De Saambinder

Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

De Saambinder

Bericht door Upquark »

Geliefden,

ik lees op dit moment de volgende bladen:

- Bewaar het Pand
- De Waarheidsvriend
- Nader Bekeken

Nu ben ik altijd op zoek naar goed leesvoer. Mijn vraag is nu: is de Saambinder ook leesbaar voor niet-GG'ers? Met leesbaar bedoel ik dan iets als 'generiek gereformeerd'. Alleen maar artikelen over zaken die binnen de GG spelen zijn natuurlijk voor een buitenstaander minder interessant.

Ik ken niemand die de SB ontvangt, noch kan ik informatie op internet vinden. Vandaar dat ik de vraag hier maar stel! :)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De Saambinder

Bericht door Auto »

Je kan je als abonnee opgeven bij het kerkelijk bureau in Woerden. Ook voor niet-GG'ers

Upquark schreef:Geliefden,

ik lees op dit moment de volgende bladen:

- Bewaar het Pand
- De Waarheidsvriend
- Nader Bekeken

Nu ben ik altijd op zoek naar goed leesvoer. Mijn vraag is nu: is de Saambinder ook leesbaar voor niet-GG'ers? Met leesbaar bedoel ik dan iets als 'generiek gereformeerd'. Alleen maar artikelen over zaken die binnen de GG spelen zijn natuurlijk voor een buitenstaander minder interessant.

Ik ken niemand die de SB ontvangt, noch kan ik informatie op internet vinden. Vandaar dat ik de vraag hier maar stel! :)
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

Bedankt, maar eigenlijk bedoel ik met leesbaar dus of het ook voor niet-Gergemmers interessant is...
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: De Saambinder

Bericht door Erasmiaan »

Het is niet zo slim om hier advies op te vragen. Er zijn mensen die nogal een aversie tegen de Saambinder hebben (omdat hij van de GG afkomstig is).

Wat ik persoonlijk van de Saambinder vind: artikelen met een wisselende kwaliteit. Er zijn echter vele scribenten en er komt een gevarieerd aanbod van actuele onderwerpen aan de orde. Ook bijvoorbeeld politieke en ethische discussies worden becommentarieerd.

Ik denk dat het ook voor niet Gergemmers interessant is.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: De Saambinder

Bericht door Kislev »

Ook voor een buitenstaander om te lezen (als je van kerkbladen houdt, dat voorop gesteld). Er staan regelmatig artikelen in die niets te maken hebben met de GG maar over zaken die in de maatschappij spelen. Wel af en toe verslagen van classis vergaderingen en stukjes GG-kerkgeschiedenis. De laatste was iig leuk (ds. Mijnders had in zn jonge jaren toen bij bevriend was met de zoon van ds. Bel het SGP verkiezingsposter achter de raam van de pastorie weggehaald en er eentje van Colijn neergehangen. Ze moesten hard rennen om ds. Bel voor te blijven).

Ik mis de laatste tijd bijdragen van ds. Visscher. Zijn stukken geven meerwaarde.
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

Aversie omdat het van de GG is..? Da's wel een beetje jammer, niet?

Staan er overigens ook boekbesprekingen in?

Bedankt voor jullie reacties!
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: De Saambinder

Bericht door sela »

ik heb de indruk dat de saambinder ook wel een bepaald gezag heeft in refoland?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Saambinder

Bericht door refo »

Waar ligt refoland?

Ik denk dat de SB alleen in de GG gezag heeft. Indien ze dat al heeft.
Verder heeft ieder kerkverband z'n eigen blaadje.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: De Saambinder

Bericht door sela »

:) je bent leuk refo.

onlangs had ik diverse gesprekken met iemand die studeert op het onderwerp of wij (onze gezindte) een mediacratie zijn.
ik kreeg uit dat gesprek de indruk dat linkse gergemmers de saambinder soms wat te zwaar vinden, maar dat in de gezindte als geheel regelmatig artikelen doorbreken en bijvoorbeeld in het RD komen.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: De Saambinder

Bericht door Auto »

refo schreef:Waar ligt refoland?

Ik denk dat de SB alleen in de GG gezag heeft. Indien ze dat al heeft.
Verder heeft ieder kerkverband z'n eigen blaadje.
Dit is grote onzin, het blad wordt met instemming gelezen door HHK'ers, CGK'ers, OGG'ers, GGinNed'ers en GB'ers.

Je moet eens uit je eigen wereldje komen, misschien krijg je wat meer licht en zie je ook eens de goede kanten.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De Saambinder

Bericht door refo »

Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: De Saambinder

Bericht door sela »

oppervlakkig in welke zin, refo?
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: De Saambinder

Bericht door Upquark »

refo schreef:Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Ik zou graag willen, maar zoals gezegd ken ik (GKV'er, wat het misschien verklaart ;)) niemand die de SB ontvangt.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: De Saambinder

Bericht door jvdg »

refo schreef:Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Wat ben je toch heerlijk voorspelbaar. :)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De Saambinder

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
refo schreef:Zwaar is het goede woord niet. Ik vind het een beetje oppervlakkig krantje. Af en toe een wat verrassend artikel, maar verder niet echt boeiend.
Mijn advies is: probeer van iemand een jaargang te lenen. Dan weet je een beetje hoe het toegaat.
Wat ben je toch heerlijk voorspelbaar. :)
Je weet tenminste wat je aan hem hebt, heerlijk toch :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gesloten