Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Ik eet vandaag elders, bij mensen die van tijd tot tijd net als Luther tafelgesprekken organiseren, ben heel benieuwd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Klinkt interessant! Hopelijk is het een goede kok voor het geval de gesprekken tegenvallen ;) .

Met onze Bijbelkring deden we dat ook vaak: starten met gezamenlijke maaltijd. Erg leuk.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Vorst schreef:Klinkt interessant! Hopelijk is het een goede kok voor het geval de gesprekken tegenvallen ;) .

Met onze Bijbelkring deden we dat ook vaak: starten met gezamenlijke maaltijd. Erg leuk.
Onder de maaltijd krijg je vaak de mooiste gesprekken of met zijn tweeen in een auto.
tenminste dat is mijn ervaring.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Klopt! Of tijdens een mooie wandeling.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Roos2017 schreef: Ik heb het recept bekeken, Mara, ziet er wel goed uit, maar ... zoveel calorieen, en zoveel zout? :fi
Ik zag dat ook, maar dat klopt niet helemaal denk ik en je kunt er zelf iets aan doen zodat dit niet zo is.
Ik heb alleen de kip bestrooid met halvazout. De kinderen strooiden er op hun bord wat zout bij.
De meeste koolhydraten komen van de appels en de appelsap en de aardappelen.
Maar dat gebeurt als je heel veel saus opschept. Ik heb er op het laatst de aardappelen bij gedaan en iedereen nam een beetje saus zoals je jus neemt. Ik had nog heel veel "sap" over in de pan.
Je zou ook een halve fles sap kunnen nemen en dan de helft water kunnen toevoegen.
Ik heb de knoflook weggelaten, omdat ik het niets vind toevoegen in dit recept.
Vaak volg ik een recept niet helemaal, maar breng er eigen variatie in. ;)
En valt het p.p. reuze mee. Geen fruit nemen dan die dag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Dat klinkt ook lekker mara! Zoveel natrium kan er inderdaad niet inzitten als je alleen kippenbouliion toevoegt. Ik zou wel voor de knoflook gaan, heerlijk!
Ik maak regelmatig deze variant met kippenpoten. Alleen dan zonder de witte bonen, maar met kriepaardappeltjes en een salade erbij
http://watikgegetenheb.blogspot.nl/2014 ... it-de.html

Vandaag eten wij kliekjes met kippendijen en morgen wil ik de Zwolsche stoof maken met pastinaak en sukadelappen. Mijn oudoom en - tante ( 89 jaar) komen gezellig mee eten. Ik ga dus voor een stoofschotel met Holandse pot.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Er zijn hier toch mensen met een crock pot?
Wat zijn jullie bevindingen en is het een aanrader?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Orchidee schreef:Er zijn hier toch mensen met een crock pot?
Wat zijn jullie bevindingen en is het een aanrader?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Ja ik heb er een. Zou er niet snel een aanschaffen met de ervaring die ik nu heb. Voor soep en stoofvlees ideaal. Voor risottorijst ook. Verder is het eten toch minder lekker en helemaal ver-kookt.
Maar als je overdag buitenshuis werkt of een dag weg bent; en je als je thuiskomt een warme maaltijd wil hebben dan is het wel een zeer handige pan. Vooral eenpansgerechten.


Vandaag heb ik zuurkoolschotel uit de oven gegeten met zoete aardappel en gehakt. Lekker!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

In mijn vorige huis had ik een oven met tijdsinstelling. Die kon je dus laten beginnen op een moment dat je niet thuis was. Dan kwam je ook thuis bij een warme schotel in de oven. Vond ik heel prettig.

Hoewel er mensen zijn die geen apparaten laten draaien als ze niet thuis zijn. De oven, de droger of zelfs de wasmachine. Zelf heb ik daar niet zo moeite mee.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Vorst schreef:Klinkt interessant! Hopelijk is het een goede kok voor het geval de gesprekken tegenvallen ;) .

Met onze Bijbelkring deden we dat ook vaak: starten met gezamenlijke maaltijd. Erg leuk.
Gelukkig waren beiden goed.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:In mijn vorige huis had ik een oven met tijdsinstelling. Die kon je dus laten beginnen op een moment dat je niet thuis was. Dan kwam je ook thuis bij een warme schotel in de oven. Vond ik heel prettig.

Hoewel er mensen zijn die geen apparaten laten draaien als ze niet thuis zijn. De oven, de droger of zelfs de wasmachine. Zelf heb ik daar niet zo moeite mee.
Als je brandweermannen in je familie hebt, leer je dat heel snel af hoor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Dodo schreef:In mijn vorige huis had ik een oven met tijdsinstelling. Die kon je dus laten beginnen op een moment dat je niet thuis was. Dan kwam je ook thuis bij een warme schotel in de oven. Vond ik heel prettig.

Hoewel er mensen zijn die geen apparaten laten draaien als ze niet thuis zijn. De oven, de droger of zelfs de wasmachine. Zelf heb ik daar niet zo moeite mee.
Als je brandweermannen in je familie hebt, leer je dat heel snel af hoor.
Op de EHBO kwam 1 x per jaar iemand van het brandwondencentrum en dan leer je het ook snel af.
Ook die zagen net als de brandweer de gevolgen van stekkertjes van de de oplader in het stopcontact laten zitten ed.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Tiberius »

samanthi schreef:Ook die zagen net als de brandweer de gevolgen van stekkertjes van de de oplader in het stopcontact laten zitten ed.
Welke gevolgen? Batterij van hun mobiel 100% vol?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Tiberius schreef:
samanthi schreef:Ook die zagen net als de brandweer de gevolgen van stekkertjes van de de oplader in het stopcontact laten zitten ed.
Welke gevolgen? Batterij van hun mobiel 100% vol?
Nee het snoertje in het stopcontact zonder mobiel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Wij eten macaroni vanavond. Dat valt in ieder geval bij iedereen in de smaak (behalve bij mezelf...)
Plaats reactie