Stichting Heartcry

RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Stichting Heartcry

Bericht door RotterS »

samanthi schreef:
Paal schreef:
Luther schreef:
samanthi schreef:Helaas werd daar ook voor gewaarschuwd, vanaf sommige kansels, niet is refoland vreemd.
Oh echt? Nee, dat wist ik niet.
Nee, dat was tegen de SRA
Ook tegen SRB het was niet nodig dat er naast de reguliere kerkdiensten avonden werden georganiseerd.
Ik weet van iemand die in haar kerkverband geen belijdenis kon doen omdat ze naar SRB ging, terwijl een diaken van de verbiedende kerkenraad zijn dochter er wel heen bracht. Uiteindelijk heeft bemiddeling door een wijze dominee uit dat kerkverband er voor gezorgd dat ze toch belijdenis kon doen.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stichting Heartcry

Bericht door eilander »

RotterS schreef:Ik weet van iemand die in haar kerkverband geen belijdenis kon doen omdat ze naar SRB ging, terwijl een diaken van de verbiedende kerkenraad zijn dochter er wel heen bracht. Uiteindelijk heeft bemiddeling door een wijze dominee uit dat kerkverband er voor gezorgd dat ze toch belijdenis kon doen.
Weet je zeker dat het hier geen SRA betrof? Daartegen is inderdaad fel gewaarschuwd, bij SRB kwamen denk ik ook wel predikanten uit "dit kerkverband".
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Orchidee »

:oO Waar was die weigering op gebaseerd :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Stichting Heartcry

Bericht door helma »

ik ken inderdaad ook een soortgelijke situatie; iemand die onder censuur kwam vanwege bezoek aan SRA
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Orchidee »

Broodje aap verhaal toch zeker!?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Luther »

Orchidee schreef:Broodje aap verhaal toch zeker!?
Nee, dat is dan weer geen broodje aap.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Orchidee »

Unbelievable :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Gian »

Isala schreef:
Luther schreef:Vroeger had je de SRB met een interkerkelijke raad van toezicht. Dat functioneerde prima. Waarom dat ter ziele is gegaan, weet ik niet.
Wegens erg teruglopende bezoekers aantallen. Ze zijn gestopt eind november 2009.
De jongeren avonden (Gorinchem, Hoornaar, Nijkerk) hadden veel bezoekers weggetrokken.
Had niks met dat soort jongerenavonden te maken hoor.
Door veranderingen binnen het bestuur werden een aantal dominees geweerd. Daardoor bleven er alleen nog maar dominees over die de juiste bevindelijke sfeer brachten. Wat overbleef was een clubje oudere vrijgezellen, die meer voor de zuivere waarheid kwamen dan voor de inhoud.
Omdat er gemmiddeld nog geen 50 cent per bezoeker in de zak gedaan werd, moest er intree geheven worden. Dat was mi het begin van het einde.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Stichting Heartcry

Bericht door RotterS »

eilander schreef:
RotterS schreef:Ik weet van iemand die in haar kerkverband geen belijdenis kon doen omdat ze naar SRB ging, terwijl een diaken van de verbiedende kerkenraad zijn dochter er wel heen bracht. Uiteindelijk heeft bemiddeling door een wijze dominee uit dat kerkverband er voor gezorgd dat ze toch belijdenis kon doen.
Weet je zeker dat het hier geen SRA betrof? Daartegen is inderdaad fel gewaarschuwd, bij SRB kwamen denk ik ook wel predikanten uit "dit kerkverband".
Nee, het ging hier om de SRB.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Desiree »

Ik heb bij jijdaar de avond met Ds. Van den Brink bekeken/geluisterd. Je kunt merken dat Ds. Van den Brink heel intelligent is.. Toch fijn dat hij komt bij jijdaar. Voor de jongelui ook waardevol.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


cfraanje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2018, 11:56

Re: Stichting Heartcry

Bericht door cfraanje »

Weet iemand van wie de uitdrukking is; doodt de zonde ,anders doodt de zonde jou?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Jongere »

cfraanje schreef:Weet iemand van wie de uitdrukking is; doodt de zonde ,anders doodt de zonde jou?
Van de Engelse theoloog John Owen.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Jeremiah »

Dit boek van Owen gaat over dit onderwerp.

Afbeelding

In dit boek wijst de Engelse puritein John Owen (1616-1683) ons op de vrede en vreugde die we mogen genieten als we leren hoe we de zonde in ons leven kunnen doden. Owen laat zien dat de enige ware overwinning op de zonde aan het kruis verkregen is. Menselijke pogingen kunnen nooit de zonde doden. Alleen als we Christus' gerechtigheid als de onze aannemen door het geloof, zal de Heilige Geest Zijn zondevernietigende werk in ons volvoeren. Als we de zonde doden, breken we de kracht van de zonde in ons. Owen wekt gelovigen op om dit dagelijks te doen. 'Wees hier altijd mee bezig zolang u leeft; dood de zonde, anders zal de zonde u doden.' Owen wijst op het verband tussen het doden van de zonde en christelijke plichten zoals gebed en Bijbelstudie. De Heilige Geest 'alleen bekwaamt ons tot dit werk; wegen en middelen buiten Hem zijn van geen enkele waarde.' De middelen zijn echter niet toereikend als wij die in eigen kracht en wijsheid gebruiken. Ze moeten benut worden in de kracht van de Heilige Geest met het doel God te laten werken in ons leven.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Stichting Heartcry

Bericht door Herman »

Jongere schreef:
cfraanje schreef:Weet iemand van wie de uitdrukking is; doodt de zonde ,anders doodt de zonde jou?
Van de Engelse theoloog John Owen.
Ik trof hem vorige week ook bij Maarten Luther aan.
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Stichting Heartcry

Bericht door claus »

Ds. A.C. Uitslag, CGK-predikant te Urk, heeft een m.i. behartenswaardige serie geschreven in het blad 'Bewaar het Pand' over ontwikkelingen rond evangelische refo's, onder de titel 'Een evangelische refo!?' Daarbij noemt hij in zijn vijfde bijdrage het 'gevaar' van o,.a. Heart Cry en Jijdaar. Hij schrijft daar o.a. dit en ik citeer: 'Jij moet Jezus aannemen. Jij moet je hart openstellen voor Hem. Het is de taal, die je ook hoort bij onder andere Heart Cry, JijDaar of bij andere jongerenavonden!' En hij concludeert o.a. dit en ik citeer ds. Uitslag opnieuw: 'Maar anderzijds worden op deze avonden ook de noties gemist dat een mens van zichzelf niet wil komen en niet kan komen. Er is ook geen oog voor een beschroomde ziel, die het zichzelf niet kan en durft toe-eigenen. Bijna op bevel worden de jongeren gedwongen hun hart aan Jezus te geven. Er is ook geen begrip voor de worstelingen en de strijd die op dit punt gevoerd kunnen worden. Je merkt dat op zulke avonden de drang om te geloven iets dwangmatigs krijgt.' En verderop in het artikel: 'De nadruk op ervaring en gevoel is bovendien erg groot. Het geloof moet vooral worden beleefd en ervaren. Laten we wat dat betreft in de prediking ook voorzichtig zijn met het inspelen op emoties en gevoelens. Het hart zit dieper dan het gevoel! Het gevoel is snel geraakt, maar het hart moet veranderd (bekeerd) worden!'
Plaats reactie