Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Wat is het?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Lassie »

helma schreef:Ah, dat heb ik aan mijn schoondochter voor haar verjaardag gegeven. ( inderdaad met een verontschuldiging voor de titel).
de rro weg denken of halen ;-).
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Vier blikjes kamelenmelk.
Echtgenoot heeft op een voedselbeurs gestaan. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

helma schreef:Wat is het?
www.pom-amsterdam.nl/shawls
Mijn vriendin - niet refo - werd ermee bekend toen ze ging winkelen in de bible belt.
Zij en ik hadden er voordien ook nooit iets over gehoord.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Nog nooit gezien, zitten wel erg mooie tussen. Maar boven mijn budget [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door huisman »

Afbeelding

Het Parool schreef:Boek over Duitse concentratiekampen is onthullend en intens treurigmakend
http://www.parool.nl/recensies/boek-ove ... ~a3990148/

Afbeelding
Wie aan de middeleeuwen denkt, ziet een wereld voor zich van koene ridders en horige boeren, van hoofse liefde en barbaars geweld, van saamhorigheid en tweespalt, vazallentrouw en koningsverraad, duistere kerkers en lichtende kathedralen, van koopmanskoggen en drakenschepen, van zwarte dood en onwankelbaar geloof.
Dit tweekoppige beeld is het product van renaissance en romantiek. Het hangt aan elkaar van onuitroeibare clichés die feitelijk betrekking hebben op beperkte en door de verbeelding vertekende aspecten van deze lange en complexe periode uit de Europese geschiedenis. In het recente onderzoek worden de duizend jaar tussen 500 en 1500 vooral gezien als een tijd van ingrijpende sociale, economische en culturele transformaties, die de Oude Wereld totaal hebben veranderd.
Deze geheel herziene editie van Eeuwen des Onderscheids probeert de essentie van deze grote middeleeuwse transformatieprocessen te vangen en begrijpelijk te maken, aan de hand van kernthema’s zoals aristocratie en heerschappij, kerstening en syncretisme, het ontstaan van naties en staten, urbanisatie en de opkomst van een commerciële economie, de kruistochten, de gevolgen van de pestepidemieën, en het wereld- en mensbeeld in de middeleeuwen.

Wim Blockmans (1945) is emeritus hoogleraar middeleeuwse geschiedenis aan de Universiteit Leiden.
Peter Hoppenbrouwers (1954) is hoogleraar middeleeuwse geschiedenis aan de Universiteit Leiden.

‘Als het gaat om politiek, economie en maatschappij zijn Blockmans en Hoppenbrouwers er op meeslepende wijze in geslaagd om bij de lezer herkenning op te roepen: dit zijn onze voorouders, dit zijn de reuzen op wier schouders wij staan.’ NRC Handelsblad

‘De schrijvers proberen alle aspecten van het middeleeuwse leven te laten zien. Die breedheid is een van de grote verdiensten van dit werk.’ de Volkskrant
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mara »

helma schreef:Nog nooit gezien, zitten wel erg mooie tussen. Maar boven mijn budget [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Daarom is het ook een bijzonder kado.
We hebben samen herdacht dat we 50 jaar vriendinnen zijn. :oops
Ik had voor haar een armband gekocht, als symbool en zij voor mij die shawl. Er zitten echt "mijn" kleuren in.
Die shawl voelt ook bijzonder, tegen mijn gezicht, zo lekker zacht, Een truitje van de Hema wordt zo bijna couture. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
helma schreef:Nog nooit gezien, zitten wel erg mooie tussen. Maar boven mijn budget [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Daarom is het ook een bijzonder kado.
We hebben samen herdacht dat we 50 jaar vriendinnen zijn. :oops
Ik had voor haar een armband gekocht, als symbool en zij voor mij die shawl. Er zitten echt "mijn" kleuren in.
Die shawl voelt ook bijzonder, tegen mijn gezicht, zo lekker zacht, Een truitje van de Hema wordt zo bijna couture. ;)
Dat is leuk, zo'n vriendschap ahw vieren met een mooi kado.
Ik geef zelf niets om die shawls maar ze heeft jou er blij mee gemaakt. Top!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Dodo schreef:Vier blikjes kamelenmelk.
Echtgenoot heeft op een voedselbeurs gestaan. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.
Het smaakt vies...

Degene die er mee op de beurs stond, uit de Arabische Emiraten, claimde dat bij hen geen diabetes voorkwam door kamelenmelk. Dat lijkt me iets te mooi om waar te zijn maar een kleine zoektocht op internet lijkt wel op een gunstig verband te wijzen. Interessant.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:Nog nooit gezien, zitten wel erg mooie tussen. Maar boven mijn budget [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Daarom is het ook een bijzonder kado.
We hebben samen herdacht dat we 50 jaar vriendinnen zijn. :oops
Ik had voor haar een armband gekocht, als symbool en zij voor mij die shawl. Er zitten echt "mijn" kleuren in.
Die shawl voelt ook bijzonder, tegen mijn gezicht, zo lekker zacht, Een truitje van de Hema wordt zo bijna couture. ;)
Leuk! Goed idee, ik ben bijna 20 jaar bevriend met Martha Martha, dat zal ik eens onthouden.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door emigrant »

Dodo schreef:
Dodo schreef:Vier blikjes kamelenmelk.
Echtgenoot heeft op een voedselbeurs gestaan. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.
Het smaakt vies...

Degene die er mee op de beurs stond, uit de Arabische Emiraten, claimde dat bij hen geen diabetes voorkwam door kamelenmelk. Dat lijkt me iets te mooi om waar te zijn maar een kleine zoektocht op internet lijkt wel op een gunstig verband te wijzen. Interessant.

Moet je eens varkensmelk proberen. Ook allerlei gezondheidsclaims.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18721
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Appelmoes-appelmoes-appelmoes....wat een appels. Al heel wat potten ingemaakt de laatste weken. Vanavond weer een grote pan vol gekookt. En dan de peren nog. Een overvloed.
Online
merel
Berichten: 9805
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door merel »

Hier idem. Had ik gisteren net onze vracht weggewerkt door ind appelmoes en heel veel appeltaarten, krijg ik vandaag weer een tas. Denk dat ik deze maar ga drogen.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Vagari »

emigrant schreef:
Dodo schreef:
Dodo schreef:Vier blikjes kamelenmelk.
Echtgenoot heeft op een voedselbeurs gestaan. Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.
Het smaakt vies...

Degene die er mee op de beurs stond, uit de Arabische Emiraten, claimde dat bij hen geen diabetes voorkwam door kamelenmelk. Dat lijkt me iets te mooi om waar te zijn maar een kleine zoektocht op internet lijkt wel op een gunstig verband te wijzen. Interessant.

Moet je eens varkensmelk proberen. Ook allerlei gezondheidsclaims.
Volgens mij zijn ze daar in die regio nogal gecharmeerd van ene Mohammed!
Laat die Mohammed nu ook geweldige middeltjes voorschrijven tegen allerlei kwaaltjes:

Iets met kamelenmelk en urine:
Overgeleverd door Abu Qilaba: Anas (radiAllaahu ‘anhu) zei, “Sommige mensen van ‘Ukl of ‘Uraina stam kwamen naar Medina maar ze konden niet zo goed tegen het klimaat, hun buiken waren opgezet. Dus de Profeet (salAllaahu ‘alayhi wa sallam) zei tegen hun ga naar de kamelen herders en drink hun melk en urine (als medicijn). Zij deden dit, en werden gezond. (Bukhari en Muslim)
Of bijvoorbeeld iets met een vlieg:
Sahih Bukhari, Deel 7, Boek 71, Hadith 673 Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Als een vlieg in het drinken van één van jullie valt, zou hij hem onder moeten dompelen (in de drank), want één van zijn vleugels draagt het ziekte en de andere draagt het geneesmiddel".
En ja, deze 'geneeskunst' word tot op de dag van vandaag nog beoefend.
Men probeert ook nog eens te beweren dat het nu wetenschappelijk is bewezen dat Mohammed gelijk had. :s
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Nee, dit is wel serieus. Google maar eens op "kamelenmelk diabetes"
Plaats reactie