Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Kip(dij)filet is lekker als je eerst door ei haalt en dan als paneermeel tortillachips chili gebruikt. Even fijnmalen en dan de kip er door heen halen. Echt heel lekker. Pas trouwens ook een keer gedaan met ribbelchips peper. Die vonden ze niet lekker en ik wilde het niet weggooien. Was ook een succes.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:Kip(dij)filet is lekker als je eerst door ei haalt en dan als paneermeel tortillachips chili gebruikt. Even fijnmalen en dan de kip er door heen halen. Echt heel lekker. Pas trouwens ook een keer gedaan met ribbelchips peper. Die vonden ze niet lekker en ik wilde het niet weggooien. Was ook een succes.
Ik had deze week een eter minder en had daarom nog 2 kipdijfilets over. Gisteren tezamen met een paar poten een heerlijke maaltijdsoep van gemaakt. Gewone filetstukjes worden droog in soep, maar deze bleven zo sappig en mals.

Vanavond gebakken makreelfilets, voor het eerst.
We halen af en toe een gestoomde (of gerookte) makreel, ook lekker, maar ik ben benieuwd naar de smaak als ie gebakken is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

'Mijn' kipfilet is nooit droog. Ongepaneerd, in de soep, hoe dan ook.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Waar koop jij "jouw" kipfilet @Vorst?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Vorst schreef:'Mijn' kipfilet is nooit droog. Ongepaneerd, in de soep, hoe dan ook.
Die van ons ook niet. Van de Lidl. Kilozak van 1 kilo voor 5,89.
Niet bakken, maar braden en stoven.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Ik koop kip bij de poelier op de markt. En ik roerbak met olijfolie of bak met roomboter met een scheutje olijfolie.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door emigrant »

het lievelingseten van mijn Engelse oom: Knakworstjes met witte bonen in tomatensaus.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Brrrrrr
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

emigrant schreef:het lievelingseten van mijn Engelse oom: Knakworstjes met witte bonen in tomatensaus.
Als ontbijt? :D
Orchidee schreef:BrrrrrrAfbeelding
Lust je geen witte bonen of vind je de combi te heftig?
Als ik in de supermarkt loop valt het mij op dat de peulvruchten echt een come back gemaakt hebben. Allerlei soorten, in zakjes, blik, gedroogd. Ze worden gepresenteerd als supergezond voedsel, wat het ook is, maar het had een soort armeluiseten imago.
Eten jullie vaak peulvruchten?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Ik vind de combi :deg
Ik lust wel peulvruchten maar de andere gezinsleden zijn er niet op gesteld!
1 keer per jaar maak ik een ouderwetse pan erwtensoep voor een paar keer gelijk maar verder word hier nooit meer chili con carne of een linzenzengerecht gegeten bijv. ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Wij eten veel peulvruchten. Vaak zonder vlees, of met alleen wat bacon voor de hartigheid. Bonen zijn enorm gezond en je kunt er van alles mee. En als je droge koopt en ze zelf weekt en kookt, zijn ze heel goedkoop. Maar in blik is het ook prima te doen, en lekker makkelijk.
Knakworstjes en dergelijke staan bij ons heel laag in het verlanglijstje. Het is zo enorm bewerkt en kunstmatig, dat kun je nauwelijks meer vlees noemen. We eten sowieso weinig vlees, maar wat we eten is gehakt, kipfilet, hamlappen, rundvlees, dat soort dingen. Weinig vlees dat erg bewerkt is. Vrijwel geen vleeswaar, geen frikandellen, kroketten, knakworst en dergelijke.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Wij eten regelmatig peulvruchten, onlangs nog veldertjes gegeten.
Met een bruine bonensoep kun je nog behoorlijk variëren in smaak. Je kunt hem vegetarisch maken, of met rookworst en uitgebakken spekjes.
Als bruine bonen zwaar vallen, kun je dit deels voorkomen door de bruine bonen met een staafmixer te pureren. Evt een paar losse boontjes door de soep roeren voor garnering.
Wij eten ook steeds minder (vaak) vlees. Beenham of kipfilet op brood, dat maakt de slager zelf.
En een enkele keer neem ik frikadellen mee, die maakt hij zelf. Dat is echt geen vergelijk met die uit het oranje doosje.
Linzen was geen succes en chili con carne is me te pittig geworden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door aggieoudje »

Ik eet juist graag witte bonen in tomatensaus en bruine bonen!
Maar ja ik ben een slechte eter, ik lust erg weinig dus wat ik dan wel lust eet ik dus vaak! :haha Ik ben wel een echt vleeseter, mmm heerlijk!
Chili con carne zelf gemaakt hou ik niet zo van maar je hebt tegenwoordig potjes van hak en die lust ik wel!
Vanavond overigens bloemkool, aardappels een een tartaartje, heel simpel!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Chili uit een potje van Hak, daar gruwel ik echt van. Eigenlijk van alle potjes wel. Dat eet ik alleen in uiterste nood. Het erge is dat de kinderen bijna juichen als ze sporadisch worteltjes uit een potje krijgen.

Het lijkt mij erg lastig als je weinig lust. Hoe doe je dat als jij ergens eet?

Gisteren hadden wij andijviestamppot. Vanavond sperziebonen met een gehaktbal en gekookte aardappelen. Daar is het niet het weer voor, maar het menu voor deze week heb ik vorige week donderdag bedacht. Daarnaast heb ik per ongeluk de verkeerde aardappelen gekocht. Dit zijn echte afkokers en die hebben wij nooit. Niemand vindt ze lekker, maar om nu 20 kg weg te gooien is ook wat. Dus wij eten nu bijna elke avond maar aardappelpuree. Wij zijn nu op de helft :D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23840
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Bij mij mag niemand gruwen van goed eten.
Plaats reactie