De mens

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De mens

Bericht door Mara »

N.a.v. een bericht in het AD.
God schiep de mens, maar hoe zagen Adam en Eva er uit? Waren zij blank, of waren zij een oosters type?

Een inwoner van Kootwijkerbroek (gemeente Barneveld) maakt zich volgens het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) op internet schuldig aan antisemitisme

,,Ik kan me niet voorstellen dat God eerst verschillende rassen schiep om ze daarna te laten vermengen tot een bruine of grijze mengelmoes'', schrijft Van der Meer op internet. Met zijn site wil hij 'aantonen dat rassenvermenging van dieren, mensen en bomen tegennatuurlijk is en degeneratie (verval, achteruitgang in kwaliteit, red.) tot gevolg heeft'.

http://www.ad.nl/binnenland/kootwijkerb ... h~a522fde4

Ik vind het op zn minst onhandig om zoiets op internet te schrijven. Kent iemand deze site, welk doel heeft deze?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De mens

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:N.a.v. een bericht in het AD.
God schiep de mens, maar hoe zagen Adam en Eva er uit? Waren zij blank, of waren zij een oosters type?

Een inwoner van Kootwijkerbroek (gemeente Barneveld) maakt zich volgens het Centrum Informatie Documentatie Israël (CIDI) op internet schuldig aan antisemitisme

,,Ik kan me niet voorstellen dat God eerst verschillende rassen schiep om ze daarna te laten vermengen tot een bruine of grijze mengelmoes'', schrijft Van der Meer op internet. Met zijn site wil hij 'aantonen dat rassenvermenging van dieren, mensen en bomen tegennatuurlijk is en degeneratie (verval, achteruitgang in kwaliteit, red.) tot gevolg heeft'.

http://www.ad.nl/binnenland/kootwijkerb ... h~a522fde4

Ik vind het op zn minst onhandig om zoiets op internet te schrijven. Kent iemand deze site, welk doel heeft deze?
Mag ik het eens wat scherp zeggen? Dit is een extremist. Een vreemde ook. Wie dit in dit geseculariseerde land, aanziet voor het ware christendom, en dan kan makkelijk als de kennis ontbreekt, dan is zo'n man een gevaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: De mens

Bericht door Ezen »

Als je spreekt van verkeerde joden ben je dan een antisemiet?
Spitten en niet moe worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De mens

Bericht door Mara »

De Van der Meers haalden eind 2012 de landelijke publiciteit omdat ze op hun erf aan de Harskamperweg in Kootwijkerbroek een reddingsboot voor vijftig personen hadden klaarliggen. Met het zeewaardige vaartuig, afkomstig van een Schots booreiland, zouden ze voorbereid zijn op een grote ramp, mogelijk een tsunami of zondvloed. De zogeheten Maya-kalender en de stand van aarde, zon en planeten zouden namelijk wijzen op een 'kosmisch omslagpunt'.

Is niet echt op een bijbelse grondslag dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De mens

Bericht door Tiberius »

Ezen schreef:Als je spreekt van verkeerde joden ben je dan een antisemiet?
Alleen als je het een pleonasme noemt?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: De mens

Bericht door Posthoorn »

Ik ken deze man. ;)
Niet te serieus nemen, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: De mens

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef: ,,Ik kan me niet voorstellen dat God eerst verschillende rassen schiep om ze daarna te laten vermengen tot een bruine of grijze mengelmoes'', schrijft Van der Meer op internet. Met zijn site wil hij 'aantonen dat rassenvermenging van dieren, mensen en bomen tegennatuurlijk is en degeneratie (verval, achteruitgang in kwaliteit, red.) tot gevolg heeft'.
[/i]
http://www.ad.nl/binnenland/kootwijkerb ... h~a522fde4

Ik vind het op zn minst onhandig om zoiets op internet te schrijven. Kent iemand deze site, welk doel heeft deze?
Zonder twijfel de meest onzinnige bagger die ik ooit heb mogen lezen...
(Voor de duidelijkheid: Niet Mara!)
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De mens

Bericht door refo »

Dat is ook weer een beetje overdreven.
Plaats reactie