Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Heeft niemand hier moeite om binnen in huis, aan tafel, te gourmetten, grillen, wokken?
Tweede Paasdag weer gedaan. Twee dampende gourmetstellen. Ik was enorm blij dat het niet in mijn huis plaatsvond...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Heeft niemand hier moeite om binnen in huis, aan tafel, te gourmetten, grillen, wokken?
Nee geen moeite, zie gisteren 12.40. :)
Geen damp, vantevoren bovenraampje opengezet, na het grillen even de achterdeur open en meteen alle spullen afgespoeld.
De verleiding is groot om al het vaatwerk dat niet in de machine kan, lekker te laten staan, maar dan blijf je de luchtjes lang ruiken.
Volgende ochtend weer bovenraampje open en dan is het echt weg hoor.
Als je het in pannetjes doet, heb je veel meer damp, vanwege het vet dat meebakt.
Laatst gewijzigd door Mara op 23 apr 2014, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

sorry dubbel gepost
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Dus jullie hebben een afzuigkap boven de eettafel hangen en/of zijn gisteren aan de grote schoonmaak geweest wb gordijnen, plafond enz :quoi ;)
Een nicht van me heeft ook 2 tafelgrills maar de lucht blijft echt wel hangen en er komt altijd vet en vocht vrij door het grillen.
Zij vind het minder erg, zij witten en behangen om het andere jaar en ze houd van schoonmaken :tilt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Ha ha er hangt gewoon een lamp.
Tuurlijk komt er vocht vrij, daarom hadden we het raampje ook open, totdat ik naar bed ging (kwart over 12)
En de volgende ochtend om kwart voor 7 ging het weer open.
Durf het niet snachts open te laten staan, vanwege het dievengilde.
Ik ben heel gevoelig voor luchtjes, dus ik zou dat echt wel ruiken.
Ik heb tijdens het koken lang niet altijd de afzuigkap aan trouwens, ik heb de hele dag het raampje open, zomer en winter.
En wij wonen in een "antiek" huis, daar is altijd tocht, vandaar dat de balken tussen de vloeren nog zo gaaf zijn, aldus de aannemer.
Het probleem in nieuwe huizen is, dat ze teveel zijn dichtgekit.
Dus wellicht dat alles bij ons eerder verwaait? ;)
Maar hoe vaak gourmet je nou, 2 hooguit 3 keer per jaar? Wij echt niet vaker.
Het is net als met bbq Orchidee, als de linkerburen het doen, ruik ik amper iets, en doen de overburen het, staan alle tuinen blauw en moeten
wij allemaal ramen en deuren sluiten. :banghead
Het ligt er ook aan wat voor vlees je gebruikt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Ja, je hebt misschien wel gelijk, bbq is ook een vak apart en misschien moet ik het ook nog maar eens binnen proberen. ;)
Voorlopig even niet, ben voorlopig van anderen afhankelijk qua evt. na-schoonmaak :sweat

Woon trouwens ook in een antiek huis :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Dan waait het bij jou ook zeker?
En als je momenteel niet zelf aan de schoonmaak kunt en het moeilijk uit handen kunt geven, is het misschien verstandig om de
gourmet nog even in de mottenballen te laten.
Echt gezond is het tenslotte niet, met al dat vlees en sausjes.
Ik verlang daarna altijd naar een paar vegadagjes.
Ik hoop morgen de culitip van Zita eens te proberen, de pasta met zalm, even het recept opzoeken.
Vanavond tomatensoep van verse pomedori's, geen balletjes erin, maar croutons en ik bak drie-in-de-pan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Ik dacht andijviestamppot te eten, maar de Lidl blijkt helemaal geen andijvie meer te hebben. Morgen even naar de Bas, en vandaag bami.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door sirdanilot »

Rode Poon bij de visboer gehaald, gaat vanavond de oven in ! Met wat tomaatjes, aardappeltjes en wat ik nog meer allemaal vinden kan ;)

Rode Poon is één van mijn favoriete visjes, en ze is ook niet zo duur als sommige 'overhypede' vissoorten. Ik betaalde 2,75 de kilo maar daar gaan natuurlijk de kop en graten vanaf eigenlijk. Niet elke dag te betalen dus maar af en toe zeker wel (ik ben een arme student). Ze is ook niet zo moeilijk te eten, het vlees kan makkelijk van de graat gegeten worden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Rode Poon bij de visboer gehaald, gaat vanavond de oven in ! Met wat tomaatjes, aardappeltjes en wat ik nog meer allemaal vinden kan ;)

Rode Poon is één van mijn favoriete visjes, en ze is ook niet zo duur als sommige 'overhypede' vissoorten. Ik betaalde 2,75 de kilo maar daar gaan natuurlijk de kop en graten vanaf eigenlijk. Niet elke dag te betalen dus maar af en toe zeker wel (ik ben een arme student). Ze is ook niet zo moeilijk te eten, het vlees kan makkelijk van de graat gegeten worden.
Lijkt me ook een stuk gezonder dan die Vietnamese kweekvis.
Maar dan hou je echt wel een lekker mootje over hoor. Ik zou zeggen: bon appétit :slurp
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door MoesTuin »

Macaroni
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door sirdanilot »

Mara schreef:
sirdanilot schreef:Rode Poon bij de visboer gehaald, gaat vanavond de oven in ! Met wat tomaatjes, aardappeltjes en wat ik nog meer allemaal vinden kan ;)

Rode Poon is één van mijn favoriete visjes, en ze is ook niet zo duur als sommige 'overhypede' vissoorten. Ik betaalde 2,75 de kilo maar daar gaan natuurlijk de kop en graten vanaf eigenlijk. Niet elke dag te betalen dus maar af en toe zeker wel (ik ben een arme student). Ze is ook niet zo moeilijk te eten, het vlees kan makkelijk van de graat gegeten worden.
Lijkt me ook een stuk gezonder dan die Vietnamese kweekvis.
Maar dan hou je echt wel een lekker mootje over hoor. Ik zou zeggen: bon appétit :slurp
Klopt, ik vertrouw dat tilapia gedoe eigenlijk ook niet zo, dus ik koop het nooit. Al is het natuurlijk beter dan helemáál geen vis ! Wij leven in ons landje dicht bij de zee, maar dat is in veel landen natuurlijk anders. Dan is bevroren of gekweekte vis vaak de enige optie. Zoetwatervis vind ik eigenlijk nooit lekker, behalve de zeer dure forel.

Bij de visboer zie je elke keer weer wat nieuws. Ik zag bijvoorbeeld Octopus liggen. Nu eten we dat in NL niet, maar in Portugal en Brazilië is het heel normaal en ik heb het ook een keer op vakantie in Malta gegeten, erg lekker ! Misschien voor een andere keer.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Lasagna.

Lekker, maar ik was een beetje uitgeschoten met de sambal dus: roken en open vuur verboden. Maar wel lekker.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Lassie »

hahaha Dodo, geweldig. :haha
Hier is het geen kipovenschotel geworden maar ook lasagne.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Zaterdag ga ik weer een pastarecept doen.
Spinazie - braadworst - linzen - bouillon - room - spaghetti - ui - zout,peper en wat aan kruiderijen voorhanden is.
Plaats reactie