Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Ezen schreef:Als je nou echt van dat beest houdt....
Wat een rare opmerking Afbeelding Afbeelding
Ach, dat zijn we wel gewend toch? :huhu
Alles is goed verlopen, poes is inmiddels thuis, enigszins groggy nog, maar heeft een klein portie gekookte vis gegeten.
Nu naar het ziekenhuis want schoonvader is vanmorgen opgenomen. In mensenjaren net zo oud als poes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Ach...sterkte!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ach...sterkte!
Waarschijnlijk is het een kwestie van teveel medicijnen voorgeschreven gekregen, zodat er ernstige tekorten zijn ontstaan.
Mijn schoonvader is van de generatie die de dokter gehoorzaamt en alles gewillig slikt, zonder verdere vragen te stellen.
Hij wordt nu door de artsen in het ziekenhuis "op de rails" gezet, sommige pillen zijn stopgezet en hij krijgt andere, die beter bij zijn leeftijd passen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6498
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ach...sterkte!
Waarschijnlijk is het een kwestie van teveel medicijnen voorgeschreven gekregen, zodat er ernstige tekorten zijn ontstaan.
Mijn schoonvader is van de generatie die de dokter gehoorzaamt en alles gewillig slikt, zonder verdere vragen te stellen.
Hij wordt nu door de artsen in het ziekenhuis "op de rails" gezet, sommige pillen zijn stopgezet en hij krijgt andere, die beter bij zijn leeftijd passen.
Raar toch, dat een huisarts daar niet beter op let. :nonnon
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lassie »

Eerst lekker uit geslapen want ze hadden hier in de buurt volgens mij een evenement waarvan de bas hoor en voel baar was. :bobo En dat ging door tot na 11 uur in de avond.
Boodschappen gedaan.
Administratie.
Straks in de keuken aan de slag (kijken of het me lukt om de keukenkastje een andere kleur te geven of een gedeelte ervan).
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Ach...sterkte!
Waarschijnlijk is het een kwestie van teveel medicijnen voorgeschreven gekregen, zodat er ernstige tekorten zijn ontstaan.
Mijn schoonvader is van de generatie die de dokter gehoorzaamt en alles gewillig slikt, zonder verdere vragen te stellen.
Hij wordt nu door de artsen in het ziekenhuis "op de rails" gezet, sommige pillen zijn stopgezet en hij krijgt andere, die beter bij zijn leeftijd passen.
Raar toch, dat een huisarts daar niet beter op let. :nonnon
Dat begrijpen wij ook niet.
In het ziekenhuis is nu ontdekt dat de dosering veel te hoog was van bepaalde medicijnen.
Hij had een te laag kalium en calciumgehalte daardoor en daar blijk je heel beroerd van te worden.
Dat is nu via infuus toegediend en hij voelt zich al veel beter.

Uit Trouw
Tachtigplussers moeten in de toekomst niet standaard pillen voorgeschreven krijgen om hun bloeddruk en cholesterol te verlagen. De Nederlandse Vereniging van Klinisch Geriaters waarschuwt dat deze in populariteit groeiende medicijnen - vaak dagelijks geslikt door ouderen - veel slechter uitpakken voor de oudere groep dan nu wordt aangenomen.

"Al het onderzoek waaruit het voordeel van medicatie blijkt, is gebaseerd op mensen jonger dan 65 jaar die bovendien weinig andere gezondheidsproblemen hebben", zegt voorzitter Hanna van der Jagt van de vereniging van artsen voor ouderen. "Maar voor mensen ouder dan 80 jaar hoeft dat helemaal niet op te gaan."

Veel mensen beginnen op jongere leeftijd aan de dagelijkse medicatie, die jaarlijks wordt verlengd - ook als men op hogere leeftijd komt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Ik ben een paar dagen in Barcelona en vandaag heb ik de sagrada familia bezocht. Gaudí mag wat mij betreft naast Bach geplaatst worden als iemand die door kunst het evangelie laat klinken of zien. De kerk is indrukwekkend, maar nog meer dat ieder detail naar de Heer van de kerk lijkt te wijzen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Ik ben een paar dagen in Barcelona en vandaag heb ik de sagrada familia bezocht. Gaudí mag wat mij betreft naast Bach geplaatst worden als iemand die door kunst het evangelie laat klinken of zien. De kerk is indrukwekkend, maar nog meer dat ieder detail naar de Heer van de kerk lijkt te wijzen.
@Parsifal ik ben jaloers....erg toch. :hum Geniet er maar van!!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

parsifal schreef:Ik ben een paar dagen in Barcelona en vandaag heb ik de sagrada familia bezocht. Gaudí mag wat mij betreft naast Bach geplaatst worden als iemand die door kunst het evangelie laat klinken of zien. De kerk is indrukwekkend, maar nog meer dat ieder detail naar de Heer van de kerk lijkt te wijzen.
Die staat nog op mijn verlanglijstje. Het lijkt me zo indrukwekkend en overweldigend, om een dergelijk gebouw te bezoeken.
Is het niet erg toeristisch? Ik bedoel, heerst er stilte binnen of is het immens druk?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef:Ik ben een paar dagen in Barcelona en vandaag heb ik de sagrada familia bezocht. Gaudí mag wat mij betreft naast Bach geplaatst worden als iemand die door kunst het evangelie laat klinken of zien. De kerk is indrukwekkend, maar nog meer dat ieder detail naar de Heer van de kerk lijkt te wijzen.
Die staat nog op mijn verlanglijstje. Het lijkt me zo indrukwekkend en overweldigend, om een dergelijk gebouw te bezoeken.
Is het niet erg toeristisch? Ik bedoel, heerst er stilte binnen of is het immens druk?
Het is erg toeristisch en er zijn toeristen. Bij andere kerken (zoals de Notre Dame in Parijs) staat me dit erg tegen. De Sagrada Familia is echter vol van evangelieverkondiging door alles wat te lezen en te zien is. Verder is er (ondanks de naam van de kerk) niet zoveel (bijna afgodische) aandacht voor Maria. De manier waarop ze wordt afgebeeld lijkt meer in de lijn van Augustinus dan dat wat je in veel Middelleeuwse of latere RK devotie ziet.

Ook mooi is dat in de krypte van de kerk een grote ruimte is voor stilte en gebed (en ik denk dat daar ook veel diensten worden gehouden).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Eerst de herdenking op de Waalsdorpervlakte bekeken en toen de indrukwekkende toespraak beluisterd van burg. Aboutaleb op de Dam-herdenking.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Herdenken...
Vandaag zou mijn vader 103 zijn geworden.
Terugdenken aan al die 4 meiavonden op de verjaardag van mijn vader, met de toen nog in leven zijnde familie.
Sinds het jaar 1995, toen mijn vader overleed, is er (hier persoonlijk) enorm veel veranderd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

O God, die droeg ons voorgeslacht,
in nacht en stormgebruis,
bewijs ook ons uw trouw en macht,
wees eeuwig ons tehuis!

De schaduw van uw troon omsloot
uw heiligen weleer,
bij U beveiligd is ons lot
en zeker ons verweer.

Gij zijt, van voor Gij zee en aard'
hebt door uw woord bereid,
altijd dezelfde, die Gij waart,
de God der eeuwigheid!

En duizend jaar gaan als de dag
van gist'ren voor U heen,
een schaduw, een gedachte vaag,
een nachtwaak, die verdween.

De tijd draagt alle mensen voort
op zijn gestage stroom;
ze zijn als gras, door zon verdord,
vervluchtigd als een droom.

O God, die droeg ons voorgeslacht
in tegenspoed en kruis,
wees ons een gids in storm en nacht
en eeuwig ons tehuis!

Misschien hoort dit gezang daar bij? Ik wist niet dat het gebaseerd was op Psalm 90.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:Ik ben een paar dagen in Barcelona en vandaag heb ik de sagrada familia bezocht. Gaudí mag wat mij betreft naast Bach geplaatst worden als iemand die door kunst het evangelie laat klinken of zien. De kerk is indrukwekkend, maar nog meer dat ieder detail naar de Heer van de kerk lijkt te wijzen.
Vergeet Poble Espanyol niet, mooi openluchtmuseum. Vond ik eigenlijk boeiender dan Parc Guëll, maar ja, daar wil je toch ook even naar toe.... Het klooster van Pedralbes is ook heel sfeervol. Santa Maria del Mar, de kathedraal... hmm, zou er zo weer naar toe willen ;)
Veel plezier!
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Gisteravond het terras geboend met verdunde schoonmaakazijn, kon het vannacht goed intrekken, alle groene aanslag is verdwenen en dat op een goedkope milieu- en diervriendelijke manier. :super
Het was even zweten, nu net schoongespoeld met water en de tegels zien er weer tiptop uit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie