Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Regenboogvlag (uit: Waar denk je op dit moment aan? [3])

Bericht door helma »

Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Terri »

helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Een school, kerk, het teken...?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Zita »

Terri schreef:
helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Een school, kerk, het teken...?
Wat bedoel je, Terri?
Ik neem aan dat Helma verwijst daar het feit dat de regenboog het symbool is geworden van de LGBT-beweging.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Terri »

Zita schreef:
Terri schreef:
helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Een school, kerk, het teken...?
Wat bedoel je, Terri?
Ik neem aan dat Helma verwijst daar het feit dat de regenboog het symbool is geworden van de LGBT-beweging.
Dank je, ik wist dit niet.
Er zijn namelijk veel kerken en scholen die zo heten en ik dacht dat een van hun site's gehackt was..... :)
jemateboer
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:14
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door jemateboer »

helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Ik zat eens op wikipedia te lezen hoe die vlag tot stand is gekomen. Daar wordt nog geeneens direct een verwijzing gemaakt naar de regenboog. Ik had hier eens een gesprek over met iemand die zei dat 'jullie christenen' daar niet zo zwaar aan moeten trekken en 'altijd overal iets achter zoeken'.

Maar eerlijk gezegd vind ik het eng om te zien hoe de duivel op allerlei zaken zijn handen legt. En vaak geeneens direct als openlijke aanval, maar als bijproduct of indirecte actie weer een stukje van de kerk zich probeert toe te eigenen.

Er is hier ook een topic ergens over smartphones. Nu ga ik daar hier niet op in, maar ik dacht laatst over de veranderende inhoud van sites, youtube, etc. Kijk een 5 jaar terug. En zie wat nu online staat. Hebben we als kerk besloten dit allemaal maar te blokkeren? Onze kinderen er voor beschermen? We zijn er stiekem in meegeslopen.

De LGBT-vlag (ik noem het bewust niet de regenboog-vlag, omdat dit alweer bevestiging zou zijn) is ook zo'n voorbeeld. Over een paar jaar 'is het maar zo' en 'ja, wat een slechte wereld'. En als we er tegenin gaan zijn we onwerelds...
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Nasrani »

Mara schreef:
Vagari schreef:
Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Ik ben een beetje forum-moe op het moment. Het wordt compleet gegijzeld door een erg aanwezige forummer, waar iedereen vol op reageert.

Er is een gezegde over forums: don't feed the trolls. Misschien zou dat hier ook een goede tactiek zijn.
Van sommige forummers zou je wensen dat ze op rantsoen gezet werden. Twee postings per dag of zo. Dan behoudt het forum in elk geval een béétje z'n eigen sfeer. Gegijzeld is momenteel wel een rake typering.
De mods zij sterkte en wijsheid toegewenst.
Het was een poos erg stil tot Johannes kwam. Toen sprong iedereen er maar al te graag bovenop. :tilt
Ik weet niet wat er erger is :cry
Nou inderdaad zeg.
Een troll is iemand die moedwillig een forum verziekt met allerlei zooi.
En dat kun je toch niet van iemand zeggen die notabene onder zijn eigen naam plus een foto, post.
Als het je irriteert dan reageer je toch gewoon niet?
Het forum heeft meteen meer bezoekers zie ik. Zo hep elk nadeel toch weer een foordeel.
Wie zegt dat het zijn eigen naam en foto zijn? (even irritant) Maar dat was wel de vraag die bij mij opkwam. Zeker gezien de uitspraken die hij deed.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

Nasrani schreef: Wie zegt dat het zijn eigen naam en foto zijn? (even irritant) Maar dat was wel de vraag die bij mij opkwam. Zeker gezien de uitspraken die hij deed.
Wat wantrouwend. :?
Het is zijn eigen foto. Dat weet ik en anderen wisten dat ook.
De uitspraken kon ik wel herleiden, dat kwam mede vanwege zijn karakter en als je onder een bepaalde prediking zit, sta je er zo in. En misschien kon hij het niet altijd goed verwoorden, het kwam idd hard over soms, met een bepaalde verstardheid.
Maar het lijkt me heel vervelend voor hem als hij mee kan lezen en hij wordt zo besproken door ons.
Dan kan hij niet reageren, is niet fair he. :nonnon
Terri schreef:Ik denk nog wel aan hem en vind het naar dat ik niet de juiste toon heb weten te vinden om tot een gesprek te komen.
Gelukkig toch iemand die aan zelfreflectie doet. ;)

t is goed in ‘t eigen hert te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of ik van dageraad tot avond
Geen enkel hert heb zeer gedaan.
Of ik geen ogen heb doen schreien
Geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.

Wat schieten we dan toch vaak schromelijk tekort. :blush
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Zita »

We stoppen met het bespreken van forummers. Probeert u maar op andere gedachten te komen die u hier kunt delen.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door DDD »

helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door helma »

DDD schreef:
helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?
Ik bedoel dat dit echt een satansstreek is. Hij is de vijand van God en hij wil niets anders dan huwelijken en gezinnen ontwrichten. Omdat hij weet dat dat zo vernietigend is voor de voortgang van Gods koninkrijk. Dat lukt hem aaardig met de LGBT beweging. Dat staat haaks op wat God wilde laten zien met de regenboog; het teken van het verbond; bedoelt als belofte en bemoediging.
In mijn leven heeft de Heere me meermalen gewezen op de regnboog. De trouw van Zijn beloften. En iedere keer als ik de regnboog nu misbruikt zie worden om een zondige levensstijl te promoten doet dat pijn.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door huisman »

helma schreef:
DDD schreef:
helma schreef:Ik vind het zo verschrikkelijk dat de regenboog 'gekaapt' is door de vijand van God.
Wie is in dit verband precies de vijand van God? Bedoel je dat de homobeweging in het bijzonder een vijand van God is? En waarom dan?
Ik bedoel dat dit echt een satansstreek is. Hij is de vijand van God en hij wil niets anders dan huwelijken en gezinnen ontwrichten. Omdat hij weet dat dat zo vernietigend is voor de voortgang van Gods koninkrijk. Dat lukt hem aaardig met de LGBT beweging. Dat staat haaks op wat God wilde laten zien met de regenboog; het teken van het verbond; bedoelt als belofte en bemoediging.
In mijn leven heeft de Heere me meermalen gewezen op de regnboog. De trouw van Zijn beloften. En iedere keer als ik de regnboog nu misbruikt zie worden om een zondige levensstijl te promoten doet dat pijn.
Van A tot Z met deze posting eens. Het is Gods boog ! (Genesis 9:13 ev) en Hij heeft daar grote beloften aan verbonden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door DDD »

Dat zijn wij dan niet eens. Er zijn teveel getrouwde mannen die in het geheim seks hebben met andere mannen. Ik denk dat dat gezinnen meer ontwricht dan de homobeweging. Al is het natuurlijk zo'n breed begrip dat er altijd van alles onder verstaan moet worden. Maar goed, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om zijn standpunt niet perse als het werk van de satan te kwalificeren.

Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

DDD schreef:Dat zijn wij dan niet eens. Er zijn teveel getrouwde mannen die in het geheim seks hebben met andere mannen. Ik denk dat dat gezinnen meer ontwricht dan de homobeweging. Al is het natuurlijk zo'n breed begrip dat er altijd van alles onder verstaan moet worden. Maar goed, je hoeft het niet met iemand eens te zijn om zijn standpunt niet perse als het werk van de satan te kwalificeren.
Daarmee probeer je het dan enigszins goed te praten? Denk eens omgekeerd, hoeveel verdriet die zogenaamde geheime ontmoetingen geven bij de achterblijvende partner!
Ik liep laatst over zo'n regenboogoversteekplaats, een foeilelijk geverfd geheel wat helemaal niet overeen kwam met de prachtige zachte kleuren van de echte regenboog.
Als je homoseksuele gevoelens hebt, is dat niet van satan, wel als je daarmee aan de haal gaat en het zevende gebod overtreedt!
DDD schreef:Zolang er nog jaarlijks veel reformatorische homo's zelfmoord plegen, kan ik de homo-emancipatiebeweging zeker niet als een satansstreek zien.
Het gaat erom - dat is het punt dat Helma maakte - moet dit onder de "vlag" van de regenboog, het teken van Gods trouw dat Hij nooit meer de aarde zal laten onderlopen met water?
Als je om je heen kijkt en luistert, is het nog een Wonder dat God niet ingrijpt.
Zeker met al die uitwassen op het seksuele vlak (en dan bedoel ik niet alleen de homobeweging).
Ik geloof dat volgende week(?) die verschrikkelijke optocht er weer is, waar notabene veel homo's zich ver van afzijdig willen houden.
Het is gewoon uitdagend, een soort vuist tegen de hemel, de mens bepaalt wel wat goed is en de vrijheid waar hij in wil leven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dodo »

Ik denk dat ik toch wel een eindje kan meevoelen met DDD. Ik was vorig jaar met mijn dochter in Amsterdam. Overal regenboogvlaggen natuurlijk. En ik bedacht: als je toch homo bent in een onvriendelijke of zelfs vijandige omgeving, dan is hier zijn toch wel een verademing. Dat je jezelf mag zijn. Want vergis je niet, in veel landen hebben homo's het heel moeilijk, en zelfs in Nederland kan dat zo zijn. Er zijn inderdaad regelmatig zelfdodingen door homo's die niet meer weten hoe ze verder moeten. In de kerk worden ze niet gehoord en gezien, maar buiten de kerk kunnen ze het ook niet vinden. Heel tragisch.

@Mara: DDD zegt juist dat die geheime ontmoetingen zeer ontwrichtend zijn voor gezinnen. Hij strijkt dat zeker niet glad.

En Helma heeft ook gelijk: het is heel jammer dat juist de regenboog is gekaapt door het gelijkheidsdenken. Ik zag pas een foto van de nagebouwde ark in Amerika, die met regenbooglicht werd beschenen. De regenboog werd terug-opgeëist!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dodo »

Afbeelding
Plaats reactie