Gelezen, gedacht, gehoord...

mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Ik heb die stukjes van ds. Vd Brink op refoweb gelezen, maar dat hoor ik gelukkig echt niet in zijn preken. We moeten geloven en niet wachten op wedergeboorte. Wij moeten het doen! Niet passief!
Mannetje
Berichten: 7737
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Mannetje »

mirjam schreef:Luister zelf!
Als jij het zalig worden uit genade (!) afdoet als een theoretische kwestie, dan vraag ik me echt in alle ernst af of je beseft wat je zegt.
-
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door huisman »

mirjam schreef:Ik heb die stukjes van ds. Vd Brink op refoweb gelezen, maar dat hoor ik gelukkig echt niet in zijn preken. We moeten geloven en niet wachten op wedergeboorte. Wij moeten het doen! Niet passief!
Lees Joh. 3:3, Rom 3:9-20 en Rom 9:13-22 . God moet het doen!!!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Met de theoretische kwestie bedoel ik het antwoord van ds. Vd Brink over de wil van het besluit. Ik hoor dat gelukkig niet in zijn preken. Wij moeten het doen. Wij mogen niet passief zijn. Wij hebben een verantwoordelijkheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

mirjam schreef:Met de theoretische kwestie bedoel ik het antwoord van ds. Vd Brink over de wil van het besluit. Ik hoor dat gelukkig niet in zijn preken. Wij moeten het doen. Wij mogen niet passief zijn. Wij hebben een verantwoordelijkheid.
Dat is geen Evangelie, maar de wet.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Nee. Want als wij het doen, dan mogen we het ervoor houden dat het ons gegeven werd. Uit onszelf kunnen we het niet doen. Dus we moeten het wel doen. Maar we moeten onszelf daar niet de eer van geven.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Dus wij moeten geloven. En dan achteraf zeggen, dat het ons gegeven werd.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

Luister maar naar hun preken. We moeten niet passief worden!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Luister maar naar hun preken. We moeten niet passief worden!
Mirjam schreef: Ik heb die stukjes van ds. Vd Brink op refoweb gelezen, maar dat hoor ik gelukkig echt niet in zijn preken. We moeten geloven en niet wachten op wedergeboorte. Wij moeten het doen! Niet passief!
nogmaals https://www.youtube.com/watch?v=pFGOodyFd9A&t=20s
Laatst gewijzigd door samanthi op 15 jan 2018, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

mirjam schreef:Luister maar naar hun preken. We moeten niet passief worden!
Een arm evangelie, op z'n best.
Wordt er wel eens gepreekt over Jesaja 65:1? Ik ben gevonden van hen die naar Mij niet zochten...
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

@Samanthi: Ja precies. Zo is het. We hebben wel wedergeboorte nodig, maar wij moeten geloven. En het er dan later voor houden dat we wedergeboren zijn.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door mirjam »

@Samanthi: Maar die stukjes, die hoor ik gelukkig niet in zijn preken. Brrrr
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jongere »

huisman schreef:
mirjam schreef:Ik heb die stukjes van ds. Vd Brink op refoweb gelezen, maar dat hoor ik gelukkig echt niet in zijn preken. We moeten geloven en niet wachten op wedergeboorte. Wij moeten het doen! Niet passief!
Lees Joh. 3:3, Rom 3:9-20 en Rom 9:13-22 . God moet het doen!!!
Helemaal met je eens hoor. Iedereen valt (terecht) over mirjams stapel ongereformeerde uitspraken heen.

Ik zit me alleen af te vragen of mirjam wel bedoelt wat hij/zij schrijft. Niet zo lang geleden was hier een habakuk, die ook een hele tirade tegen de prediking van ds. Van den Brink hield. Posts als: "Zulke fijne prediking, mensen die weggingen uit hun kerk worden hier echt bevestigd."
Ik zie dit in dezelfde categorie. Het is alleen weer via een andere route aangevlogen. Namelijk iemands visie extreem karikaturiseren.

Of ben ik te wantrouwig geworden inmiddels, door al die trollen op dit forum... Ik zou willen dat het waar was.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:@Samanthi: Maar die stukjes, die hoor ik gelukkig niet in zijn preken. Brrrr
Luister dan eens naar de preek die ik gestuurd heb.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

mirjam schreef:@Samanthi: Ja precies. Zo is het. We hebben wel wedergeboorte nodig, maar wij moeten geloven. En het er dan later voor houden dat we wedergeboren zijn.
Hou toch op met deze onbijbelse praat!!
Plaats reactie