De extra mijl

Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: De extra mijl

Bericht door Wim Anker »

Ad Anker schreef:
Wim Anker schreef:Leg het maar uit dan, ik begrijp echt niet waar je op doeld.
Lieve jongen, als ik reageer op een uitspraak van DDD heb ik of niet goed gelezen of ik interpreteer verkeerd. Vandaar mijn reactie. Maar ik zal de mijlendiscussie niet verder vervuilen. Al kan je hier niet snel off topic geloof ik. :)
Verwarrend inderdaad. :bobo

Want als ik goed interpreteer dan vond @DDD weer wel dat jij goed leest en goed interpreteerde in de posting waarin je aangeeft dat ik @DDD niet goed heb gelezen of incorrect heb geïnterpreteerd........ maar mijn tijd is verder niet onbeperkt al ben ik wel baas over mijn tijd dus laten we het er idd maar bij.

sry dat ik me weer liet verleiden tot een wandeling in het moeras van woordenmodder wat @DDD telkens creëert.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 03 aug 2017, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

@Huisman:

Ik ben mij daar niet van bewust. Terri ervaart het blijkens het hier boven staande ook niet zo. Ik weet niet waarom je tot die conclusie komt, dus ik vind het moeilijk om daarop te reageren.

Inderdaad is het lastig als je door God geplaatst bent in een kerkverband met gebreken. Ik denk niet dat ik daar meer last van heb dan jij. Maar in ieder geval is dat echt een ander onderwerp dan de uitleg van de Bergrede.

Ik probeer de oorzaak van problemen vooral bij mijzelf te zoeken. En daarnaast probeer ik in de planning van bezoeken op zondag rekening te houden met de predikanten die voorgaan. Je moet jezelf ook niet onnodig op de proef stellen. En tenslotte ben ik helemaal geen uitzondering in mijn kerkverband. Ik weet dat er ook veel mensen uit de Gereformeerde Gemeenten vertrekken, dat zegt al genoeg.

Natuurlijk is er geen meerderheid voor de vrouw in het ambt. Met alleen mannen in de kerkenraad kan ik ook prima leven. En synodebesluiten binden het geweten niet.

Dus je hoeft met mij geen medelijden te hebben.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De extra mijl

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Huisman:

Ik ben mij daar niet van bewust. Terri ervaart het blijkens het hier boven staande ook niet zo. Ik weet niet waarom je tot die conclusie komt, dus ik vind het moeilijk om daarop te reageren.

Inderdaad is het lastig als je door God geplaatst bent in een kerkverband met gebreken. Ik denk niet dat ik daar meer last van heb dan jij. Maar in ieder geval is dat echt een ander onderwerp dan de uitleg van de Bergrede.

Ik probeer de oorzaak van problemen vooral bij mijzelf te zoeken. En daarnaast probeer ik in de planning van bezoeken op zondag rekening te houden met de predikanten die voorgaan. Je moet jezelf ook niet onnodig op de proef stellen. En tenslotte ben ik helemaal geen uitzondering in mijn kerkverband. Ik weet dat er ook veel mensen uit de Gereformeerde Gemeenten vertrekken, dat zegt al genoeg.

Natuurlijk is er geen meerderheid voor de vrouw in het ambt. Met alleen mannen in de kerkenraad kan ik ook prima leven. En synodebesluiten binden het geweten niet.

Dus je hoeft met mij geen medelijden te hebben.
Jij spreekt al vlug over " gebreken " als een ander of een kerverband jouw mening niet deelt. Het is m.i. beter om te beginnen bij onze eigen gebreken en ons gebrekkig verstaan van Gods Woord.
Persoonlijk heb ik ondervonden dat het profijtelijk is om je te laten corrigeren door de zondagse prediking.
Ik zit zondags dan ook zonder wantrouwen in de kerk en hoor in de preek Gods Woord voor doodschuldige zondaren zonder rechten. Dan wordt de prediking waarlijk Evangelie ook als het mij er volkomen buiten zet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De extra mijl

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef: Ik zit zondags dan ook zonder wantrouwen in de kerk en hoor in de preek Gods Woord voor doodschuldige zondaren zonder rechten. Dan wordt de prediking waarlijk Evangelie ook als het mij er volkomen buiten zet.
En hier ligt de kern. Ook v.w.b. De discussie over omgaan met je seculiere medemens. Dank huisman.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De extra mijl

Bericht door Terri »

Dodo schreef:
Wim Anker schreef:Leg het maar uit dan, ik begrijp echt niet waar je op doeld.
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezemel?
Eens :super

Mijn oprechte vraag is, waarom vliegt iedereen DDD in z'n nek als hij dingen aandraagt om nader te onderzoeken?
Hij blijft volledig binnen de marge van de gereformeerde gezindte.
Als anderen op de man spelen, veroordelende dingen zeggen, dan moeten we het verdragen( wat goed is) maar waarom wel bij de ene en niet bij de andere?
Er is een groepje wat telkens snerend reageert.
Ik vind deze sfeer niet fijn, zo jammer.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De extra mijl

Bericht door Ambtenaar »

Herman schreef:
Leerzuiverheid is een belangrijke vrucht.
Ik kom leerzuiverheid niet tegen in Galaten 5.
Herman schreef:Met de nuancering dat mensen ook goede dingen doen, hef je het principiële punt, namelijk de drie genoemde kenmerken van de ware kerk, niet op.
Je doelt op art. 29 van de NGB? Ik zou niet durven beweren dat op grond van dit artikel dat de Rooms-Katholieke kerk een valse kerk is:
art. 29 NGB schreef: die schrijft zich en haar ordinantiën meer macht en autoriteit toe dan den Woorde Gods, en wil zich aan het juk van Christus niet onderwerpen;
zij bedient de sacramenten niet gelijk Christus in Zijn Woord verordend heeft, maar zij doet daar af en toe, gelijk als het haar goeddunkt;
zij grondt zich meer op de mensen dan op Christus;
zij vervolgt degenen die heiliglijk leven naar het Woord Gods, en die haar bestraffen over haar gebreken, gierigheid en afgoderijen.
Het artikel zegt bovendien iets over degenen die van de ware Kerk zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De extra mijl

Bericht door Ad Anker »

Terri schreef:
Dodo schreef:
Wim Anker schreef:Leg het maar uit dan, ik begrijp echt niet waar je op doeld.
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezemel?
Eens :super

Mijn oprechte vraag is, waarom vliegt iedereen DDD in z'n nek als hij dingen aandraagt om nader te onderzoeken?
Hij blijft volledig binnen de marge van de gereformeerde gezindte.
Als anderen op de man spelen, veroordelende dingen zeggen, dan moeten we het verdragen( wat goed is) maar waarom wel bij de ene en niet bij de andere?
Er is een groepje wat telkens snerend reageert.
Ik vind deze sfeer niet fijn, zo jammer.
Op een laatdunkende manier spreken over GG predikanten, het continue bijdraaien als je op een posting reageert is soms gewoon wat irritant. Al lig ik er ook niet wakker van. Dit is gelijk het manco van een forum. In real life zou een discussie anders verlopen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De extra mijl

Bericht door Terri »

Ja dat denk ik ook, want nu leggen we soms emoties in woorden die de ander niet zo bedoeld kan hebben.
Denk ik een aandachtspunt voor een ieder, want we zien alleen letters, geen gezichten, lichaamstaal e.d.
Zeker ook voor mijzelf.
Maar fijn dat je zo reageert. :)
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:
Terri schreef:
Dodo schreef:
Wim Anker schreef:Leg het maar uit dan, ik begrijp echt niet waar je op doeld.
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezemel?
Eens :super

Mijn oprechte vraag is, waarom vliegt iedereen DDD in z'n nek als hij dingen aandraagt om nader te onderzoeken?
Hij blijft volledig binnen de marge van de gereformeerde gezindte.
Als anderen op de man spelen, veroordelende dingen zeggen, dan moeten we het verdragen( wat goed is) maar waarom wel bij de ene en niet bij de andere?
Er is een groepje wat telkens snerend reageert.
Ik vind deze sfeer niet fijn, zo jammer.
Op een laatdunkende manier spreken over GG predikanten, het continue bijdraaien als je op een posting reageert is soms gewoon wat irritant. Al lig ik er ook niet wakker van. Dit is gelijk het manco van een forum. In real life zou een discussie anders verlopen.
Dat jij mij meestal niet begrijpt, zal zeker niet alleen aan jou liggen. Maar dat je de schuld daarvan voortdurend bij de ander zoekt, in plaats van bij je eigen beperkingen, is niet aardig en ook dom.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De extra mijl

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:

Ik ben mij daar niet van bewust. Terri ervaart het blijkens het hier boven staande ook niet zo. Ik weet niet waarom je tot die conclusie komt, dus ik vind het moeilijk om daarop te reageren.

Inderdaad is het lastig als je door God geplaatst bent in een kerkverband met gebreken. Ik denk niet dat ik daar meer last van heb dan jij. Maar in ieder geval is dat echt een ander onderwerp dan de uitleg van de Bergrede.

Ik probeer de oorzaak van problemen vooral bij mijzelf te zoeken. En daarnaast probeer ik in de planning van bezoeken op zondag rekening te houden met de predikanten die voorgaan. Je moet jezelf ook niet onnodig op de proef stellen. En tenslotte ben ik helemaal geen uitzondering in mijn kerkverband. Ik weet dat er ook veel mensen uit de Gereformeerde Gemeenten vertrekken, dat zegt al genoeg.

Natuurlijk is er geen meerderheid voor de vrouw in het ambt. Met alleen mannen in de kerkenraad kan ik ook prima leven. En synodebesluiten binden het geweten niet.

Dus je hoeft met mij geen medelijden te hebben.
Jij spreekt al vlug over " gebreken " als een ander of een kerverband jouw mening niet deelt. Het is m.i. beter om te beginnen bij onze eigen gebreken en ons gebrekkig verstaan van Gods Woord.
Persoonlijk heb ik ondervonden dat het profijtelijk is om je te laten corrigeren door de zondagse prediking.
Ik zit zondags dan ook zonder wantrouwen in de kerk en hoor in de preek Gods Woord voor doodschuldige zondaren zonder rechten. Dan wordt de prediking waarlijk Evangelie ook als het mij er volkomen buiten zet.
Je bent tamelijk inconsequent. Je bent zelf van kerkelijke gemeente gewisseld, en desondanks meld je regelmatig dat de helft van jouw kerkverband eigenlijk zou moeten verdwijnen. En vervolgens lever je commentaar op mij als ik vanuit mijn perspectief van mening ben dat mijn kerkverband tekortkomingen heeft.

De rest van je verhaal slaat verder als een tang op een varken, maar voor zover je de indruk zou willen wekken dat ik dat anders beleef, is het ook onjuist.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De extra mijl

Bericht door Tiberius »

Terug naar de extra mijl, a.u.b.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De extra mijl

Bericht door helma »

Leestip: De tweede mijl; geschreven door Isobel Kuhn. Indrukwekkend boek. Eigenlijk is het jezelf verliezen om voor Christus te leven. Neem mijn leven, laat het Heer, toegewijd zijn aan Uw eer ( en wat er verder volgt)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De extra mijl

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
huisman schreef: Ik zit zondags dan ook zonder wantrouwen in de kerk en hoor in de preek Gods Woord voor doodschuldige zondaren zonder rechten. Dan wordt de prediking waarlijk Evangelie ook als het mij er volkomen buiten zet.
En hier ligt de kern. Ook v.w.b. De discussie over omgaan met je seculiere medemens. Dank huisman.
Zulke dingen worden vaak gezegd door mensen 'die zich erbij rekenen'. In feite is het ook een vorm van kritiek: 'de ds mag zeggen wat hij wil. Mij kan hij niet raken'.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De extra mijl

Bericht door Terri »

helma schreef:Leestip: De tweede mijl; geschreven door Isobel Kuhn. Indrukwekkend boek. Eigenlijk is het jezelf verliezen om voor Christus te leven. Neem mijn leven, laat het Heer, toegewijd zijn aan Uw eer ( en wat er verder volgt)
Bijzonder boek, lees het regelmatig weer, wat een geestelijke lessen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De extra mijl

Bericht door Zita »

Alhier een reeks berichten geknipt die zelfs na de oproep van Tiberius nog offtopic waren.
Plaats reactie