Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
Haha, nee, ik heb het pas in de Dorkaswinkel gekocht voor een euro.
Doen de terrasplanten (planten en heesters in een pot) het bij jullie ook zo slecht?
Vanmiddag gooide mijn buurman een aantal van zijn eenjarig spul uit de bakken in de groencontainer.
Het vreemde is dat ondanks de regenbuien de aarde rondom veel planten (geraniums en lavendel) gewoon kurkdroog blijft.
Ook de hanging baskets moet ik tweemaal per dag water geven.
Maar het wordt snel bruin. Ik denk niet dat ze het tot september halen.
Vanmiddag gooide mijn buurman een aantal van zijn eenjarig spul uit de bakken in de groencontainer.
Het vreemde is dat ondanks de regenbuien de aarde rondom veel planten (geraniums en lavendel) gewoon kurkdroog blijft.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn geraniums zijn de schandvlek van de straat. De hortensiastruik doet het wel goed. Mijn zomerbollen redelijk, nadat ik gaten in de potten geboord had. Het zevenblad doet het echt fantastisch. En het gazon is een verzameling van alles wat geen gras is. Hopeloos.Mara schreef:Doen de terrasplanten (planten en heesters in een pot) het bij jullie ook zo slecht?
Het vreemde is dat ondanks de regenbuien de aarde rondom veel planten (geraniums en lavendel) gewoon kurkdroog blijft.![]()
Onze hortensia's doen het heel goed van 't jaar, maar sommige bakken met bloemen zijn aan het rotten.Mara schreef:Doen de terrasplanten (planten en heesters in een pot) het bij jullie ook zo slecht?
Het vreemde is dat ondanks de regenbuien de aarde rondom veel planten (geraniums en lavendel) gewoon kurkdroog blijft.![]()
Petunia's wil bij ons niet van 't jaar.
Daarentegen verbaas ik me er over dat het met de vlijtige liesjes nog steeds goed gaat.
[quote="Terri"
Onze hortensia's doen het heel goed van 't jaar, maar sommige bakken met bloemen zijn aan het rotten.
Petunia's wil bij ons niet van 't jaar.[/quote]
Probeer het eens met het toevoegen van kalk.
Onze hortensia's doen het heel goed van 't jaar, maar sommige bakken met bloemen zijn aan het rotten.
Petunia's wil bij ons niet van 't jaar.[/quote]
Probeer het eens met het toevoegen van kalk.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Vraagje: wat denkt "het team" dat hun verantwoordelijkheid is wat betreft het voorkomen van internetverslaving?modesto schreef:Dit is een veelzeggende opmerking. Er worden op dit forum pagina's volgeschreven over de negatieve effecten van het internet en social media, maar men wenst kennelijk niet te zien dat die negatieve effecten -- in dit geval: forumverslaving -- ook de gebruikers van dit refoforum treffen.Tiberius schreef:Waarom mensen afscheid nemen op een forum, terwijl nagenoeg elk afscheid in no-time gevolgd wordt door toch weer nieuwe activiteiten?
Geen idee; ik ben geen psycholoog.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Ik begrijp de gedachtegang. Ik denk dat je daar ook zelf je eigen verantwoordelijkheid inmodesto schreef:Vraagje: wat denkt "het team" dat hun verantwoordelijkheid is wat betreft het voorkomen van internetverslaving?modesto schreef:Dit is een veelzeggende opmerking. Er worden op dit forum pagina's volgeschreven over de negatieve effecten van het internet en social media, maar men wenst kennelijk niet te zien dat die negatieve effecten -- in dit geval: forumverslaving -- ook de gebruikers van dit refoforum treffen.Tiberius schreef:Waarom mensen afscheid nemen op een forum, terwijl nagenoeg elk afscheid in no-time gevolgd wordt door toch weer nieuwe activiteiten?
moet erkennen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Vraagje: gezien de hele discussie over Bijbelkringen in een ander topic, hoe zit het eigenlijk met het ambtelijk toezicht op dit forum?
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Ik heb geen problemen met ambtelijk toezicht.
Ambtsdrager gaf zijn Bijbelstudievereniging aan dat kanttekenaren ook kunnen dwalen. Hij achtte zijn eigen visie hoger dan van de kanttekenaren. Ben je gauw uitgepraat. Lees ik fijn thuis een goed ( de tand des tijds doorstaan) boek.
Ambtsdrager gaf zijn Bijbelstudievereniging aan dat kanttekenaren ook kunnen dwalen. Hij achtte zijn eigen visie hoger dan van de kanttekenaren. Ben je gauw uitgepraat. Lees ik fijn thuis een goed ( de tand des tijds doorstaan) boek.
Mijn vraagje is eigenlijk een vraagje voor het moderatorteam, met name Eilander.
Ik zie dat mijn vraagje over internetverslaving ook nog open staat. Ik ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld Tibmans daarover denkt.modesto schreef:Vraagje: wat denkt "het team" dat hun verantwoordelijkheid is wat betreft het voorkomen van internetverslaving?
Is je vraag nu of er ambtsdragers zijn onder de mods? Dan nog weet ik niet helemaal wat je ermee kunt; er is geen kerkelijke organisatie die verantwoordelijk is voor Refoforum.modesto schreef:Vraagje: gezien de hele discussie over Bijbelkringen in een ander topic, hoe zit het eigenlijk met het ambtelijk toezicht op dit forum?
Ik ben in ieder geval geen ambtsdrager.
Ik kan niet namens het ganse team spreken, maar ik zie hierin vooral de verantwoordelijkheid van de forummer zelf. Wie denkt dat hij verslaafd is en dat die verslaving hem schade aanbrengt, mag gerust vragen om een tijdelijke of permanente ban.modesto schreef:Vraagje: wat denkt "het team" dat hun verantwoordelijkheid is wat betreft het voorkomen van internetverslaving?modesto schreef:Dit is een veelzeggende opmerking. Er worden op dit forum pagina's volgeschreven over de negatieve effecten van het internet en social media, maar men wenst kennelijk niet te zien dat die negatieve effecten -- in dit geval: forumverslaving -- ook de gebruikers van dit refoforum treffen.Tiberius schreef:Waarom mensen afscheid nemen op een forum, terwijl nagenoeg elk afscheid in no-time gevolgd wordt door toch weer nieuwe activiteiten?
Ik begreep dat die vraag met name aan mij gesteld is. Welnu, hier kan ik kort over zijn: dat is er niet.modesto schreef:Vraagje: gezien de hele discussie over Bijbelkringen in een ander topic, hoe zit het eigenlijk met het ambtelijk toezicht op dit forum?
En ik voel ook niet de behoefte om een interkerkelijke commissie van ambtsdragers te gaan samenstellen die als een soort supermoderators gaan fungeren.
Bedankt voor je antwoord, Eilander. Als jullie (dat is, het publiek op dit forum) het geen probleem vinden om op dit forum te discussieren zonder ambtelijk toezicht, waarom maken jullie je dan zo te sappel over ambtelijk toezicht op Bijbelkringen? Dat vind ik wel een beetje inconsistent.