Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:Als ik zoek kan ik ook wel goede punten vinden bij de RKK, het Wachtorengenootschap, Mormonen enz. Het gaat om het geheel.
Dat is het punt niet. Het punt dat Saambinder en de Wachter maken is dat dit stuk ontbreekt in de redenering. En dat doet het dus niet.

Op deze manier wordt de discussie dus doodgeslagen..
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Martijn schreef:
Luther schreef: DIA heeft in zoverre gelijk dat het wel duidelijker wordt vanuit welke hoek de wind waait. De brochure 'Ben ik wel of niet uitverkoren' is een eenzijdige brochure met remonstrantse trekken. Deze brochure is uitgebreid besproken en weerlegd in De Saambinder en in De Wachter Sions. Goed dat het RD de link naar deze artikelen onder het interview heeft gezet.
Lees met name de zes bijdragen van stud. D.E. Van de Kieft uit DWS! Zeer evenwichtig en pastoraal, als je 't mij vraagt!
http://www.rd.nl/kerk-religie/evangelis ... -1.1110725
Het kan dan wel weerlegd zijn en uitgebreid besproken. Ik heb ze net even doorgenomen die onder het artikel staan, ook heb ik hier de brochures even bekeken. Wat niet aan de orde komt in de artikelen van Van de Kieft is dat er in de jongerenbrochure op blz 8 duidelijk staat: 'dat zonder de kracht van God we ons niet kunnen bekeren.' De gewone brochure zegt op blz 5 'God begint, maar dat sluit onze verantwoordelijkheid niet uit. God werkt eerst in ons hart. Hij trekt ons met Zijn liefde (Hoséa 11:4 en Jeremia 31:3b). Dit trekken is het voorbereidende werk van de Heilige Geest, waardoor we ons bewust worden van onze zonden en van de keuze die we moeten maken om naar God terug te keren (Johannes 16:8). De Heilige Geest beweegt ons tot bekering. God werkt het willen en het werken in ons. Gods werk in ons hart ontslaat ons echter niet van onze eigen verantwoordelijkheid om ons te bekeren tot God (Filippensen 2:12b,13).
Als ik zoek kan ik ook wel goede punten vinden bij de RKK, het Wachtorengenootschap, Mormonen enz. Het gaat om het geheel.
De mensen die deze brochure hebben uitgegeven vergelijken met de door jou genoemde kerken en groeperingen slaat nergens op. Het gaat in dit geval om verschil van inzicht over de uitverkiezing en de uitleg daarvan. Met alle door jou genoemde is een wereld van verschil..,
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Martijn »

Marco schreef:
-DIA- schreef:Als ik zoek kan ik ook wel goede punten vinden bij de RKK, het Wachtorengenootschap, Mormonen enz. Het gaat om het geheel.
Dat is het punt niet. Het punt dat Saambinder en de Wachter maken is dat dit stuk ontbreekt in de redenering. En dat doet het dus niet.

Op deze manier wordt de discussie dus doodgeslagen..
Klopt. En velen lezen de brochures niet en gaan blind af op wat in het kerkblad staat. Als zij zeggen dat het niet goed is dan zal het wel zo zijn!!
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door -DIA- »

We worden het nog wel eens: De bevindelijken vormen een gevaar voor de samenleving voor zichzelf. De toon wordt harder en scherper. Ik merk steeds meer het onbegrip, het langs elkaar heen praten en het veroordelen van de bevindelijke prediking. Een platform waar deze groep mensen op terug kan vallen bestaat niet meer, want op Refoforum wordt het niet begrepen. Ik ben benieuwd of het RD nu duidelijk stelling durft te nemen om het op te nemen voor die groep mensen die middelijkerwijze de tot oprichting van het RD hebben geleid.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 21 jul 2016, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeemeeuw
Berichten: 394
Lid geworden op: 15 feb 2008, 23:34

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Zeemeeuw »

@Martijn. Laat ik nu meer vertrouwen hebben in ds. De Heer dan in een zekere heer Bor of in Henk Binnendijk.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door -DIA- »

De strijd ontbrandt een keer vroeg of laat. De voorafschaduwingen zien we duidelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Onbemind
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:54

Re: RE: Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Onbemind »

Martijn schreef:
Marco schreef:
-DIA- schreef:Als ik zoek kan ik ook wel goede punten vinden bij de RKK, het Wachtorengenootschap, Mormonen enz. Het gaat om het geheel.
Dat is het punt niet. Het punt dat Saambinder en de Wachter maken is dat dit stuk ontbreekt in de redenering. En dat doet het dus niet.

Op deze manier wordt de discussie dus doodgeslagen..
Klopt. En velen lezen de brochures niet en gaan blind af op wat in het kerkblad staat. Als zij zeggen dat het niet goed is dan zal het wel zo zijn!!
Open effe een topic erover dan zullen we een discussie hierover gaan voeren. Echter of we het eens worden zal het antwoord nee zijn.
Ignoti nulla cupido.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door mulder »

Zeemeeuw schreef:@Martijn. Laat ik nu meer vertrouwen hebben in ds. De Heer dan in een zekere heer Bor of in Henk Binnendijk.
Natuurlijk. het is wel jammer dat ds. de Heer de stukken in de Saambinder geschreven heeft zijn schrijfstijl en preken wijken soms onevenwichtig af ter rechterzijde. Al kloppen de brochures gewoon niet honderd procent en dat is jammer maar een andere schrijver had mij en anderen meer kunnen overtuigen er worden in de brochure tactisch expres zaken overgeslagen om zo mensen om te praten.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Martijn »

Onbemind schreef:
Martijn schreef:
Marco schreef:
-DIA- schreef:Als ik zoek kan ik ook wel goede punten vinden bij de RKK, het Wachtorengenootschap, Mormonen enz. Het gaat om het geheel.
Dat is het punt niet. Het punt dat Saambinder en de Wachter maken is dat dit stuk ontbreekt in de redenering. En dat doet het dus niet.

Op deze manier wordt de discussie dus doodgeslagen..
Klopt. En velen lezen de brochures niet en gaan blind af op wat in het kerkblad staat. Als zij zeggen dat het niet goed is dan zal het wel zo zijn!!
Open effe een topic erover dan zullen we een discussie hierover gaan voeren. Echter of we het eens worden zal het antwoord nee zijn.
Volgens mij ben je ook zelf in staat om een topic daarover te openen als je er over wil discussiëren :)
En eens zullen we het dan denk ik ook niet worden....
Onbemind
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 mei 2016, 11:54

Re: RE: Re: RE: Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Onbemind »

Martijn schreef:
Onbemind schreef:
Martijn schreef:
Marco schreef: Dat is het punt niet. Het punt dat Saambinder en de Wachter maken is dat dit stuk ontbreekt in de redenering. En dat doet het dus niet.

Op deze manier wordt de discussie dus doodgeslagen..
Klopt. En velen lezen de brochures niet en gaan blind af op wat in het kerkblad staat. Als zij zeggen dat het niet goed is dan zal het wel zo zijn!!
Open effe een topic erover dan zullen we een discussie hierover gaan voeren. Echter of we het eens worden zal het antwoord nee zijn.
Volgens mij ben je ook zelf in staat om een topic daarover te openen als je er over wil discussiëren :)
En eens zullen we het dan denk ik ook niet worden....
Dam kunnen we hier verder gaan: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?t=11858
Ignoti nulla cupido.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Tiberius »

On-topic aub.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Martijn »

Zeemeeuw schreef:@Martijn. Laat ik nu meer vertrouwen hebben in ds. De Heer dan in een zekere heer Bor of in Henk Binnendijk.
Dat kan. Niemand zegt dat dat niet mag...
Ds de Heer is natuurlijk wel bevooroordeeld in de artikelen, maar ja dat kan natuurlijk niet anders :)
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door emigrant »

Ga als Gereformeerde gezindte evangeliseren op b.v. de EO-jongerendagen of op de charismatische bijeenkomst Biddinghuizen.
Durven we dat?
We verliezen er veel leden aan midden door families heen.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat de Gereformeerde gezindte daar niet voor is toegerust. Roomsen en Remonstranten daar hebben we altijd weerwoord voor gehad, maar daar is het bij gebleven.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door Vagari »

*Zucht*
Laatst gewijzigd door Vagari op 21 jul 2016, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Evangeliseren op refobeurzen (uit: Vakantie)

Bericht door -DIA- »

Vagari schreef:*Zucht*
*Zucht*

Of is dit plagiaat?
Laatst gewijzigd door -DIA- op 21 jul 2016, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie