De Saambinder

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: De Saambinder

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:
refo schreef:Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Wat ben je toch heerlijk voorspelbaar. :)
Je weet tenminste wat je aan hem hebt, heerlijk toch :super
:mosc
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Saambinder

Bericht door refo »

jvdg schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:
refo schreef:Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Wat ben je toch heerlijk voorspelbaar. :)
Je weet tenminste wat je aan hem hebt, heerlijk toch :super
:mosc
Reageer inhoudelijk en speel niet op de persoon.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Saambinder

Bericht door refo »

Maar ik zal wel eens een SB doorlichten. Dan begrijp je het ook.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

Zita schreef:
vlinder schreef:
Zita schreef:
vlinder schreef:Van alle kerkbladen vind ik Bewaar het pand de meeste diepgang en eerlijke reflectie hebben. M.n. ds. Roos, Butter e.a. durven de vinger bij de zere plek te leggen. Verder vind ik om sions wil ook mooi. Het Kerkblad (van de HHK) vind ik "prettig" lezen. Nieuws over de HHK. Bijbelstudie, stukjes van oudvaders, jongerenpagina (altijd heel goed!) en boekrecensies.
Mijn abonnement op 'Het Kerkblad' heb ik opgezegd vanwege het eindeloze gekift over andere kerkgenootschappen (eentje in het bijzonder). Verdriet over de scheuring leek bij sommige scribenten meer op wrok, en dat irriteerde mij meer dan het stichtte.
Je bedoeld waarschijnlijk PKN. Die scheur die dwars door gezinnen en gemeenten heen gingen deed erg pijn. En helaas werd het wat in het eindeloze herhaalt, maar dat vind ik nu veeel minder. Alleen nog op de pagina kerkelijk nieuws, maar op zich vind ik dat logisch omdat dit gaat over de verdeling over goederen en kerken.
Voor de rest herken ik het niet wat je zegt over andere kerkgenootschappen. Laatst stond er juist in dat in een plaatselijke gemeente de HHK, CGK en mogelijk een PKN gingen samenwerken. Maanden gelden stond er in dat de CGK en HHK kanselruil toepasten. Dus ik herken dat niet echt dat er gekift wordt op andere kerkgenootschappen.
Ik bedoelde inderdaad de voortdurende opmerkingen over de PKN. Ook het kerkelijk nieuws kon wat dat betreft niet bepaald zakelijk gebracht worden. Maar goed, dit is een beetje offtopic.
Ach, dat offtopic valt wel mee hoor, ik ben nog tamelijk onbekend met de gangbare kerkbladen. Een en ander aan inside informatie is dus nooit weg! ;)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: De Saambinder

Bericht door caprice »

-DIA- schreef:Bewaar het Pand zie ik weinig, maar als moest kiezen tussen De Waarheidsvriend en De Saambinder zou ik zonder twijfel voor de laatste kiezen...
Als we het er toch over hebben, doe mij de Wachter Sions dan maar.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: De Saambinder

Bericht door Luther »

Ik kan je Bewaar het Pand van harte aanraden. Het beste blaadje onder al de genoemde kerkbladen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: De Saambinder

Bericht door memento »

Luther schreef:Ik kan je Bewaar het Pand van harte aanraden. Het beste blaadje onder al de genoemde kerkbladen.
Ik vind de Bewaar het Pand inderdaad het beste. Daarna de Om Sions Wil denk ik. Met op nummer 3 het Hervormd Kerkblad. De laatste met name vanwege de verrassende stukken die er soms instaan (eens wat anders dan de afgezaagde "refo-onderwerpen"), en vanwege de soms erg sterke jongeren-pagina.

Moet je er 1 kiezen, dan zou ik dus het Bewaar het Pand aanraden. Die is ook nog het goedkoopst (10 EUR per jaar meen ik)
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

Bewaar het Pand lees ik al zoals ik al postte, en: met veel genoegen. Wat een verademing i.v.t. een blad als De Reformatie...

Wachter Sions ken ik niet, wat is dat voor blad?

Iedereen hartelijk bedankt voor de goede tips! :)


p.s. henriët, ik heb je een PB gestuurd. ;)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: De Saambinder

Bericht door caprice »

Upquark schreef:Wachter Sions ken ik niet, wat is dat voor blad?
Dat is het kerkblad der Gereformeerde Gemeenten in Nederland, wat wekelijks verschijnt. 13 euro per half jaar. Dit kerkblad was vroeger de kerkbode van Gouda, maar toen De Saambinder van dr. Steenblok werd ontnomen, en hij geen artikelen meer kon schrijven daarin, is hij dat gaan doen in de kerkbode van Gouda, die is uitgegroeid tot landelijk kerkblad.
Luther schreef:Ik kan je Bewaar het Pand van harte aanraden. Het beste blaadje onder al de genoemde kerkbladen.
Ik ken Bewaar het Pand niet. Heeft dat ook een gezond evenwicht tussen het aantal voorwerpelijke artikelen, en artikelen met een prakticale inhoud, zoals men dat in de Wachter Sions probeert te handhaven?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: De Saambinder

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:
-DIA- schreef:Bewaar het Pand zie ik weinig, maar als moest kiezen tussen De Waarheidsvriend en De Saambinder zou ik zonder twijfel voor de laatste kiezen...
Als we het er toch over hebben, doe mij de Wachter Sions dan maar.
jvdg schreef:Wat ben je toch heerlijk voorspelbaar. :)
:langue
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De Saambinder

Bericht door Auto »

caprice schreef:Ik ken Bewaar het Pand niet. Heeft dat ook een gezond evenwicht tussen het aantal voorwerpelijke artikelen, en artikelen met een prakticale inhoud, zoals men dat in de Wachter Sions probeert te handhaven?
Nou dat niet alleen, maar het laat ook heel eerlijk fouten zien in andere bladen. Zoals wanneer er uitspraken die niet kloppen met een onderbouwing van halve citaten en daarbij wordt dan netjes de juiste onderbouwing neergezet. ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De Saambinder

Bericht door helma »

caprice schreef: Ik ken Bewaar het Pand niet. Heeft dat ook een gezond evenwicht tussen het aantal voorwerpelijke artikelen, en artikelen met een prakticale inhoud, zoals men dat in de Wachter Sions probeert te handhaven?
je mag wel een stapeltje lenen :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De Saambinder

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
-DIA- schreef:Bewaar het Pand zie ik weinig, maar als moest kiezen tussen De Waarheidsvriend en De Saambinder zou ik zonder twijfel voor de laatste kiezen...
Als we het er toch over hebben, doe mij de Wachter Sions dan maar.
Dat is niet verkeerd...
Ik leed DWS ook... Maar daar was de keuze niet tussen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De Saambinder

Bericht door Tiberius »

De Saambinder zie ik als kerkblad voor de leden van de Gereformeerde Gemeenten; ik zou hem niet adviseren aan niet-GerGemmers, tenzij je natuurlijk bovengemiddeld in de GerGem geïnteresseerd bent.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: De Saambinder

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:De Saambinder zie ik als kerkblad voor de leden van de Gereformeerde Gemeenten; ik zou hem niet adviseren aan niet-GerGemmers, tenzij je natuurlijk bovengemiddeld in de GerGem geïnteresseerd bent.
Een niet-katholiek kerkblad dus. :)
Gesloten