Voorstellen

Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Voorstellen

Bericht door Johannes van Dijk »

Jeremiah schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Dat snap ik nu niet. Echt niet. Er zijn er gelukkig wel die met hun echte naam op dit forum zitten(althans daar ga ik van uit)waarom dat geheimzinnige? Waarom dat undercover? Ronduit belachelijk.Waarom zou je je voor collega,s of familie willen verbergen? Terwijl de Allerhoogste alles ziet?(denk aan Ps 139 berijmd)Ik heb wel eens bij sommigen in een PB gevraagd hoe hun echte naam is,dat kan dan soms nog wel.Maar waar woon je? Dat is al een heet hangijzer! Waar gaat het toch over mensen?Raar toch,voor christenen zo samen op een Refo-forum??? Zeg gewoon wie je bent,punt uit.Iedereen kan mijn persoonlijke adres ,e-mail adres en telefoonnummer krijgen,ja zelfs koffie.(wel even van tevoren bellen :haha )
Je draaft weer aardig door Johannes, of mag ik Hans zeggen? :hum
Ja natuurlijk mag je Hans zeggen.Hans is mijn roepnaam,en Johannes mijn geboortenaam. Hoe bedoel je; draaft weer aardig door?Vond ik wel een grappige opmerking.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Voorstellen

Bericht door merel »

Johannes van Dijk schreef:
merel schreef:@ johannes
Dat heeft niets met schamen te maken. Iedereen in mijn omgeving ( ook qua werk) weet hoe ik in mijn geloofsleven sta. Het heeft er meer mee te maken dat wij m.n. tav werk niet chantabel willen zijn.
Beste Merel,ik snap je redenering wel. En ik wil je absoluut niet over een ongewenste drempel trekken hoor. Ik weet niet eens wat chantabel precies is,wel wat gastvrijheid is.
chantabel bijv.naamw.Afbreekpatroon: chan - 'ta - bel Herkomst: «Frans gemakkelijk te chanteren; omkoopbaar Voorbeelden: `een chantabel persoon op een toppositie`,

Nu hebben mijn man en ik zeker geen toppositie, maar wel regelmatig met bedreigingen te maken. Dus geen info van ons op internet te vinden.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Voorstellen

Bericht door Johannes van Dijk »

Klavart schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Klavart schreef: Zijn er alleen maar dames welkom bij u?
Ach welnee vriend,alhoewel vrouwen meestal gezellige praters zijn,daar niet van.Maar mannen als b.v eilander,vd Groe,Huisman,Dia en anderen zijn ook van harte welkom natuurlijk.
Gelukkig! Ik mis alleen mijn eigen naam, zowel bij de dames als bij de heren. :haha
Al schijn ik wel uw vriend te zijn. Dat dan weer wel...
Ik noemde zomaar wat namen. Maar achter Dia schreef ik; en anderen,en daar mogen dus andere mannen hun naam invullen.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Voorstellen

Bericht door Johannes van Dijk »

merel schreef:
Johannes van Dijk schreef:
merel schreef:@ johannes
Dat heeft niets met schamen te maken. Iedereen in mijn omgeving ( ook qua werk) weet hoe ik in mijn geloofsleven sta. Het heeft er meer mee te maken dat wij m.n. tav werk niet chantabel willen zijn.
Beste Merel,ik snap je redenering wel. En ik wil je absoluut niet over een ongewenste drempel trekken hoor. Ik weet niet eens wat chantabel precies is,wel wat gastvrijheid is.
chantabel bijv.naamw.Afbreekpatroon: chan - 'ta - bel Herkomst: «Frans gemakkelijk te chanteren; omkoopbaar Voorbeelden: `een chantabel persoon op een toppositie`,

Nu hebben mijn man en ik zeker geen toppositie, maar wel regelmatig met bedreigingen te maken. Dus geen info van ons op internet te vinden.
Kijk beste Merel,dat geeft een heel ander licht op de zaak.Nu begrijp ik je ingenomen standpunt ook veel beter.Dank voor de uitleg voor chantabel.ik was in mijn beroepsleven int.chauffeur dus niet zo geletterd snap je? Alhoewel als je het woord deelt,snap je dat iemand mogelijk gevoelig kan zijn voor chantage.Dat dan weer wel. :super
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door Orchidee »

eilander schreef:
Orchidee schreef:Vroegeah....waren er weleens refoforum meetingsAfbeelding
Ik denk dat dat al tien jaar geleden is... volgens mij was het vóór mijn tijd, of ergens rond die tijd is de laatste geweest misschien?
Nee hoor, 6 jaar geleden ongeveer was de laatste zo ongeveer.
De kinderen van Gian en Jolanda waren nog ukkiesAfbeelding Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Voorstellen

Bericht door helma »

Was op Doornse Gat denk ik? Of bij mij thuis? Met o.a.Gijs, Mister, Sweelinck; Jean en Jet, Jolanda, M&M...eigenlijk wel weer tijd!!
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Voorstellen

Bericht door Laag »

-DIA- schreef:Voorstellen.... afscheid nemen.

Dat laatste kan hier blijkbaar niet.
Misschien begrijpen sommigen dat ik een poosje rust wil
Ik ben moe.

Vragen vind ik niet erg.
Als ze maar serieus zijn en niet nieuw-kritisch.
Dat is snel te voelen.
Misschien is het iets wat tussen de generaties in staat.
Er wordt wel gevraagd. Maar ik begrijp de moderne reformatorische mens niet.
en zo het lijkt andersom ook.

We luisteren momenteel nog nu naar een vreemde rouwdienst.
Ze zou veel te vroeg zijn gestorven.
Mogen we dat zeggen?
Het was een 'dienst' vol met moderne popmuziek.
Misschien is het nog anders dan dit forum.
Maar toch ervaar ik het als zwaarder om met nieuw-reformatorische mensen te spreken
dan soms met moderne mensen.
Maar ook dit is moeilijk te begrijpen.

Met verdriet voel ik dat ik hier niet echt thuis ben.
Ik weet niet wat het is.

Nu hoor ik het Ave Maria klinken in een PKN kerk.
Het doet me wel wat.
Bridge over troubled water
en liedjes van U2

Het zal wel aansluiten bij het moderne levensgevoel,
waar we in feite (zo ik hoorde) geen plek kunnen vinden
voor de dood.

Het ga jullie goed, en ik hoop wat te mogen uitrusten.
Een kleine reactie, ik weet niet of ik het goed omschrijf, maar ik snap Dia in veel zo niet in alles. Ik snap dat hij zich onbegrepen voelt, terwijl dat niet altijd zo is.
In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
Meneer Dia, het ga u goed, ik denk dat deze woorden het meest u vertolken: Uw woord kan mij, ofschoon ik alles mis, door zijne smaak en hart en zinnen strelen. Wat ik wel eens heb horen zeggen: Het zien liggen, maar er niet bij kunnen..., ik hoop dat je het nog eens grijpen mag.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

JCRyle schreef:Ik snap de bestaande bezwaren op zich wel ja. Niet dat ik mij 1-op-1 wil vergelijken met J.C. Ryle. Ik mag deze theoloog graag lezen en heb veel respect voor zijn wijsheid. Dat is meer de reden dat ik voor deze naam gekozen heb, dan dat ik 100% zal overeenkomen.
Als het mogelijk is, dan wil ik op zich mijn naam wel veranderen?
Terugkomend op deze posting van mijn hand: Ja ik kan sommige bezwaren volgen, alleen vind ik de lijn ook niet heel consequent bij sommige forummers. JCRyle en vandergroe mogen opeens niet, maar Luther jarenlang wel. Persoonlijk heb ik meer moeite met namen als 'anti-synodaal'. Dat iemand daar tegen ageerd, dat zou ik snappen. Maar Iedereen snapt dat ik JCRyle niet persoonlijk ben. En als je dat nog niet doorhad, dan weet je het nu. Ik heb dus besloten mijn forumnaam niet te veranderen. :super
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Voorstellen

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:
JCRyle schreef:Ik snap de bestaande bezwaren op zich wel ja. Niet dat ik mij 1-op-1 wil vergelijken met J.C. Ryle. Ik mag deze theoloog graag lezen en heb veel respect voor zijn wijsheid. Dat is meer de reden dat ik voor deze naam gekozen heb, dan dat ik 100% zal overeenkomen.
Als het mogelijk is, dan wil ik op zich mijn naam wel veranderen?
Terugkomend op deze posting van mijn hand: Ja ik kan sommige bezwaren volgen, alleen vind ik de lijn ook niet heel consequent bij sommige forummers. JCRyle en vandergroe mogen opeens niet, maar Luther jarenlang wel. Persoonlijk heb ik meer moeite met namen als 'anti-synodaal'. Dat iemand daar tegen ageerd, dat zou ik snappen. Maar Iedereen snapt dat ik JCRyle niet persoonlijk ben. En als je dat nog niet doorhad, dan weet je het nu. Ik heb dus besloten mijn forumnaam niet te veranderen. :super
:yahoo
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorstellen

Bericht door Mara »

Laag schreef: In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
En dat is zo fout. Je kunt geen goed beeld van iemand vormen alleen op grond van hetgeen hij scrhrijft.
Dan vul je zelf veel te veel in en het klopt nooit.
Een mens is veel meer dan alleen een forummer.
DIA had een tijdje geleden een foto van hemzelf in zijn profiel geplaatst. Hij is juist een goed uitziende man!
Niet zo laag over hem denken Laag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Voorstellen

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Laag schreef: In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
En dat is zo fout. Je kunt geen goed beeld van iemand vormen alleen op grond van hetgeen hij scrhrijft.
Dan vul je zelf veel te veel in en het klopt nooit.
Een mens is veel meer dan alleen een forummer.
DIA had een tijdje geleden een foto van hemzelf in zijn profiel geplaatst. Hij is juist een goed uitziende man!
Niet zo laag over hem denken Laag.
Oké ik heb het verwijderd
Laatst gewijzigd door samanthi op 16 jun 2017, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voorstellen

Bericht door Tiberius »

Een beetje vriendelijker, mensen, aub.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Voorstellen

Bericht door Laag »

Mara schreef:
Laag schreef: In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
En dat is zo fout. Je kunt geen goed beeld van iemand vormen alleen op grond van hetgeen hij scrhrijft.
Dan vul je zelf veel te veel in en het klopt nooit.
Een mens is veel meer dan alleen een forummer.
DIA had een tijdje geleden een foto van hemzelf in zijn profiel geplaatst. Hij is juist een goed uitziende man!
Niet zo laag over hem denken Laag.
Ik heb het niet 'laag' bedoeld. Ik heb die profielfoto gemist. In gedachten vorm je bij iedere forummer een persoon, ik dacht ook altijd dat aggieoudje een dame in het zwart, met een knotje en een stoof, was. Blijkbaar niet. Evenzo zal ik u ook wel niet goed inschatten, en u mij niet, althans dat denk ik.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

Laag schreef:
Mara schreef:
Laag schreef: In gedachten zie ik hem achter z'n computer zitten, of hoofdschuddend, of met het hoofd in de handen, grijs en kalend....
En dat is zo fout. Je kunt geen goed beeld van iemand vormen alleen op grond van hetgeen hij scrhrijft.
Dan vul je zelf veel te veel in en het klopt nooit.
Een mens is veel meer dan alleen een forummer.
DIA had een tijdje geleden een foto van hemzelf in zijn profiel geplaatst. Hij is juist een goed uitziende man!
Niet zo laag over hem denken Laag.
Ik heb het niet 'laag' bedoeld. Ik heb die profielfoto gemist. In gedachten vorm je bij iedere forummer een persoon, ik dacht ook altijd dat aggieoudje een dame in het zwart, met een knotje en een stoof, was. Blijkbaar niet. Evenzo zal ik u ook wel niet goed inschatten, en u mij niet, althans dat denk ik.
:modo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorstellen

Bericht door Mara »

Laag schreef: Ik heb het niet 'laag' bedoeld. Ik heb die profielfoto gemist. In gedachten vorm je bij iedere forummer een persoon, ik dacht ook altijd dat aggieoudje een dame in het zwart, met een knotje en een stoof, was. Blijkbaar niet. Evenzo zal ik u ook wel niet goed inschatten, en u mij niet, althans dat denk ik.
Daarom schat ik niemand meer in. Meer mensen, waaronder ik, dachten dat aggieoudje een schattig oud dametje zou zijn, maar dat is op zich niet beledigend. En laag had ik gebruikt vanwege je forumnaam. :)
Verder kan ik met zo'n forumnaam niet eens weten of laag een man of een vrouw is.
Dus ik zou zeggen: wis het beeld wat je van iemand hebt en als we dat allemaal doen, wordt het een stuk gezelliger hier. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie