Het grote weertopic

Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door DDD »

Ik heb thuis gewerkt. Maar als je dat om de een of andere reden niet kunt, en je staat om tien uur 's avonds nog in de file, dan lijkt me dat erg vervelend.

Verder vind ik het zelf heerlijk weer, zolang de zon regelmatig schijnt. Vanmorgen door de sneeuw gefietst. Van mij mag het de halve winter sneeuwen. Als ik het zoutstrooien even buiten beschouwing laat. Ik vind het heel mooi.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Ik heb thuis gewerkt. Maar als je dat om de een of andere reden niet kunt, en je staat om tien uur 's avonds nog in de file, dan lijkt me dat erg vervelend.
Het rare was dat het gistermorgen zo stil was, dat man net zo snel op kantoor aankwam als in de zomervakantie. Relatief weinig auto's op de snelwegen. Maar gistermiddag was het ineens megadruk op diezelfde route, waar kwamen die auto's dan opeens vandaan :quoi
Dochter had - hoewel verwacht - helemaal geen vertraging met de treinen. Vrienden van de kinderen bevestigden dit ook.
Zoon heeft thuis gewerkt, de A4 is sowieso drama op maandag, maar nu was het verschrikkelijk. s'Avonds helemaal, ik geloof dat er op een gegeven moment 36 km file stond, in drie porties.
Het is een prachtige weg om te rijden, maar het lijkt wel of de filedruk alleen maar is toegenomen daar.
Andere zoon moest voorheen over de A13 en gaat nu over de A4, maar hij doet er langer over, terwijl het aantal kilometers veel minder is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door DDD »

Met sneeuw en gladheid kun je gewoon niet zo hard over de rotonde en door de bocht. Dus de wegcapaciteit halveert. Als mensen dan toch perse in de spits op pad moeten of willen, is dat vervelend. Maandagochtend was het overal droog, voor zover ik weet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door eilander »

Mara schreef:Zoon heeft thuis gewerkt, de A4 is sowieso drama op maandag, maar nu was het verschrikkelijk. s'Avonds helemaal, ik geloof dat er op een gegeven moment 36 km file stond, in drie porties.
Het is een prachtige weg om te rijden, maar het lijkt wel of de filedruk alleen maar is toegenomen daar.
Andere zoon moest voorheen over de A13 en gaat nu over de A4, maar hij doet er langer over, terwijl het aantal kilometers veel minder is.
Die A4 wordt steeds vaker een probleem. Ik was bij de opening van die weg (begin 2016) er wel blij mee, omdat men dan twee keuzes heeft: A13 of A4. En af en toe zag je dan dat er een probleem was op de A4 en dan nam je de A13. Maar dat laatste komt steeds vaker voor 's middags. Komt ook wel door de tunneldosering in de Ketheltunnel.

Maar goed, het ging over het weer. Gisteren moest ik verplicht op pad. 's Morgens inderdaad erg rustig, geen enkel probleem. 's Avonds heb ik - geen zin hebbend in lange files - ervoor gekozen om op locatie te blijven en in de nabijheid te overnachten. Ik vind rijden als het sneeuwt, nog afgezien van de files, ook echt niet fijn.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Wandelende »

Herman schreef:Maar was de maatschappij nu gisteren ontwricht?
Zou dat alleen aan het weer liggen?
(~)
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mannetje »

Dit zegt de hoofdredactie van het RD:
https://www.rd.nl/opinie/commentaar/het ... -1.1453013
-
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door DDD »

Ja dat vond ik een heel goed commentaar. Wat een gezeur allemaal van mensen die zo nodig door de sneeuw ergens heen moesten. Dat kon in veel gevallen ook prima een dag later. En vervolgens zijn ze kwaad dat de reistijd verviervoudigt. Heel vreemd.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door kasparov »

Sneeuw is gesmolten, tja, waar moet het nu over gaan op radio, tv, internet?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Herman »

Het waait inmiddels aardig hard. Windstoten aan de kust van 138 km.
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door coco »

Herman schreef:Het waait inmiddels aardig hard. Windstoten aan de kust van 138 km.
Ja, de eerste gevolgen van de brexit worden merkbaar :hum
:hi
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

EENIGE EN ALGEMEENE MEDEDEELING

Dames en Heren, (Geen Beste mensen of zo)
Door de heden waaiende storm dreigt hier den stroom (elektriciteit) uit te vallen. Af en toe gaat hier het licht uit...
Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, teken ik,

hoogachtend,
DIA
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Dodo »

Net een stukje met de kleinkinderen buiten gelopen, maar het waait toch wat te hard voor het leuke. En als ik de wagen twee tellen losliet, reed hij vanzelf verder…
Aan de overkant is een boom omgewaaid. Kleinzoon vindt het machtig interessant en speelt het meteen na met duplo.
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:Net een stukje met de kleinkinderen buiten gelopen, maar het waait toch wat te hard voor het leuke. En als ik de wagen twee tellen losliet, reed hij vanzelf verder…
Aan de overkant is een boom omgewaaid. Kleinzoon vindt het machtig interessant en speelt het meteen na met duplo.
Ook de gevel van de fietsenstalling van een basisschool in Bodegraven is omgewaaid. Daar staan zondag altijd de fietsen van onze kerk in, maar dat zal dus komende zondag wel niet doorgaan.
Afbeelding

Kun je ook leuk naspelen met duplo. ;)
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Dodo »

Wat een verwende fietsen. Die van ons staan ‘s zondags gewoon buiten.
Ik breng kleinzoon maar niet op het idee dat muren kapot kunnen. Hij moet zich wel veilig voelen.
Ik zag trouwens op twitter mensen over straat rollen door de wind.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ambtenaar »

Bij mij zijn verschillende collega's gewond geraakt als gevolg van het feit dat zij door de wind zijn omvergeblazen. Toen ik een collega te hulp schoot, zag ik een andere man die zeker een meter of 5 door de lucht werd geblazen.
Plaats reactie