Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Orchidee »

Voor mij nieuw.
Ik zal het eens aan mijn dochter voorleggen (zij is fysiotherapeut in opleiding )
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MarthaMartha »

Prima stemming, ik ben een gelukkig mens!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:Prima stemming, ik ben een gelukkig mens!
MarthaMartha dat is lang geleden.
Goed om te horen dat je stemming prima is. Je sabbatical van het RF heeft gewerkt?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MarthaMartha »

:D Was het zo erg dan? :huhu

Kleine kinderen he?! Weinig tijd... (en weinig zin vaak)
Maar gewoon weer eens even kijken is altijd leuk, tenslotte liggen hier ook heel wat goede herinneringen :)

Die sabbatical is in elk geval niet de oorzaak van mijn prima stemming...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Auto »

MarthaMartha schreef::D Was het zo erg dan? :huhu

Kleine kinderen he?! Weinig tijd... (en weinig zin vaak)
Maar gewoon weer eens even kijken is altijd leuk, tenslotte liggen hier ook heel wat goede herinneringen :)

Die sabbatical is in elk geval niet de oorzaak van mijn prima stemming...
En je hebt thuis nog wel een herinnering rondlopen? :OO3
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MarthaMartha »

Auto schreef:
MarthaMartha schreef::D Was het zo erg dan? :huhu

Kleine kinderen he?! Weinig tijd... (en weinig zin vaak)
Maar gewoon weer eens even kijken is altijd leuk, tenslotte liggen hier ook heel wat goede herinneringen :)

Die sabbatical is in elk geval niet de oorzaak van mijn prima stemming...
En je hebt thuis nog wel een herinnering rondlopen? :OO3
:haha :super
Ja heerlijk, nog elke dag dankbaar ;)

De gevolgen ervan zijn alleen zo tijdverslindend, dat er weinig rf tijd overblijft :yahoo
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Verbaasd.
In Nederland hebben we zo'n overdaad dat het normaal is geworden om 60.000 iets te gele bloemkolen (ze hebben teveel zonlicht gehad) te vernietigen. De supermarkten willen ze niet, omdat ze niet mooi wit zijn.
Gelukkig is er nu een kok die een deel van de bloemkolen gaat verwerken in heerlijke gerechten, zelfs van de bladeren trekt hij een bouillon!
Schenken aan de voedselbank schijnt ook niet te kunnen, de kosten van het oogsten zijn te hoog (voor de boer)
Ik zou zeggen, laat mensen hun eigen bloemkool van het land halen. Net als sommige boeren nog steeds doen als ze oogsten.
Mijn zusje mag bij buurman boer de achtergebleven sperziebonen en aardappelen rapen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Desiree »

Mara schreef:Verbaasd.
In Nederland hebben we zo'n overdaad dat het normaal is geworden om 60.000 iets te gele bloemkolen (ze hebben teveel zonlicht gehad) te vernietigen. De supermarkten willen ze niet, omdat ze niet mooi wit zijn.
Gelukkig is er nu een kok die een deel van de bloemkolen gaat verwerken in heerlijke gerechten, zelfs van de bladeren trekt hij een bouillon!
Schenken aan de voedselbank schijnt ook niet te kunnen, de kosten van het oogsten zijn te hoog (voor de boer)
Ik zou zeggen, laat mensen hun eigen bloemkool van het land halen. Net als sommige boeren nog steeds doen als ze oogsten.
Mijn zusje mag bij buurman boer de achtergebleven sperziebonen en aardappelen rapen.
Dus jouw zus heet Ruth. Is je zwager ook zo knap?

Al zou ik zo'n plek weten, wil ik wel een gele bloemkool.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Desiree schreef:
Mara schreef:Verbaasd.
In Nederland hebben we zo'n overdaad dat het normaal is geworden om 60.000 iets te gele bloemkolen (ze hebben teveel zonlicht gehad) te vernietigen. De supermarkten willen ze niet, omdat ze niet mooi wit zijn.
Gelukkig is er nu een kok die een deel van de bloemkolen gaat verwerken in heerlijke gerechten, zelfs van de bladeren trekt hij een bouillon!
Schenken aan de voedselbank schijnt ook niet te kunnen, de kosten van het oogsten zijn te hoog (voor de boer)
Ik zou zeggen, laat mensen hun eigen bloemkool van het land halen. Net als sommige boeren nog steeds doen als ze oogsten.
Mijn zusje mag bij buurman boer de achtergebleven sperziebonen en aardappelen rapen.
Dus jouw zus heet Ruth. Is je zwager ook zo knap?

Al zou ik zo'n plek weten, wil ik wel een gele bloemkool.
Tis een stukje rijden vanaf Rijssen ;)

http://www.boerderij.nl/Akkerbouw/Nieuw ... t-2903148W
De halve weg zou dan Ruth heten, met allemaal knappe boeren ;) , ze doet het met een aantal andere buurvrouwen, het schijnt normaal te zijn in bepaalde delen van het land.
Misschien kan Bonny ons er iets meer over vertellen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door helma »

Verdrietig. Wat kunnen mensen elkaar pijn doen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Mara »

Enigszins verbaasd, om te lezen dat het laatste christelijk hotel in Nederland de deuren moet sluiten.
Is het werkelijk het laatste? :?
„We voelen ons niet gesteund door onze ‘eigen’ mensen, en dat doet pijn.”
„Is er nog behoefte aan een christelijk hotel?
Vroeger, toen het Achterhoekse gastenverblijf nog in handen van hun ouders was, zat het hotel de hele zomervakantie volgeboekt. Lydia: „Vooral RD-lezers kwamen hier. Zij vonden het fijn om ‘eigen’ mensen te ontmoeten.” De tijd dat gezinnen soms een hele week bleven, behoort tot het verleden. Aart: „Vroeger reden we op zondag met tien auto’s achter ons naar de kerk, de gereformeerde gemeente in Doetinchem. Nu hebben we één volger, of geen.”

http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/laa ... -1.1355236

Het echtpaar voelt zich kennelijk erg in de steek gelaten door de refogezindte.

Cynisch én emotioneel vindt Aart het dat na bijna veertig jaar de stekker uit het familiebedrijf gaat.
Zoals ik het lees, lijkt het me inderdaad best moeilijk te begrijpen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door eilander »

Moeilijk voor deze mensen, dat begrijp ik wel. Verder moeten ze niet zielig doen: het is een commercieel bedrijf, dan moet je gewoon op die basis zorgen dat de mensen voor je bedrijf kiezen i.p.v. voor de concurrent. Gunning op basis van refo-zijn vind ik voor 90% onzin.
Overigens heb ik familieleden die er nogal wat keren hebben gezeten tot groot genoegen.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

Zeddam ligt in een seculier/rooms-katholieke steek. Volgens mij zijn die mensen in Zeddam voor de kerk op Doetinchem georiënteerd. Je woont daar dan als 'refo' wel eenzaam.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Lassie »

Down, beetje ingestort. :sweat
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Desiree »

Mara schreef:Enigszins verbaasd, om te lezen dat het laatste christelijk hotel in Nederland de deuren moet sluiten.
Is het werkelijk het laatste? :?
„We voelen ons niet gesteund door onze ‘eigen’ mensen, en dat doet pijn.”
„Is er nog behoefte aan een christelijk hotel?
Vroeger, toen het Achterhoekse gastenverblijf nog in handen van hun ouders was, zat het hotel de hele zomervakantie volgeboekt. Lydia: „Vooral RD-lezers kwamen hier. Zij vonden het fijn om ‘eigen’ mensen te ontmoeten.” De tijd dat gezinnen soms een hele week bleven, behoort tot het verleden. Aart: „Vroeger reden we op zondag met tien auto’s achter ons naar de kerk, de gereformeerde gemeente in Doetinchem. Nu hebben we één volger, of geen.”

http://www.rd.nl/vandaag/binnenland/laa ... -1.1355236

Het echtpaar voelt zich kennelijk erg in de steek gelaten door de refogezindte.

Cynisch én emotioneel vindt Aart het dat na bijna veertig jaar de stekker uit het familiebedrijf gaat.
Zoals ik het lees, lijkt het me inderdaad best moeilijk te begrijpen.
O leuk, ik ben daar weleens geweest, maar dat is wel even geleden. Met een jongerenreis bezocht je dat hotel. Toen kwam ik veel in hotels.

Ja, nu met een gezin, vind ik een huisje veel praktischer. Hoewel wij gerust naar Landal gaan met zelf op zoek naar een kerk in de buurt, vind ik het wel toegevoegde waarde hebben als je muziek kunt maken op het vakantiepark/hotel zelf. Leuk om andere christenen te ontmoeten maar dan wel graag vanuit een positieve gedachte.

Toch wel sneu voor die mensen.. dat begrijp ik best.. hoe dan ook.
Laatst gewijzigd door Desiree op 30 nov 2016, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie