Welke zorgverzekering

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Welke zorgverzekering

Bericht door memento »

Het is weer eind november, de tijd om te beslissen of je overstapt naar een andere zorgverzekeraar of niet. In deze topic de mogelijkheid om ervaringen en tips uit te wisselen.

Ik zit te kijken naar Promovendum, deze is volgens mij één van de goedkoopste. Ik twijfel alleen nog tussen géén extra eigen risico, of maximaal eigen risico. Als jullie nog tips hebben voor aanbieders die goedkoper zijn, hoor ik ze graag.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door MarthaMartha »

Ik heb jaren bij Pro Life gezeten, maar het wordt nu tijd voor iets anders.... teveel frustratie, teveel toezegging die binnen een standaard-basis-pakket niet waar gemaakt kunnen worden en gewoon te veel gedoe om een wijziging in een computer te zetten die houdbaar is zonder er 7 keer voor terug te moeten bellen....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Mister »

Wij zitten al jaren bij National Academic en bevalt ons prima. Scherpe premie, zaakjes goed geregeld, op tijd betalingen, heldere info. Aanrader! (nee, ik heb geen aandelen...)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Zita »

Ik ga maar es zo'n vergelijkgeval invullen. En in ieder geval een minimaal eigen risico. Ik zat nu bij De Amersfoortse. Ze zijn prima wat de vergoedingen betreft, maar daar betaal je ook wel voor.
ZWP
Berichten: 1658
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door ZWP »

MarthaMartha schreef:Ik heb jaren bij Pro Life gezeten, maar het wordt nu tijd voor iets anders.... teveel frustratie, teveel toezegging die binnen een standaard-basis-pakket niet waar gemaakt kunnen worden en gewoon te veel gedoe om een wijziging in een computer te zetten die houdbaar is zonder er 7 keer voor terug te moeten bellen....
Wij zitten ook al jaren bij Pro Life en het gaat al jaren prima!
Nooit gezeur, mooie overzichten via internet etc etc.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Tiberius »

Wij zitten al jaren bij DVZ; ook geen gezeur of zo.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door memento »

Moderator opmerking

Aangezien deze topic bedoeld is voor het uitwisselen van tips en ervaringen aangaande zorgverzekeringen, heb ik de theologische discussie over het al dan niet afsluiten van een zorgverzekering opgesplitst naar een nieuwe discussie: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 21&t=10651.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:Wij zitten al jaren bij DVZ; ook geen gezeur of zo.
wij ook, we zijn er erg tevreden over en liggen goed qua overtuiging en prijs.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17210
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door huisman »

:banni
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Gijs83 »

Ik zat eerst bij Menzis(ik weet niet of voor heel Nederland geld, maar het oosten des lands zeker is daar over het algemeen verzekerd...) Nu zit ik bij Salland, maar ik moet nog even bekijken of dat voordelig voor mij blijft, want de fysio wordt daar behoorlijk 'uitgekleed'. Mijn zusje gaat waarschijnlijk naar Unive. Deze postbode is natuurlijk weer helemaal up-to-date in de wetenschap waar al zijn wijkbewoners verzekerd zijn(Zilveren KruisAchmea komt bv. ook veel voor), want alle nieuwe polissen zijn vrijwel allemaal weer rond gebracht!
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Gabrielle »

memento schreef:Het is weer eind november, de tijd om te beslissen of je overstapt naar een andere zorgverzekeraar of niet. In deze topic de mogelijkheid om ervaringen en tips uit te wisselen.

Ik zit te kijken naar Promovendum, deze is volgens mij één van de goedkoopste. Ik twijfel alleen nog tussen géén extra eigen risico, of maximaal eigen risico. Als jullie nog tips hebben voor aanbieders die goedkoper zijn, hoor ik ze graag.

wij zijn ook bij Promovendum verzekerd. We hebben alleen een basisverzekering , en een
maximaal eigen risico van 500 euro. Dat scheelt je enorm in de premie, vooral bij Promovendum ! Hiervoor betalen wij 146.15 per maand ( twee volw., vier kids)
Kiezen wij dit zelfde pakket, ( dus basis + 500 eigen risico ) dan betalen we bij bijv.
Menzis per maand zo'n 43 euro meer !!!!
tja, dan weet ik het wel.....
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Guppy3 »

Gabrielle schreef:
memento schreef:Het is weer eind november, de tijd om te beslissen of je overstapt naar een andere zorgverzekeraar of niet. In deze topic de mogelijkheid om ervaringen en tips uit te wisselen.

Ik zit te kijken naar Promovendum, deze is volgens mij één van de goedkoopste. Ik twijfel alleen nog tussen géén extra eigen risico, of maximaal eigen risico. Als jullie nog tips hebben voor aanbieders die goedkoper zijn, hoor ik ze graag.

wij zijn ook bij Promovendum verzekerd. We hebben alleen een basisverzekering , en een
maximaal eigen risico van 500 euro. Dat scheelt je enorm in de premie, vooral bij Promovendum ! Hiervoor betalen wij 146.15 per maand ( twee volw., vier kids)
Kiezen wij dit zelfde pakket, ( dus basis + 500 eigen risico ) dan betalen we bij bijv.
Menzis per maand zo'n 43 euro meer !!!!
tja, dan weet ik het wel.....
Ik ben wel benieuwd of je met alleen een basisverzekering nog goed uitkomt als 1 of meer van je kinderen toe zijn aan bijv. een beugel (indicatie meer dan 2000 euro per persoon).

Ik heb in ieder geval de tandartsverzekering erbij, voor de rest helemaal tevreden met Pro-life. Zal wellicht niet de goedkoopste zijn. Maar ook qua zorgverzekering mogen we best onze identiteit mee laten wegen. Tegenwerping dat het verschil er toch niet is met gewone verzekering, alle vervelende dingen zitten al in de basisverzekering, telt wat mij betreft niet.
Als we ons nu niet organiseren kan het straks te laat zijn. Laten we blij zijn dat er nog verzekeringen zijn (pro life en dvz) die doen wat ze kunnen voor de christelijke gemeenschap.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door refo »

Ik zou maar eens gaan kijken wat Prolife vergoedt voor de beugel. Waarschijnlijk niets of niet veel.
Voor een heel hoge maandelijkse premie. 12 maal 24,50 is bijna 300 euro per jaar per persoon.
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door Democritus »

Guppy3 schreef: Als we ons nu niet organiseren kan het straks te laat zijn. Laten we blij zijn dat er nog verzekeringen zijn (pro life en dvz) die doen wat ze kunnen voor de christelijke gemeenschap.
ProLife is geen op zich zelfstaande verzekering maar gewoon een doelgroep label van Agis.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Welke zorgverzekering

Bericht door TAF »

Ik zat al sinds de privatisering (waar ik altijd tegen ben geweest) bij Iza Delft (een voormalige ambtenarenverzekeringsfirma, waar je alleen als ambtenaar van schaal 13 of hoger, of een zoon/dochter/partner van een dergelijke ambtenaar inkwam)

Helaas zijn die dit jaar overgekocht door VGZ waar ik nu dus ongewild bijzit.
Ik zal dus op zoek moeten naar een nieuwe firma... tegen wil en dank...
Plaats reactie