Dagelijks Woord

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Dagelijks Woord

Bericht door Mara »

Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op Dagelijks Woord en krijg elke dag een tekst binnen op mijn mail.
Je kunt er ook voor kiezen om op hem op je smartphone, twitter of je facebookaccount te krijgen.
Je kunt de bijbelvertaling kiezen, de tijd waarop je hem binnenkrijgt en de frequentie, bijvoorbeeld op zondag niet.
Vanmorgen kreeg ik deze tekst:

Want wij werpen onze smeekbeden niet voor U neer op grond van onze gerechtigheden, maar op grond van Uw grote barmhartigheid. -- Daniel 9:18 (Herziene Statenvertaling)

Het is zo'n goed begin van de dag. Er komen ook teksten aan bod die onbekend zijn.
Voor wie dit ook graag wil,
aanmelden kan hier: https://www.dagelijkswoord.nl

Aanbevolen!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dagelijks Woord

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op Dagelijks Woord en krijg elke dag een tekst binnen op mijn mail.
Je kunt er ook voor kiezen om op hem op je smartphone, twitter of je facebookaccount te krijgen.
Je kunt de bijbelvertaling kiezen, de tijd waarop je hem binnenkrijgt en de frequentie, bijvoorbeeld op zondag niet.
Vanmorgen kreeg ik deze tekst:

Want wij werpen onze smeekbeden niet voor U neer op grond van onze gerechtigheden, maar op grond van Uw grote barmhartigheid. -- Daniel 9:18 (Herziene Statenvertaling)

Het is zo'n goed begin van de dag. Er komen ook teksten aan bod die onbekend zijn.
Voor wie dit ook graag wil,
aanmelden kan hier: https://www.dagelijkswoord.nl

Aanbevolen!
Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dagelijks Woord

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Mara schreef:Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op Dagelijks Woord en krijg elke dag een tekst binnen op mijn mail.
Je kunt er ook voor kiezen om op hem op je smartphone, twitter of je facebookaccount te krijgen.
Je kunt de bijbelvertaling kiezen, de tijd waarop je hem binnenkrijgt en de frequentie, bijvoorbeeld op zondag niet.
Vanmorgen kreeg ik deze tekst:

Want wij werpen onze smeekbeden niet voor U neer op grond van onze gerechtigheden, maar op grond van Uw grote barmhartigheid. -- Daniel 9:18 (Herziene Statenvertaling)

Het is zo'n goed begin van de dag. Er komen ook teksten aan bod die onbekend zijn.
Voor wie dit ook graag wil,
aanmelden kan hier: https://www.dagelijkswoord.nl

Aanbevolen!
Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
Mag ik vragen wat ke bedoeld met eenzijdigheid?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dagelijks Woord

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op Dagelijks Woord en krijg elke dag een tekst binnen op mijn mail.
Je kunt er ook voor kiezen om op hem op je smartphone, twitter of je facebookaccount te krijgen.
Je kunt de bijbelvertaling kiezen, de tijd waarop je hem binnenkrijgt en de frequentie, bijvoorbeeld op zondag niet.
Vanmorgen kreeg ik deze tekst:

Want wij werpen onze smeekbeden niet voor U neer op grond van onze gerechtigheden, maar op grond van Uw grote barmhartigheid. -- Daniel 9:18 (Herziene Statenvertaling)

Het is zo'n goed begin van de dag. Er komen ook teksten aan bod die onbekend zijn.
Voor wie dit ook graag wil,
aanmelden kan hier: https://www.dagelijkswoord.nl

Aanbevolen!
Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
Mag ik vragen wat ke bedoeld met eenzijdigheid?
Het waren (toen tenminste) teksten die een positieve boodschap hebben. Die zwegen over de noodzaak van wedergeboorte en de dood-en doemschuld van de mens. Zo krijgt een mens wel eenzijdig de beeld van het Woord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Dagelijks Woord

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:Sinds enige tijd ben ik geabonneerd op Dagelijks Woord en krijg elke dag een tekst binnen op mijn mail.
Je kunt er ook voor kiezen om op hem op je smartphone, twitter of je facebookaccount te krijgen.
Je kunt de bijbelvertaling kiezen, de tijd waarop je hem binnenkrijgt en de frequentie, bijvoorbeeld op zondag niet.
Vanmorgen kreeg ik deze tekst:

Want wij werpen onze smeekbeden niet voor U neer op grond van onze gerechtigheden, maar op grond van Uw grote barmhartigheid. -- Daniel 9:18 (Herziene Statenvertaling)

Het is zo'n goed begin van de dag. Er komen ook teksten aan bod die onbekend zijn.
Voor wie dit ook graag wil,
aanmelden kan hier: https://www.dagelijkswoord.nl

Aanbevolen!
Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
Mag ik vragen wat ke bedoeld met eenzijdigheid?
Het waren (toen tenminste) teksten die een positieve boodschap hebben. Die zwegen over de noodzaak van wedergeboorte en de dood-en doemschuld van de mens. Zo krijgt een mens wel eenzijdig de beeld van het Woord.
Ja dat klopt, dat is het gevaar met losse teksten. Je ziet ook niet in welke context ze geschreven zijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Dagelijks Woord

Bericht door Mara »

-DIA- schreef: Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
Ben ik niet met je eens DIA. :)
Vind je deze 4 eenzijdig?

Voorbeeld:
Woensdag kreeg ik deze:
Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. -- Jesaja 55:8-9

Donderdag: Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. -- Romeinen 10:9-11

Vrijdag: Zal God dan geen recht doen aan Zijn uitverkorenen, die nacht en dag tot Hem roepen, hoewel Hij hen soms lang laat wachten? Ik zeg u dat Hij hun met spoed recht zal doen. -- Lucas 18:7-8
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dagelijks Woord

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef: Ik heb zoets een poosje gehad. Groot nadeel vond ik dat de teksten (toen) nogal wat eenzijdig waren. Het Woord is veel breder.
Ben ik niet met je eens DIA. :)
Vind je deze 4 eenzijdig?

Voorbeeld:
Woensdag kreeg ik deze:
Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. -- Jesaja 55:8-9

Donderdag: Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. -- Romeinen 10:9-11

Vrijdag: Zal God dan geen recht doen aan Zijn uitverkorenen, die nacht en dag tot Hem roepen, hoewel Hij hen soms lang laat wachten? Ik zeg u dat Hij hun met spoed recht zal doen. -- Lucas 18:7-8
Ik weet het, er is wel verschil. Toch zal er niet snel een tekst instaan als: Vervloekt is een iegelijk die niet blijft in het boek de Wet om dat te doen...
Of: Ten dage als gij daarvan eet zult gij den dood sterven.
Of: Gij hebt Gij hebt mij in den ondersten kuil gelegd, in duisternissen, in diepten.
Uw grimmigheid ligt op mij; Gij hebt mij nedergedrukt met al Uw baren. Sela.

Of: De jongen en de ouden liggen op de aarde op de straten; mijn jonkvrouwen en mijn jongelingen zijn door het zwaard gevallen; Gij hebt ze in den dag Uws toorns gedood, Gij hebt ze geslacht en niet verschoond.
Of: Omgordt u, en rouwklaagt, gij priesters! huilt, gij dienaars des altaars! gaat in, vernacht in zakken, gij dienaars mijns Gods! want spijsoffer en drankoffer is geweerd van het huis uws Gods. Heiligt een vasten, roept een verbodsdag uit, verzamelt de oudsten, en alle inwoners dezes lands, ten huize des HEEREN, uws Gods, en roept tot den HEERE.
Of: Wee, gij zwaard des HEEREN! Hoe lang zult gij niet stil houden? Vaar in uw schede, rust en wees stil! Hoe zoudt gij stil houden? De HEERE heeft toch aan het zwaard bevel gegeven; tegen Askelon en tegen de zeehaven, aldaar heeft Hij het besteld.

Toch zijn deze woorden ook niet minder de geïnspireerde woorden Gods, en merk je toch wel dat er wel een bepaalde 'opbouwende' lijn in zit, waar niet zo met de ellende van de mens wordt gerekend.
Ik bedoel het niet zozeer als kritiek, maar om het op te merken. Min of meer gaat men ervan uit dat de lezers ware christenen zijn. Hetzelfde zie ik met teksten op wenskaarten etc.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie