Meditatie

Lincoln
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 apr 2017, 17:48

Re: Meditatie

Bericht door Lincoln »

coco schreef:
Lincoln schreef: [...]
Hier blijkt maar weer dat mensen die de letters 'dr.' voor hun naam hebben staan, niet altijd de meeste kennis van zaken hebben. Persoonlijk vind ik het altijd vrij storend hoe De Vries zijn stukken onderbouwd. In het hierboven geciteerde stuk is dat de vergelijking die getrokken wordt met de Islam.. Blijkbaar is dat nodig om nog overtuigender te zijn, of iets dergelijks? De preken die ik zelf bij betreffende predikant heb beluisterd hadden dermate weinig diepgang dat ik goed kan begrijpen dat hij zich niet kan vinden in de bekritiseerde termen. Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Het is dan wel te begrijpen dat je met verwijten komt als: daar worden geen vijanden met God verzoend maar vrienden.. In mijn ogen sluit je dan totaal je ogen voor de visie van anderen, en maak je dat verdacht en belachelijk op een totaal ondermaatse manier. Misschien is het weer wat kort door de bocht, maar ik krijg vreselijk de kriebels van zulke schrijfsels!!
Het gaat me niet om de persoon van ds. De Vries; ik vind het jammer dat je terugvalt op een ad hominem. Ik houd me verre van het plaatsen van ds. De Vries in een bepaalde 'hoek'. De preken die jij hebt beluisterd van de predikant hoeven niet per se een goede afspiegeling te vormen van zijn hele boodschap en zijn evenmin relevant voor de huidige discussie. Laten we zuiver en zonder drogredenen blijven discussiëren. Ik vind dat hij op een integere manier zijn zorgen aankaart over een afwijking van de lijn van de Nadere Reformatie, die terugkomt in de geplaatste preek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom een zondaar wel bereid zou moeten zijn om Gods eisend recht boven zijn eigen zaligheid te plaatsen.
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Meditatie

Bericht door johangroen »

Lincoln schreef:
coco schreef:
Lincoln schreef: [...]
Hier blijkt maar weer dat mensen die de letters 'dr.' voor hun naam hebben staan, niet altijd de meeste kennis van zaken hebben. Persoonlijk vind ik het altijd vrij storend hoe De Vries zijn stukken onderbouwd. In het hierboven geciteerde stuk is dat de vergelijking die getrokken wordt met de Islam.. Blijkbaar is dat nodig om nog overtuigender te zijn, of iets dergelijks? De preken die ik zelf bij betreffende predikant heb beluisterd hadden dermate weinig diepgang dat ik goed kan begrijpen dat hij zich niet kan vinden in de bekritiseerde termen. Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Het is dan wel te begrijpen dat je met verwijten komt als: daar worden geen vijanden met God verzoend maar vrienden.. In mijn ogen sluit je dan totaal je ogen voor de visie van anderen, en maak je dat verdacht en belachelijk op een totaal ondermaatse manier. Misschien is het weer wat kort door de bocht, maar ik krijg vreselijk de kriebels van zulke schrijfsels!!
Het gaat me niet om de persoon van ds. De Vries; ik vind het jammer dat je terugvalt op een ad hominem. Ik houd me verre van het plaatsen van ds. De Vries in een bepaalde 'hoek'. De preken die jij hebt beluisterd van de predikant hoeven niet per se een goede afspiegeling te vormen van zijn hele boodschap en zijn evenmin relevant voor de huidige discussie. Laten we zuiver en zonder drogredenen blijven discussiëren. Ik vind dat hij op een integere manier zijn zorgen aankaart over een afwijking van de lijn van de Nadere Reformatie, die terugkomt in de geplaatste preek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom een zondaar wel bereid zou moeten zijn om Gods eisend recht boven zijn eigen zaligheid te plaatsen.

Wat Lincoln hier schrijft is een vreselijk dwaling die in de rechtse kerken gruwelijke vernielingen aanbrengt, het geestelijk leven begint in Christus daar is de Romeinen brief en andere heel duidelijk over, alle oudvaders preekten dit ook, de wet overtuigd van zonden en door recht moet men sterven aan zijn eerste mens en opstaan in Christus, zonder Christus ben je voor eeuwig verloren, ja je ellende kennis moet je hebben anders heb je geen Borg nodig maar zonder die Borg heb je geen Genade dat is nog algemene Genade, pas in Christus heb je zaligmakende genade zoals ds de Vries ook leert en voor hem de oudvaders en puriteinen, en du marchie, k Veldman, jj Roodsant, enz. Lees van der groe maar eens goed, de erskines en c Ryle.

Lieve mensen praat pas over anderen en oordeel pas als je zelf geestelijk leven kent anders heb je geen recht van spreken, dan leid de blinde de blinden en vallen ze samen in de gracht.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

Lincoln schreef:
coco schreef:
Lincoln schreef: [...]
Hier blijkt maar weer dat mensen die de letters 'dr.' voor hun naam hebben staan, niet altijd de meeste kennis van zaken hebben. Persoonlijk vind ik het altijd vrij storend hoe De Vries zijn stukken onderbouwd. In het hierboven geciteerde stuk is dat de vergelijking die getrokken wordt met de Islam.. Blijkbaar is dat nodig om nog overtuigender te zijn, of iets dergelijks? De preken die ik zelf bij betreffende predikant heb beluisterd hadden dermate weinig diepgang dat ik goed kan begrijpen dat hij zich niet kan vinden in de bekritiseerde termen. Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Het is dan wel te begrijpen dat je met verwijten komt als: daar worden geen vijanden met God verzoend maar vrienden.. In mijn ogen sluit je dan totaal je ogen voor de visie van anderen, en maak je dat verdacht en belachelijk op een totaal ondermaatse manier. Misschien is het weer wat kort door de bocht, maar ik krijg vreselijk de kriebels van zulke schrijfsels!!
Het gaat me niet om de persoon van ds. De Vries; ik vind het jammer dat je terugvalt op een ad hominem. Ik houd me verre van het plaatsen van ds. De Vries in een bepaalde 'hoek'. De preken die jij hebt beluisterd van de predikant hoeven niet per se een goede afspiegeling te vormen van zijn hele boodschap en zijn evenmin relevant voor de huidige discussie. Laten we zuiver en zonder drogredenen blijven discussiëren. Ik vind dat hij op een integere manier zijn zorgen aankaart over een afwijking van de lijn van de Nadere Reformatie, die terugkomt in de geplaatste preek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom een zondaar wel bereid zou moeten zijn om Gods eisend recht boven zijn eigen zaligheid te plaatsen.
Het gaat mij ook niet om de persoon van ds de Vries. Het gaat mij om zijn manier van schrijven. Wellicht is het een heel aardige man.
Ds du Marchie stond erom bekend hierin vrij ver te gaan. Op dat punt konden verschillende geestelijke vrienden hem ook niet altijd volgen naar het schijnt. Vaak zie je terug in een bepaalde vorm van prediking dat men sterke accenten legt als waarschuwing tegen een pepaalde wind van leer. Ook kan de persoonlijke ervaring sterk meespelen.
Ik las recent nog van ds Mallan hoe hij stelt dat het een zondaar nooit om het even is, of het de hemel wordt of de hel, maar dat hij wel moet getuigen dat God geen onrecht zou doen als Hij hem voor eeuwig van voor Zijn aangezicht zou wegdoen. Maar daar wordt ook de smeking geboren: is er nog een middel..? En dan het wonder, dat er een Middel is! Een Middel, waarin geen van Gods deugden gekrenkt wordt. Verzoening door voldoening. Dat lijkt me toch wel naar de Schrift?
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

johangroen schreef:
Lincoln schreef:
coco schreef:
Lincoln schreef: [...]
Hier blijkt maar weer dat mensen die de letters 'dr.' voor hun naam hebben staan, niet altijd de meeste kennis van zaken hebben. Persoonlijk vind ik het altijd vrij storend hoe De Vries zijn stukken onderbouwd. In het hierboven geciteerde stuk is dat de vergelijking die getrokken wordt met de Islam.. Blijkbaar is dat nodig om nog overtuigender te zijn, of iets dergelijks? De preken die ik zelf bij betreffende predikant heb beluisterd hadden dermate weinig diepgang dat ik goed kan begrijpen dat hij zich niet kan vinden in de bekritiseerde termen. Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Het is dan wel te begrijpen dat je met verwijten komt als: daar worden geen vijanden met God verzoend maar vrienden.. In mijn ogen sluit je dan totaal je ogen voor de visie van anderen, en maak je dat verdacht en belachelijk op een totaal ondermaatse manier. Misschien is het weer wat kort door de bocht, maar ik krijg vreselijk de kriebels van zulke schrijfsels!!
Het gaat me niet om de persoon van ds. De Vries; ik vind het jammer dat je terugvalt op een ad hominem. Ik houd me verre van het plaatsen van ds. De Vries in een bepaalde 'hoek'. De preken die jij hebt beluisterd van de predikant hoeven niet per se een goede afspiegeling te vormen van zijn hele boodschap en zijn evenmin relevant voor de huidige discussie. Laten we zuiver en zonder drogredenen blijven discussiëren. Ik vind dat hij op een integere manier zijn zorgen aankaart over een afwijking van de lijn van de Nadere Reformatie, die terugkomt in de geplaatste preek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom een zondaar wel bereid zou moeten zijn om Gods eisend recht boven zijn eigen zaligheid te plaatsen.

Wat Lincoln hier schrijft is een vreselijk dwaling die in de rechtse kerken gruwelijke vernielingen aanbrengt, het geestelijk leven begint in Christus daar is de Romeinen brief en andere heel duidelijk over, alle oudvaders preekten dit ook, de wet overtuigd van zonden en door recht moet men sterven aan zijn eerste mens en opstaan in Christus, zonder Christus ben je voor eeuwig verloren, ja je ellende kennis moet je hebben anders heb je geen Borg nodig maar zonder die Borg heb je geen Genade dat is nog algemene Genade, pas in Christus heb je zaligmakende genade zoals ds de Vries ook leert en voor hem de oudvaders en puriteinen, en du marchie, k Veldman, jj Roodsant, enz. Lees van der groe maar eens goed, de erskines en c Ryle.

Lieve mensen praat pas over anderen en oordeel pas als je zelf geestelijk leven kent anders heb je geen recht van spreken, dan leid de blinde de blinden en vallen ze samen in de gracht.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij ben jij een trouwe bezoeker van dewoesteweg.nl... Dat mag uiteraard. Maar wees ook zo nauwkeurig wat nader te onderscheiden.. Dezelfde ds de Vries kan het blijkbaar niet zo goed vinden met door jou genoemde ds du Marchie. Dezelfde Van der Groe heeft het nodig gevonden een voorwoord in geschriften van Erskine te schrijven. Dus doe nu niet alsof het is als: de oudvaders tegen de rechtse kerken. In discussies over de boeken van ds Kort hebben andere forummers voldoende aangetoond dat het bij de vaderen niet zo 1 op 1 duidelijk is waar ze staan op dit punt. Ook van der Groe maakt onderscheid tussen het wezen en het welwezen van het geloof.
:hi
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meditatie

Bericht door eilander »

coco schreef:Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Blijkbaar heb je hen toch niet goed begrepen: voor de bekommerden, geestelijke stumpers, lammetjes is juist wél plaats: ze zijn in Christus! En wedergeboorte is juist het begin van het nieuwe leven, tegelijk met de overgang in Christus. Er is geen tussenstadium.
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Meditatie

Bericht door johangroen »

Klopt eilander, wat jij zegt is de waarheid maar dat leren die mensen in de kerken die ik noemde niet, die zeggen dat ze nog verloren kunnen gaan want ze begeven zich nog onder de dienstbaarheid van de wet, en dat kan niet als je wedergeboren bent, de puriteinen en oudvaders leren dat wedergeboorte en rechtvaardigmaking hetzelfde is.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
johangroen
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2017, 18:18

Re: Meditatie

Bericht door johangroen »

coco schreef:
johangroen schreef:
Lincoln schreef:
coco schreef: Hier blijkt maar weer dat mensen die de letters 'dr.' voor hun naam hebben staan, niet altijd de meeste kennis van zaken hebben. Persoonlijk vind ik het altijd vrij storend hoe De Vries zijn stukken onderbouwd. In het hierboven geciteerde stuk is dat de vergelijking die getrokken wordt met de Islam.. Blijkbaar is dat nodig om nog overtuigender te zijn, of iets dergelijks? De preken die ik zelf bij betreffende predikant heb beluisterd hadden dermate weinig diepgang dat ik goed kan begrijpen dat hij zich niet kan vinden in de bekritiseerde termen. Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Het is dan wel te begrijpen dat je met verwijten komt als: daar worden geen vijanden met God verzoend maar vrienden.. In mijn ogen sluit je dan totaal je ogen voor de visie van anderen, en maak je dat verdacht en belachelijk op een totaal ondermaatse manier. Misschien is het weer wat kort door de bocht, maar ik krijg vreselijk de kriebels van zulke schrijfsels!!
Het gaat me niet om de persoon van ds. De Vries; ik vind het jammer dat je terugvalt op een ad hominem. Ik houd me verre van het plaatsen van ds. De Vries in een bepaalde 'hoek'. De preken die jij hebt beluisterd van de predikant hoeven niet per se een goede afspiegeling te vormen van zijn hele boodschap en zijn evenmin relevant voor de huidige discussie. Laten we zuiver en zonder drogredenen blijven discussiëren. Ik vind dat hij op een integere manier zijn zorgen aankaart over een afwijking van de lijn van de Nadere Reformatie, die terugkomt in de geplaatste preek. Ik ben benieuwd naar je inhoudelijke argumenten waarom een zondaar wel bereid zou moeten zijn om Gods eisend recht boven zijn eigen zaligheid te plaatsen.

Wat Lincoln hier schrijft is een vreselijk dwaling die in de rechtse kerken gruwelijke vernielingen aanbrengt, het geestelijk leven begint in Christus daar is de Romeinen brief en andere heel duidelijk over, alle oudvaders preekten dit ook, de wet overtuigd van zonden en door recht moet men sterven aan zijn eerste mens en opstaan in Christus, zonder Christus ben je voor eeuwig verloren, ja je ellende kennis moet je hebben anders heb je geen Borg nodig maar zonder die Borg heb je geen Genade dat is nog algemene Genade, pas in Christus heb je zaligmakende genade zoals ds de Vries ook leert en voor hem de oudvaders en puriteinen, en du marchie, k Veldman, jj Roodsant, enz. Lees van der groe maar eens goed, de erskines en c Ryle.

Lieve mensen praat pas over anderen en oordeel pas als je zelf geestelijk leven kent anders heb je geen recht van spreken, dan leid de blinde de blinden en vallen ze samen in de gracht.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij ben jij een trouwe bezoeker van dewoesteweg.nl... Dat mag uiteraard. Maar wees ook zo nauwkeurig wat nader te onderscheiden.. Dezelfde ds de Vries kan het blijkbaar niet zo goed vinden met door jou genoemde ds du Marchie. Dezelfde Van der Groe heeft het nodig gevonden een voorwoord in geschriften van Erskine te schrijven. Dus doe nu niet alsof het is als: de oudvaders tegen de rechtse kerken. In discussies over de boeken van ds Kort hebben andere forummers voldoende aangetoond dat het bij de vaderen niet zo 1 op 1 duidelijk is waar ze staan op dit punt. Ook van der Groe maakt onderscheid tussen het wezen en het welwezen van het geloof.
Nee Coco het is de rechtse kerken tegen de oudvaders, zij misbruiken die naar hun eigen straatje, lees gewoon zelf de brieven van de apostelen, en dat kun je alleen verstaan als je zelf ook genade kent anders versta je het niet.

Maar ga zo voort met je valse leer, Paulus schrijft hier ook duidelijk over. Die zijn verdoemd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

johangroen schreef:Klopt eilander, wat jij zegt is de waarheid maar dat leren die mensen in de kerken die ik noemde niet, die zeggen dat ze nog verloren kunnen gaan want ze begeven zich nog onder de dienstbaarheid van de wet, en dat kan niet als je wedergeboren bent, de puriteinen en oudvaders leren dat wedergeboorte en rechtvaardigmaking hetzelfde is.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jaja.. Kun je misschien bewijs leveren dat de genoemde kerken " zeggen dat je dan nog verloren kunt gaan"?
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

eilander schreef:
coco schreef:Daarnaast is vrij algemeen bekend ik welke 'hoek' we deze dominee moeten plaatsen. Dat is niet de hoek waar de wedergeboorte als eerste begin van het nieuwe leven wordt gezien, maar de hoek waar pas sprake is van geestelijk leven als men overtuigd is van zijn of haar aandeel in Christus, en wat dan wedergeboorte wordt genoemd. Geen bekommerden, geen geestelijke stumpers, geen lammetjes. Alleen goeddoorvoede van gezondheid blakende schapen in de kudde van de Zaligmaker.
Blijkbaar heb je hen toch niet goed begrepen: voor de bekommerden, geestelijke stumpers, lammetjes is juist wél plaats: ze zijn in Christus! En wedergeboorte is juist het begin van het nieuwe leven, tegelijk met de overgang in Christus. Er is geen tussenstadium.
Idd, ze zijn in Christus! Maar dat mag je dus juist niet leren in deze dagen. Ze zijn pas in Christus als ze dat heel bewust weten, zegt men dan. Geen onderscheid tussen wezen en welwezen. Tussen staat en stand.
:hi
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

Ik had het kunnen voorzien, daar hoefde ik geen profeet voor te zijn, dat het hier wel eens goed uit de hand zou kunnen lopen. Ik geloof dat ik hier voldoende gezegd heb, of in dit geval woordelijk geciteerd. Ik denk dat al wat ik hier nog meer zou zeggen nog meer tot een ontstichting zou zijn, en dat in een topic dat juist meditatief bedoelt is. Als ik het goed waarneem mediteren we niet, maar gaan redeneren over zaken die de natuurlijke mens, de Jood een ergernis, en de Griek een dwaasheid zijn. Ik hou in ieder geval op om hier nog iets over te zeggen, dan alleen dit: Lees, herlees, en mediteer.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

@johangroen

Oké, dus ook meteen nog de hele rechterflank van de gereformeerde gezindte even, zogenaamd namens Paulus, verdoemen?
:hi
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Meditatie

Bericht door coco »

-DIA- schreef:Ik had het kunnen voorzien, daar hoefde ik geen profeet voor te zijn, dat het hier wel eens goed uit de hand zou kunnen lopen. Ik geloof dat ik hier voldoende gezegd heb, of in dit geval woordelijk geciteerd. Ik denk dat al wat ik hier nog meer zou zeggen nog meer tot een ontstichting zou zijn, en dat in een topic dat juist meditatief bedoelt is. Als ik het goed waarneem mediteren we niet, maar gaan redeneren over zaken die de natuurlijke mens, de Jood een ergernis, en de Griek een dwaasheid zijn. Ik hou in ieder geval op om hier nog iets over te zeggen, dan alleen dit: Lees, herlees, en mediteer.
Je hebt natuurlijk gelijk, beste DIA. Maar sommige dingen kun je niet maar laten gaan..
:hi
-DIA-
Berichten: 32703
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Meditatie

Bericht door -DIA- »

coco schreef:
-DIA- schreef:Ik had het kunnen voorzien, daar hoefde ik geen profeet voor te zijn, dat het hier wel eens goed uit de hand zou kunnen lopen. Ik geloof dat ik hier voldoende gezegd heb, of in dit geval woordelijk geciteerd. Ik denk dat al wat ik hier nog meer zou zeggen nog meer tot een ontstichting zou zijn, en dat in een topic dat juist meditatief bedoelt is. Als ik het goed waarneem mediteren we niet, maar gaan redeneren over zaken die de natuurlijke mens, de Jood een ergernis, en de Griek een dwaasheid zijn. Ik hou in ieder geval op om hier nog iets over te zeggen, dan alleen dit: Lees, herlees, en mediteer.
Je hebt natuurlijk gelijk, beste DIA. Maar sommige dingen kun je niet maar laten gaan..
Dat is ook de reden dat ik hier nog niet weg ben. Maar anderzijds, wat ds. Blok bevindelijk verklaard, daarvan moet ik zeggen: Hier sta ik stil, en laat ik dan naar Gods volk luisteren. Als we zo de preek lezen zou het niet verkeerd zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Meditatie

Bericht door eilander »

Ik verzoek u met klem om inhoudelijk te discussiëren en veroordelingen van personen achterwege te laten. Als dat niet mogelijk blijkt te zijn, volgt er uiteraard actie van onze zijde.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Meditatie

Bericht door Tiberius »

Hier wat berichten verwijderd vanwege negeren van een modaanwijzing en off-topic.
Verder on-topic aub.
Plaats reactie