pinballmuseum - een familielid viert daar zijn verjaardag. Ik ben heel benieuwd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Vanavond gaan we naar het pinballmuseum - een familielid viert daar zijn verjaardag. Ik ben heel benieuwd.
Wat grappig. Waar is dat?
En kun je er ook spelen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Rotterdam. En ik denk dat we ook mogen spelen inderdaad.
Pinballautomaten zijn een hobby van de jarige.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vandaag op de Libellebeurs gestaan. Weer eens iets heel anders. Toch weer ander publiek dan op de Huishoudbeurs; gemoedelijke sfeer.
Intensieve gesprekken; mooie maar ook lastige.
Al met al vermoeiend dagje!
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door aggieoudje »

Vandaag is het trouwdag van mijn broer en schoonzus! We hebben met z'n allen uitgekeken naar deze dag en nu is het eindelijk zover! Na het gemeentehuis mogen we ook naar de kerk gaan om Gods zegen te vragen over hun huwelijk!
Ds. A. J. Mensink zal vanmiddag de huwelijksdienst leiden.
Dankbaar is het woord wat nu bij me overheerst!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Fijne dag vandaag!!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

helma schreef:Vandaag op de Libellebeurs gestaan. Weer eens iets heel anders. Toch weer ander publiek dan op de Huishoudbeurs; gemoedelijke sfeer.
Intensieve gesprekken; mooie maar ook lastige.
Al met al vermoeiend dagje!
Op facebook staat een verslagje van gister:
Indrukwekkende ontmoetingen.
Een selectie:

Een vrouw vertelt over haar zus die zwanger was en een abortus heeft gedaan zonder overleg met haar vriend. Hij was stuk van verdriet en de relatie was direct over.

Meisje raakt zwanger van een behoudende christelijke jongen. Zijn ouders dwingen haar tot een abortus voor de schande in de kerk. Wat heeft ze een pijn...

Twee verpleegkundigen vertellen over hun ervaringen in het ziekenhuis dat ze ook mee moeten helpen bij late abortussen als het leven van de moeder in gevaar is. Beiden vinden deze kant van hun vak afschuwelijk. Vrouwen komen regelmatig in de problemen omdat ze zich schuldig voelen dat ze hun kindje hebben opgeofferd om zelf te kunnen leven.

Een jonge vrouw vertelt over haar abortus. Emotioneel, spijt en vervolgens de relatie stuk. Ze koos voor een abortus om medische redenen.

Een vrouw kan zich heel goed de nood van de vrouwen voorstellen die een abortus overwegen. Ze heeft zelf voor de keuze gestaan. Haar vriend heeft haar onder druk gezet tot een abortus. De bedreigingen waren zo erg dat ze gevlucht is. In geheim verhuisd. Ze koos voor het kind.

Veel vrouwen in de stand die een kindje verloren hebben tijdens de zwangerschap. Opmerkelijk juist zij toonden begrip voor ons werk.

Was een zware dag met vele ervaringsverhalen met de nodige pijn.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vanmorgen wakker worden en de eerste was hangt al buiten en de tweede zit er al in. Best fijn om je man een poosje thuis te hebben :-)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

helma schreef:Vanmorgen wakker worden en de eerste was hangt al buiten en de tweede zit er al in. Best fijn om je man een poosje thuis te hebben :-)
Goed bezig! Dus is het de vraag: wat doe jij vandaag? :)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Wakker worden :-) Ik loop al weken met mijn rechterarm in mitella op advies van de fysio. Dus ik loop hier een beetje te 'sprokkelen'.
En mijn echtgenoot loopt thuis met ischias. Dus we zijn elkaar tot een hand en een voet. Beetje tobben, maar wel gezellig.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

helma schreef:Wakker worden :-) Ik loop al weken met mijn rechterarm in mitella op advies van de fysio. Dus ik loop hier een beetje te 'sprokkelen'.
En mijn echtgenoot loopt thuis met ischias. Dus we zijn elkaar tot een hand en een voet. Beetje tobben, maar wel gezellig.
He, jullie lijken wel tobbende oudjes ;)
Het is zo wel een langdurige kwestie voor je he, is er nog hoop dat het helemaal goed gaat komen (zonder operatie)?
En sterkte voor je man, is bijzonder pijnlijk weet ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie