Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door eilander »

Isala schreef:
Johannes van Dijk schreef:Zou de Duivel ook niet in kunnen fluisteren:het is ook voor jouw hoor! Het staat er toch? Leg je vinger er maar bij.De Heere weet toch wat ,maaksel je bent.Toe maar hoor. Ik heb nog wel een paar teksten voor je ook
Het zou betekenen dat als de dominee dit op de kansel zou zeggen, dat dat ook van de duivel zou kunnen zijn?
De satan drijft je nooit uit naar Christus. Ja, hij zou je een tekst kunnen geven, maar het is alleen werk van satan als je daarop gaat rusten en nooit meer de Heere nodig hebt.
Maar als je je vinger bij het Woord legt, met een gebed in het hart tot Christus, dan is dat NOOIT van satan.
Dat de duivel misbruik maakt van het Woord van God, is wel helder uit de Bijbel, uit de geschiedenis van de verzoeking in de woestijn. Daarin is ook te zien dat de duivel wel altijd iets manipuleert: hij laat woorden weg, of citeert wat hem aanstaat.

Daar kunnen we dus op letten, denk ik: nemen we het hele Woord van God, dus niet alleen mooie beloften maar ook de bedreigingen, de verbondswraak? De Heere bevestigt ook Zijn eigen werk, Hij komt er dus op terug. En als de Heere het echt bevestigt, is er geen twijfel. Want in het geloof, ook het toevluchtnemend geloof, is geen twijfel!

En dan nog dit: de duivel fluistert in onze achterban misschien nog wel vaker: 'het is niet voor jou hoor! Er worden er maar weinigen zalig, je denkt toch niet dat dat nu net voor jou zou zijn?!'
CvdW
Berichten: 2945
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: RE: Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door CvdW »

Johannes van Dijk schreef:
CvdW schreef: @Hans: Wat bedoel je precies met je woorden? Ik heb even een gedeelte van ds. Boston bijgevoegd. Bedoel je hetzelfde als wat ds. Boston beschrijft?
Beste vriend,ik word er echt een beetje moe van om me steeds te herhalen.Als je me echt niet begrijpt,of ik me schijnbaar zo wazig uitdruk,dan houd het voor mij op.Ik kom me langzaam voor, al staan we samen op die stelling rondom de torenbbouw van Babel.Die bouw werd gestaakt omdat ze elkaar niet meer verstonden. Ik zou zeggen:Verstaat gij hetgeen gij leest? met hartelijke groet.
Ik trek dan de volgende conclusie:
Hans is het niet eens met wat ds. Boston beschrijft.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door ejvl »

Johannes van Dijk schreef:
ejvl schreef: Het is een eenzijdig Godswerk, 100%, maar dat betekent niet dat we maar veel naar de kerk moeten gaan, veel moeten bidden en maar afwachten.
Het is zeker een eenzijdig Godswerk. 100%. en dat betekent dat we ons onder de middelen hebben te voegen,dus veel naar Gods huis gaan,en veel De Rechter om genade bidden! En dus wachten tot God ons genadig wil zijn,of ons naar recht voorbij gaat! Weet jij een adres waar je het zo kan pakken dan??? Dus maar niet naar de kerk gaan,en stoppen met bidden,maar lekker actief christelijk doen? Bedoel je dat?
Nee, niet wachten dat het nog eens mocht gebeuren.
‘k Zal proberen het uit te leggen. De Heere meent het voor de volle honderd procent als Hij zegt: “Die tot Mij komt zal Ik geenszins uitwerpen”, of wend u tot Mij en wordt behouden. Of: gelooft in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden. Of: die wil, die kome en neme het water des levens om niet. Dus: elke keer dat jij het evangelie hoort, word je door de Heiland zelf geroepen en uitgenodigd om tot Hem te komen en Hem (nu gebruik ik expres een omstreden woord) “aan te nemen” als je Zaligmaker. Dat mag dus en dat kan dus (Zovelen Hem aangenomen hebben die heeft hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, namelijk die in zijn Naam geloven,” Johannes 1:12).

En nu kom ik bij je eerstgenoemde antwoord (Je moet afwachten tot God je voeten geeft om te komen). Dat antwoord is, op deze manier ( “je moet afwachten tot...”) geformuleerd onbijbels. Dat staat nergens in Gods Woord, niet rechtstreeks en ook niet verkapt. Wel staat er duidelijk genoeg in Gods Woord dat het geloof een gave van God is en dat niemand komt tenzij de Vader hem trekt. En iedere ware gelovige (zonder één uitzondering) zal erkennen dat hij/zij tot geloof gekomen is omdat de Heere hem/haar trok. “Heere, uit mezelf zou ik nooit gekomen zijn. Dat ik kwam, dat ik het verlangen had om U te kennen, had U zelf in mijn hart gelegd.” Dus: Je moet niet gaan zitten wachten tot je voeten krijgt om te gaan. Je mág gaan (niet tot Hem gaan als je geroepen wordt is schaamteloze zonde) en als je tot Hem gekomen ben, zul je vol verbazing zeggen: “Heere, dank U wel dat u mij geroepen én getrokken hebt; Dank U wel dat u mij voeten gáf om te komen.” Wat de Heere Zelf in je hart doet, kan nooit een tijdgeloof zijn. Die mij vroeg zoeken zùllen Mij vinden, zegt de Heere.

Citaat van Ds van Roest
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef: Oké dan nog een keer: hij ging niet zitten wachten en zeggen wat hij allemaal verkeerd gedaan had.
Hij ging ook niet zitten wachten tot zijn vader hem kwam halen.
Nee hij stond op en ging.
Het geloof is uitgaande daad..
Klopt,het was een uitgaande daad van de vader.De trekkende liefde bracht hem, na tot inkeer gekomen,in beweging.Het is van de verloren zoon,ook maar een voorbeeld hoor.Neem een Mefiboseth,die kon niet opstaan en tot David gaan.Die moest gedragen worden,snap je?je kan niet zomaar een voorbeeld nemen en dat als speerpunt stellen.De gevallen mens kan op duizenden manieren tot God,door God getrokken worden.Maar wel in de 3 stukken,ellende,verlossing,dankbaarheid.Sion zal door recht verlost worden.Dat gaat dus nooit bij niemand buiten dat recht om hoor Samanthi.(zie zondag 5 HC)Tegenwoordig zie je die beweging die tot Jezus gaat.Dat lees ik nergens in Gods Woord.Zulks is uiteindelijk remonstrants.Het voorhangsel scheurde van boven naar beneden,niet andersom.Het is altijd een daad Gods als een gevallen mens tot de Heere gaat.Wij hebben Hem lief,omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.En die scharen die uitgingen tot Jezus,(waarvan je leest in de Bijbel)soms voor Zijn aangename woorden,soms voor het brood,soms voor de wonderen die Hij deed,die keerden zich allemaal weer van Hem af.Denk aan de gelijkenis van het zaad,dat weggepikt werd,verstikt door de doornen,wat op steenachtige plaatsen viel en verdorde omdat het geen wortel had.Daarom begon ik ooit op dit forum:Zien is nog geen hebben.Weet je nog?Erkende schuld,is nog geen vergeven schuld.Ja daar komt dan veel tegenstand openbaar,als je dat zegt.Toen de Heere scherp ging preken,keerden ze zich massaal van Hem af.Denk aan de vele melaatsen in de tijd van de profeet,maar dat alleen Naäman gereinigd werd.(Dat er vele weduwen in de tijd van Elia waren,maar dat hij naar Sarepta Sidonis moest)dan ontstaat de vijandschap.Ook zei Ds.P.Blok eens tegen mij:Haal bij een mens zijn godsdienst onderuit,en je hebt oorlog! Maar de ware Kerk mag er bovenop vallen.Die zeggen:Man je weet de helft nog niet hoe verdorven ik ben.Zie je het verschil? Let maar eens op hoe sommigen hier,reageren,dan weet je soms al genoeg.Psalm 133:1 kan niet zo makkelijk overal gezongen worden hoor.Begrijp je me?
Toe de Heere scherp ging preken?
Wat was de inhoud?
Johannes 6:
53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven.
54 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
55 Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank.
56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

Is dit scherp? Nee dit is dat je je leven buiten jezelf moet zoeken. Daar zit het op vast!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: RE: Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

CvdW schreef:
Johannes van Dijk schreef:
CvdW schreef: @Hans: Wat bedoel je precies met je woorden? Ik heb even een gedeelte van ds. Boston bijgevoegd. Bedoel je hetzelfde als wat ds. Boston beschrijft?
Beste vriend,ik word er echt een beetje moe van om me steeds te herhalen.Als je me echt niet begrijpt,of ik me schijnbaar zo wazig uitdruk,dan houd het voor mij op.Ik kom me langzaam voor, al staan we samen op die stelling rondom de torenbbouw van Babel.Die bouw werd gestaakt omdat ze elkaar niet meer verstonden. Ik zou zeggen:Verstaat gij hetgeen gij leest? met hartelijke groet.
Ik trek dan de volgende conclusie:
Hans is het niet eens met wat ds. Boston beschrijft.
Je moet geen voorbarige conclusies trekken.En zo ja,dan is dat voor jouw verantwoording.Ik heb verschillende boeken van Boston.
Denk ook aan"het kromme in het levenslot".Maar ik word best moe van al dat herhalen(touwtrekken),zonder dat je begrepen word.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef:
Toe de Heere scherp ging preken?
Wat was de inhoud?
Johannes 6:
53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven.
54 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
55 Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank.
56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

Is dit scherp? Nee dit is dat je je leven buiten jezelf moet zoeken. Daar zit het op vast!
Het scherpe van de prediking van de Heere Jezus was de voorbeelden die ik noemde! Niet allen,ook niet velen,maar Naäman alleen werdt gereinigd.Vele weduwen in het land,maar de profet moets naar die ene weduwe,met die ene zoon thuis.Waar zware honger heerste! die prediking noemde Jezus,an allen verlieten Hem.Waarop Hij tegen Zijn discipelen sprak:Willen jullie ook gaan?Denk je echt dat de prediking begrepen werd van Zijn vlees eten,en Zijn bloed drinken?dat was voor hun als varen door de mist.
Ze begrepen er niets van!En wie zal ooit door Gods Geest bearbeid,het leven in zichzelf zoeken? Daar is alleen maar de dood in de pot te vinden.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door samanthi »

Johannes van Dijk schreef:
samanthi schreef:
Toe de Heere scherp ging preken?
Wat was de inhoud?
Johannes 6:
53 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Tenzij dat gij het vlees des Zoons des mensen eet, en Zijn bloed drinkt, zo hebt gij geen leven in uzelven.
54 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die heeft het eeuwige leven; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
55 Want Mijn vlees is waarlijk Spijs, en Mijn bloed is waarlijk Drank.
56 Die Mijn vlees eet, en Mijn bloed drinkt, die blijft in Mij, en Ik in hem.

Is dit scherp? Nee dit is dat je je leven buiten jezelf moet zoeken. Daar zit het op vast!
Het scherpe van de prediking van de Heere Jezus was de voorbeelden die ik noemde! Niet allen,ook niet velen,maar Naäman alleen werdt gereinigd.Vele weduwen in het land,maar de profet moets naar die ene weduwe,met die ene zoon thuis.Waar zware honger heerste! die prediking noemde Jezus,an allen verlieten Hem.Waarop Hij tegen Zijn discipelen sprak:Willen jullie ook gaan?Denk je echt dat de prediking begrepen werd van Zijn vlees eten,en Zijn bloed drinken?dat was voor hun als varen door de mist.
Ze begrepen er niets van!En wie zal ooit door Gods Geest bearbeid,het leve in zichzelf zoeken? Daar is alleen maar de dood in de pot te vinden.
De Heere Jezus preekte niet over Naaman en ook niet over de Weduwe toen ze weg liepen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

samanthi schreef:
Johannes van Dijk schreef:
Het scherpe van de prediking van de Heere Jezus was de voorbeelden die ik noemde! Niet allen,ook niet velen,maar Naäman alleen werdt gereinigd.Vele weduwen in het land,maar de profet moets naar die ene weduwe,met die ene zoon thuis.Waar zware honger heerste! die prediking noemde Jezus,an allen verlieten Hem.Waarop Hij tegen Zijn discipelen sprak:Willen jullie ook gaan?Denk je echt dat de prediking begrepen werd van Zijn vlees eten,en Zijn bloed drinken?dat was voor hun als varen door de mist.
Ze begrepen er niets van!En wie zal ooit door Gods Geest bearbeid,het leve in zichzelf zoeken? Daar is alleen maar de dood in de pot te vinden.
De Heere Jezus preekte niet over Naaman en ook niet over de Weduwe toen ze weg liepen.
Niet Samanthi? Hebben wij toch andere Bijbels.Bij mij staat dit duidelijk uit de mond van De Heere Jezus Zelf, in Lukas 4 vanaf vers 14.Het begin van Jezus prediking,staat boven dit gedeelte. Lees maar wat er staat vanaf vers 24-30 en dat gaat er echt scherp aan toe hoor,want ze wilden Hem van de steilte werpen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Herman »

Je slaat vers 16 tot en met 23 over.
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

eilander schreef:
Dat de duivel misbruik maakt van het Woord van God, is wel helder uit de Bijbel, uit de geschiedenis van de verzoeking in de woestijn. Daarin is ook te zien dat de duivel wel altijd iets manipuleert: hij laat woorden weg, of citeert wat hem aanstaat.

Daar kunnen we dus op letten, denk ik: nemen we het hele Woord van God, dus niet alleen mooie beloften maar ook de bedreigingen, de verbondswraak? De Heere bevestigt ook Zijn eigen werk, Hij komt er dus op terug. En als de Heere het echt bevestigt, is er geen twijfel. Want in het geloof, ook het toevluchtnemend geloof, is geen twijfel!

En dan nog dit: de duivel fluistert in onze achterban misschien nog wel vaker: 'het is niet voor jou hoor! Er worden er maar weinigen zalig, je denkt toch niet dat dat nu net voor jou zou zijn?!'
We moeten inderdaad de gehele Schrift nemen zoals het is,en er niet uitpikken wat ons zo te pas komt,Twee zaken waar de Satan op jaagt.De onverschilligheid van de mens,en de hoogmoed.De onverschilligheid leert: Blijf maar wie je bent,als je niet uitverkoren bent,kan je doen wat je wilt,je gaat toch verloren! En als God jouw wil hebben,weet Hij je heus te vinden hoor.

De hoogmoed leert: Dat we als God willen zijn.(het paradijs)De hoogmoed jaagt een mens met gekregen goed,de hoogte in.De beloften worden bij elkaar gegraaid.
De Duivel klopt je op de schouder.Je voelt je ineens veel beter dan anderen,zeker boven de wereldlingen.
Dus twee eigenschappen die de Satan graag gebruikt om een mens te misleiden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Jantje »

Johannes van Dijk schreef: Beste Samanthi,
Wie zegt jouw dat ik niet besef wat ik geschreven heb? ik denk eerde dat jij moeite hebt met mijn betoog goed te lezen.Weet jij dan niet dat je de Boze bent toegevallen? Dan word het toch de hoogste tijd?(ellendekennis)zonder God en Christus verder?ja,wat moet je dan?Wie zegt jouw,ook al zie ik dat niet,dat de Heere niet in mij werkt?Vanuit mezelf keek ik liever Formule-1 of ging zondags naar het strand.Mijn vrouw is bij me weg gelopen(7jr terug) omdat ik de Heere wilde volgen.Nu ga ik gemiddeld een 5-6x per week naar een eredienst.Maar met dit alles is het te kort.Snap dat toch? Ik hoor wekelijks zo niet dagelijks hoe Christus en Die gekruisigd, de enige Weg ter zaligheid is.Maar beste Samanthi je bent niet in de supermarkt hoor.Zo van hier ligt het brood,daar de melk,en de wijn enz.pak het maar,en laad je karretje maar vol??!!Zo werkt het niet! Ik zat jaren onder zo,n prediking van geloven,pakken en aannemen.Vreselijk!Dat is niet uit God.Dat maakt de Duivel je wijs! De Satan(met hoofdletter) is op zijn gevaarlijkst als hij zich voordoet als een engel des lichts! trap daar toch niet in.Zovelen Hem aangenomen hebben,die heeft Hij macht GEGEVEN kinderen Gods te worden! Dus aan dat aannemen gaat eerst een SCHENKING vooraf.Niet als bij een Post-orderbedrijf,vandaag voor 23 uur besteld,morgen in huis! Ik weet dat Jezus Christus de enige Weg is! Hoe lees jij toch mijn postings zeg?(en met jouw nog enkele anderen)daarom eindigde ik met een cynische opmerking dat sommigen menen dat ik bij Calvé werk.Duidelijk?
Beste Hans,
Als het Evangelie ons gepredikt wordt als de weg ter ontkoming waardoor de straf die wij verdiend hebben, Christus op Zich wil nemen en we geven géén gehoor aan deze oproep tot bekering onder het mom van: ik kan het niet, ik wil het niet, ik doe het niet, ik mag het niet, ik durf het niet, en onder het mom van: "Het gaat te makkelijk.", wat zoeken we dan nog in de kerk? Als je zegt: "Je hoeft me niet op Jezus te wijzen, want ik ga 6 keer per week naar een kerkdienst.", wat doe je daar dan? Ga je voor het Woord of voor de spreker?

Lees ter overdenking eens onderstaand schriftgedeelte, met name het eerste vers:
1. O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!
2. Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij, en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen.
waarom
Dat is, waarom doet gij veel vergeefse kosten en moeite, drijvende uw afgoderij en bijgeloof, daar toch door zulke middelen geen leven noch vaste troost te verkrijgen is?
voor hetgeen geen brood is
Hebreeuws, voor niet brood; aldus noemt hij de valse leer en bijgelovigheden, die het hart der mensen niet kunnen spijzigen of verzadigen; als daar was de leer schriftgeleerden en Farizeën van eigen gerechtigheid, buiten Christus en zijne gerechtigheid.
uw arbeid
Dat is, het geld, dat gijlieden met uwen arbeid gewonnen hebt.
voor hetgeen niet
Hebreeuws, om niet ter verzadiging.
hoort aandachtiglijk
Hebreeuws, hoort horende; dat is hoort aandachtiglijk, naarstiglijk, of ernstiglijk naar mij.
eet het goede
Dit is ook al van een geestelijk eten te verstaan, gelijk ook wat er volgt.

3. Neigt uw oor, en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond maken, en u geven de gewisse weldadigheden van David.
neigt uw oor
Dit spreekt God de Vader.
uw ziel
Dat is, zij zal troost en vreugde hebben als zij mij hoort.
maken
Zie Genesis 15 vers 18, en Jeremía 34 vers 18 en vers 19.
en u geven
Deze woorden van Paulus, Handelingen 13 vers 34, waar aldus staat: Ik zal ulieden die heilige en trouwe [beloften] van David geven.

4. Ziet, Ik heb hem tot een getuige der volken gegeven, een vorst en gebieder der volken.
5. Ziet, gij zult een volk roepen, dat gij niet kendet, en het volk, dat u niet kende, zal tot u lopen, om des HEEREN uws Gods wil, en om des Heiligen Israëls wil, want Hij heeft u verheerlijkt.
6. Zoekt den HEERE, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.
terwijl Hij te vinden is
Dat is, terwijl Hij zijne goedertierenheid den armen zondaren aanbiedt, dezelven tot boete en bekering nodigende; zie Ps. 32:6. Het zijn de woorden van den profeet.

7. De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.
ongerechtige
Hebreeuws, de man der boosheid, of der ongerechtigheid.
vergeeft menigvuldiglijk.
Hebreeuws, Hij vermeerdert te vergeven, of met vergeven.

8. Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.
want Mijn gedachten
Hier spreekt God de Heere wederom, en het is zoveel als Hij zeide: Gij mensen zijt van zulken aard, dat gij het niet lichtelijk vergeeft noch vergeet als u iemand vertoornd heeft, inzonderheid als hij het te grof maakt; maar Ik vergeef spoedig al degenen, wien het leed is dat zij Mij vertoornd hebben en die Mij om vergeving bidden. Ik ben ook niet wankelmoedig, of ongetrouw, gelijk de mensen, maar al wat Ik beloof doe Ik gewisselijk.

9. Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.
10. Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;
11. Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.
12. Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen.
13. Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.

Lees ook nog eens wat er op deze website staat:
http://www.ds-paauwe.nl/onderwerpen-0110.html
Laatst gewijzigd door Jantje op 14 jun 2017, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Herman schreef:Je slaat vers 16 tot en met 23 over.
Ik schreef Lukas 4 vanaf vers 14!!!!
Johannes van Dijk
Verbannen
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 mei 2017, 12:24
Locatie: Middelharnis

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Johannes van Dijk »

Jantje schreef:
Johannes van Dijk schreef: Beste Samanthi,
Wie zegt jouw dat ik niet besef wat ik geschreven heb? ik denk eerde dat jij moeite hebt met mijn betoog goed te lezen.Weet jij dan niet dat je de Boze bent toegevallen? Dan word het toch de hoogste tijd?(ellendekennis)zonder God en Christus verder?ja,wat moet je dan?Wie zegt jouw,ook al zie ik dat niet,dat de Heere niet in mij werkt?Vanuit mezelf keek ik liever Formule-1 of ging zondags naar het strand.Mijn vrouw is bij me weg gelopen(7jr terug) omdat ik de Heere wilde volgen.Nu ga ik gemiddeld een 5-6x per week naar een eredienst.Maar met dit alles is het te kort.Snap dat toch? Ik hoor wekelijks zo niet dagelijks hoe Christus en Die gekruisigd, de enige Weg ter zaligheid is.Maar beste Samanthi je bent niet in de supermarkt hoor.Zo van hier ligt het brood,daar de melk,en de wijn enz.pak het maar,en laad je karretje maar vol??!!Zo werkt het niet! Ik zat jaren onder zo,n prediking van geloven,pakken en aannemen.Vreselijk!Dat is niet uit God.Dat maakt de Duivel je wijs! De Satan(met hoofdletter) is op zijn gevaarlijkst als hij zich voordoet als een engel des lichts! trap daar toch niet in.Zovelen Hem aangenomen hebben,die heeft Hij macht GEGEVEN kinderen Gods te worden! Dus aan dat aannemen gaat eerst een SCHENKING vooraf.Niet als bij een Post-orderbedrijf,vandaag voor 23 uur besteld,morgen in huis! Ik weet dat Jezus Christus de enige Weg is! Hoe lees jij toch mijn postings zeg?(en met jouw nog enkele anderen)daarom eindigde ik met een cynische opmerking dat sommigen menen dat ik bij Calvé werk.Duidelijk?
Beste Hans,
Als het Evangelie ons gepredikt wordt als de weg ter ontkoming waardoor de straf die wij verdiend hebben, Christus op Zich wil nemen en we geven géén gehoor aan deze oproep tot bekering onder het mom van: ik kan het niet, ik wil het niet, ik doe het niet, ik mag het niet, ik durf het niet, en onder het mom van: "Het gaat te makkelijk.", wat zoeken we dan nog in de kerk? Als we naar Gods huis gaan en we zeggen vervolgens: "Je hoeft me niet op Jezus te wijzen, want ik ga 6 keer per week naar een kerkdienst, wat doe je daar dan? Ga je voor het Woord of voor de spreker?
Beste Jantje,
Waar zou ik nu voor naar de kerk gaan? Gisteravond in O.Tonge bij Ds.de Wit over Ezech 47.Vanavond hoop ik hier naar Ds.van Belzen te luisteren,en morgen hoop ik in N.Tonge naar Ds.G.Pater te luisteren.Zaterdag is op Strijensas Ds.K.Veldman.Zondag hopen we 2x naar Ds.Mondria te luisteren.Waarom denk je?Wat zou toch de reden zijn?
Je noemt allemaal dingen(ik ben 63 jr) die ik al zoveel keren gehoord heb.Er zit niks nieuws bij,echt niet.Ik weet hoe het ligt.De man op de kansel valt geheel weg! Het gaat om Gods Woord,want daarin menen we toch de Woorden des eeuwigen levens te horen? zucht...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Jantje »

Johannes van Dijk schreef:
Jantje schreef:
Johannes van Dijk schreef: Beste Samanthi,
Wie zegt jouw dat ik niet besef wat ik geschreven heb? ik denk eerde dat jij moeite hebt met mijn betoog goed te lezen.Weet jij dan niet dat je de Boze bent toegevallen? Dan word het toch de hoogste tijd?(ellendekennis)zonder God en Christus verder?ja,wat moet je dan?Wie zegt jouw,ook al zie ik dat niet,dat de Heere niet in mij werkt?Vanuit mezelf keek ik liever Formule-1 of ging zondags naar het strand.Mijn vrouw is bij me weg gelopen(7jr terug) omdat ik de Heere wilde volgen.Nu ga ik gemiddeld een 5-6x per week naar een eredienst.Maar met dit alles is het te kort.Snap dat toch? Ik hoor wekelijks zo niet dagelijks hoe Christus en Die gekruisigd, de enige Weg ter zaligheid is.Maar beste Samanthi je bent niet in de supermarkt hoor.Zo van hier ligt het brood,daar de melk,en de wijn enz.pak het maar,en laad je karretje maar vol??!!Zo werkt het niet! Ik zat jaren onder zo,n prediking van geloven,pakken en aannemen.Vreselijk!Dat is niet uit God.Dat maakt de Duivel je wijs! De Satan(met hoofdletter) is op zijn gevaarlijkst als hij zich voordoet als een engel des lichts! trap daar toch niet in.Zovelen Hem aangenomen hebben,die heeft Hij macht GEGEVEN kinderen Gods te worden! Dus aan dat aannemen gaat eerst een SCHENKING vooraf.Niet als bij een Post-orderbedrijf,vandaag voor 23 uur besteld,morgen in huis! Ik weet dat Jezus Christus de enige Weg is! Hoe lees jij toch mijn postings zeg?(en met jouw nog enkele anderen)daarom eindigde ik met een cynische opmerking dat sommigen menen dat ik bij Calvé werk.Duidelijk?
Beste Hans,
Als het Evangelie ons gepredikt wordt als de weg ter ontkoming waardoor de straf die wij verdiend hebben, Christus op Zich wil nemen en we geven géén gehoor aan deze oproep tot bekering onder het mom van: ik kan het niet, ik wil het niet, ik doe het niet, ik mag het niet, ik durf het niet, en onder het mom van: "Het gaat te makkelijk.", wat zoeken we dan nog in de kerk? Als we naar Gods huis gaan en we zeggen vervolgens: "Je hoeft me niet op Jezus te wijzen, want ik ga 6 keer per week naar een kerkdienst, wat doe je daar dan? Ga je voor het Woord of voor de spreker?
Beste Jantje,
Waar zou ik nu voor naar de kerk gaan? Gisteravond in O.Tonge bij Ds.de Wit over Ezech 47.Vanavond hoop ik hier naar Ds.van Belzen te luisteren,en morgen hoop ik in N.Tonge naar Ds.G.Pater te luisteren.Zaterdag is op Strijensas Ds.K.Veldman.Zondag hopen we 2x naar Ds.Mondria te luisteren.Waarom denk je?Wat zou toch de reden zijn?
Je noemt allemaal dingen(ik ben 63 jr) die ik al zoveel keren gehoord heb.Er zit niks nieuws bij,echt niet.Ik weet hoe het ligt.De man op de kansel valt geheel weg! Het gaat om Gods Woord,want daarin menen we toch de Woorden des eeuwigen levens te horen? zucht...
Heb je Jesaja 55 en de link ook gelezen???
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Onzienlijke werkelijkheid uit het oog...

Bericht door Herman »

Johannes van Dijk schreef:
Herman schreef:Je slaat vers 16 tot en met 23 over.
Ik schreef Lukas 4 vanaf vers 14!!!!
Ik ziet het. Excuses.
Plaats reactie