Vraag (algemeen)

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

@Dodo, @Mara zal het raampje waarschijnlijk af en toe open willen hebben, dus dicht maken zal geen optie zijn denk ik...
Het is eigenlijk wel een "luxeprobleem", wij hadden in ons ouderlijk huis diverse bovenlichtjes maar als we die openzetten, gingen we even op een krukje of stoel staan, geen probleem toch?!
Ik heb geen "bovenlichtjes" maar ik zou er geen dure "bedieningsmaterialen" voor aanschaffen......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:@Dodo, @Mara zal het raampje waarschijnlijk af en toe open willen hebben, dus dicht maken zal geen optie zijn denk ik...
Het is eigenlijk wel een "luxeprobleem", wij hadden in ons ouderlijk huis diverse bovenlichtjes maar als we die openzetten, gingen we even op een krukje of stoel staan, geen probleem toch?!
Ik heb geen "bovenlichtjes" maar ik zou er geen dure "bedieningsmaterialen" voor aanschaffen......
Het was vroeger een zgn natte ruimte (daarom is uiteindelijk de stang waarschijnlijk nu vanwege optredende corrosie, afgebroken.
Nee dichtmaken is geen optie, omdat het nu voor een ander doeleinde wordt gebruikt, de zon staat er de hele middag op en dan zou het daar bloedheet worden.
Je zou telkens een huishoudtrap erbij moeten halen om het open of dicht te zetten. Is nogal een gedoe.
Ik zie overal die dingen gemonteerd zitten, dus in principe zou het een makkie zijn om te vinden.
Maar de bouwmarkt heeft ze i.i.g. niet. En als ik een adres gevonden heb, moet ik meer uitzetters bestellen.
Het zal best wel goed komen, we hebben wel vaker voor gekke probleempjes gestaan, dat heb je nu eenmaal met een oud huis, geen standaardmaten. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vraagje

Bericht door Marco »

Gewoon een uitzetter nemen, en een stok met een haakje eraan laten bungelen: neem een stok van zo'n 70 cm lang, draai er een oogje in. Verbind die met de uitzetter en klaar. Als je het raam niet bedient, leg je hem in het kozijn (daar kan je op 2m hoogte wel bij), en als je het raam open/dicht wilt doen, doe je dat met de stok.

edit:
refo schreef:Je kunt ook een uitzetter met een oog nemen, in combinatie met een stok met een haak.
die dus...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Als het 2m hoog is heb je ook geen stok nodig.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Marco schreef:Gewoon een uitzetter nemen, en een stok met een haakje eraan laten bungelen: neem een stok van zo'n 70 cm lang, draai er een oogje in. Verbind die met de uitzetter en klaar. Als je het raam niet bedient, leg je hem in het kozijn (daar kan je op 2m hoogte wel bij), en als je het raam open/dicht wilt doen, doe je dat met de stok.

edit:
refo schreef:Je kunt ook een uitzetter met een oog nemen, in combinatie met een stok met een haak.
die dus...
Dat gaat niet, anders hadden wij dit zelf wel kunnen bedenken. :huhu
Het raam klapt best ver naar buiten open en uitzetter moet inbraakproof zijn.
Zo'n gewoon uitzettertje maakt het dievengilde in no time open.
De stok is bovendien ook langer dan het raam breed is.
Verdere tips zijn niet meer welkom, omdat ik er niets aan heb. :OO3
Alleen een adres waar het gevraagde te koop is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Ben jij zo bang en gevoelig voor evt. inbraak @Mara?
Als dieven binnen willen komen lukt het ze altijd, hoe "moeilijk" je het ze ook maakt.
Jij let op het ene, dan zien zij net dat andere waar jij weer geen erg in hebt bijv.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ben jij zo bang en gevoelig voor evt. inbraak @Mara?
Als dieven binnen willen komen lukt het ze altijd, hoe "moeilijk" je het ze ook maakt.
Jij let op het ene, dan zien zij net dat andere waar jij weer geen erg in hebt bijv.
Nee bang niet hoor. Maar bij buren verderop zijn ze vorig jaar door een soortgelijk raampje naar binnen geklommen.
Die goser was graatmager (misschien drugsverslaafd) buurman hoorde iets en kwam hem op de benedenverdieping tegen.
Buiten kun je nl. op een tamelijk gemakkelijk manier tot bij dat raampje klimmen.
En de politie zegt altijd dat dieven snel hun slag willen slaan, snel weer weg willen.
Dus dat je het hen lastiger moet maken.
Maar ik woon echt niet in slot Loevestein hoor. :D

Ze hebben trouwens eens hier iemand gepakt, die een plattegrond bij zich had, met aantekeningen wie een hond had bijv. of een lamp met bewegingssensor.
Mijn overburen, gepensioneerd, gaan heel laat naar bed, dat stond er ook op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Vraagje

Bericht door windorgel »

Logisch dat je je dan niet zo veilig voelt.
Misschien een idee om een gewone uitzetter met stok te nemen en tegen de inbraak 1 of 2 ijzeren stangen voor het raam te plaatsen? Als het raam zo hoog zit heb je daar geen hinder van en er kan niemand in. Ik heb dat voor mn wc-raam dat aan de straatkant zit.
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Of je maakt het dicht met enkel een afsluitbare ventilatie :-)
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Vraagje

Bericht door Refiosi »

@ Mara: gewoon even op marktplaats kijken, ik heb er daar ook pas één gekocht. Hier staat er bijvoorbeeld een: http://link.marktplaats.nl/m825717828
en hier:
http://link.marktplaats.nl/m830937942
en hier:
http://link.marktplaats.nl/m838072036

Succes!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Refiosi schreef:@ Mara: gewoon even op marktplaats kijken, ik heb er daar ook pas één gekocht. Hier staat er bijvoorbeeld een: http://link.marktplaats.nl/m825717828
en hier:
http://link.marktplaats.nl/m830937942
en hier:
http://link.marktplaats.nl/m838072036

Succes!
Ja mooi zeg, ziet er luxe uit.
Vreet zo'n ding geen batterijen?
En prijzen vallen me mee, bij de bouwmarkt (online dan) kostte deze bijna 100 euro.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Refiosi
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 jan 2014, 16:23

Re: Vraagje

Bericht door Refiosi »

500x open en dicht op één set. Als de batterijen op zijn sluit hij altijd dicht. je hebt ze ook noig op zonnenenergie, die is alleen nieuw verkrijgbnaar en wat duurder: €160
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

:haha Al bijna 2 pagina's vol over een "raamuitzetter". :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Ik fiets niet erg veel, ben meer een mooi weer fietser ;)
Is het het toch waard om bij aanschaf van een nieuwe fiets, te denken over een e-bike?
En moet je er echt de hoofdprijs voor betalen??? de prijs varieert nl nogal: 1000-3000euro!?
Dat er "accugrote" verschilllen zijn begrijp en weet ik maar waarom zit er verder zoveel prijsverschil in?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Vraagje

Bericht door Floppy »

Ik denk dat je moet uitgaan van ongeveer 2x zo duur als een gewone fiets.
Dus een elektrische fiets van 1500 euro is ongeveer wat je moet uitgeven als je er nu een hebt van 750.

Of je er wel of geen moet nemen, dat kan ik moeilijk voor je beslissen. Je gaat er ongetwijfeld luier van fietsen, maar aan de andere kant laat je misschien ook weer vaker de auto staan.
Plaats reactie