Gelezen, gedacht, gehoord...

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Terri »

Ik lees net van een aanslag in Barcelona!
Een gezinslid is er net geweest en liep elke dag deze straat door.......
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Delftenaar »

En een vriendin van mij is er nu eveneens. Op mijn berichten via de sociale media heeft ze nog niet gereageerd.
Hier in Nederland weten we het niet wie slachtoffer is en wie niet. Daar zijn immers vele toeristen. Laten we hierin, ondanks alles, vooral rust bewaren. En ja: dat is heel moeilijk.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Delftenaar schreef:En een vriendin van mij is er nu eveneens. Op mijn berichten via de sociale media heeft ze nog niet gereageerd.
Hier in Nederland weten we het niet wie slachtoffer is en wie niet. Daar zijn immers vele toeristen. Laten we hierin, ondanks alles, vooral rust bewaren. En ja: dat is heel moeilijk.
Is er weer iets gebeurt?
Toch, dat kunnen we niet van ons afzetten, dat er meer gaat gebeuren, wat er nu ook weer gebeurd mag zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Hendrikus »

Terri schreef:Ik lees net van een aanslag in Barcelona!
Een gezinslid is er net geweest en liep elke dag deze straat door.......
http://www.nu.nl/terrorisme-in-europa/4 ... elona.html
In Barcelona loopt elke toerist dagelijks over de Ramblas. Zulke plekken zijn helaas bij uitstek de plaatsen waar terroristen willen toeslaan. Zo waren wij vorige week in Scheveningen, waar een vuurwerkfestival bleek te zijn. Tachtigduizend man op de been, het strand zag zwart van het volk. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als daar een gek op inrijdt....
~~Soli Deo Gloria~~
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mannetje »

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-c-vog ... -1.1423412

Citaat hieruit:
Veertig jaar heeft ds. Vogelaar gepreekt. Wat was de boodschap van al die preken? „Dat de Heere het waard is om gediend en gevreesd te worden, dat Christus uitnemend dierbaar is, dat er bij Hem nog steeds plaats is voor de grootste der zondaren, dat God instaat voor Zijn eigen werk en dat dat werk zonder enige verhindering zal doorgaan.
-
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door windorgel »

Ja, mooi stukje over ds Vogelaar!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-c-vog ... -1.1423412

Citaat hieruit:
Veertig jaar heeft ds. Vogelaar gepreekt. Wat was de boodschap van al die preken? „Dat de Heere het waard is om gediend en gevreesd te worden, dat Christus uitnemend dierbaar is, dat er bij Hem nog steeds plaats is voor de grootste der zondaren, dat God instaat voor Zijn eigen werk en dat dat werk zonder enige verhindering zal doorgaan.
De taal is de oude taal. Maar toch fris en groen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Nasrani »

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

Misschien uitdagend om er iets van te zeggen. Ik doe het niet. Ieder weet ook waarom. Laat ieder oordelen of hij/zij daarin meekan. Een ding dan: ik vind het op zijn minst vreemd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
Misschien uitdagend om er iets van te zeggen. Ik doe het niet. Ieder weet ook waarom. Laat ieder oordelen of hij/zij daarin meekan. Een ding dan: ik vind het op zijn minst vreemd.
Je doet het het wel! :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
Misschien uitdagend om er iets van te zeggen. Ik doe het niet. Ieder weet ook waarom. Laat ieder oordelen of hij/zij daarin meekan. Een ding dan: ik vind het op zijn minst vreemd.
Je doet het het wel! :)
Uw constatering, dat is helder opgemerkt, en kan niet anders dan als juist bestempeld worden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door -DIA- »

OPMERKELIJK!
Nooit had ik er eigenlijk van gehoord.
President Nixon in 1971.
Ik was nog geen 20 jaar oud.

Maar van de week hoorde ik een preek van ds. Lamain uit 1971.
Daarin toonde hij zich zeer bezorgd over wat president Nixon die week ondertekend had.
Ik wist totaal niet waar ds. Lamain het over had.
Tot vanmorgen toen ik de krant las:
RD VANAAG:
https://www.rd.nl/vandaag/economie/dank ... -1.1423485

Ds. Lamain merkte het gevaar toen dus al goed op.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
AnneRinke
Inactief
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2017, 21:13

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door AnneRinke »

Ik las een uitspraak van Augustinus: ‘De mensen die vandaag onkruid zijn, zijn morgen misschien tarwe’
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4764
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ds. D.A. van den Bosch (1884 - 1942) "Haagse Spurgeon"

Over Protestantse afgoden:

Zijn ze er niet, de goden, die voor ons aangezicht gaan? Vormen waarin het wezen ontbreekt en waarbij men toch zweert. Hoog weglopen met de Belijdenis (met een hoofdletter) zonder de Heiland van die belijdenis te kennen.
Zich verlaten op zijn vrome bevindingen, in plaat van op Christus' kruisverdienste alleen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:
Misschien uitdagend om er iets van te zeggen. Ik doe het niet. Ieder weet ook waarom. Laat ieder oordelen of hij/zij daarin meekan. Een ding dan: ik vind het op zijn minst vreemd.
Waarom reageer je er dan op? Dan kun je misschien ook uitleggen waarom je het vreemd vindt?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Plaats reactie