Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Desiree »

Lassie schreef:Down, beetje ingestort. :sweat
Zo.. niet fijn!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door samanthi »

Desiree schreef:
Lassie schreef:Down, beetje ingestort. :sweat
Zo.. niet fijn!
Lieve Lassie heel veel sterkte!!!

Voel me zelf ook niet optimaal al is bij mij de oorzaak een andere, de breuk met de gemeente waar ik met liefde 34 jaar aan verbonden ben en nog steeds van hou.

Soms is het leven moeilijk komen er keuzes op je pad die je niet gezocht hebt, nu je weer een eigen plekje hebt, komen gevoelens naar boven, Lassie ik denk aan je.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Bert Mulder »

samanthi schreef:
Lieve Lassie heel veel sterkte!!!

Voel me zelf ook niet optimaal al is bij mij de oorzaak een andere, de breuk met de gemeente waar ik met liefde 34 jaar aan verbonden ben en nog steeds van hou.

Soms is het leven moeilijk komen er keuzes op je pad die je niet gezocht hebt, nu je weer een eigen plekje hebt, komen gevoelens naar boven, Lassie ik denk aan je.
Kan ik goed begrijpen. hebben wij ook bijna een jaar geleden meegemaakt, na 30 jaren lidmaatschap. Onze wens voor je is dat de Heere je bij mag staan, en je een levend lid in je nieuwe gemeente mag zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
samanthi schreef:
Lieve Lassie heel veel sterkte!!!

Voel me zelf ook niet optimaal al is bij mij de oorzaak een andere, de breuk met de gemeente waar ik met liefde 34 jaar aan verbonden ben en nog steeds van hou.

Soms is het leven moeilijk komen er keuzes op je pad die je niet gezocht hebt, nu je weer een eigen plekje hebt, komen gevoelens naar boven, Lassie ik denk aan je.
Kan ik goed begrijpen. hebben wij ook bijna een jaar geleden meegemaakt, na 30 jaren lidmaatschap. Onze wens voor je is dat de Heere je bij mag staan, en je een levend lid in je nieuwe gemeente mag zijn.
Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

eilander schreef:Moeilijk voor deze mensen, dat begrijp ik wel. Verder moeten ze niet zielig doen: het is een commercieel bedrijf, dan moet je gewoon op die basis zorgen dat de mensen voor je bedrijf kiezen i.p.v. voor de concurrent. Gunning op basis van refo-zijn vind ik voor 90% onzin.
Overigens heb ik familieleden die er nogal wat keren hebben gezeten tot groot genoegen.
Dat kun jij wel onzin vinden, maar Paulus dacht daar nog heel anders over. Hij vond dat we de huisgenoten van het geloof wel wat beter mochten bedenken.

Maar goed, ik ga ook zelden naar een hotel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:Moeilijk voor deze mensen, dat begrijp ik wel. Verder moeten ze niet zielig doen: het is een commercieel bedrijf, dan moet je gewoon op die basis zorgen dat de mensen voor je bedrijf kiezen i.p.v. voor de concurrent. Gunning op basis van refo-zijn vind ik voor 90% onzin.
Overigens heb ik familieleden die er nogal wat keren hebben gezeten tot groot genoegen.
Dat kun jij wel onzin vinden, maar Paulus dacht daar nog heel anders over. Hij vond dat we de huisgenoten van het geloof wel wat beter mochten bedenken.

Maar goed, ik ga ook zelden naar een hotel.
Ik denk niet dat Paulus het hier zo zeer over commerciële bedrijven had, maar ik vind niettemin dat je wel een punt hebt. Ik probeer hier ook wel rekening mee te houden bij de aanschaf van diverse dingen (kleding, witgoed, etc), al ga ik voor onze kinderen geen schoenen van 80 euro kopen als je ook schoenen bij een budgetwinkel kunt kopen voor 20.
Hoe ver ga je hierin, is natuurlijk wel de vraag. Als ik met mijn vrouw een paar dagen wegga, wil ik niet perse naar Zeddam. Daar is toch niets mis mee denk ik.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Floppy »

huisman schreef:...
Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Dit maakt bij mij ook weer wat pijn los, merk ik. Nu precies 6 jaar geleden een gemeente verlaten, omdat we het niet langer meer konden verantwoorden voor de kinderen.
Was het onder Gods gunst of toelating? Wat waren onze intenties precies? Naarmate de tijd vordert, worden mijn antwoorden minder stellig. Kan een switch uberhaupt wel onder Gods gunst? Wat betekent dat voor de rest die wel in die gemeente blijft?

Het is heel simpel, voor mij voelde de overstap als falen. Als het persoonlijk meewerken aan de verscheurdheid van de Kerk. Als het ontlopen van verantwoordelijkheden. Als ik zoiets "nauw" zou onderzoeken bij mezelf komt er weinig moois naar boven. Ik weet niet hoe dat zit met Bert en Samanthi? Maar ik zie tussen Gods Gunst en Toelating nog een derde, namelijk die van Gods Verdraging; dat hebben we wel mogen ervaren in de afgelopen jaren.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Isala »

huisman schreef:Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Het blijven in je gemeente of het overgaan naar een andere gemeente is zo'n groot onderwerp in je leven.
Ontzettend moeilijk, het geeft veel worstelingen aan Zijn Troon.

Ik kan niet spreken voor een ander, of iemand moet blijven of gaan. Zelf mocht ik ervaren dat de Heere je echt een duidelijk antwoord wil geven op het gebed.
Zo lang het niet duidelijk is, blijf dan in de gemeente waar je bent, en vraag des te vuriger om Zijn raad en leiding.
Luister naar Zijn antwoord, ook als het niet de weg is die je zelf zou kiezen ....
(dit bedoel ik niet met een opgeheven vinger!)
Als de Heere het je duidelijk zegt dat je naar een andere gemeente mag gaan, dan kan je ook gaan met vrede in je hart.
Wat je ook doet: je beslissing moet afhangen van het antwoord dat de Heere je geeft.
Hora est!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Bert Mulder schreef:
samanthi schreef:
Lieve Lassie heel veel sterkte!!!

Voel me zelf ook niet optimaal al is bij mij de oorzaak een andere, de breuk met de gemeente waar ik met liefde 34 jaar aan verbonden ben en nog steeds van hou.

Soms is het leven moeilijk komen er keuzes op je pad die je niet gezocht hebt, nu je weer een eigen plekje hebt, komen gevoelens naar boven, Lassie ik denk aan je.
Kan ik goed begrijpen. hebben wij ook bijna een jaar geleden meegemaakt, na 30 jaren lidmaatschap. Onze wens voor je is dat de Heere je bij mag staan, en je een levend lid in je nieuwe gemeente mag zijn.
Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Wat wil je hier mee zeggen Huisman, het komt over als verdachtmaking of Bert Mulder en ik niet op dit idee gekomen zijn en zomaar over zijn gegaan.
Ik vind het een nare reactie. Ik kan ook vragen of jij met Gods gunst in je gemeente zit, dat je dat maar eens goed moet onderzoeken, jij komt ook uit een andere gemeente want de gemeente waar je kerkt bestaat nog niet zo lang.
Ik bedoel het niet vervelend, maar je opmerking komt zo vervelend over dat ik je een spiegel voor wil houden, omdat er op deze manier zout in de wond gegooid wordt en ik hoop dat je eerst nadenkt voor je weer zoiets plaatst.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

Isala schreef:
huisman schreef:Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Het blijven in je gemeente of het overgaan naar een andere gemeente is zo'n groot onderwerp in je leven.
Ontzettend moeilijk, het geeft veel worstelingen aan Zijn Troon.

Ik kan niet spreken voor een ander, of iemand moet blijven of gaan. Zelf mocht ik ervaren dat de Heere je echt een duidelijk antwoord wil geven op het gebed.
Zo lang het niet duidelijk is, blijf dan in de gemeente waar je bent, en vraag des te vuriger om Zijn raad en leiding.
Luister naar Zijn antwoord, ook als het niet de weg is die je zelf zou kiezen ....
(dit bedoel ik niet met een opgeheven vinger!)
Als de Heere het je duidelijk zegt dat je naar een andere gemeente mag gaan, dan kan je ook gaan met vrede in je hart.
Wat je ook doet: je beslissing moet afhangen van het antwoord dat de Heere je geeft.
Helemaal mee eens.

@Samanthi mijn post was zeker geen veroordeling maar bedoeld als opscherping voor ons allen mijzelf incluis.
Zoals Isala het beschrijft heb ik het ook ervaren.
Laatst gewijzigd door huisman op 12 dec 2016, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Teleurgesteld en erg moe....
Het had anders gekund met een beetje goede wil, zou je toch denken.... maar ja....
Personeel lijkt te duur, of zou het wat anders zijn... ik weet het niet.

Sorry moest het even kwijt want ik zit hier ook maar alleen.


PS Ik hou niet van klagen. dus vraag maar niks, alles is goed!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Desiree »

-DIA- schreef:Teleurgesteld en erg moe....
Het had anders gekund met een beetje goede wil, zou je toch denken.... maar ja....
Personeel lijkt te duur, of zou het wat anders zijn... ik weet het niet.

Sorry moest het even kwijt want ik zit hier ook maar alleen.


PS Ik hou niet van klagen. dus vraag maar niks, alles is goed!

Jammer, vooral als je het zelf mogelijkheden ziet, dan kan het een machteloos en vermoeiend gevoel geven.

Tja, soms... soms is het even gewoon te veel.

Uiten is gezond en fijn, maar soms kan vragen teveel zijn.. moet je het weer uitleggen.. Door de bomen zie je dan het bos niet meer.. ook dat nog..

Tijd om dan gewoon aan de slag te gaan in huis. Plantje water geven, tafel schoonmaken, kaarsje aan, muziekje erbij en een goed boek. Laat ze buiten lekker dom bezig zijn...

Sterkte!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door samanthi »

huisman schreef:
Isala schreef:
huisman schreef:Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Het blijven in je gemeente of het overgaan naar een andere gemeente is zo'n groot onderwerp in je leven.
Ontzettend moeilijk, het geeft veel worstelingen aan Zijn Troon.

Ik kan niet spreken voor een ander, of iemand moet blijven of gaan. Zelf mocht ik ervaren dat de Heere je echt een duidelijk antwoord wil geven op het gebed.
Zo lang het niet duidelijk is, blijf dan in de gemeente waar je bent, en vraag des te vuriger om Zijn raad en leiding.
Luister naar Zijn antwoord, ook als het niet de weg is die je zelf zou kiezen ....
(dit bedoel ik niet met een opgeheven vinger!)
Als de Heere het je duidelijk zegt dat je naar een andere gemeente mag gaan, dan kan je ook gaan met vrede in je hart.
Wat je ook doet: je beslissing moet afhangen van het antwoord dat de Heere je geeft.
Helemaal mee eens.

@Samanthi mijn post was zeker geen veroordeling maar bedoeld als opscherping voor ons allen mijzelf incluis.
Zoals Isala het beschrijft heb ik het ook ervaren.
Oké Huisman, mijn excuses, ik ben erg gevoelig op het ogenblik en had je commentaar negatief gelabeld.
Wij hebben dezelfde ervaring als Isala, dus staan we toch op een lijn, nogmaals sorry.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Isala schreef:
huisman schreef:Bert en Samanthi het belangrijkste is om te weten of je de keus in Gods gunst hebt gedaan of in Gods toelating.
Alleen Gods gunst geeft ware vrede. Onderzoek het nauw.
Het blijven in je gemeente of het overgaan naar een andere gemeente is zo'n groot onderwerp in je leven.
Ontzettend moeilijk, het geeft veel worstelingen aan Zijn Troon.

Ik kan niet spreken voor een ander, of iemand moet blijven of gaan. Zelf mocht ik ervaren dat de Heere je echt een duidelijk antwoord wil geven op het gebed.
Zo lang het niet duidelijk is, blijf dan in de gemeente waar je bent, en vraag des te vuriger om Zijn raad en leiding.
Luister naar Zijn antwoord, ook als het niet de weg is die je zelf zou kiezen ....
(dit bedoel ik niet met een opgeheven vinger!)
Als de Heere het je duidelijk zegt dat je naar een andere gemeente mag gaan, dan kan je ook gaan met vrede in je hart.
Wat je ook doet: je beslissing moet afhangen van het antwoord dat de Heere je geeft.
Helemaal mee eens.

@Samanthi mijn post was zeker geen veroordeling maar bedoeld als opscherping voor ons allen mijzelf incluis.
Zoals Isala het beschrijft heb ik het ook ervaren.
Geachte vriend Huisman,

Ik meen dat het Gods gunst is dat we van kerkverband hebben mogen veranderen.

Ik ben lange tijd op dit forum bezig geweest, en in mijn meest aktieve periode sprak ik zeer hard tegen het idee van een 'aanbod van genade', en helaas niet altijd met takt. Hoewel ik wel wist dat de kerk waarvan ik lid was niet de enige kerk was waar de Waarheid gepreekt werd, deed ik vaak wel zo. Het was ook geen dogma in die kerk, maar velen die daar nog lid zijn gedragen zich wel zo, alsof ze, zo ongeveer net als Elia, de enigen zijn die overgebleven zijn.

De Heere heeft mij (en ook ons als gezin) wel een lesje gelezen. Ik heb daar een aantal jaren in het ouderlingsambt gewerkt,. en daarover mag ik niet al te veel praten. Maar het was me in het einde wel duidelijk dat mijn werk daar gedaan was, en ik vrijheid had om ons lidmaatschap ergens anders te plaatsen. Meenden we dat hier plaatselijk geen kerkverband was waar we ons thuis zouden voelen, hebben we toch naar wat diensten geluisterd via Sermon Audio, en toen de Bible Presbyterian Church eens bezocht, met de gedachte om te zien welke God ze daar dienen.

We zijn er niet telergesteld, maar moesten konstateren dat de Almachtige God, Schepper des hemels en aarde daar gediend wordt, en de preken een zuivere klank zijn. God wordt er op Zijn hoogst verheerlijkt. Het verbond en de uitverkiezing worden zuiver gepredikt, terwijl ook de verantwoordelijkheid van de mens er duidelijk gepreekt wordt.

Als presbyteriaanse kerk zijn vele gebruiken heel anders, ook is het maar een heel klein groepje, vaak niet meer dan 30 mensen in een kerkdienst. We moeten aan veel dingen wennen. Maar we worden er gesterkt en gezegend in de prediking. En we hebben geleerd over kerkmuren heen te kijken, en meer verdragelijk te zijn.

Aan God allen de eer!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Jongere »

Mara schreef:Enigszins verbaasd, om te lezen dat het laatste christelijk hotel in Nederland de deuren moet sluiten.
Is het werkelijk het laatste? :?
„We voelen ons niet gesteund door onze ‘eigen’ mensen, en dat doet pijn.”
„Is er nog behoefte aan een christelijk hotel?
Vroeger, toen het Achterhoekse gastenverblijf nog in handen van hun ouders was, zat het hotel de hele zomervakantie volgeboekt. Lydia: „Vooral RD-lezers kwamen hier. Zij vonden het fijn om ‘eigen’ mensen te ontmoeten.” De tijd dat gezinnen soms een hele week bleven, behoort tot het verleden. Aart: „Vroeger reden we op zondag met tien auto’s achter ons naar de kerk, de gereformeerde gemeente in Doetinchem. Nu hebben we één volger, of geen.”

http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/laa ... -1.1355236

Het echtpaar voelt zich kennelijk erg in de steek gelaten door de refogezindte.

Cynisch én emotioneel vindt Aart het dat na bijna veertig jaar de stekker uit het familiebedrijf gaat.
Zoals ik het lees, lijkt het me inderdaad best moeilijk te begrijpen.
Ik las dit interview in de Volkskrant. http://www.volkskrant.nl/opinie/waarom- ... ~a4436636/
Ik snap best dat het voor die mensen lastig is, maar zou het nu echt nodig zijn om deze anti-reclame in een landelijk dagblad te zetten? Ik word verdrietig van zulke artikelen.
Plaats reactie