Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Isala »

Een Naardense Bijbel.
Hora est!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Kapotte cv ketel. Helemaal kaduuk. Kan pas na de zondag vervangen worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door huisman »

Afbeelding
Victoria was een eigenzinnige vrouw, wars van vooroordelen, die genoot van haar machtige positie en van de zelfstandigheid die ze daardoor als vrouw had. Haar hartstochtelijke liefde voor prins Albert is legendarisch, ze kregen negen kinderen die de vorstenhuizen van Europa bevolkten. Na zijn vroegtijdige dood trok ze zich terug uit het publieke leven, maar bleef ze grote invloed uitoefenen. Tijdens de 64 jaar van haar bewind groeide Engeland uit tot een grote industriële natie en een machtig wereldrijk, dat met 400 miljoen onderdanen een kwart van de bewoonde wereld omvatte. Victoria, koningin is niet alleen een onthullend portret van een iconische koningin, maar ook een indringende geschiedenis van de negentiende eeuw, het Victoriaanse tijdperk, een tijd van ingrijpende sociale en cultureleveranderingen waarop zij haar onuitwisbare stempel heeft gedrukt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

helma schreef:Kapotte cv ketel. Helemaal kaduuk. Kan pas na de zondag vervangen worden.
O dat is balen zeg. En ook best een grote kostenpost.
Dat betekent een heel weekend geen warm water ook?
En het is best wel koud buiten, hier sprong de kachel vanmorgen vroeg al aan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Ja, wordt behelpen met kacheltjes en gekookt water enzo. En douchen bij M&M. En inderdaad, je bent ruim 2000 euro verder...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

helma schreef:Ja, wordt behelpen met kacheltjes en gekookt water enzo. En douchen bij M&M. En inderdaad, je bent ruim 2000 euro verder...
Bij ons ging ie haperen en het was geen HR ketel, dus voordat het zover was, hebben we maar een nieuwe laten ophangen.
Het was in 4 uur tijd gepiept door 2 Rotterdamse toppertjes en dat was echt snel omdat dakdoorvoer en waterafvoer ook aangelegd moesten worden.
Je bent een maandloon verder, maar het jaar daarop kregen we geld terug omdat we minder gas hadden verbruikt. In feite verdient hij zichzelf dan wel terug.
Als je niet uitkijkt snoept de energierekening heel veel geld van je budget.
Heb je wel een afwasmachine helma?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Ja, de ketel die we nu besteld hebben is idd zuiniger. Mijn man heeft de oude vanmorgen al verwijderd, dat scheelt een uurloon.
Gelukkig heb ik ook een afwasmachine ja, die zou ik niet graag missen.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Charles »

Deze klassieker nog nooit gelezen. Recent paar gratis bladzijden gelezen via iBooks. Smaakte naar meer. Leve de kringloop.

Afbeelding
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door -DIA- »

Charles schreef:Deze klassieker nog nooit gelezen. Recent paar gratis bladzijden gelezen via iBooks. Smaakte naar meer. Leve de kringloop.

Afbeelding
Zouden zijn profetieën uitgekomen zijn? Ik heb het boek ook nooit gelezen. Destijds wel verschillende recensies gelezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Charles schreef:Deze klassieker nog nooit gelezen. Recent paar gratis bladzijden gelezen via iBooks. Smaakte naar meer. Leve de kringloop.
[/url]
Zouden zijn profetieën uitgekomen zijn? Ik heb het boek ook nooit gelezen. Destijds wel verschillende recensies gelezen.
In 1948?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Charles schreef:Deze klassieker nog nooit gelezen. Recent paar gratis bladzijden gelezen via iBooks. Smaakte naar meer. Leve de kringloop.
[/url]
Zouden zijn profetieën uitgekomen zijn? Ik heb het boek ook nooit gelezen. Destijds wel verschillende recensies gelezen.
In 1948?
Nee volgens mij in de jaren 80.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zita »

Een medinilla.
Het schijnt een erg lastige plant te zijn, dus ik ben benieuwd of ik 'm in bloei krijg...
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Mooi @Zita!
Idd een lastige volgens velen maar als je "geluk" hebt kun je er heel lang plezier van hebben
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

Twee potten vogelpindakaas van Aldi. Die blijken de vogels hier het allerlekkerste te vinden.
Deze winter waren er al 2 potten geheel leeg gepeuzeld en nog steeds komen er musjes, merels en eksters op af, teleurgesteld omdat de pot leeg was.
Andere merken zoals van de dierenwinkel, bliefden ze niet.
Ik heb net een nieuwe pot in het vogelhuisje gelegd en binnen 10 minuten kwamen ze er al op af. :oO
Poes die op de vensterbank ligt te slapen, negeren ze gewoon.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Twee potten vogelpindakaas van Aldi. Die blijken de vogels hier het allerlekkerste te vinden.
Deze winter waren er al 2 potten geheel leeg gepeuzeld en nog steeds komen er musjes, merels en eksters op af, teleurgesteld omdat de pot leeg was.
Andere merken zoals van de dierenwinkel, bliefden ze niet.
Ik heb net een nieuwe pot in het vogelhuisje gelegd en binnen 10 minuten kwamen ze er al op af. :oO
Poes die op de vensterbank ligt te slapen, negeren ze gewoon.
Die beestjes weten ook wel wat lekker is! Beter dan de poes, blijkbaar... :slurp
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie