Rapmuziek

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Auto »

Erasmiaan schreef: Ik vraag me in gemoede af wat je op een reformatorisch forum doet als je rappen als serieuze optie ziet voor evangelieverkondiging.
Dit vroeg ik me ook al af.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door refo »

Vraag eens aan ds Clements of je een keer mee mag naar Ghana.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:Fjodor, ik stop met deze spelletjes.
Het is geen spelletje, het is bloedige ernst. Ik begrijp dat rappen zó ver bij jou vandaan staat, dat het ondenkbaar is dat dit met geloof te maken zou kunnen hebben. Maar dat is niet voor iedereen het geval.
Bloedige ernst nog wel.
Ik vraag me in gemoede af wat je op een reformatorisch forum doet als je rappen als serieuze optie ziet voor evangelieverkondiging.
Kijk, dat bedoel ik. Je redeneert zo vanuit je eigen denkkader, dat je andere opties niet eens in overweging neemt. Het enige wat je kunt zeggen is 'op een reformatorisch forum dit' en 'op een reformatorisch forum dat'.
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door elbert »

Vreemd hoe dat gaat: het begint met een waarschuwing tegen charismatische groeperingen en het eindigt met een discussie over de vraag of rappen acceptabel is. Ben ik de enige die dat verband niet meer ziet?
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door albion »

refo schreef:Vraag eens aan ds Clements of je een keer mee mag naar Ghana.
Wat hebben de Nederlanders met de Ghanesen dan gemeen?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:Kijk, dat bedoel ik. Je redeneert zo vanuit je eigen denkkader, dat je andere opties niet eens in overweging neemt. Het enige wat je kunt zeggen is 'op een reformatorisch forum dit' en 'op een reformatorisch forum dat'.
Inderdaad, daar heb ik nu eens voor gekozen. Anders krijg je een ellenlange discussie, die weinig verheffend is, over wanneer vorm zo ontstichtend wordt dat het niet meer bij de inhoud past. Bij rapmuziek heb je die grens wat mij betreft bereikt. Vermoedelijk vindt Fjodor dat niet, aan zijn stellingname te zien. Daarom wijs ik hem erop dat we hier op een reformatorisch forum zitten. Ik vind het overigens een beetje een vervelende opmerking, je laatste zin.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door refo »

In Nederland ga je al rappend per definitie verloren, dat lijkt me tenminste de boodschap van erasmus en auto. In Ghana worden mensen mede door rap-achtige boodschappen behouden.
En niet alleen in Ghana.

En houd me ten goede: ik heb ook niets met rap.
We moeten als behoeders van de waarheid evenwel in de gaten houden dat God wel eens anders werkt dan op de manier waarop wij Hem hebben geketend.
Let er op dat ik in de eerste persoon meervoud spreek. Niemand voele zich aangevallen.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:In Nederland ga je al rappend per definitie verloren, dat lijkt me tenminste de boodschap van erasmus en auto. In Ghana worden mensen mede door rap-achtige boodschappen behouden.
En niet alleen in Ghana.

En houd me ten goede: ik heb ook niets met rap.
We moeten als behoeders van de waarheid evenwel in de gaten houden dat God wel eens anders werkt dan op de manier waarop wij Hem hebben geketend.
Let er op dat ik in de eerste persoon meervoud spreek. Niemand voele zich aangevallen.
Misschien kun je hier dan een voorbeeld geven van zo'n eerbiedige, rapachtige tekst. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je persoonlijk weet dat er mensen zelfs door behouden zijn. Overigens zegt dat op zichzelf niets: met een kromme stok kan God een rechte slag geven.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Auto »

refo schreef:In Nederland ga je al rappend per definitie verloren, dat lijkt me tenminste de boodschap van erasmus en auto.
Ik moet zeggen knap dat jij dat leest, ik heb nergens een uitspraak gedaan waar jij die conclusie kan trekken. Maar blijkbaar lees jij iets wat ik niet lees. Overigens zegt ersamiaan dat ook nergens.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:Kijk, dat bedoel ik. Je redeneert zo vanuit je eigen denkkader, dat je andere opties niet eens in overweging neemt. Het enige wat je kunt zeggen is 'op een reformatorisch forum dit' en 'op een reformatorisch forum dat'.
Inderdaad, daar heb ik nu eens voor gekozen. Anders krijg je een ellenlange discussie, die weinig verheffend is, over wanneer vorm zo ontstichtend wordt dat het niet meer bij de inhoud past. Bij rapmuziek heb je die grens wat mij betreft bereikt. Vermoedelijk vindt Fjodor dat niet, aan zijn stellingname te zien. Daarom wijs ik hem erop dat we hier op een reformatorisch forum zitten. Ik vind het overigens een beetje een vervelende opmerking, je laatste zin.
De ellenlange discussie die dan ontstaat, is niet of rap nu wel of niet mag, maar of we dingen niet te veel vanuit ons eigen denkkader beoordelen. Ook ik heb niets met rap, en als een reformatorische jongere ineens gaat rappen, dan frons ook ik mijn wenkbrauwen. Maar om zomaar alles klakkeloos te veroordelen wat een beetje van van ons af staat, dat gaat me te ver.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door MarthaMartha »

Erasmiaan schreef:
Fjodor schreef:
En dan zegt een ander mens dat de vreugde van God niet overeen te brengen is met "orgelmuziek", omdat het daar simpelweg de saai en te gezapig voor is, en dat we dat heus wel aan kunnen voelen.
Stopt volgens jou daar dan de discussie? Is het dan een kwestie van gevoel tegen gevoel en de toekomst zal het rechte uitwijzen?
Nee hoor, niet de toekomst wijst het rechte uit, het heden. De wereld zal vergaan met al haar begeerlijkheid. Laten we rapmuziek en de rapscene daar maar gewoon onder blijven scharen.
Ik denk wel eens dat de toekomst wel eens heel veel verrassende dingen uit zal wijzen....
Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 30 aug 2011, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Afgewezen »

Auto schreef:
refo schreef:In Nederland ga je al rappend per definitie verloren, dat lijkt me tenminste de boodschap van erasmus en auto.
Ik moet zeggen knap dat jij dat leest, ik heb nergens een uitspraak gedaan waar jij die conclusie kan trekken. Maar blijkbaar lees jij iets wat ik niet lees. Overigens zegt ersamiaan dat ook nergens.
Ik lees het wel.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Afgewezen »

Erasmiaan schreef:Misschien kun je hier dan een voorbeeld geven van zo'n eerbiedige, rapachtige tekst. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je persoonlijk weet dat er mensen zelfs door behouden zijn. Overigens zegt dat op zichzelf niets: met een kromme stok kan God een rechte slag geven.
Dus zal geen tekst jou ook overtuigen...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:
Afgewezen schreef:Kijk, dat bedoel ik. Je redeneert zo vanuit je eigen denkkader, dat je andere opties niet eens in overweging neemt. Het enige wat je kunt zeggen is 'op een reformatorisch forum dit' en 'op een reformatorisch forum dat'.
Inderdaad, daar heb ik nu eens voor gekozen. Anders krijg je een ellenlange discussie, die weinig verheffend is, over wanneer vorm zo ontstichtend wordt dat het niet meer bij de inhoud past. Bij rapmuziek heb je die grens wat mij betreft bereikt. Vermoedelijk vindt Fjodor dat niet, aan zijn stellingname te zien. Daarom wijs ik hem erop dat we hier op een reformatorisch forum zitten. Ik vind het overigens een beetje een vervelende opmerking, je laatste zin.
De ellenlange discussie die dan ontstaat, is niet of rap nu wel of niet mag, maar of we dingen niet te veel vanuit ons eigen denkkader beoordelen.
Daar wil jij het graag over hebben. En dat kan hoor, maar open dan een ander topic. Ik wijs rapmuziek principieel af omdat het strijdig is met Gods heiligheid en Gods majesteit. Wat mijn denkkader is weet je helemaal niet.
Ook ik heb niets met rap, en als een reformatorische jongere ineens gaat rappen, dan frons ook ik mijn wenkbrauwen.
Dat zegt iets over jouw denkkader, ja. Er klakkeloos vanuit gaan dat ik hetzelfde (al dan niet bekrompen) denkkader heb, is misschien een beetje kortzichtig.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Waarschuwing tegen charismatische groeperingen

Bericht door Erasmiaan »

Afgewezen schreef:
Erasmiaan schreef:Misschien kun je hier dan een voorbeeld geven van zo'n eerbiedige, rapachtige tekst. Dat moet niet zo moeilijk zijn, als je persoonlijk weet dat er mensen zelfs door behouden zijn. Overigens zegt dat op zichzelf niets: met een kromme stok kan God een rechte slag geven.
Dus zal geen tekst jou ook overtuigen...
Hoe weet jij dat nou!
Plaats reactie