Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Roos2017 schreef:
Vorst schreef:Praat eens normaal en niet zo belerend.
Jammer dat je het verkeerd opvat ... ik bedoelde mijn opmerking helemaal niet belerend.
Het is een nare dooddoener, net zoals sommige oudere mensen zeggen dat ze in de oorlog erom zouden hebben gevochten.
Ik weet niet waarom Vorst precies groen uitsloeg, (zo vreselijk vond ik je recept niet ;) ) maar bij stoofvlees uit blik gaat mijn maagje ook niet bepaald knorren van blijdschap.
Gisteren moest ik naar de Lidl voor poes D, omdat hij vrijwel uitsluitend die zakjes voer eet. Het schap was leeg.
Blikje meegenomen en zowaar, hij accepteerde het gelukkig. (poes heeft oorlog niet meegemaakt :D )
Ik wilde gisteren kipkerrierijst maken, dus daar meteen de kipfilet meegenomen en een blik ananas.
Maar waarom heeft de Lidl alles alleen in grote verpakkingen? Als je alleenstaand bent lijkt mij dat heel lastig.
Ik zit nu nog met een schaaltje ananas, wat kan ik daar er mee doen??
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Mara schreef:
Roos2017 schreef:
Vorst schreef:Praat eens normaal en niet zo belerend.
Jammer dat je het verkeerd opvat ... ik bedoelde mijn opmerking helemaal niet belerend.
Het is een nare dooddoener, net zoals sommige oudere mensen zeggen dat ze in de oorlog erom zouden hebben gevochten.
Ik weet niet waarom Vorst precies groen uitsloeg, (zo vreselijk vond ik je recept niet ;) ) maar bij stoofvlees uit blik gaat mijn maagje ook niet bepaald knorren van blijdschap.
Gisteren moest ik naar de Lidl voor poes D, omdat hij vrijwel uitsluitend die zakjes voer eet. Het schap was leeg.
Blikje meegenomen en zowaar, hij accepteerde het gelukkig. (poes heeft oorlog niet meegemaakt :D )
Ik wilde gisteren kipkerrierijst maken, dus daar meteen de kipfilet meegenomen en een blik ananas.
Maar waarom heeft de Lidl alles alleen in grote verpakkingen? Als je alleenstaand bent lijkt mij dat heel lastig.
Ik zit nu nog met een schaaltje ananas, wat kan ik daar er mee doen??
Opeten terwijl je deze klacht typt. Je bent trouwens het puntje vergeten bij L.idl. Nu zal Google je wel te pakken nemen. :nonnon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

refo schreef: Opeten terwijl je deze klacht typt. Je bent trouwens het puntje vergeten bij L.idl. Nu zal Google je wel te pakken nemen. :nonnon
Mag hoor, die weten me toch wel te vinden.
Als ik mijn schaaltje ananas nu leeg zou eten bij mijn kopje Ristretto, kan ik subiet aan de Maalox. :mosc
Misschien ga ik er straks een vruchtencake mee bakken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Haha! Ja ik sla groen uit van ingeblikt vlees. Dat een je alleen in bepaalde omstandigheden wat mij betreft. Met de kanttekening dat ik sowieso erg weinig vlees eet. De impact op het milieu is enorm, en dan heb ik het nog niet over de dieren zelf. Daar zouden meer mensen (en specifiek rentmeesters) eens over na moeten denken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Haha! Ja ik sla groen uit van ingeblikt vlees. Dat een je alleen in bepaalde omstandigheden wat mij betreft. Met de kanttekening dat ik sowieso erg weinig vlees eet. De impact op het milieu is enorm, en dan heb ik het nog niet over de dieren zelf. Daar zouden meer mensen (en specifiek rentmeesters) eens over na moeten denken.
Ik heb onlangs een stoofpotje gegeten in een Oud Hollands restaurantje, het was heerlijk mals hoor, alles was lekker, maar zout!
Dat ben ik niet meer gewend. Dus kant-en-klaar voorbereid voedsel koop ik nooit.
Vlees kan ik ook gemakkelijk een dagje overslaan en ik reken p.p. al veel minder dan 10 jaar geleden.
Stamppot zuurkool met spek EN worst, of spinazie met gekookt ei EN vlees, doe ik allang niet meer.
Rare gewoonte eigenlijk.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Ik eet hooguit twee keer per week vlees, meestal maar een keer. Er zijn prima vervangers (sojaproducten, noten). Of niets, dat gaat bij veel gerechten ook uitstekend. Vaak voegt vlees o.i.d. weinig of niets toe.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Ik eet hooguit twee keer per week vlees, meestal maar een keer. Er zijn prima vervangers (sojaproducten, noten). Of niets, dat gaat bij veel gerechten ook uitstekend. Vaak voegt vlees o.i.d. weinig of niets toe.
Die vleesvervangers heb ik een aantal keren geprobeerd en daarvan blijven alleen de kaasschnitzels aanvaardbaar.
Noten kan niet, omdat 3 gezinsleden allergisch zijn voor de meeste soorten noten.
Maar als iedereen zijn bammetjes met kaas en vleeswaar netjes heeft opgegeten, is de tax van die dag al bereikt. ;)
Als ik peulvruchten(soep) maak, is dat in feite de vleesvervanger. Daar kun je een rookworst in doen, maar het hoeft niet.
Ook maak ik geregeld een omelet of frittata, dan mis je het vlees helemaal niet.
Jammer dat vis vaak zo duur is, anders aten we dat wel een paar keer per week.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Vis is niet duurder dan een fatsoenlijk stuk vlees hoor.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Vorst schreef:Vis is niet duurder dan een fatsoenlijk stuk vlees hoor.
Als ik verse scholletjes of zalm koop, kost me dat zeker 25 euro.
Voor een goed stuk vlees ( sukadelapjes of biologische kip) ben ik ong. de helft kwijt.
De zalm is echt veel duurder geworden!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Een kabeljauwhaasje of een makreel dan.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jongere »

Vorst schreef:Daar zouden meer mensen (en specifiek rentmeesters) eens over na moeten denken.
Praat eens normaal en niet zo belerend!

;)
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Roos2017 »

Wij hebben een keer Gehackt geprobeerd, maar dat is eens en nooit meer. Verder eten wij helemaal geen vleesvervangers.
Vlees eten wij gemiddeld 1 keer in de 3 weken; we houden gewoon niet zo van vlees. Nou was dat vlees uit blik trouwens van heel goede kwaliteit en daardoor ook prijzig.
Vis eten wij 3 keer in de week. Een lekker stuk zalm bij de groente met rijst is heerlijk!
Tonijn of gerookte makreel door de salade eten we vaak als bijgerecht.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Jongere schreef:
Vorst schreef:Daar zouden meer mensen (en specifiek rentmeesters) eens over na moeten denken.
Praat eens normaal en niet zo belerend!

;)
:humhihi
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Sorry wij zijn echte carnivoren!
Vaak vind ik het stukje vlees het lekkerst van de maaltijd!
Peulvruchten blieven ze hier niet en vleesvervangers nog minder!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Minder vlees eten/klaarmaken vind ik persoonlijk wel lastig. Zelf eet ik weinig tot geen vlees, maar sommige huisgenoten zijn echt carnivoren. Spekjes worden gezien als decoratie, maar telt niet als vlees.
Ik ben altijd op zoek naar lekkere vegetarische gerechten, maar vind dat moeilijk te vinden. Met name bij de Hollandse pot is dat lastig. Daarnaast eten wij zoveel mogelijk seizoensgebonden en bij de Hollandse wintergroenten combineert vis niet goed.

Vlees is m.i. toch vaak de smaakmaker bij veel gerechten. Sojaprodukten vind ik erg prijzig en ook slecht voor de natuur. Voor de sojaproduktie worden hele regenwouden gekapt.
Vis vind ik ook erg prijzig. Peulvruchten probeer ik regelmatig klaar te maken en dan zoveel mogelijk vegetarisch. Maar ook dan is het lastig.
Plaats reactie